פורטל bus.gov.il

מצב
הנושא נעול.

Mar Garina

New member
פורטל bus.gov.il
היי, חבר הפנה את תשומת לבי שהוא נפתח להרצה, אני לא יודע אם כבר עידכנו כאן. מבדיקה זריזה, הסקתי ש: * הוא מבוסס על המערכת של אגד (שזה קודם כל אחת המערכות היותר טובות, אבל מצד שני חבל שלא הכניסו עוד שיפורים קטנים, כמו פתיחת חלונות פופ אפ) * הוא כולל גם את הרכבת ואת המפעילים הגדולים * עובד טוב גם פיירפוקס, ולכן אני משער שגם בגוגל כרום. האמת, שאני קצת מופתע לטובה. קצת חבל שהם טוענים בהסכם השימוש שהם לא אחראיים לנכונות המידע, אבל שיהיה.
 

connex

Active member
פורטל bus.gov.il
היי, חבר הפנה את תשומת לבי שהוא נפתח להרצה, אני לא יודע אם כבר עידכנו כאן. מבדיקה זריזה, הסקתי ש: * הוא מבוסס על המערכת של אגד (שזה קודם כל אחת המערכות היותר טובות, אבל מצד שני חבל שלא הכניסו עוד שיפורים קטנים, כמו פתיחת חלונות פופ אפ) * הוא כולל גם את הרכבת ואת המפעילים הגדולים * עובד טוב גם פיירפוקס, ולכן אני משער שגם בגוגל כרום. האמת, שאני קצת מופתע לטובה. קצת חבל שהם טוענים בהסכם השימוש שהם לא אחראיים לנכונות המידע, אבל שיהיה.
אם משרד התחבורה לא אחראי אז מי כן?
לי העלה גיחוך תזמון הקווים הגאונים החליטו שלקו 2 בלוד לוקח 8 דקות להגיע לשכונת נאות יצחק שבפועל מדובר על לפחות 20 דקות קו 461 מלוד לת"א מתוזמן ב15 דקות(!!!!) 15 דקות זה רק המסלול בתוך לוד... את קו 11 הם מתזמנים ב9 דקות(!!!!) הלאה, נעבור לחברות נוספות כדי לא להאשים חלילה את סופרבוס... אז בויאוליה התזמון נראה סביר וגם באגד (249) אז כנראה שבכל זאת סופרבוס אשמים....
 

amirv

New member
אם משרד התחבורה לא אחראי אז מי כן?
לי העלה גיחוך תזמון הקווים הגאונים החליטו שלקו 2 בלוד לוקח 8 דקות להגיע לשכונת נאות יצחק שבפועל מדובר על לפחות 20 דקות קו 461 מלוד לת"א מתוזמן ב15 דקות(!!!!) 15 דקות זה רק המסלול בתוך לוד... את קו 11 הם מתזמנים ב9 דקות(!!!!) הלאה, נעבור לחברות נוספות כדי לא להאשים חלילה את סופרבוס... אז בויאוליה התזמון נראה סביר וגם באגד (249) אז כנראה שבכל זאת סופרבוס אשמים....
קצת לסנגר על סופרבוס
כל החברות מעבירות את נתוני מערכת ה-ISR שלהם למשרד התחבורה (מערכת ניהול צי רכב מבוססת ג'יפיאס שממנה ניתן להסיק כמה זמן בממוצע לוקח לעבור כל קטע נסיעה). משרד התחבורה הוא זה שעושה את ההמרה לנתונים בפורמט של האתר ומעביר אותם לאחראי על האתר. עוד לפני שהאתר הורץ עלינו על בעיה בזמנים, כמעט של כל החברות, וביקשנו לתקן זאת. אחרי העליה לאוויר ראיתי שנתוני סופרבוס עדיין לא נכונים והערתי על כך. אני מקווה שיתקנו זאת בקרוב. בקיצור, נכון שיש בעיה וטוב שהערתם עליה, אבל האשם הוא לא סופרבוס. אגב,אם תסתכלו מדובר בבעיה מערכתית, כל הזמנים של סופרבוס קצרים, וזה בשל ה"טעות בתרגום" הפורמטים.
 
קצת לסנגר על סופרבוס
כל החברות מעבירות את נתוני מערכת ה-ISR שלהם למשרד התחבורה (מערכת ניהול צי רכב מבוססת ג'יפיאס שממנה ניתן להסיק כמה זמן בממוצע לוקח לעבור כל קטע נסיעה). משרד התחבורה הוא זה שעושה את ההמרה לנתונים בפורמט של האתר ומעביר אותם לאחראי על האתר. עוד לפני שהאתר הורץ עלינו על בעיה בזמנים, כמעט של כל החברות, וביקשנו לתקן זאת. אחרי העליה לאוויר ראיתי שנתוני סופרבוס עדיין לא נכונים והערתי על כך. אני מקווה שיתקנו זאת בקרוב. בקיצור, נכון שיש בעיה וטוב שהערתם עליה, אבל האשם הוא לא סופרבוס. אגב,אם תסתכלו מדובר בבעיה מערכתית, כל הזמנים של סופרבוס קצרים, וזה בשל ה"טעות בתרגום" הפורמטים.
לזכותכם ייאמר - את הטעות של ערד תיקנתם
מעכשיו כל אזור התחנה המרכזית, המרכז המסחרי ומועצת הפועלים הוא אזור אחד, כך שחיפוש של קווים מערד תופס גם את קווי אגד וגם את קווי מטרופולין. אגב, בעניין התיזמונים - קו 1 בערד מתוזמן במערכת ל-33 דקות (מקצה לקצה). בפועל זה לוקח בערך 20 דקות. הבעיה היא שמישהו שרוצה להגיע מהמלונות לתחנה המרכזית כדי לתפוס את ה-17:00 לת"א (לדוגמא) צריך לפי המערכת שלכם לקחת את קו 1 שיוצא מהמלונות ב-16:00 ואז לחכות 25 דקות, בעוד שבפועל אפשר בשקט לקחת את האוטובוס של 16:30 ולחכות בתחנה המרכזית רק דקה או שתיים. זה מגוחך בעיקר בהתחשב בעובדה שסידורי העבודה של מטרופולין לקו הזה פועלים היטב לפי התיזמון האמיתי - הרכב שנוסע "הלוך" עושה את נסיעת ה"חזור" אחרי 30 דקות (למשל 16:00 מהמרכז, 16:30 מהמלונות, 17:00 מהמרכז וכן הלאה).
 

connex

Active member
קצת לסנגר על סופרבוס
כל החברות מעבירות את נתוני מערכת ה-ISR שלהם למשרד התחבורה (מערכת ניהול צי רכב מבוססת ג'יפיאס שממנה ניתן להסיק כמה זמן בממוצע לוקח לעבור כל קטע נסיעה). משרד התחבורה הוא זה שעושה את ההמרה לנתונים בפורמט של האתר ומעביר אותם לאחראי על האתר. עוד לפני שהאתר הורץ עלינו על בעיה בזמנים, כמעט של כל החברות, וביקשנו לתקן זאת. אחרי העליה לאוויר ראיתי שנתוני סופרבוס עדיין לא נכונים והערתי על כך. אני מקווה שיתקנו זאת בקרוב. בקיצור, נכון שיש בעיה וטוב שהערתם עליה, אבל האשם הוא לא סופרבוס. אגב,אם תסתכלו מדובר בבעיה מערכתית, כל הזמנים של סופרבוס קצרים, וזה בשל ה"טעות בתרגום" הפורמטים.
תודה על ההבהרה
שאלה נוספת ברשותך האם הפורטל של משרד התחבורה אמור להציג שינויים בלו"ז,במסלולים ובמספרי קווים דרך מערכת המידע לפני שיש פרסום אודות השינויים באתרי החברות המפעילות? או שכרגע כל המידע המוצג זה על סמך מה שהחברות מציגות?
 

amirv

New member
תודה על ההבהרה
שאלה נוספת ברשותך האם הפורטל של משרד התחבורה אמור להציג שינויים בלו"ז,במסלולים ובמספרי קווים דרך מערכת המידע לפני שיש פרסום אודות השינויים באתרי החברות המפעילות? או שכרגע כל המידע המוצג זה על סמך מה שהחברות מציגות?
הוא שואב את המידע הישר מרשיונות הקווים
ולמפעיל אסור להפעיל שירות לפני שהוא מקבל אישור לעדכון הרשיון ומעדכן אותו, כך שהמידע אמור להיות יותר מעודכן מאשר באתרי החברות השונות. אגב, קיימת גם בקרה על כך שהפרסום באתרי החברות תואם לרשיונות, אבל בקרה זו מגלה את הטעויות רק בדיעבד (לאחר תקופת מה בה האתר של החברה הראה מידע שגוי).
 

Yaron Livne

New member
קצת לסנגר על סופרבוס
כל החברות מעבירות את נתוני מערכת ה-ISR שלהם למשרד התחבורה (מערכת ניהול צי רכב מבוססת ג'יפיאס שממנה ניתן להסיק כמה זמן בממוצע לוקח לעבור כל קטע נסיעה). משרד התחבורה הוא זה שעושה את ההמרה לנתונים בפורמט של האתר ומעביר אותם לאחראי על האתר. עוד לפני שהאתר הורץ עלינו על בעיה בזמנים, כמעט של כל החברות, וביקשנו לתקן זאת. אחרי העליה לאוויר ראיתי שנתוני סופרבוס עדיין לא נכונים והערתי על כך. אני מקווה שיתקנו זאת בקרוב. בקיצור, נכון שיש בעיה וטוב שהערתם עליה, אבל האשם הוא לא סופרבוס. אגב,אם תסתכלו מדובר בבעיה מערכתית, כל הזמנים של סופרבוס קצרים, וזה בשל ה"טעות בתרגום" הפורמטים.
אה, אתה קשור לאתר?
האם גם האתר הישן "אוטובוסים" עובד בצורה הזאת שהחברות מעבירות את הנתונים שלהם לאתר? האם כל אחד יכול לקבל את הנתונים מהחברות, או אולי כבר אפשר פשוט לקבל את הנתונים ממשרד התחבורה?
 
אה, אתה קשור לאתר?
האם גם האתר הישן "אוטובוסים" עובד בצורה הזאת שהחברות מעבירות את הנתונים שלהם לאתר? האם כל אחד יכול לקבל את הנתונים מהחברות, או אולי כבר אפשר פשוט לקבל את הנתונים ממשרד התחבורה?
לא. האתר ההוא וולונטרי ובעליו "מושכים" את
המידע מאתרי המפעילים.
 

Yaron Livne

New member
הוא מעודכן, משום שנתונים נמשכים מאתרי
המפעילים. בשל צורת "משיכת" המידע, יש בו לא מעט טעויות, אבל הוא בהחלט לא רע.
אבל מה הכוונה "מושכים", האם
הם מושכים את זה איכשהו מהאתרים עצמם כפי שהם נראים למשתמש, או שממאגרי נתונים כלשהם?
 

amirv

New member
אה, אתה קשור לאתר?
האם גם האתר הישן "אוטובוסים" עובד בצורה הזאת שהחברות מעבירות את הנתונים שלהם לאתר? האם כל אחד יכול לקבל את הנתונים מהחברות, או אולי כבר אפשר פשוט לקבל את הנתונים ממשרד התחבורה?
אני לא קשור לאתר
על האתר עבדו הרבה אנשים טובים, אבל אני לא אחד מהם. זמן קצר לפני שהוא עלה לאויר ביקשו ממני לאתגר את המערכת, ולזהות שגיאות. גילינו ותיקנו הרבה, אבל כמו שאתם רואים יש עוד לעשות. בזכות זה אני גם קצת יודע על האופן שבו האתר מושך את המידע.
 

Mar Garina

New member
אני לא קשור לאתר
על האתר עבדו הרבה אנשים טובים, אבל אני לא אחד מהם. זמן קצר לפני שהוא עלה לאויר ביקשו ממני לאתגר את המערכת, ולזהות שגיאות. גילינו ותיקנו הרבה, אבל כמו שאתם רואים יש עוד לעשות. בזכות זה אני גם קצת יודע על האופן שבו האתר מושך את המידע.
טוב לשמוע שיש אנשים טובים מאחורי זה
אפשר לשאול איזו חברה מבצעת את הפרויקט?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קצת לסנגר על סופרבוס
כל החברות מעבירות את נתוני מערכת ה-ISR שלהם למשרד התחבורה (מערכת ניהול צי רכב מבוססת ג'יפיאס שממנה ניתן להסיק כמה זמן בממוצע לוקח לעבור כל קטע נסיעה). משרד התחבורה הוא זה שעושה את ההמרה לנתונים בפורמט של האתר ומעביר אותם לאחראי על האתר. עוד לפני שהאתר הורץ עלינו על בעיה בזמנים, כמעט של כל החברות, וביקשנו לתקן זאת. אחרי העליה לאוויר ראיתי שנתוני סופרבוס עדיין לא נכונים והערתי על כך. אני מקווה שיתקנו זאת בקרוב. בקיצור, נכון שיש בעיה וטוב שהערתם עליה, אבל האשם הוא לא סופרבוס. אגב,אם תסתכלו מדובר בבעיה מערכתית, כל הזמנים של סופרבוס קצרים, וזה בשל ה"טעות בתרגום" הפורמטים.
תודה על התשובה, האם תוכל לספר לנו
מה תפקידך בפרויקט?
 

21

New member
פורטל bus.gov.il
היי, חבר הפנה את תשומת לבי שהוא נפתח להרצה, אני לא יודע אם כבר עידכנו כאן. מבדיקה זריזה, הסקתי ש: * הוא מבוסס על המערכת של אגד (שזה קודם כל אחת המערכות היותר טובות, אבל מצד שני חבל שלא הכניסו עוד שיפורים קטנים, כמו פתיחת חלונות פופ אפ) * הוא כולל גם את הרכבת ואת המפעילים הגדולים * עובד טוב גם פיירפוקס, ולכן אני משער שגם בגוגל כרום. האמת, שאני קצת מופתע לטובה. קצת חבל שהם טוענים בהסכם השימוש שהם לא אחראיים לנכונות המידע, אבל שיהיה.
ואם כבר
אולי הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר
 

Mar Garina

New member
ואם כבר
אולי הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר
לא נראה לי כל כך הזוי
גלילות - בוודאי מדובר ברב מכר? מחלף גלילות היא התחנה שבמחלף מחנה גלילות היא במקום רחוק יחסית, ליד המחנות הצבאיים. אכן אולי אפשר לשפר את הידידותיות במעט.. הייתי כותב: גלילות: סינמה-סיטי גלילות: מחלף גלילות: מחנות צבאיים
 

amithi1

New member
לא נראה לי כל כך הזוי
גלילות - בוודאי מדובר ברב מכר? מחלף גלילות היא התחנה שבמחלף מחנה גלילות היא במקום רחוק יחסית, ליד המחנות הצבאיים. אכן אולי אפשר לשפר את הידידותיות במעט.. הייתי כותב: גלילות: סינמה-סיטי גלילות: מחלף גלילות: מחנות צבאיים
אפשר אפילו להוסיף זיהוי קל:
גלילות:סינמה סיטי (כביש 2) גלילות: מחלף (כביש 5) גלילות: שערי המחנות הצבאיים
 

טשאפק

New member
פורטל bus.gov.il
היי, חבר הפנה את תשומת לבי שהוא נפתח להרצה, אני לא יודע אם כבר עידכנו כאן. מבדיקה זריזה, הסקתי ש: * הוא מבוסס על המערכת של אגד (שזה קודם כל אחת המערכות היותר טובות, אבל מצד שני חבל שלא הכניסו עוד שיפורים קטנים, כמו פתיחת חלונות פופ אפ) * הוא כולל גם את הרכבת ואת המפעילים הגדולים * עובד טוב גם פיירפוקס, ולכן אני משער שגם בגוגל כרום. האמת, שאני קצת מופתע לטובה. קצת חבל שהם טוענים בהסכם השימוש שהם לא אחראיים לנכונות המידע, אבל שיהיה.
הגיע הזמן
הערה קטנה לגבי זמני נסיעה, אני לא זוכר איך זה באתר של אגד או חברות אחרות, אבל בכל אופן הבחנתי שזמן הנסיעה מתחנה כלשהי ליעד מסוים הוא קבוע לאורך היום - בין אם הנסיעה יוצאת בשש בבוקר או בשמונה וחצי. המציאות כמובן שונה בתכלית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה