Ccyclist
Well-known member
מפאת פרטיותו אין בכוונתי לחשוף את שמותיו, הישראלי והאנגלי.
בשנות השמונים והתשעים, אולי אפילו השבעים והאלפיים היה נהג רכבת תחתית ישראלי תימני בענף היי בארנט של הקו הצפוני בלונדון.
אשתו למדה ב JFS והיתה חברה טובה של הוריי. הוא עבר לאנגליה מישראל בתחילת שנות השבעים. הוא אמר שהיה בחיל הים ובנס פיספס את הדקר. היה סיפור שהוריה של אשתו דרשו שיאמץ את שם משפחתה כתנאי לנישואין. זה היה שם יהודי נפוץ פחות משם המשפחה היהודי העוד יותר נפוץ שלו, אבל גם שם עם הרבה משמעות בבריטניה של שנות השבעים.
בית המשפחה היה באדג'וור והיינו מבקרים אותם כל כמה חודשים כשגרנו באנגליה. גם בביקורים באנגליה היינו מבקרים אותם, אבל בגלל שהדודה שלי גרה על ענף היי בארנט אלו היו נסיעות ארוכות דרך קמדן טאון או נסיעות מונית. על הקיצור של הקפיצה באוטובוס מפינצ'לי סנטראל לגולדרס גרין לא ידענו בזמנו. היה לו אוסף של צעצועי מלחמת הכוכבים - בעיקר היאכטה של ג'אבה ההאט, שהיתה יותר עבורו כאומנות מודרנית ופחות עבור בנו שבגילי.
כשהם באו לארץ הם שהו בעיקר אצל משפחתו ביוקנעם (לא בטוח איזו אחת, אבל זה היה בית חד קומתי עם חצי קומת עמודים בצד אחד והם היו תימנים, אז אני מניח שיוקנעם עילית ולא המושבה). ישנו אצלהם פעם ואמו לימדה אותי טריק תימני לשינה בקיץ - לישון על הרצפה. זה משהו שהייתי עושה בין יוני לספטמבר. היא בישלה גם עוף צהוב די אקזוטי, כנראה בכורכום.
לאשתו הלונדונית היתה חיבה מסויימת לכרמלית כשביקרו בחיפה. כשטיילנו בצפון פעם היא שאלה איך הגיעו לארץ הדרואידים (דת בריטית מלפני הכיבוש הרומאי) כי היא מעולם לא שמעה על הדרוזים. פעם נפגשנו איתם בהרצליה כי חיפשנו מקום בחצי הדרך.
בתחילת שנות התשעים הם באו לארץ לבר מצווה של הבן. הם שכרו אוטובוס פרטי והסיעו את קרוביהם מיוקנעם לירושלים, שם אספו אותנו. נסענו דרך הר חוצבים איכשהו והגענו עד אליהם ביוקנעם אחרי טיול במספר מקומות בדרך. אשתו אמרה שבגלל שהקרובים דתיים הם לא טיילו בארץ במשך שנים כי הם לא יכולים לנסוע בשבת. בחלק מהמקומות הקרובים אמרו שהם לא ביקרו במשך עשרות שנים. יתכן שאת החופשות הם עשו בחו"ל.
אינני יודע מה היו סידורי העבודה שלו בהקשר לשבתות ולחגים, אז יש סיכוי שמי שנסע בשבת בקו הצפוני בענף אדג'וור "היהודי" של גולדרס גרין, הנדון ואדג'וור נסע עם נהג יהודי ועוד כזה עם סטטוס דתי של שם משפחה בסגנון כהן / לוי (לא מגלה איזה או איזו הטייה).
הוא היה די חובב טכנולוגיה, טלפון קווי בשירותים בשנות השמונים, טלוויזייה לווינית של סקאי בשנות התשעים כשהצלחת היתה עגולה והיו מלא ערוצים בגרמנית (כך היה עד 97, אך ב 99 כל הצלחות היו אליפטיות ופנו ללווין אחר באנגלית בלבד). הם גרו בבית דו קומתי עם גינות קדמית ואחורית מטופחות במרחק של כעשרה דקות הליכה מתחנת אדג'וור.
הוא היה טיפה שלילי לגבי העדתיות והיחס אליו בישראל, במיוחד בטיסות לארץ. בזמנו היה נדיר יותר לעבור לחו"ל והיו מילים שליליות לכך. לא יודע אם העובדה ששינה את שמו לשם משפחה אשכנזי מובהק ושם פרטי בריטי הקשו עליו מול המתחקרים המעיקים של אל-על.
אם יש עדיין בפורום אנשים מסניף לונדון ואם הם יודעים במי מדובר - ניחושים בפרטי. בבקשה לא לפרסם את שמו כאן.
אינני בקשר איתם משנות האלפיים. מעניין מה קרה ומתי פרש, אני מניח שהיה צריך לפרוש לפני עשור וחצי או עשור.
אם יהיו בעתיד כתבות בסגנון "נהג המטרו התימני הראשון" - תדעו שהראשון התחיל לנהוג ברכבות תחתיות מזמן, בלונדון.
בשנות השמונים והתשעים, אולי אפילו השבעים והאלפיים היה נהג רכבת תחתית ישראלי תימני בענף היי בארנט של הקו הצפוני בלונדון.
אשתו למדה ב JFS והיתה חברה טובה של הוריי. הוא עבר לאנגליה מישראל בתחילת שנות השבעים. הוא אמר שהיה בחיל הים ובנס פיספס את הדקר. היה סיפור שהוריה של אשתו דרשו שיאמץ את שם משפחתה כתנאי לנישואין. זה היה שם יהודי נפוץ פחות משם המשפחה היהודי העוד יותר נפוץ שלו, אבל גם שם עם הרבה משמעות בבריטניה של שנות השבעים.
בית המשפחה היה באדג'וור והיינו מבקרים אותם כל כמה חודשים כשגרנו באנגליה. גם בביקורים באנגליה היינו מבקרים אותם, אבל בגלל שהדודה שלי גרה על ענף היי בארנט אלו היו נסיעות ארוכות דרך קמדן טאון או נסיעות מונית. על הקיצור של הקפיצה באוטובוס מפינצ'לי סנטראל לגולדרס גרין לא ידענו בזמנו. היה לו אוסף של צעצועי מלחמת הכוכבים - בעיקר היאכטה של ג'אבה ההאט, שהיתה יותר עבורו כאומנות מודרנית ופחות עבור בנו שבגילי.
כשהם באו לארץ הם שהו בעיקר אצל משפחתו ביוקנעם (לא בטוח איזו אחת, אבל זה היה בית חד קומתי עם חצי קומת עמודים בצד אחד והם היו תימנים, אז אני מניח שיוקנעם עילית ולא המושבה). ישנו אצלהם פעם ואמו לימדה אותי טריק תימני לשינה בקיץ - לישון על הרצפה. זה משהו שהייתי עושה בין יוני לספטמבר. היא בישלה גם עוף צהוב די אקזוטי, כנראה בכורכום.
לאשתו הלונדונית היתה חיבה מסויימת לכרמלית כשביקרו בחיפה. כשטיילנו בצפון פעם היא שאלה איך הגיעו לארץ הדרואידים (דת בריטית מלפני הכיבוש הרומאי) כי היא מעולם לא שמעה על הדרוזים. פעם נפגשנו איתם בהרצליה כי חיפשנו מקום בחצי הדרך.
בתחילת שנות התשעים הם באו לארץ לבר מצווה של הבן. הם שכרו אוטובוס פרטי והסיעו את קרוביהם מיוקנעם לירושלים, שם אספו אותנו. נסענו דרך הר חוצבים איכשהו והגענו עד אליהם ביוקנעם אחרי טיול במספר מקומות בדרך. אשתו אמרה שבגלל שהקרובים דתיים הם לא טיילו בארץ במשך שנים כי הם לא יכולים לנסוע בשבת. בחלק מהמקומות הקרובים אמרו שהם לא ביקרו במשך עשרות שנים. יתכן שאת החופשות הם עשו בחו"ל.
אינני יודע מה היו סידורי העבודה שלו בהקשר לשבתות ולחגים, אז יש סיכוי שמי שנסע בשבת בקו הצפוני בענף אדג'וור "היהודי" של גולדרס גרין, הנדון ואדג'וור נסע עם נהג יהודי ועוד כזה עם סטטוס דתי של שם משפחה בסגנון כהן / לוי (לא מגלה איזה או איזו הטייה).
הוא היה די חובב טכנולוגיה, טלפון קווי בשירותים בשנות השמונים, טלוויזייה לווינית של סקאי בשנות התשעים כשהצלחת היתה עגולה והיו מלא ערוצים בגרמנית (כך היה עד 97, אך ב 99 כל הצלחות היו אליפטיות ופנו ללווין אחר באנגלית בלבד). הם גרו בבית דו קומתי עם גינות קדמית ואחורית מטופחות במרחק של כעשרה דקות הליכה מתחנת אדג'וור.
הוא היה טיפה שלילי לגבי העדתיות והיחס אליו בישראל, במיוחד בטיסות לארץ. בזמנו היה נדיר יותר לעבור לחו"ל והיו מילים שליליות לכך. לא יודע אם העובדה ששינה את שמו לשם משפחה אשכנזי מובהק ושם פרטי בריטי הקשו עליו מול המתחקרים המעיקים של אל-על.
אם יש עדיין בפורום אנשים מסניף לונדון ואם הם יודעים במי מדובר - ניחושים בפרטי. בבקשה לא לפרסם את שמו כאן.
אינני בקשר איתם משנות האלפיים. מעניין מה קרה ומתי פרש, אני מניח שהיה צריך לפרוש לפני עשור וחצי או עשור.
אם יהיו בעתיד כתבות בסגנון "נהג המטרו התימני הראשון" - תדעו שהראשון התחיל לנהוג ברכבות תחתיות מזמן, בלונדון.
נערך לאחרונה ב: