עצומה באינטרנט רק טרנספר כולם לחתום

Alon16

New member
תגובה לתגובה לתגובה

החלק הראשון אומר שלעולם צריך להיות בא"י והחלק השניה סותרו באומרו שיש זמן (שהרמב"ם מכנה אותו פורענות) שאסור לעלות לארץ. שמע ממני למה הרמב"ם כתב פורענות: דברי הרמב"ם: "ובפורענויות הוא אומר: ואל אדמת ישראל לא יבואו. כשם שאסור לצאת מהארץ לחוצה לארץ - כך אסור לצאת מבבל לשאר הארצות שנאמר: בבלה יובאו ושמה יהיו" ההסבר שלי: "ואל אדמת ישראל לא יבואו" זהו פסוק מצוטט, הבא בדבריו כפסיקת הלכה. פורענויות = נבואות הפורענות. כלומר אם הוא היה רושם ובגלות - אל אדמת ישראל לא יבואו, הרי שאין הוא מציין את תוקף האיסור (דאורייתא, דרבנן, תקנת נביאים) וכן המשפט לא נכון מבחינה לשונית. לכן הוא אומר "ובפורענויות" - לומר לך: א. זוהי תקנה של הנביאים ב. זה נוהג בתקופת פורענות, היינו גלות. וכן זה נכון מבחינה לשונית לומר כן. אתה וודאי צריך פרשן, הרי גם מפשוטו של הרמב"ם מובן ש"ואל אדמת ישראל לא יבואו" ו"אסור לצאת מבבל לשאר הארצות" - הכוונה שאסור לעלות לא"י בתקופת פורענות, קרי בגלות. וכן הרמב"ם באיגרת תימן כותב שם לאחר ששמע שהם רוצים לעלות לארץ: "ולפי שידע שלמה ע"ה ברוח הקודש שהאומה הזאת בארץ זמן גלותה תפצר להתנועע בלא עתה הראויה, ויאבדו בשביל זה ויבואו עליהם צרות, והזהיר מלעשות זה, והשביע האומה על דרך משל, ואמר: "השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באילות השדה אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ". ואתם אחינו אהובינו, קבלו עליכם שבועתו, ואל תעירו את האהבה עד שתחפץ. ובורא העולם במידת רחמים יזכור אותנו ואתכם לקבץ גליות נחלתו וחבלו לחזור בנועם ה´ ולבקר בהיכלו..." היינו הרמב"ם כן מקבל את תוקפן של שלוש השבועות. בקשר לרש"י - עיין בהודעתי "אלה דברי הלחם משנה". אלון.
 

answers2

New member
נו באמת!!!

הנה הנסח המלא : "לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה גויים; ואל ידור בחוצה לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל: שכל היוצא לחוצה לארץ-- כאילו עובד עבודה זרה, שנאמר "כי גירשוני היום מהסתפח בנחלת ה´ לאמור לך עבוד אלוהים אחרים" ובפורענות הוא אומר(=כלומר זוהי הפורענות:)"ואל אדמת ישראל לא יבואו" כשם שאסור לצאת מהארץ לחוצה לארץ--כך אסור לצאת מבבל לשאר ארצות, שנאמר "בבלה יובאו, ושמה יהיו". אלה דברי הרמב"ם . מי שמבין מפה שאסור לעלות לארץ ישראל יבושם לו . מכל מקום אלה לא פשט דברי הרמב"ם. ויקרא הקורא וישפוט . ואילו אתה והכסף משנה הייתם צודקים , הרי שלדעת הרמב"ם אסור לעבור משום מדינה לשום מדינה אחרת . האם אתה טוען שהרמב"ם אוסר מעבר מצרפת לגרמניה ?.
 

Alon16

New member
הרמב"ם טוען שאסור לעבור מבבל

לשאר ארצות ולא מארץ מסוימת לארץ אחרת. ולפי שיטת רש"י מותר לעלות מבבל לכל מקום שיש בו תורה, חוץ מא"י. ועיין שם היטב בלחם משנה. אלון.
 

Alon16

New member
וגם אם נגיד שבימינו כן מותר לעלות

לארץ - הרי לפי רש"י בסנהדרין אין בן דוד בא עד שלא יהיה לישראל שום שלטון. וידועים דברי חז"ל שבעקבתא דמשיחא המלכות תהפך למינות וכו´
 

taro

New member
שלחת לי את אותה הודעה

לא קבלת את תשובתי עליה?
 

answers2

New member
הכל טוב ויפה

ואכן לישראל לא היה שום שלטון . לא ניתן לדמיין "פחות שלטון" מהמצב בו היינו נתונים לפני 60 שנה . ולכן החל התהליך שבן דוד בא . ובעינינו עיני בשר אנו רואים יום יום איך המלכות הופכת למינות וכו´ ושאר הדברים שבסוף מסכת סוטה.
 

taro

New member
מיהו משיח בן דוד?

אני חושב שאפילו הרב קוק הכריז על הרצל כמשיח בן יוסף.
 

Alon16

New member
די... איזה המצאות.

מה זאת אומרת "התהליך שבן דוד בא"?! ביאת בן דוד כוונתה לאותו יום מיוחל שבו יתקיים בנו "אני מאמין בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה אחכה לו בכל יום שיבוא". מי אמר שמדובר באיזה "תהליך"? ודאי שלא משמע כך מפשוטה של הגמרא או של כל המקורות העוסקין בעניין זה. "התחלת תהליך" נקראת "אתחלתא דגאולה" ולא "ביאת בן דוד", והגמרא כתבה על "בששית קולות בשביעית מלחמות" - שמלחמה היא אתחלתא דגאולה, כך ש"במוצאי שביעית בן דוד בא". כלומר, לפי הגמרא אתחלתא דגאולה היא שנה לפני בוא המשיח, אא"כ תתחיל לפרש לי שכל שנה היא בעצם תקופה ארוכה או משהו כזה... ד"א, האם אתה לא אומר עכשיו את העיקר ה13? שהרי לשיטתך, כבר החל התהליך שבן דוד בא. אלון.
 

sandchicken

New member
הוא לא המציא הוא טעה

גם קורה, הרמב"ם כפי שציינת בכלל לא מציין את יישוב וכיבוש הארץ כמצווה (מעניין למה). והוא אומר שיהושע הצטווה לכבוש את הארץ אבל לא לדורות - וזהו מקור טעותו של טארו. לטענתך אני אענה במקומה, בהזדמנות אחרת יש לי עכשיו שיעור. יאללה ביי.
 

Alon16

New member
מה המקור של

"יהושע הצטווה לכבוש את הארץ אבל לא לדורות"?
 

Il Duce

New member
האידאולוגיה הנאצית

לא דרשה רצח של חפים מפשע (למרות שהתירה אותו). הרציחות ההמוניות באו כאשר הנאצים הבינו שאינם יכולים לטרנספר את היהודים למקומות רחוקים (מגליציה עד מדגסקר - הכל אייכמן) וכאשר הרייך התחיל להפסיד במלחמתו (שים לב כמה קרוב מועד ועידת ואנזה לתאריכי קרבות המפנה בחזית המזרחית).
 

sandchicken

New member
מילת המפתח: נתן

בעבר, הוא נתן, וכעת לקחו לנו אותה וכבר אין לנו שום סמכות להגיד שהארץ שלנו היא (כמובן שזה הדדי - גם להם אין זכות כזו). אתה מתעלם מהרטוריקה של אנשי הימין הדתי שזועקים שהמלחמה עם הפלשתינאים היא מלחמה עם זרע עמלק ושהמלחמה היא מלחמה דתית שדורשת החרמת כל העם הערבי! אתה מתעלם מהתוצאות של טרנספר שיפגע בחפים מפשע, באוכ´ שלמה - בדיוק כמו שהטרספר של יהודי גרמניה פגע באוכ´ שלמה!
 

taro

New member
באשר לסעיף השני

הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא סכסוך שבטי. לפיכך רעיון הטרנספר, על אף היותו אלים, ברברי, מיליטריסטי, לא מוסרי וכוללני, לא זהה להשמדת עם שלם רק כי רצה ללמוד תורה ולהמשיך באורך חייו ה"מנוון".
 

begone

New member
אהמממ

"שיוצר העולם העניק לנו את הארץ הזו" אין יוצר עולם.
 

nissimhania

New member
"chat-boot bigone- procedure "moron

read massage; "if "don´t have nothing to say " then "be stupid " else "be very stupid "repeat until "God will send back all the dead jews
 
למעלה