עצוב, אבל גם זה חלק מה"תרבות"

לא מכיר את "העובדות" הללו

אבל אם זה מש שהממשל האמריקאי טוען אז הוא טוען שטויות לא כל דבר שנושא סמל של נשר הוא אמין, ובמקרה הנוכחי אני, כאמור, יודע זאת מגוף ראשון. יש צורך לבחון באופן ביקורתי גם דברים שמגיעים מהרשויות. ואם הממשל האמריקאי היה טוען ששתיית קפה גורמת לאובדן כוח הגברא?
 

renjintso

New member
קראתי פעם מאמר

(ולצערי אין לי גישה אליו, ואין לי זמן לחפש) שסוקר את ההיסטוריה של האיסור על עישון וגידול מריחואנה. הטענה שם היתה, שהאיסור נולד בלחץ של חברות הטבק האמריקאיות, שעישון גאנג'ה פגע ברווחים שלהן, וגם, שעד היום זה הלובי החזק מאחורי האיסור על סמים קלים. אגב, הגישה האווילית הזו מונעת מאיתנו שימוש בצמח ההמפ למטרות שאינן התמסטלות, וזה חבל כי מדובר בצמח שימושי מאד שאפשר למשל לייצר ממנו נייר ולחסוך כריתת יערות, לייצר בגדים מסיבים טבעיים ועוד ועוד.
 
אני מכיר טענה אחרת

שהיא קונספירטיבית להפליא. כשחברת "דו-פונט" החלה לייצר סיבים מלאכותיים, המקור העיקרי להפקת סיבים טבעיים באיכות גבוהה היה קנביס. כדי שההמצאה החדשה תהיה כלכלית היה צריך להוציא את הקנביס מהחוק. באותו זמן גם הסתיים חוק היובש, והיה צורך למצוא תעסוקה לכל המנגנון שעסק בעבר בכפיית חוק זה. את המשולש השלים עיתונאי שהיה קשור עם שני הארגונים, ופרסם סיפורים סנסציוניים על גברים ממוצא היספאני שמדרדרים ומנצלים נערות לבנות בעזרת המריחואנה. מצאתי את הסיפור גם כאן. הנה: "אז למה התקבל האיסור? אחד הסיפורים הפופולריים בשנים האחרונות הוא תיאוריה של קונספירציה. על פי הסיפור, איסור המריחואנה התקבל בלחץ של חברות מסחריות כמו "דו-פונט", שהחלו אז לייצר סיבי ניילון מלאכותיים. החברות האלה היו מעוניינות באיסור גורף על גידול קנביס, משום שקנביס היה המקור העיקרי להפקת סיבים טבעיים באיכות גבוהה שהתחרו במוצריהן. הסיפור הזה כנראה לא לגמרי מופרך, וחברות הסיבים המלאכותיים אכן תרמו למימון הקמפיין הפרסומי שנערך באותן שנים נגד מריחואנה. אבל הן לא היו הגורם היחיד. גם לעיתונות הצהובה שפרחה אז היה עניין למכור לציבור סיפורים סנסציוניים, בעלי אופי ארוטי וגזעני, על צעירים לטיניים המפתים ומשעבדים נערות לבנות תחת השפעת מריחואנה. הסיפורים העסיסיים על "מסיבות מריחואנה" של הוללות והפקרות מינית בוודאי עזרו למכירת העיתונים, ותרמו לאווירה של פחד היסטרי מפני "המריחואנה קוטלת הצעירים". מצד שני, הם גם יצרו אצל לא מעטים רצון להתנסות בפרי האסור המביא איתו עונג פרוע כזה, וזו אולי אחת הסיבות לכך שאיסור המריחואנה הביא דווקא לגידול עצום בהיקף השימוש. עם זאת, הגורם החשוב ביותר היה כנראה הפקידים. מה שקרה הוא שבדיוק באותו זמן הגיע לקיצה תקופת האיסור על אלכוהול בארה"ב. "חוקי היובש" הוכיחו את עצמם ככישלון מוחלט - מיליוני אמריקנים הפכו לעבריינים, ההיצע והביקוש של אלכוהול הלכו ועלו במקום לרדת כתוצאה ממדיניות האכיפה וההרתעה, והפשע המאורגן התחזק מאד מרווחי הסחר הלא חוקי באלכוהול. בסופו של דבר התעוררה התנגדות ציבורית נרחבת שהביאה לביטול החוקים, אולם הפקידים שניהלו את אכיפת חוקי היובש לא נותרו חסרי תעסוקה. ראש רשות האכיפה הנרי אנסלינג'ר ועוזריו עברו לנהל את המלחמה החדשה במריחואנה, והם אלה שעמדו בראשה במשך שנים רבות. מכיוון שהשימוש במריחואנה אז היה כאמור שולי, הפקידים יכלו להמשיך ולנהל את מדיניות האכיפה שלהם בלי לחשוש מהתנגדות ציבורית. עבור אמריקנים לבנים, אלכוהול היה הסם "שלנו", אבל מריחואנה היתה סם של "האחרים", כך שהאיסור החדש לא הפריע להם.
 

montgomery

New member
אולי אתה צודק.

ואלי לא... שנינו לא מדברים מנסיון אלא ממקורות. שלך זה אישיים ושלי זה ממשלתיים. מעבר למה שאמרתי אין לי מה להגיד מכיוון שהכל יצא מפס הייצור של "הנשר". יש סיבה למה כל העולם אוסר את הדברים האלה. אגב, הקביעה שלך שזה שטויות ללא בדיקה של מקורות אמינים אחרים ממה שאתה מכיר היא טיפה יומרנית אתה לא חושב? ---------------------------------------------------------------------- אגב, קפיאין כן ממכר, והוא נחשב כסם על ידי הDEA. כנ"ל אלכוהול.
 
לא יומרני בכלל

אני לא נשען על "מקורות" אלא על נסיון ישיר, אני יודע איך זה משפיע עליי, אני יודע איך זה משפיע על חברים שלי, על אנשים שעישנו בסביבתי, אי אפשר לספר לי סיפורים על זה כפי שאי אפשר לספר לי סיפורים על מיץ לימון. ואני מסכים איתך שקפאין ואלכוהול נחשבים כסם על ידי ה-DEA והשאלה שמציקה לי היא למה הסמים הללו חוקיים והחשיש לא. זה הכל.
 

montgomery

New member
מסכים.

אך להזכירך ניסו להוציא אלכוהול מהחוק בשנות ה20 אך ההשפעה של האלכוהול הייתה יותר מדי נרחבת על מנת לעצור אותה. ולפי טענת ארצות הברית ומחקרים שהם הנפיקו(או כביכול הנפיקו, לא יודע למי להאמין
) סם גורר סם גורר סם.
 

arivederci

New member
ומה תענה לבתך

ביום שבו היא תרצה לעשן יחד איתך איזה ג'וינט קטן?
 
עירוב תחומים

השאלה שאת שואלת אינה "נקיה" כי היא לא מתייחסת רק לעניין היחס שלי לחשיש לא תהיה לי שום בעיה עם הצד הזה בחיים שלה אם היא תדע לשמור עליו במגבלות של סבירות, בה במידה שלא יפריע אם היא תתחיל יום אחד לשתות בירה, אבל בהחלט יפריע לי אם היא תשתכר או תנהג במכונית תחת השפעת אלכוהול. לא, אני לא רואה את עצמי יושב איתה בסלון ומעשנים ביחד ג'וינט כי העובדה שזה דבר אסור על פי חוק תיצור בכך סיטואציה לא בריאה מבחינתנו. ענייין של תחושה. השאלה שלך פרובוקטיבטית במקצת (וזה לגיטימי) גם לא תהיה לי בעיה אם היא תצפה בסרטים פורנוגרפיים אבל בהחלט לא אראה את שנינו צופים ביחד. לעצם העניין: אינני מתכונן לחנך את ילדותיי להימנע מעישון חשיש וגם אינני מתכונן לעודד את זה אצלן, בדיוק כמו קפה ואלכוהול.
 

arivederci

New member
אני מזהה 2 תחומים

1. העבירה על החוק 2. הסכנה לבריאות. אין לי ספק שאתה מחנך את בנותיך לא לעבור על החוק. אין לי ספק שאתה גם מקפיד לשמור על בריאותן: תזונה נכונה, הגיינה, מניעת מחלות. אז אם הבנות שלך יכניסו לגופן חומר שעלול להזיק לבריאותן- אלכוהול, ניקוטין או THC (החומר הפעיל בחשיש ומריחואנה שפועל על תאי העצבים במוח), לא תנסה למנוע את זה?
 
תשובות נפרדות

אינני מחנך אותן לעבור על החוק, אבל זה לא רלוונטי כי כאמור לא אדרבן אותן לצרוך סמים מכל סוג, בה במידה שלא אעודד אותן לצרוך קפאין, אלכוהול, ניקוטין או THC. אבל אם אגלה שהן צורכות אחד מהחומרים הללו ביום מן הימים (לא בתקופת הילדות בכל אופן) לא אנסה להניא אותן מכך, בין אם זה קפה ובין אם זה מריחואנה, הינו הך. לא הכל בריא בחיים ומי שמנסה לעשות רק מה שבריא נשאר בבית ואוכל מרק עוף. אני מאחל להן יותר מזה.
 
סליחה שאני אומר את זה

ואולי הסגנון יישמע קצת חצוף, אבל אני באמת תמה: על מה הזעזוע? (גם אני ראיתי אבל לא היה בסרט חידוש מבחינתי) 1- על זה שהבחור יפה ואינטיליגנטי? 2- על זה שקציני צהל נותנים יד להברחת סמים? 3- על הקלות שבה ניתן לרכוש סמים? 4- על זה שהמשטרה עוצמת עין? 1- האם ניתן להבין מכך שעד היום סברת שהתמכרות לסמים היא נחלתם של מכוערים וטפשים ומשום כל לא הזדעזעת עד היום? 2- האם עד היום חשבת שכל קציני צהל הם מופת להגינות ואהבת האדם שמעמידים את החוק/האינטרס של המדינה מעל לעניינים האישיים שלהם? 3- האם חשבת עד היום שבשביל לרכוש סמים צריך להיות אלימלך זורקין? 4- האם לא ידעת שהמשטרה מכריזה "מלחמה על הפשע" רק כאשר בני משפחות של שוטרים בכירים נמצאים תחת איום ישיר של זרועות הפשע?
 
טוב, shoot me על

זה שאני עוד נאיבית בתחומים מסוימים... זה על סעיפים 2 עד 4 כולל. על סעיף 1 - sorry, לא ראוי לתגובה...
 
תרשי לי לצטט:

"וזה כל כך עצוב. בחור אינטליגנטי מאוד, יפה, שפשוט נהרסו לו החיים" מה הכוונה? אילו היה טיפש ומכוער, זה לא היה עצוב? האם אין למשפט הזה משמעות?
 
לא, אם הוא

היה טפש ומכוער, זה לא היה עצוב. כזאת אני. שטוחה, רדודה. שאל את כל החברים שלי...
 
ובנוסף, אני

יכולה להפנות אותך לכמה שרשורים שדעותיי מובעות בהם. תוכל להסיק מהם איזה אדם רדוד אני. הבחירה שלך להיטפל לעובדה שציינתי שהבחור יפה ואינטליגנטי היא פופוליסטית ולא ראויה לתגובה, ואכן, טפשי שאני מגיבה...
 
נשמע לי ש

רגשִי רציני קובע את כיוון הרוח של האמירות האחרונות שלך. יש פורומים אחרים שיכולים לעזור לך...
 
על סמך מה את אומרת את זה?

כשהבנאדם מולי יורד לפסים אישיים אני כבר מבין שאין אף אחד בבית. תסלח/י לי שלא עקבתי אחרי כל ההודעות שלך בפורום. התייחסתי נקודתית להודעה אחת ואת/ה נמנעת בעקביות להתייחס לאותה נקודה. מעניין למה. לבריאות.
 
למעלה