עקדת יצחק- נסיון לרצח?מלמד- להמשך

  • פותח הנושא L7
  • פורסם בתאריך

vizini

New member
הוא לא נלחם כי היה מותש מסחיבת

העצים. לפני זה, בעוד כוחו עימו, בוודאי היה נלחם.
 

L7

New member
במבחן משפטי המעשה הוא פשע חמור

גם אם יצחק היה סבא.
 
מבחן של מי?

שלך (המשפט החילוני של ימינו)? או של האלוקים? אנא הצג לי שופט אחד(!) בעל מידות מיוחדות ונעלות כמו: רחום חנון ארך אפים רב חסד אמת נוצר חסד לאלפים נושא עוון ופשע אם היו לנו את המידות הנ"ל החברה שלנו היתה נראית אחרת. כפי שכבר הבנת אין טעם לדון ולשפוט מימד X על פי חוקי מימד Y.
 

L7

New member
במבחן המשפטי של מדינה נורמלית.

בתי המשוגעים מלאים בהוזים על שולחים נעלמים הפסיכאטרים מנסים להעביר את חוליהם ממימד X למימד Y
 
תהיה רציני

אתה לא יכול לזרוק לאויר שאלה שמקורה מהתורה מבלי להתייחס לפרושיה. תורה שבכתב ותורה שבעל פה אחד הם. אם אתה לא מקבל את התורה שבעל פה אז אין לך מה לחפש ולנבור בתורה שבכתב. אם אתה לא מקבל את התורה שבכתב אז קל וחומר שלא תקבל את התורה שבעל פה. כך או כך, אינך יכול להוציא בפינצטה אירועים מסויימים ולבודד אותם ממקורם ולטעון למוטציה שלילית והרסנית, היא כזאת רק דרך עיניך בלבד. תורה שבכתב <= אלוקים => תורה שבעל פה.
 

L7

New member
אתה טועה. מדובר בפרשנות מזוייפת.

הסיפור היה נכון לתקופה בה לגיטימי לאליל להיות רע אכזר ומסוכן. הפרשנות הנוספת באה לשקר ולהטעות ולהכחיש את הרוע האלוהי.
 
אתה רק מחזק את טענתי

רק החלפת מימד בהשקפה, הנכונה לזמנים מודרנים אלו. שתי השקפות שונות, אחת קבועה מאז ומתמיד והשניה (שלך) משתנה לפרקים עך הזמן. אותה גברת רק בשינוי אדרת, אותה התורה, דת, יהדות, אל, רק החומר השתנה. סוסים/עגלות = רכבים מסרים = תקשורת חרבות וסכינים = טנקים ומטוסים נהרות ובריכות מים = מכונות כביסה ומדיחי כלים שווקים = סופרים ומרכזי קניות משוכללים פונדק = בית מלון 5 כוכבים עם כל הפינוקים ועל זה הדרך... היהודים חיים את אותם החיים המבוססים על אותה התורה בלבד. הבעיה שלך היא לא אלוקים ולא אברהם, אלו רק תירוצים, אלא ה'איוולות' הזאת העקשנות להתמיד לחיות על פי התורה (הפרמיטיבים בעיניך). זה (כנראה) מפריע לך כמו לרבים אחרים, פעם גם לי זה הפריע, אתה לא לבד.
 

L7

New member
אינך חי על פי התורה. הפרשנים המתחכמ

מנחים אותך. אברהם בילדותו עבד אלילי אבן ולא הכיר את התורה. העסק התפתח . נוח לא קיבל את עשרת הדיברות ולא הכיר אותם. כל הקישקוש שאתה מסתמך עליו הוא פרשנות ולא התורה עצמה שלא ניתנה בבריאה.
 
אני אמרתי

שאני לא יכול להתייחס לכל כך הרבה הודעות בבת אחת שאגמור עם נושאים אחרים נעסוק בזה. התאזר בסבלנות
 

L7

New member
ליצחק היתה סבלנות. גם לנו יש.רק שלא

ישחטו אותנו בינתיים.
 
הסבר

כמובן הנחות היסוד הרגילות יש אלקים, נתן תורה וכו´. הילול מעשה אברהם הוא לא על הסכמתו לשחוט את בנו, כי את זה באותה תקופה היו אנשים שעשו זאת לפחות פעם ביום. בזמנם היה אליל שנקרא המולך, והקרבן הגדול ביותר שהקריבו היה את הבן. והמקריב את בנו זכה לכבוד מלכים. ואם כן אין במעשה הקרבת יצחק דבר מיוחד. אז למה אנו מהללים את אברהם? למה מרחם עלינו ה´ בזכות העקידה? המשך יבוא...
 

vizini

New member
ההבדל הוא שאנשים שהקריבו קרבנות

למולך, או לכל אליל אחר, עשו זאת מרצונם, ולא על פי בקשת אותו אליל (אתם הלא כופרים בקיומם של אותם אלילים, ולכן לא יתכן שהקרבנות נעשו במצוותם). אברהם, לעומת זאת, על פי המסופר, עשה זאת לפקודתו של אלוהים. לכן מעשהו מהווה אקט של ציות עיוור.
 

vizini

New member
מסיר שאתה בישלת לא אטעם.

אם אתה מכניס עוף לא מתובל לסיר, אז יצא לך אוכל באוש. אתה לא יודע שצריך להשרות אותו קודם במרינדה?
 
למעלה