פורום אופני כביש גאה להציג

ItsikH

Member
מקצוענים וחובבים, תחרותי ועממי בוני שלום, כפי שכולם כאן מסכימים, עיקר דאגותיו ומטרותיו של האיגוד הם בתחום התחרותי ההישגי כלומר המקצועני. בכל זאת, הטענה היא שרוכבים החובבים יכולים לתרום ולסייע לאיגוד בקידום מטרות אלו, למשל כפי שעזריאל תאר. הנה כמה שאלות רלוונטיות: ../images/Emo41.gifהאם ניתן לרוכבים עממיים להנות מהסדרי הביטוח של האיגוד גם ללא חברות בקבוצה? על פניו יש לאיגוד אינטרס כזה, כי הגדלת מספר המבוטחים יכולה להביא להסדרים נוחים יותר לאיגוד למשל. ../images/Emo41.gifהשתתפות חובבים בתחרויות: מצד אחד יש ענין "לעבות" את התחרויות, וזה גם יכול להביא יותר קהל, ואולי גם להפחית עלויות פר משתתף ואפילו לייצר הכנסה מסוימת, מצד שני ישנה בעית הבטיחות - רוכב חובב חסר נסיון, בפרט אם אינו חבר בקבוצה, מגדיל את הסיכון לשאר הרוכבים. מה עמדתך בדבר שיתוף רוכבים שאינם חברי איגוד בתחרויות? ../images/Emo41.gifקהל וחשיפה: ענף האופנים מתנהל "בחשיכה" כבר שנים רבות, מילא החשיפה התקשורתית שהשתפרה מעט, הנוכחות בתחרויות והחיבור שלהן לקהל הרחב כמעט ואינו קיים. דעתי שבהעדר קהל רחב כזה, מעבר לאוסף הרוכבים התחרותיים עצמם שהוא זניח במונחים מסחריים, לא תהיה לענף תקומה מהבחינה המסחרית - לא יהיה מקור הכנסה לממן את הרוכבים, שכרגע מממנים את עצמם, שזו ההגדרה של רכיבה חובבנית. מה מתכוון האיגוד לעשות בענין זה?אולי למשל שילוב תחרויות בפעילות מסחרית נלווית, קיום תחרויות במשולב עם ארועים אחרים וכד'? ../images/Emo41.gifריבוי תחרויות: כרגע מספר תחרויות הכביש מצומצם למדי, כפי שנכתב כאן לא פעם, זה מתבטא ביכולות של הרוכבים ובפרט רוכבי העלית ששואפים להתמקצעות. מה בכוונת האיגוד לעשות בנושא? ../images/Emo41.gifהרחבת השורות: כידוע, רוב הרוכבים הנכנסים לענף הם, בלשון המעטה, בשלהי הקריירה שלהם. איך מתכוון האיגוד לגייס רוכבים צעירים שיהוו פוטנציאל למקצוענים לעתיד? במקרה זה הכמות היא הבסיס לאיכות כמובן - יש צורך בהרבה רוכבים מתחילים בכדי להגיע לבודדים המצטיינים. ../images/Emo41.gifבטיחות: רכיבת כביש לא רק שאינה בהכרח מקצוענית, היא גם לא בהכרח תחרותית, יש מספר עצום של רוכבים בכביש שאינם קשורים לאיגוד או לתחרויות. לכאורה אין לאיגוד כל ענין בהם, אבל ישנו אינטרס משותף ברור והוא נושא הבטיחות בדרכים, כידוע מצבנו הרוכבים בישראל גרוע יחסית לרוב מדינות העולם. ישנם כמובן גופים נוספים שפועלים בתחום הזה. איך משתלב האיגוד בפעילות זו?
 

ItsikH

Member
מחדד את השאלה האחרונה הפתרון הבולט ביותר הוא כמובן בתחום התשתיות. לרוכבים תחרותיים כמובן אין ענין בנתיבי אופנים עירוניים, אבל הקמת תשתיות לאימוני כביש - הוזכר כאן למשל וולודרום - רלוונטית ביותר. בנוסף, הרבה מהכבישים שכרגע משמשים לאימונים נמצאים בסכנה - למשל, כביש 38 עתיד לעבור שיפוץ ולא בטוח שיאפשר רכיבה בטוחה לאחר מכן. מה עושה האיגוד בנושא ההכרה בצרכי הרוכבים בכבישים אלו?
 

Gadi377

New member
האם מועדוני "אופניים לכולם" לא מתחרים

במועדונים הקיימים? האם לא מוטב היה לחזק את המועדונים הקיימים, להקצות מקצת ממיליוני השקלים הממשלתיים המוזרמים לפרויקט "אופניים לכולם", של האיגוד - למועדונים הקיימים ולאפשר להם להיפתח לקהלים חדשים במקום לאתגר אותם עם תחרות לא הוגנת? האם בעבודה עם המועדונים לא היינו מאפשרים לרוכבים החדשים להנות מליווי מקצועי יותר? גדי
 

Gadi377

New member
ועוד שאלה בנושא בטיחות לרוכבים

למה איגוד האופניים לא פועל ליישם את החלטת הממשלה "לקידום ענף האופניים" כלשונה (קישור מצורף) ולהגביר את בטיחות הרוכבים בכבישים העירוניים והבין עירוניים? האם לא זה אחד החסמים העיקריים לקידום רכיבת הכביש? האם לתקציבים הגדולים המוזרמים לאיגוד האופניים במסגרת החלטת הממשלה למועדוני אופניים לכולם, יש קשר לשתיקת האיגוד בנושא הזה? מה איגוד האופניים כן עושה כדי להגביר את בטיחות הרוכבים? גדי
 

Bonnie1966

New member
הי איציק

מזל שיש לנו עוד שעה, זה מה שאני צריכה כדי לענות
1 - אנחנו ברגע זה בודקים את זה, אנחנו מחפשים הטבות עבור כל הרוכבים שלנו, לא רק התחרותיים. 2 - צריך להבדיל בין "חבר איגוד" ורוכב אם ניסיון". אחד לא תמיד גורם לשני, יש הרבה רוכבים מנוסים שאינם חברי איגוד, ויש חברי איגוד שאין להם ניסיון. יש באמת גבול לכמה אנשים שאפשר לרכוב על מסלול בו זמנית, ויותר מזה יכול לגרום לנזק רב. אפילו בטור דה פראנס יש הגבלה של רוכבים... בנוסף, החוק הבסיסי שיותר של ה-UCI זה שכל מתחרה צריך לחיות חבר איגוד, ואנחנו צריכים לכבד את זה. יחד אם זאת - כתבתי קודם שאנחנו בודקים את האפדרות לארגן תחרות פטוחה לכולם. 3 - לגבי החשיפה - אנחנו מתחילים לעבוד אם חברת יח"צנות רצינית ואני מאמינה שזה יעזור להביא יותר עניין, גם בעיתונאות וגם בקהל. 4 - אני לא חושבת שהבעייה הוא שאין מספיק תחרויות - הבעייה היא שהן לא מספיק מעניינים או ברמה. כתבתי קודם שאנחנו עובדים אכשיו על תוכנית שיפור תחרויות. 5 - אנחנו רואים את התוכניות של "אופניים לכולם" וליגת בית ספר כנקודות התחלתיות מצויינות. יש כבר קבלות אם רוכבי שמשון. 6 - יש לנו פגישה בכנסת בעוד שבועיים, ונקדם את זה.
 

Limonium

New member
רכבי ליווי ובטיחות בדרכים.

ברצוני לנצל את הבמה הזו כדי למחות על אופן הליווי המבוצע ע"י רכבים. אני עובד מזרחית לרמלה, באחד המושבים בכביש 424. יעד חביב על רוכבים. מדי פעם אני נתקל בקבוצות או בודדים עם או בלי רכב ליווי, אשר אינם מקפידים על כללי בטיחות בסיסיים. הכביש צר, נהגים לרוב נוסעים בו במהירות תלת סיפרתית, בלתי חוקית בעליל, ויש בו הרבה צללים עקב העצים. דברים אלו מאוד מקשים על זיהוי רוכבים, ורכבי הליווי שלהם. אני מבקש בכל לשון של בקשה: הקפידו להשתמש בנצנצים. הרבה נצנצים. גם ביום. הקפידו לסמן את רכבי הליווי עם שלט בולט, ורצוי מאוד גם עם צ'קלקה צהובה. לא פעם עקפתי רכב זחלן ומצאתי לפניו רוכב אופניים נאיבי. הנושא חשוב שבעתיים כאשר מדובר באופניים של נכים. הם מאוד לא בולטים בשטח. חבר'ה, אין לי דרך להדגיש את חשיבות העיניין, ואת החומרה בה אני רואה את הנושא. אם מישהו ידרוס רוכב אופניים לרכב שלו( ולו ) לא יקרה כלום. אתם תעברו לעולם שכולו טוב. אני מקווה שתיקחו את הדברים לתשומת לבכם.
 

avihersh

New member
תוכניות טיפוח ילדים, נוער ומצטיינים.

1. האם קיימות מסגרות לטיפוח ילדים ונוער? 2. כיצד איגוד האופניים תומך ברוכבים מצטיינים? 3. האם יש קשר עם איגודי רכיבה בחו"ל? ארוח תחרויות ומחנות אימונים של קבוצות מחו"ל (בחורף)? 4. רכיבת כביש - האם יש כוונה להתמקד בתחומים "מתאימים" יותר לתנאים בישראל (לדוגמא TT)? בהצלחה.
 

Barakcel

New member
שאלתי היא האם בוני הולכת לענות כאן היום?

וכמובן שנשמח לקבל את תורתך לגבי קידום ספורטאים ונבחרות. כולל פתיחות ודוחות של מאמני הנבחרת שיפרוסמו באתר האיגוד לגבי יחסי התקדמות השנה מול שנה שעברה. ובכלל התקדמות הענף. מהירויות ממוצעות במרוצי אופנים, ואיך אתם חושבם להעלות אותן? או לחילופין (כמו באליפות הארץ) הגבלת מהירות (איטית כמובן) להקפה. סך הכל אנו חברי איגוד שמשלמים לא מעט כסף וכל רצוננו לדעת לאן הולך כספינו? כל השנים דברו על שקיפות, האם את הולכת ליישם את זה? ברק
 

ItsikH

Member
אם אתה רוצה לשאול על קריטריונים למה לא תשאל על קריטריונים? הבמה פתוחה, שאל.
 

יורם א2

New member
קריטריונים

יש קריטריום מעולה שלא מצריך סגירת כבישים משטרה כלום חריש למה לא האיגוד לא מארגן שם פעם בשבועים תחרות.
 

Bonnie1966

New member
הי ברק

צריך להסתקל על כל הפרמטרים, לא נטון אחד. אין משמאות בלהשבות את המהירות הממוצאת של הנבחרת בתחרויות שונות. אני רואה את ההתקדמות בכמה דרכים: 1 - השתתפות של נוער בנות באליפות אירופה שנה שעברה (וכולן סיימו, זה חסר תקדים!) 2 - השתתפות וסיום של אליפות העולם לU23 שנה שעברה עלנו ההנהלה לדאוג להמשכיות ואנחנו בונים אכשיו את התוכנית הזאת. לגבי שקיפות, התקציב של הנבחרות השנה הוא מאוד נמוך ולכן רוב הכסף שלכם הולך לארגון תחרויות (ממוצע של~10-15 א"ש לתחרות, 70 תחרויות לשנה). אתה גם יכול לראות את סיכומי הישיבות הנהלה ב-http://www.ofanaim.org.il/show_item.asp?levelId=62930&itemId=1854
 
תחרויות בארץ

היי בוני, קודם כל המון הצלחה בתפקיד החדש.... האליפות בשטח-היתה אמורה להיות השנה באזור השפלה,למה שינו אותה ? יש כ''כ הרבה יערות באזור המרכז (בנ''ש,כרמי יוסף,חרובית....)
 

אריאל™

New member
האם יש מקום לפעילות עממית במסגרת האיגוד?

באיגוד האופניים רשומים אלפים בודדים של חברים מתוך עשרות (ואולי מאות) אלפי רוכבים פעילים. האם לפי תפישתך האיגוד צריך: 1. להתמקד רק ברוכבים התחרותיים (כמו שאמר קודמך באחד הראיונות) 2. לשמור על המצב הקיים בו עוסקים גם בפעילות עממית אך הדגש הוא על רוכבים תחרותיים 3. לנסות ולצרף כמה שיותר רוכבים וע"י כך גם להגדיל את האטרקטיביות של האיגוד (והענף בכלל) למפרסמים/נותני חסות וגם להגדיל בסיס הפירמידה שממנה מגיעים בסופו של דבר הרוכבים התחרותיים
 

ItsikH

Member
קריטריונים לנבחרת ולתחרויות בינ"ל כיוון שאף מאמן עוד לא הרים את הכפפה אני נאלץ כרוכב עממי לשאול במקומם: האם יש כוונה להגדיר קריטריונים ברי מדידה להשתתפות בנבחרת ובתחרויות בינלאומיות? למיטב הבנתי לא היה כך עד כה.
 
למעלה