ערב טוב,

yaaraori

New member
ערב טוב,

אני מעוניינת לקבל ייעוץ בשני נושאים:
1. בני בן 9 חודשים וכיום אוכל מזון מוצק בבוקר ובצהריים ואני היום מתחילה לתת לו גם ארוחת ערב. הוא יונק בבוקר, לפני השינה (גם במשך היום), בערב ובלילה (הוא מתעורר גם בלילה....).
אתמול היינו בטיפת חלב והאחות אמרה שבעיקרון הוא כבר לא זקוק לחלב (שהחשיבות לחלב אם היא בעיקר עד גיל חצי שנה) אלא למזון מוצק 3 ארוחות ביום והנקה עכשיו היא בעיקר בשביל הכיף והקרבה.. ואני שואלת מה נכון לעשות? מבחינתי הייתי מזינה אותו רק ע"י הנקה אבל זה בלתי אפשרי ולכן בגיל כזה מתי נהוג להניק? רק בבוקר (סביב 7 בבוקר) ובלילות? אני רוצה להמשיך להניק אותו עוד אבל מתי נשאר זמן? אני מניחה גם שהחלב כבר לא משביע אותו כמו מזון מוצק...
2. בעלי ואני מעוניינים לנסוע לסופ"ש של 4 ימים (עם כל הפחד והבאסה אנו זקוקים לזה...), יש לי מספיק חלב שאוב בהקפאה למשך התקופה אבל רציתי לדעת אם אני רק אשאב במשך 4 ימים בלי להניק זה ייפגע בייצור ובהנקה? כמה פעמים אני צריכה לשאוב ביום? (זו חופשה בה נטייל ולא נהיה במלון בצהריים אלא רק בבוקר וערב/ לילה)...אם אשאב, איך לשמור על החלב?
אודה לתשובתכן...:)

יערה
 
המשך הנקה

1. ראשית כל הכבוד על ההנקה עד כה! ההמלצה של משרד הבריאות היא להניק עד גיל שנה ואפילו יותר אם זה מתאים לך ולתינוקך. כמובן שבגיל חצי שנה מתחיל מתן מוצקים כמו שאת כבר עושה וידוע שכאשר הוא מתחיל לאכול מוצקים זה לאט לאט מחליף הנקות. היתרון בהמשך ההנקה הוא כמובן הכיף והקרבה בינך ותינוקך אך יש יתרון נוסף חשוב ביותר הוא הגנה מפני זיהומים כל זמן ההנקה. בחלב אם יש נוגדנים אשר מגנים על התינוק מפני מחלות וזיהומים וכל משך ההנקה הוא מרוויח מזה, כמה זמן שנמשך. אין סיבה להפסיק את ההנקה אם את לא רוצה, להיפך. נכון שההנקות פוחתות אך כל הנקה שנשארת היא יתרון! בד״כ ממשיכים להניק בעיקר בבוקר, ערב ולילה ולפי הצורך וההרגשה. המשיכי להניק לפי תחושת לבך והמשיכו שניכם להינות מכך!
2. באשר לנסיעה. מצויין שיש חלב מוכן, בכדי להמשיך לשמור על ייצור החלב את אכן תצטרכי להמשיך לשאוב. השאיבות צריכות להיות מתוזמנות לפי זמני היניקות שלו כשאת איתו ובמשך אותו זמן, ע״מ לשדר לגופך להמשיך לייצר את החלב באותה מידה. כדי לשמור את החלב אני ממליצה שתשתמשי בצידנית וקרחונים, כאשר את שואבת במהלך היום הכניסי לצידנית עם הקרחונים את המנות השאובות ובערב הכניסי אותם למקפיא במלון וגם את הקרחונים כדי שישמשו אותך למחרת. ביום החזרה הביתה הכניסי את כל המנות ששאבת לצידנית עם הקרחונים כשהם קפואים ומיד שאת מגיעה הביתה הכניסי למקפיא ותוכלי להשתמש במנות אלה בהמשך. בהצלחה וחופשה נעימה.
 
למעלה