על נאצים ופצצות אטום

eoli

New member
סימסים ! ההסתכלות שלך היא חד-מימדית וחבל.

האבולוציה הרי טוענת שאנחנו תוצר של אב קדמון,אז אם האב הקדמון , ע"פ האבולוציה, פעל לפי האינסטינקטים הבסיסיים של הברירה הטבעית (שימור הקיום שלו ושל משפחתו וקרוביו) , אז טבעי שישתמרו ממנו כמה תכונות :שליליות וחיוביות .לא ככה ? "מה הנאצים שונים מהטייסים והמפקדים האמריקאיים ? מעבר לחובת מילוי הפקודה - הכל שונה. עכשיו לך להכין ש"ב,ונפגש אחורי זה. או קיי ?
 

SimSim314

New member
אשאל אותך שאלה כזאת

נניח היטלר היה מנצח במלחמה, או נניח היפנים היו מנצחים את האמריקאים, האם החיילים המפסידים היו עדיין גיבורים, או שהם היו הופכים לרשעים, אנטי יפניים ? את לא רואה את הסמטריה המושלמת של המצב?
 

5GIPI5

New member
סימי חמוד זוהי הטענה המרכזית של

האתאיסטים הנאמנים מפורום חופש ,שהיהודים לא רק שהם אשמים בכך שהם נשרפו בתאי גז אלא שהם היהודים לא פחות גרועים מאלה שקיבלו פקודה לחסל אותם, בתור יהודי (הנחה שמוטלת בספק) אתה חושב כמו גרמני, מה שנשאר זה להציע לגרמנים פיצוי על השואה שנגרמה בזכותם ,זה מה שקורה לאנשים שמסתכלים על האנושות בצורה מתמטית , או במילים שלך בסימטריה מושלמת, אם היהודים חשבו שהם אור לגויים אז הם טעו בגדול, מסתבר שהיהודים הם עור לגויים חג פורים שמח מיסטר לורנס.
 

baudrate

New member
אם היטלר היה מנצח במלחמה

הוא לא היה מאשים את המנוצחים , הוא היה הורג שלשה רבעים מהאוכלוסיה בארצות שכבש ורבע נוסף היה משעבד כעבדים. יחי ההבדל הקטן.
 

SimSim314

New member
לא חושב שהיה רוצח שלושת רבעים מהאנושות.

בארצות שכבש הנאצים הנהיגו משטר יחסית נוקשה, אך הוא לא רצח אנשים ניטרליים מלבד היהודים. היפנים גם רצחו סינים. אך גם האמריקאים רצחו יפנים תמימים, יותר מ 250 אלף, ביומיים, זה השג לא רע.
 

baudrate

New member
אתה טועה עובדתית

זה לא היה משטר נוקשה. מיליוני אנשים הועבדו בעבדות , בתנאים קשים עד לא אנושיים. מיליוני אזרחים לא יהודיים נרצחו על ידי השלטונות הגרמנים - בפולין למשל כ2.5 מיליון, בברית המועצות למעלה מ11 מיליון אזרחים ובמדינות אחרות באירופה מאות אלפי אזרחים. היפנים רצחו מיליוני סינים ובני עמים אחרים. לא קוראים לזה משטר נוקשה.
 

SimSim314

New member
אפשר לדעת מי הועבד בעבדות ?

ואני לא מדבר על מחנות ריכוז, כי לשם הובאו רק מתנגדיהם של הנאציזם, שאלו לא אנשים נייטרליים. לגבי היפנים אני יודע שהם רצחו 12 מליון סינים, אך אינני יודע מה הסיבות לכך, האם הם כמו הנאצים רצו להשמיד את כל הסינים ?
 

SimSim314

New member
אני לא כ"כ בטוח שאלו לא היו האויבים

של הנאציזם, בהתחשב בכך שהיו הרבה כאלה, סביר להניח שהנאצים פשוט כלאו את אלו שהיו אוייביהם. הם למשל גם ניצלו את החיילים הרוסים, שהיו מוכנים לעבוד בשביל הנאצים. אני כמובן לא אופתע אם הנאצים היו מעבידים אנשים נייטרליים, אבל נדמה לי שזה לא היו התוכניות שלהם לתווך רחוק, הם חשבו שאם כל העולם יהיה נאצי, אז יהיה טוב לכל האנושות, אולי אני טועה.
 

baudrate

New member
הגרמנים היו האויבים של האמריקאים במלחמה.

אבל האנריקאים לא שיעבדו את הגרמנים לאחר שניצחו אותם ולא הרגו מהם מיליונים לאחר שהכניעו אותם, אלא שקדו לשקם אותם. זאת בניגוד גמור לנאצים. תתמודד עם זה. התוכנית שלהם לטווח רחוק נכתבה במיין קאמפ. להרוג את הגזעים הנחותים ולשעבד אותם, על מנת ליצור מרחב מחייה לארים, תוכנית זאת התבטאה יפה מאוד גם בפעולות הגרמנים בארצות שכבשו בזמן המלחמה.
 

SimSim314

New member
טוב הנאצים היו אכזריים מרושעים

והאמריקאים משחררים הומניים.
 
אני לא מצדיק את הגרמנים . אבל COSI FAN TUTI

הגרמנים חיפשו באירופה מה שהאנגלים מצאו בצפון אמריקה ובאוסטרליה ובהודו ובאפריקה . מה שהספרדים מצאו בדום אמריקה . הפורטוגזים בברזיל . ההולנדים באינדונזיה . הצרפתים באירופה הישנה .השבדים בכל מקום שספינותיהם של הויקינגים הגיעו . מהר שלל חש בז . מדינות לאורך ההיסטוריה לחמו ושיעבדו . חלקם לזמן קצר או שטח מועט כמו בני ישראל . חלקם לזמן ארוך ושטח רב כמו רומא . אלמלא השחצנות האירופית המיחסת חשיבות לעצמה ובורות לגבי אחרים הויכוח היה מתנהל סביב ג'ינגיס חאן , צ'ין-שה-חואנג' והמוגולים הגדולים . חפשו בויקיפדיה האימפריה המוגולית , בני האן בסין , האי פריה המונגולית .
 

baudrate

New member
אין רע אחד מצדיק רע אחר

השמדת עם אינה דבר חדש. שיעבות ועבדות אלו הם עניינים ישנים ומוכרים היטב. הטכנולוגיה היא שמשתכללת. בין אם זו טכנולוגיה צבאית או חוכמת אירגון ביורוקרטי, על כן האחריות של בני האדם גדולה מאי פעם.
 
הבדלי הדיעות בנינו אינם בתחום "ההצדקה"

ההבדל בנינו הרבה יותר גדול . אני אומר את זה לא באופן ביקורתי עליך חלילה . אני אומר את זה על עצמי . אין מוסר טבעי . המוסר משרת מטרות אבולוציוניות כל שהן . בחברות שונות המוסר שונה כי הוא משרת מטרה נקודתית שונה . השמדת עם זה לא "רע" ולא "טוב" . כך גם עבדות ,שוד ,רצח , אונס , תפילה , רחמים , מחילה ולעיסת מסטיק . בני אדם עושים כל מיני דברים לאורך ההיסטוריה האנושית . כל אלה היגדילו את מספרנו למצב היום 6.7 מיליארד בני אדם . זה לא "טוב" ולא "רע" . זו "מציאות" . דבר סתמי לחלוטין . חסר משמעות לחלוטין . רק החשיבות העצמית שמייחס לעצמו האדם מתוך שחצנות וגאוותנות שאין לה מקום יוצרת במוחנו "ערכים" . בסך הכל זו קבוצת הנחיות כיצד לתפקד יחד עם בני אדם אחרים . לכן . . . אם האנגלים , הספרדים , ההולנדים הרומאים והפרסים כבשו מותר גם לנו , על פי העיקרון של קאנטוש הזקן . שיהיה חוק כללי . ולכן COSI FAN TUTI הוא עיקרון מוסרי של קאנטוש ושל הללוש הזקן וגם של ביולוגוש .
 

baudrate

New member
סיבוב קטן

אני אעלה כאן כמה דמויות (בידיוניות?) שמספרות על עצמן ועל תפישת עולמן. אתה מוזמן להעיר עליהן, ולראות אם יש משהו מהן בך. היה פסיכולוג אחד שאמר שהפעילות התודעתית של האדם נובעת מטיבעם ועל כן אם נשכיל להבין את הפסיכולוגיה נבין טוב יותר את המדעים המדויקים, כי מקורם של הרעיונות המדעיים הוא במוח האנושי, הם ,איך לומר , תוצרי לואי של המוח- MIND. על כן האתגר המדעי הגדול והיחיד שיש לנו זה להבין את הנפש האנושית, ומכאן נבין גם את כל הדברים הכלולים בה. מתימטיקה, תורת הקוונטים, ביולוגיה, וכיו"ב. היה סוציולוג אחד שאמר שהאינטראקציה החברתית היא הבסיס לכל התרבות שלנו ולכל הידע שלנו. המדע ,כך הוא אמר הוא תהליך חברתי. על כן אם נשכיל את האינטראקציה הזאת, נבין גם לאן היא מובילה, כלומר על מנת להבין מתימטיקה ופיזיקה מהיסוד שלהן צריך ללמוד קודם סוציולוגיה בצורה טובה. היה פיזיקאי אחד שאמר שהחומר זהו היסוד של כל הדברים, אם נבין את האינטראקציה של חלקיקי היסוד של החומר נוכל להבין בסופו של דבר את המציאות האנושית, על מה ולמה בני אדם חושבים כיצד הם מרגישים וכיו"ב. היה ביולוג אחד שאמר שבני האדם הם יצורים חיים, המוח שלהם מעוצב בצורה מסוימת המאפשר להם להעלות רעיונות מסוימים ולא אחרים, על כן הביולוגיה היא היסוד של כל המדעים משום שהיא הדיסציפלינה המדעית הטובה היתר לחקור את טבעו של האדם , אם ניטיב לדעת ביולוגיה נוכל לדעת גם כיצד אנו מפתחים פיזיקה ומתימטיקה. על כן להבין את הפיזיקה צריך לדעת קודם כל את הבסיס הביולוגי של שלה - קרי את האדם.
 
ידידי , אני חש מוחמא מעצם העובדה שאתה שואל

אותי שאלה כזו . נדמה לי שירידה לשורשו של דבר ניקרא "ראדיקליות" . פעם סופרה לי אנקדוטה על פלוני שהתחיל ללמוד אנגלית . אמרו לו שהאנגלית שואבת מהצרפתית . אז הוא עבר ללמוד צרפתית כדי שיבין את שורשי האנגלית . ואז סיפרו לו שהצרפתית באה מהלטינית . לכן הוא החל ללמוד לטינית כדי לדעת טוב צרפתית . ואז נודע לו שהלטינית היא פיתוח של אטרוסקית ואז......... עולמינו הוא כמו פאזל ענק . דברים שזורים בו הרבה יותר מאשר משחק הפאזל . בשימוש בדוגמת הפאזל ===> כשאני מרכיב פאזל אינני עוסק בסוגיית יצור הקרטון או צבע הדפוס . כשאני עוסק בשאלת יצור הקרטון אינני עוסק בנושא כריתת העצים מהם נותרה הצאית . כשאני עוסק בשאלת כריטתהעצים אינני עוסק בהשפעת קרינת השמש על הכלורופיל וכך הלאה והלאה . לכן להבנת המדעים המדוייקים לא אכנס לפסיכולוגיה . לכן להבנת המתימטיקה לא אכנס לסוציאולוגיה . לכן להבנת פעולת המוח לא אכנס לתורת המיתרים . לכן להבנת מתימטיקה-פיזיקה לא אכנס לביולוגיה של האדם . א ב ל אני יודע שכל אחד מהם קיים . כשם שאני יודע שחלק מסויים בפאזל יתחבר לאחרים בשלב אחר של פעולת ההרכבה . כאן אתה יכול לשאול את שאלת הברבור השחור . האם יש חתיכת פאזל שאינה מתאימה בשום מקום ? את זה אני מסביר בעזרת קופסאות הגפרורים . אני מכיר רק שתי שיטות , למרות שאולי יש נוספות . מבין שתיהן אני משתמש רק באחת . כשאני מוציא גפרור מהקופסא אני "יודע מראש" שהוא ידלק .זה קשור למערכת שאני מנהל את חיי לפיה . אם הגפרור לא נידלק אני מסוגל להסביר מדוע . שרוף , רטוב , ללא זרחן , שיפשוף מועט וכן הלאה . השיטה השניה אומרת שהגפרור נידלק כי אלוהים רצה . והגפרור לא נדלק כי אלוהים רצה . לפי השיר "ברצות אלוהים אפילו מטאטא יורה" אני לא מנהל את חיי לפי זה . וכך בשיטה שלי כל פאזל מתחבר כאשר מגיעים אליו . הביולוגיה מתחברת לכימיה . הכימיה מתחברת לתורת המיתרים . הסוציאולוגיה מתחברת לפסיכולוגיה . הפסיכולוגיה לביולוגיה . המתמטיקה לפיזיקה וכך רשת רבת חוטי קשר הבונה את העולם . גם ברבורים שחורים אין . וכאשר ימצא ברבור שחור , יש לנו כלים לדעת מדוע הוא שחור . ואם אינני טועה המדע יודע לענות על רוב שאלות של הזמן העתיק . חסרות לנו תשובות לשאלות מהזמן החדש .
 

baudrate

New member
יפה, אז מה שאני עכשיו אומר

הוא שלעשות רדוקציה לאבולוציה של כל דבר, החל ממוסר וכלה ב... הוא איך אומרים? ראדיקאליות.
 

5GIPI5

New member
בוקר לפני ואחרי השחיה במים הרדודים.

אם זה לא טבעי להיות מוסרי ,אז זה לא טבעי להגיד שהמוסר משרת את האבולוציה, האבולוציה הרי היא שען עוור יוצא מכך שאנחנו משרתים את השען העוור גאווה היא לא ערך ,גאוה היא כמו לשים מכשול בפני עוור, המח הוא כלי עוור, במילים אחרות ללא מוסר אנחנו משרתים מטרות עוורות,הרבה יותר קשה זה לראות את הנולד,הגאוה והשחצנות היא לשנות את המציאות באמצעים לא טבעיים היהירות היא של המדענים שמבטיחים לנו עתיד ורוד(פיל ורוד) שאחרי 70 שנות ניסויים בקופים יגידו לנו שקוף נגוע הדביק את האנושות במחלה קשה.
 
השחיה היא שעת המחשבות עם ניקוי הגוף .

המוסר הוא מוצר של המוח . כמו מתמטיקה , ציור של פיקאסו או אלוהים . לחסה אין אלוהים וגם לא לכבשה . מערכת העצבים שלהם אינה מייצרת "אלוהים" לאדם יש מערכת מרכזית שמייצרת "אלוהים" אצל חלק מבני האדם . אצל בני אדם אחרים אין תוצר כזה . אבל גם יש אנשים שיש במוחם מתמטיקה ואצל אחרים , אין . המוח נבנה עם רשת התקשרויות פנימיות בגיל צעיר ככל שמתרחקים מהלידה קשה יותר לשנות את רשת הקשרים הזו . אם נוצרה אצלך מערכת הכוללת "אלוהים" קשה מאד לשנותה או להחליפה . כשאתה מאמין במדע אתה רואה שאכן עולמנו היום ורוד . כשאתה מאמין באלוהים אתה חייב להבין שמחלת הקופים אחרי 70 שנות מחקר היא רצון האלוהים .
 

5GIPI5

New member
שמע ביולוגי ,אין טעם במח אם אין לו איזה יד

להפעיל,מתמתיקה מפעילה את המח, לחסה ולכבשה יש אלו-הים והוא אתה ,אתה כותב על מערכת העצבים כאילו והיא איזה מוטציה שמפתחת מוטציה אחרת, ואכן עשאתה מאמין במדע ,האל הופך לפיל וורוד , אתה יכול להגיד שהעולם שלך הוא וורוד אבל זה יהיה שקר להגיד שאתה רואה את העולם וורוד כשאתה מאמין באלו-הים זה נשמע איום כשבעולם הוורוד הזה אנשים נדפקים עם קופות, מי שיש במוחו רק מתמתיקה לא סופר את רצון האל ,הוא סופר שטרות כסף הוא החליף את אלוהי האמת באלוהי הכסף והזהב. 70 שנות מחקר בקופי מעבדה הביאו קוף נגוע מאפריקה לעשות מעשה ולהדביק חצי עולם באיידס. והכדור הוורוד עדיין לא עוזר. כשהגעת לעולם הזה,לא ידעת למה לצפות, אולי יחליפו לך לב או רגל יתנו לך כל מיני כימיכלים להרגעת כאב ,אולי תחייה עד גיל 100 מבחינת בטבע האנושי העולם ישאר אותו עולם גם אחרי שתעזוב אותו, ובכל הסיפור הזה תצטרך להודות בפני עצמך ש אי דיד איט אין מי ווי
 
למעלה