עצומה באינטרנט רק טרנספר כולם לחתום

begone

New member
אתה כאן הרובוט

מי כאן הרובוט, אתה או אני? מי הולך אחרי רבנים כמו עיוור? מי מאמין בדברים ללא ביסוס, סתם ככה כי ´ככה זה ביהדות´? מי מקשיב לרבנים שאין להם מושג קלוש בטכנולוגיה וקידמה? לדעתי אתה הוא היצור חסר-המחשבה כאן. המדע (שברובו שולטים לא-יהודים) המציא רובוטים יותר מתוחכמים ממך, ובוודאי יותר יעילים.
 

nissimhania

New member
ביגון אתה מטומטם

אני בכלל לא דתי ומן הסתם לא הולך אחרי רבנים כמו עיוור. ואם יש דברים שאני מאמין בהם אתה לא יודע עליהם כלום. ואם כבר מדע, הייתי נזהר במקומך כי אם יש למישהו מביננו מושג מה זה מדע הרי שזה לא אתה, אני רק לומד "מדע" בשנתיים האחרונות.
 

begone

New member
תודה על המחמאות, כיף לא נורמלי

"אני בכלל לא דתי ומן הסתם לא הולך אחרי רבנים כמו עיוור" אם אתה לא דתי, מה יש לך נגד קביעותיי בנושא ´אין אלוהים´? "ואם יש דברים שאני מאמין בהם אתה לא יודע עליהם כלום" אשמח אם תאיר את עיניי בנושא זה. "הייתי נזהר במקומך כי אם יש למישהו מביננו מושג מה זה מדע הרי שזה לא אתה" אשיב לך באותה דרך - אם יש דברים שאני יודע עליהם משהו, הרי שאתה לא יודע עליהם כלום. אז הנה לך.
 

nissimhania

New member
ביגון,

"אם אתה לא דתי, מה יש לך נגד קביעותיי בנושא ´אין אלוהים´?" אתה חושב שרק דתיים מאמינים באלוהים? אתה חושב שאני צריך בכלל להאמין באלוהים, כדי לדעת ש"קביעותיך" שגויות? אז אם אתה כל כך רוצה שאני אפרוש בפניך את המערך הנפשי שלי, הרי הוא לך באופן מקוצר מאוד: אני לא מאמין באלוהים, (אותו אלוהים שגם אתה לא מאמין בו). עם זאת אני כן מאמין, ולא אוכל להסביר לך במה. לא בגלל שאני חושב שאתה אינפנטיל, אלא בגלל שאמונה זה דבר חדש מאוד אצלי שמתפתח ממש ברגעים אלו ואיני מבין אותו, ובגלל שזה דבר אישי, אמוציונאלי ולא ניתן להבנה ע"י הזולת. כל חיי עד לזמן האחרון הייתי אתאיסט מובהק עם טענות כנגד קיום אלוהים, חלק מטענותי היו כמו שלך וחלק היו חזקות ומושכלות פי כמה. כל זה דעך עם שהתחלתי להעריך יותר את העולם ופחות את יכולתי להבין את העולם. אתה מבין? ראייה נכונה יותר מופיעה כאשר הגאווה דועכת. כשאתה מבין עד כמה אתה אפס לעומת העולם, עד כמה אינך יודע ועד כמה לא תדע, אז ורק אז אתה מתפכח מהגאווה ומצרות העין, ומתחיל לרחוש כבוד לעולם, אתה רוצה להיות מוסרי, אתה רוצה לאהוב באמת את החיים. למקור כל הרגשות האמיתיים האלה... אני קורא אלוהים. עכשיו תראה כמה אוולי זה לומר- "אין אלוהים!!, איפה הוא היה בשואה???" זה כל כך לא לעניין, ואיני מבין מדוע אתה דבק בזה. בזאת, אני מבקש ממך סליחה מכל ההתבטאויות שלא בדרך ארץ שהפנתי אליך, ומהגאווה והשחצנות שהפגנתי בהודעות שלי, אני מודע להם עכשיו ומודה שאני מתבייש בהם. אי אפשר לרחוש כבוד לבריאה מבלי לרחוש כבוד לזולתך, ובאי רחישת כבוד לזולתך אתה מבזה את עצמך. סליחה. כל טוב, ניסים.
 

גוססי

New member
סליחה שאני מתערב

העולם הוא אכן דבר מופלא שראוי לחקרו, אולם מה יועיל לך המונח "אלוהים" במהלך מחקר כזה?
 

nissimhania

New member
אממם... שאלה קשה...

אתה מכיר את ההרגשה בלהיות ממש ממש שמח? לא שמח, כמו מאושר, משהו פנימי כזה... כאילו אתה תתפוצץ אם תתן לרגש הזה להתפרץ. קרה לי שצפיתי בשקיעה, או שחשבתי על חברה שלי בתקופות טובות, ופשוט הייתי המום מעוצמת הרגש, כאילו שום דבר לא מובן מאליו יותר... אתה מבין על מה אני מדבר?
 

nissimhania

New member
עזוב כבר את "אלוהים",

אלוהים זה לא משהו שמחפשים ומוצאים, אלוהים זה משהו שבא אליך כשאתה מוכן לקבלו. ואני אומר שהרגשת הטבע, כבוד ליקום, שמבוטא אצלי לפי התיאור שנתתי קודם, פתח אותי להכרה באלוהות. אתה מכיר אנשים שיום אחד פתאום החליטו שהם צמחוניים? ואני לא מדבר על ה"נגעלים", אני מדבר על ה"מוסריים". מה אתה חושב שגורם להם פתאום להרגשת המוסריות הזו? אני חושב שהמקרים האלו דומים. שניהם "עניין של הרגשה", ולשניהם אתה מגיע שלא ע"י בחירה ישירה ומודעת, אלא ע"י סוג של התעוררות.
 

גוססי

New member
אתה התחלת

אני בסך הכל מנסה להבין מדוע צריך ישויות עליונות כדי להבין את היקום או להתרשם ממנו. אם תאמר "אין לי מושג" אקבל זאת כתשובה.
 

begone

New member
איפה אתה ואיפה ההגיון

"אתה חושב שרק דתיים מאמינים באלוהים?" תלוי איזה אלוהים, אבל באופן עקרוני - כן. "למקור כל הרגשות האמיתיים האלה... אני קורא אלוהים" גם אני רוצה להיות אדם טוב, לאהוב את החיים וכו´ וכו´ - אבל אני לא קורא לזה אלוהים. למה לקרוא לזה אלוהים? באותה מידה אתה יכול לקרוא לזה ´חומוס´. מצידי תקרא לזה ´שלמות קוסמית´. הכינוי הוא חסר משמעות. השאלה היא איך אתה חי את החיים שלך. האם אתה חי אותם תוך מילוי מצוות של ממסדים דתיים, או שאתה חי אותם מתוך הבנה של המציאות? זאת השאלה. "אי אפשר לרחוש כבוד לבריאה מבלי לרחוש כבוד לזולתך" הרגע אמרת שאתה לא מאמין באלוהים! אז איך בדיוק אתה מאמין בבריאה. אין דבר כזה בריאה. זו המצאה של דתיים פרימיטיווים מלפני אלפי שנים. "באי רחישת כבוד לזולתך אתה מבזה את עצמך" אם זולתי אינה ראויה לכבוד, אי-כבוד מצידי לא מבזה אף אחד. אין לי כבוד מיידי לבני-אדם. בשביל כבוד צריך לעבוד.
 

אלעדמי

New member
סליחה?

אנחנו לא היינו פה קודם כל 1300 שנה כי גירשו אותנו לא מהחלטתנו אילו דבר זה היה משיקולינו האישיים לעזוב את הארץ אז מילא אבל זה לא ככה! הם הישתלטו על הארץ כשלא היינו פה. כמו הפולנים שהישתלטו על בתי היהודים כשהנאצים לקחו אותם... ועוד דבר- אם היה בא מישהו עם ייחוס לכנענים אז מילא. אבל זה לא קיים וגם אילו זה היה קיים רש"י כותב בדיוק מה להגיד לו ולא ידעתי שרוב עם ישראל גרים... תודה על החידוש
 

1337hAx0r

New member
answers החכם

הטיעון "יוצר העולם" מתקבל רק בבית משוגעים כמו "אלהים אמר לי לעשות את זה " "אלהים ציווה עליי לכבוש את השטחים"
 

answers2

New member
טעות ידידי .

הטיעון "יוצר העולם" מתקבל בקרב מליארד קתולים מאות מליוני פרוטסטנטים מליארד וחצי מוסלמים כ - 8 מתוך 12 מליון היהודים למעשה בקרב רוב מוחלט של האנושות . בודאי האנושות המתורבתת.
 

begone

New member
על רוב ועל מיעוט

רוב האנושות היא: בורה רעבה ענייה אם אתה רוצה ללכת אחרי הרוב - שיהיה לך לבריאות. אני מעדיף להשתייך למיעוט המשכיל, החושב, המתקדם והשבע. נתראה באושוויץ - שם נהרג שליש מהעם היהודי - זה לא רוב, אבל זה די קרוב לזה. אם היו נהרגים שם 51% אז בוודאי היית מניח שהם צודקים ומצטרף אליהם. לך אחרי הרוב - ותגיע רחוק מאוד....
 

Ergil

New member
בהחלט, למה לא?

ליהודים אפשר לעשות טרנספר. הרי הם אוייביך בנפש. דביל, ואפשר להוסיף צבוע.
 

begone

New member
לוגיקה למתחילים

"ליהודים אפשר לעשות טרנספר. הרי הם אוייביך בנפש" אם היהודים הם אוייבי בנפש - אז אני אויב של עצמי. לא הגיוני. והמסקנה: אתה פשוט לא קולט על מה אני מדבר. האויבים שלי הם אנשים גזענים, אלימים, שובינסטים, חסרי השכלה והבנה היסטורית. נגד פועלם אני מוכן להיאבק.
 

Ergil

New member
אה, אתה מגדיר את עצמך כיהודי?

זו הפתעה. ולאוייבים שלך אתה מוכן לעשות טרנספר? זה מחזיר אותנו לצבוע. ואתה חושב שימנים "קיצוניים" הם בהכרח גזענים, אלימים, שוביניסטים, חסרי השכלה והבנה היסטורית? החשיבה הזו מגדירה אותך כדביל.
 

begone

New member
אתה מכניס לי מילים לפה

"אתה מגדיר את עצמך כיהודי?" כן. לא צריך להיות דתי בשביל להיות יהודי. "לאוייבים שלך אתה מוכן לעשות טרנספר?" בהחלט לא. האמירה שלי היתה אירונית, כדי להראות לטרנספריסט הצעיר שהיו כמה רודנים גזעניים שרצו לעשות את אותו הדבר. טרנספר הוא רעיון בעל השלכה פלילית מובהקת. "אתה חושב שימנים "קיצוניים" הם בהכרח גזענים, אלימים, שוביניסטים, חסרי השכלה והבנה היסטורית?" לא אמרתי דבר כזה, אתה מכניס לי מילים לפה. אם אמרתי שא´ הוא האויב שלי, זה לא אומר שב´ הוא תמיד א´.
 
למעלה