על נאצים ופצצות אטום

eoli

New member
יש מצב לסימטריה מושלמת ?

מכיר את הקלישאה : להפסיד בכבוד ? וגם "איזהו גבור הכובש את יצרו" ? לעניין יש כמה גורמים האחראים להפסד במלחמה: 1. טפשות וטמטום (אסטרטגיה ולוגיטיקה שאבד עליהם הכלח) ,ולכן מי שאמור לשאת באשמה הם הפיקוד העליון ולא הפקוד. 2. האידיאולוגיה לצאת למלחמה אינה משכנעת ,ולכן הפסד בקרב ,הוא הפסד של האחראים על החינוך ולא אחריותו של הפקוד. 3. משאבים כלכליים ואנושיים אינם מאפשרים ייצור (או רכישה) של נשק חדיש,ולכן הקרב אבוד מראש ( מדינות נחשלות) . לאור הנאמר, החיילים הזוטרים אינם אשמים . מעבר לכך, מלחמה מעוררת את התכונות הבסיסיות (חייתיות) שבאדם (נעזוב פרשנות פסיכולוגית) , ולכן נמצא גילויים של אכזריות חייתית,ובמקביל, יש את הלוחמים שהתכונות האלה תהיינה בבלאנס,ולכן גם גילויים של חמלה לא תיהינה בלתי-אפשריות,לכן לא תיתכן לעולם סימטריה מושלמת. בקיצור : מלחמה כמו מלחמה הכככככל אפשרי .
 

SimSim314

New member
אם כך את מצדיקה את הפושעים הנאצים ?

ארם הכל אפשרי אז הם לא אשמים בעיקרון, מלחמה זה מלחמה, הם היו בורג במכונה.
 

eoli

New member
מה קורה להבנה סימסים ?

האם התייחסתי בדברי לנאצים,ליפנים ועוד, או שדברתי על הסבות להפסד במלחמה,כדי להסביר לך שהחיילים הם בורג קטן מאד בכל המערכת ? שים לב. אני מאשימה מנהיגים מגלומנים. אני מאשימה מנהיגות שמחנכת לאידיאולוגיה אימפריאליסטית.אני מאשימה מנהיגות שאינה מחנכת לערכי צדק ,יושר והגינות.,סבלנות וסובלנות. אני מאשימה מנהיגות שדואגת לנפח את תחושת העליונות בעמם על-פני עמים אחרים,כדי לזכות באהדה למעשיהם הנפשעים והנוראיים. כל הפרמטרים הללו התקיימו בגרמניה הנאצית ( בשינוי קל גם ביפן בתקופת מלחמת העולם השניה),וראה לאילו תוצאות מחרידות המלחמה הזו גרמה.
 

SimSim314

New member
ברמה רכה יותר מחנכים את זה בארץ

ופטריות עיוורת אמיתית את יכולה למצוא אצל אמריקאים בשפע. עליונות האומה? בואי נזכר ביהודים, האם הם לא מרגישים עליונות ? האם אפשר לנהל מלחמה אם החיילים שלך לא גאים באומה שלהם, ובעם שלהם? האמריקאים הם האמא של הלאומניות, הם חושבים שהם אלו שיהפכו את העולם למקום טוב יותר, ומרשים לעצמם להשליט את צורת השלטון ואת הדעות שלהם בכל מקום אותו הם כובשים. אגב זה כולל את כל החסרונות של התרבות המערבית. האמריקאים ממשיכים בשקט להיות אמפריאליסטים, הם כובשים מדינות, והם משליטים את הסדר שבא להם, הם רוצחים בדם קר, והם גאים בזה.
 

eoli

New member
בהחלט שכן,כדי להצדיק את המלחמה,

אין צורך בתחושת עליונות (תחושה כזו גורמת לאכזריות ),אלא בידיעה ברורה שאנחנו יוצאים למלחמת הגנה.זה התנאי ההכרחי והצודק להילחם,מעבר לכך,אין שום הצדקה.נקודה תחושת העליונות קיימת במיקרו וגם במקרו בכל מקום שיש אנשים,ולא ניתן לשרש אותה. לגבי האמריקאים - אתה לא מצדיק את מעורבותם במלחמת העולם השניה ? בקוסובו ? נכון,יש מקומות שהתערבותם אינה צודקת,ויש מקומות שכן. יש בעיה עם זה,אבל להשוות אותם עם הגרמנים !!! ממש לא ולא.
 

SimSim314

New member
אני חושב שפצצות אטום הן עוול

והסבל שנגרם בגינם, משתווה למחנות ריכוז גרמניים. האם אני מצדיק ? ובכן קודם כל יש להעיר שאמריקאים מרשים לעצמם להשליט את הסדר שלהם במדינות הכבושות ע"י. אני אוהב את הסדר הזה, אך אני רואה בפעולה כזאת כוחניות. אני אוהב גלידה, ולכן אני אכריח את כולם לאכול את הגלידה שאני אוהב. נכון אני לא אוהב קומוניזם, אבל אני לא בטוח שאנשים שכבר בתוך קומוניזם מעדיפים דמוקרטיה על פני קומוניזם, ואם כך הרי שהאמריקאים כופים את הדמוקרטיה. עוד בעיה באמריקה שהיא אמרפיה. היא מראה את כל הסימנים לכך. היא כופה על כולם את הרעיונות שלה, ואת הדרך שלה, לפעמים זה הולך בכוח, ולפעמים ע"י לחץ כלכלי או פוליטי, אך בסופו של דבר המסקנה היא אחת, אמריקה היא השולטת, ואמריקאים הם לאומניים. כל פעולה בין לאומית אמריקאית נעשית במטרה אחת, לחזק את האימפריה הזאת.
 

eoli

New member
כן,כל פעולה ,גם אם היא מוצדקת, שכתוצאתה

חפים מפשע נהרגים - מעוררת תמיד הדים שליליים. השאלה המתבקשת היא: האם ניתן למנוע את זה ? לגבי ארה"ב - חבל,סימסים,שהבלאנס לא קיים בדעותיך,אתה מאד אבסולוטי( מה קורה לפרגמטיות עכשיו?) . ולכן דעותיך מיד מעוררות תגובות שכנגד. כבר ציינתי,שהיו פעולות שליליות של ארה"ב בעולם,אך הם זניחות ביחס לפעולות החיוביות. את זה חשוב לציין. ארה"ב אינה מכפיפה בכוח את רצונה בעולם,העולם רוצה את האמריקניזציה. בצרפת,למשל, מתנגדים מאד לתרבות האמריקנית,ולכן אתה לא תראה שם הרבה כרזות בשפה האנגלית,או כל דבר שיש בו להשפיע על התרבות הצרפתית.בשונה מצרפת,יש ארצות רבות,גם בישראל,שהאמריקניזציה הוא חלק בלתי-נפרד מהנוף התרבותי. לא שאני מסכימה עם זה,אבל אי-ההסכמה שלי אינה משנה את העובדה הזו.
 

SimSim314

New member
אבל מדוע זה קורה? בגלל שלאהר"ב

שליטה כלכלית בישראל, ובגלל השליטה הכללכית יש לארה"ב גם שליטה פוליטית. ארה"ב רואה בנו פוטנציאל אמפריליסטי, ואנחנו כמו שפנים מלקקים לה. אני לא רוצה להעריך את כמות הפעולות האמריקאיות הטובות לעומת הרעות. אני רק מציין שהיו פעולות רעות, ושמטרת האמריקאים היא להפוך לאימפריה, היא עושה זאת בהרבה דרכים. איבי הזכיר את תוכנית מרשל, תוכנית שנועדה לחזק את הדולר בעולם. זאת היתה תוכנית להשליט כוח כלכלי על מדינות אחרות.
 

eoli

New member
רגע ... למה אתה מאשים את ארה"ב

בכל הקשור אלינו ? האם היא הכפיפה את רצונה עלינו ? או שקיימת קורלציה בינינו ? אתה מאמין שיכולנו לשרוד 60 שנה בלי עזרתה ? מכיר את המשפט : " לו עמי ישראל שומע לי,כמעט אויביהם אכניע ועל צריהם אשיב ידי" - לא זוכרת לציין את המקור. מכיון שרוב היהודים לא מאמין בתורה ובמפרשים,לכן נגזר עלינו להתקע כמו עצם בגרונם של היהודים בגולה,ובפרט בגרונם של מנהיגי ארה"ב. מעבר לכך, התרבות האמריקאית מתפשטת מרצון ולא בכוח. אם יש מדינות שמרויחות מכך - מה אכפת לך ? מדינה אימפריאלית בכוח,זו מדינה שמאלצת את הנכבשים לשלם לך מיסים ,ומעמידה נציבים המפקחים על המדינה,בינתיים ארה"ב היא שמעניקה לנו,העלוקות, חסות והרבה הרבה דולרים.
 

SimSim314

New member
נכון ארה"ב היא אימפריה חכמה

היא משקיע בנו גרושים, בכדי לצבור כוח פוליטי. איש עסקים טוב יודע גם מתי צריך לבזבז, מתי ללחוץ כלכלית, ומתי לאיים בכוח. האם אנחנו מרוצים ? אבל זאת בדיוק הכחמה, לגרום לכולם להיות מרוצים, ועדיין לשלוט עליהם. נקח למשל את העבד, נכון עבד זה גרוע. אבל שכיר, במה הוא שונה מהעבד? לא בהרבה האמת, אבל מה? ההנהלה צריכה לדאוג לכך שהעובד יהיה מרוצה בסה"כ, עדיין השיעבוד הוא בעינו עומד.
 

eoli

New member
אני לא בטוחה שארה"ב היום

צריכה את התמיכה שלנו. מה שבטוח שאנחנו לא יכולים להתקיים ללא תמיכתה,וחבל מאד שכך. יש רמות שונות של שכיר. אבל כן,שכיר בשכר מינימום ,מלבד תחושת החירות ,אינו שונה מעבד. "ההנהלה צריכה לדאוג לכך שהעובד יהיה מרוצה". עכשיו אמרת משהו מאד נכון, אני מכירה דר' לסוציולוגיה שערך מחקר על שכירים במקום העבודה,והתברר מעל לכל ספק,שהשכר עמד במקום שני לאחר היחס,כלומר,שלשכיר הרבה יותר חשוב היחס האנושי כלפיהם מאשר גובה שכר העבודה. מעניין נכון ?
 

SimSim314

New member
בודאי שארה"ב לא צריכה את התמיכה שלנו ספציפית

אבל היא חכמה, ולכן היא רוצה תמיכה מכל מי שיכול לתמוך. היא רוצה להיראות מעצמה, ולכן היא משקיע גרושים בשביל להשאיר את כוחה הפוליטי. אז אנחנו גם מפסידים כסף (לא מוכרים כלי נשק לסין למשל), והכל בכדי לרצות את ארה"ב.
 
פעם ישראל רצתה מטוס משלה

השם שלו היה לביא. ארה"ב העבירה מסר: מהר מאוד תשכחו מזה. ואנחנו שכחנו. בעל המאה הוא בעל הדעה.
 

eoli

New member
וואו, ברצינות ! למה ארה"ב לא רצתה

שנבנה מטוס תוצרת כחול לבן ? היא פוחדת ממתחרים או מה ? הבנתי שבגלל מחסור במשאבים כספיים,וגם פרק הזמן שיידרש לתעשייה האוירית לסיים את ייצור המטוס ,כבר לא יהיה כדאי.
 

SimSim314

New member
כי היא שולטת בנו כלכלית

היא בעצם בולמת כל סיכוי של ישראל להתפתח ולהפוך למדינה חופשית כלכלית, היא מעוניינת שנהיה תלויים בה.
 

eoli

New member
נו,מה חשבת ? שארה"ב תיתן ותתמוך בנו

בלי לקבל שום דבר בתמורה ? זה המחיר שאנחנו נאלצים לקבל כדי לקבל את תמיכתה. יש לנו בעיה ללא ספק.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifאם כבר הגעת לנאצים,

אני, בתור אדם שמודע לסבל בע"ח, שואל את עצמי שאלה אחרת: הרי אנו מתייחסים לבע"ח בדיוק ואולי אף יותר גרוע מאשר הנאצים לקורבנותיהם: מגדלים אותם בתנאים שמחנות הריכוז יכולים להיראות כבתי הבראה, מבצעים בהם ניסויים אכזריים במעבדות ובסוף שוחטים אותם באכזריות וללא רחמים תוך גרימת סבל בל יתואר, אך משום מה איננו מרגישים שום חרטה או נקיפות מצפון. ואני שואל את עצמי: במה אנו יותר טובים מהנאצים? הרוע - אותו הרוע, האטימות לסבל הזולת - אותה האטימות. רק שהם בע"ח ואנו בנ"א, גם מין של בע"ח, אך הרי שנינו חשים כאב באותה המידה, הלא כן?
 

SimSim314

New member
לא, הסבל של בעלי חיים הוא שונה

הנקודה של המאמר, שמה שמשנה זה לא הסבל, ולא העונש. מה שחשוב שמערכת המשפט תבין, שצריך להיות פרגמטיים, ולהסתכל על העתיד, ולראות דרכים לפתרון בעיות עתידיות. בגלל שבעלי חיים הם שונים מהותית מבני אדם, אינני רואה מדוע שהמוסריות תתפשט אליהם. אני מסוגל להבין שאדם מרגיש הזדהות עם בעל חי, זה מקובל, אך אינני סובר שזה צריך להיות כלל בין עולמי. לגבי ניסויי מעבדה, הרי שיש כללי אתיקה מאד נוקשים.
 

5GIPI5

New member
מדען כמוך לא עושה חשבון אתי

אנשים כעובדה מתנהגים כמו חיות משהו שאי אפשר להפוך כאילו אין חיה שהיא בן אדם,מה שכן אנטולי מבטא עמדה של טוב חיה שטורפת בשביל לשרוד מאשר אדם שטובח את בני מינו בשביל הספורט , "האדם הוא החיה היחידה שמסוגלת לצחוק על סבלם של בני מינו" טוב שיש לנו את סים סים שדואג לעתיד.
 
למעלה