עסק מהבית - מיסים

עסק מהבית - מיסים

שלום, אני מתכוונת לתת שרותי ייעוץ בתחום מסויים ובהתחלה (אולי אפילו דרך קבע) אעבוד מהבית הפרטי שלי. לשם כך יעדתי חדר מיוחד. מה קורה עם ארנונה? אני לא צריכה רשיון לניהול עסק, אבל האם אני חייבת לדווח לעיריה שאני מנהלת עסק מהבית? בבקשה, אם אתם נותנים לי תשובה, נא להגיד את המקור (חוק, פסיקה. וזאת כי קבלתי תשובות רבות ושונות - יש אומרים לי שלא צריכה, יש אומרים שחייבת, יש אומרים שחייבת אבל לא צריכה, יש כאלה שאומרים שצריך אבל לא עושים את זה..... ויש אומרים שאין כל חוק ברור בתחום ועדיין אפשר לא לדווח. מה קורה לאמיתו של דבר, מה הדין? תודה רבה לכולם ושבוע טוב
 

isaacf

New member
שירי ארבל

תפקיד הפורום הוא ליעץ לפי חוקים של מדינת ישראל בפועל הציבור לא מדווח לעיריה שזאת עברה. ברק שהשכנים מתלוננים נגד הפעלת העסק העיריה אוכפת את החוק. מאחר שפנית לפורום התשובה את חייבת לדווח ואסמכתא חוק עזר עירוני שתוכלי לעיין בכל עיריה. מס הכנסה לא תעניש אותך בגלל שלא דווחת . אך קיימת הצעת ממס הכנסה לעקוף חוק בשלב זה ללא הצלחה .
 

enterico

New member
מה השינויים בזה?

לי יש משהו דומה, אני רשום בתור עוסק מורשה במע"מ ועובד מהבית. השאלה היא, מה ישנה עם אני אדווח לעיריה על משרד בבית? האם הם יכולים לסרב לנושא? ואם הם מאשרים, אז מה ההבדל?
 

isaacf

New member
העיריה

העיריה לא תתנגד שתנהל עסק מהבית. במידה שהיה התנגדות מהשכנים בית המשפט יכול למנוע פתיחת עסק מהבית , מקרים חריגים כדוגמת רעש בלתי סביר של מכונות הפרעה לשכנים . מבחינת מס הכנסה למס הכנסה מעניין שהוצאות שאתה מדווח קשורות להכנסות מעסק בלבד.
 

enterico

New member
ומה זה קשור?

אבל מה זה קשור למס הכנסה? שאני לא אדווח על הבית בתור הוצאות עסקיות? (חשמל, מים וכו')? זאת הכוונה?
 

isaacf

New member
למס הכנסה זה לא קשור בכלל

קשור לחוק עזר עירוני של העיריה בלבד בלא קשור למס הכנסה בכלל
 

isaacf

New member
למס הכנסה

הוצאות לפי יחס החדר בבית אתה יכול להגיש למס הכנסה כהוצאה מוכרת ומקטינה לך את חבות המס . לדוגמא- המשרד 20 מטר יתרת הבית ( ללא מטבח+מעברים+ שירותים) 80 מטר .לכן על הוצאות חשמל,ארנונה, מים, ריבית משכנתא, . ההוצאה המוכרת תהיה 20% מהוצאות מע"מ מכיר ב66% מע"מ. לגבי טלפון בבית הנוסחא שונה יש לבצע תאום לפי רוב השיחות לעסק/מיעוט השיחות לעסק. פשוט עם תכניס את ההוצאות לדוח מס הכנסה חבות המס תקטן. לא תכניס תמשיך לשלם מס הכנסה יןתר גבוה.
 

enterico

New member
אבל זה נכון?

זה נכון לעשות ככה? זה חוקי? לפי מה שהבנתי, אם אתה משתמש בחדר בביתך כמשרד, אתה לא זכאי להחזרים (אפילו לא לפי היחסים השונים). ואם כן (כמו שכתבת) - אז מה במקרה והבית בשכירות? גם את החלק היחסי של השכר דירה אפשר לרשום כהוצאה מוכרת? מבחינת טלפון, יש לי פשוט קו בנפרד לעסק וקו בנפרד לבית
 

isaacf

New member
חוקי לחלוטין

חוקי לחלוטין , מס הכנסה מכיר את ההוצאות הללו לפי המפתח שרשמתי בהודעה הקודמת . ובמידה שאתה שוכר דירה גם יוכר לך החלק היחסי של שכר הדירה . ועד בית. מפליא שהרו"ח שלך לא עידכן אותך . במידע שאין לך רואה חשבון/ יועץ מס ממליץ לך למנות רו"ח/יועץ מס מאחר שרו"ח / יועץ מס עלותם נמוכה מאוד לעומת התועלת שאתה מפיק מהם. אל תשאל אנשים שלא יודעים את החוקים מי אמר לך שאסור. תוכל להיכנס לפורום ראית חשבון בנענע ולחפש הוצאות. או לפורום ראית חשבון/ מיסוי בתפוז ולחפש בהוצאות. כך תוכל ללמוד על מאות הוצאות שאינך מכיר.
 

enterico

New member
דווקא...

יש לי רואה חשבון, רק שלא שאלתי אותו בקשר לזה, כי כרגע אני לא שוכר דירה. אבל בעוד כחודש אני אשכור, אז אני אדבר איתו על זה. תודה רבה לך שאמרת לי על זה.
 

rdss

New member
לפי חוק צריכה לדווח בפועל לא כדאי

בכל זאת מציע לך להתייעץ עם איש מקצוע. את יכולה גם להתקשר בעילום שם לעיריה ולשאול!
 
למעלה