עמבה, פרהוד ושאר ירקות

kato1

New member
עמבה, פרהוד ושאר ירקות

חבר'ה, העמבה מוצאה מהודו ולא יעזור. לגבי קובה - אני יודעת שיש גם לסורים "קובה חלבי". מי העתיק ממי? מי קדם למי זה מחזיר אותנו לשאלת הביצה והתרנגולת. האם זה באמת חשוב??? לגבי הפרהוד (ולא "פרעוד" או "פראוד"): אני אשאל את הוריי ואחזיר לכם תשובה מפורטת. ממה שהם סיפרו עד עכשיו זאת הייתה תקופה של פחד וטרור, אבל אף פעם לא הבנתי מה היה בדיוק, אז אני אברר, חייבת לכולכם תשובה מהימנה. מילה של עיראקית.
 

mongol1

New member
בקשר לעמבה: כך טענתי שנים

אך מה שלא יהיה תמיד לעירקי יהיה תשובה מאחורי הגב, אך כמו הקובה, כך גם העמבה, אולי באמת מוצאה מהודו, אך היום לא מבדילים בזה כי רק עיראקים והודים אוכלים עמבה, למי שטעם מהעמבה ההודית יכול להגיד שהיא שונה מהעיראקית, יש עמבה קוקוס עמבה אדומה ועוד כמה סוגים, לעירקים יש 30 סוגי עמבה לפחות, כך שעמבה מוצאה מהודו אבל כמו הקובה שיש קובה סורית קובה לבנונית קובה כורדית אין לה מוצא ישיר. ותודה רבה על המידע בקשר לפרהוד.
 

mongol1

New member
ורק רציתי להוסיף

כמו שהסמבוסק מקורה היא מאכל עיראקי עתיק יומין, אך לא הרבה יודעים שהעיראקים העתיקו את המאכל ממאכל הודי דומה לכבוד פורים או משהו, כך שהעמבה של ההודים והעיראקים שונה
 
לקטו

העמבה לא מוצאה מהודו, זאת לא הנקודה. הנקודה היא שנהוג היה בעיראק לאכול עמבה רק תוצרת הודו, עמבה שהיתה מתוצרת אחרת לא נחשבה לראויה בעיני העיראקים. ייתכן והסיבה לכך שהיתה רכבת ישירה מעיראק להודו בהתחלת המאה ה20 . למה זה חשוב ??????? זה חשוב, זה מאוד חשוב, בגלל שאישיותם של הורינו טבועה בנו, ועלינו להבין אותם כדי שנוכל להבין את עצמינו. בקיצור קטו, זה חשוב, ואני חושב שאת כבר חשה שזה חשוב. בקשר לכובה, לא יודע מי המציא את הכובה ראשון, אבל הפועל "כב" בערבית זה שפך, או יצק, לעומת זאת כפל הפועל כלומר "כבכב" זה עשה כדורים כדורים . כמו כן המילה כבאב באה מאותו השורש והכוונה לכדורים ויציקות שנעשו ביד, בעברית אנו רושמים את זה קבאב. דבר נוסף שרציתי לציין. אצל הסורים והלבנונים זה נשמע KUBBE ואילו אצל העיראקים זה KIBBA . למה זה חשוב ???????? זה חשוב מאותה סיבה שחשוב לנו להקשיב דווקא לשירים עיראקים ולא שירים מצריים או סורים, כי אנחנו רוצים גם להקשיב ללהג העיראקי. למה זה חשוב, למה כל הדברים האלו חשובים ??????????. למה יש עדיין הצגות ביידיש ???????? למה כל שנה אנחנו חווים מחדש את השואה שהיתה. כדי שנבין מאפה באנו ולאן אנחנו הולכים, כדי שנוכל לזהות את עצמינו קטו, נראה לי שלא ביקרת במוזיאון של יהדות עיראק, עליכם לבקר שם, כדי לנסות לענות על השאלה למה זה חשוב, מה איכפת לי, אולי הסייח הרוקד הוא סתם זקן נודניק. העליה של שנות החמישים, היתה עליה קשה, במלוא מובן המילה, זה גרם לאנשים להתכופף, ואת הכיפוף הזה העבירו לילדים שלהם........תהליך כואב מאוד,אנשים מתו כתוצאה מזה, תרבות שלמה שהיו צריכים לחנוק בקרבם. יצא לך לפגוש אדם שחונק תרבות בקירבו ????? זה עסק רציני, לא אצליח להסביר לך, אני חושב שהמוזיאון יתרום רבות לנושא. מקווה שלא הייתי נודניק מדי. יללה ביי.
 
לקטו, לפי מה שכתבת למטה

אני רואה שכן ביקרת במוזיאון יהדות עיראק, אז אני לא יודע מה אני יכול להציע, בכל כן מאוד חשוב למה כך וךא כך, מאוד חשוב לחקור ולהתעניין. ילל ביי.
 

mongol1

New member
לסייח

זה למה אני מציף בים של שאלות מעצבנות מאיפה בא הקובה העמבה כדי לדעת, אך לא קיבלתי עדיין תשובה(סביר להניח מתשובך שהיא אכן עיראק כמו שאבי תמיד טען), בקשר לקובה, לפי דעתי היה פעם איחוד בין סוריה ועיראק ככה ששני המעצמות המציאו בו זמנית תKIBBA
 
למעלה