על יציאת מצריים וכמה סיפורים,אחרים

נורית 64

New member
על יציאת מצריים וכמה סיפורים,אחרים

*{חדשה כאן,לא בתפוז בכלל, אבל תשאו אותי בסובלנות? ) יציאת מצרים ה-"בריחה הגדולה" של בני ישראל לפני בערך 3000 מיתוס או אמת? יציאת מצריים,התרחשה, על פי מחקרים, בימיו של רעמסס ה II רעמסס הגדול. הוא המלך ש"לא ידע את יוסף" רעמסס עלה למלוכה ממוצא פשוט, והקים שושלת חדשה וכנהוג אצל קודמיו,הוא התחיל בטרוף בניה אובססבי, ה-פרעה, מלך מצרים נחשב לצאצא האלים ולאל עצמו אחרי מותו, וכל אחד ממלכי מצריים,בנה אנדרטאות ומיקדשים ועוד אנדרטאות ועוד כמה מוניומנטים, כדי לפאר את שמו ולהזכר לתמיד כמלך ה- גדול,של מצריים בתולדותיה ורבים מהם,אפילו מחקו את שמות הבונים הקודמים ,הוסיפו איזה שער קטן או פסל צנוע ודאגו שהכל יחרט בשמם, בתוספת כתובות המפארות אותם ואת דרכם ואת ימי המלוכה שלהם , חלקם כמו רעמסס הגדול אפילו בנו ערים שלמות... כשהסיום הגדול בא באיזו תקופה כפירמידה, שהיתה מין מתקן שילוח מתוחכם לנישמתו של הפרעה אל הכוכבים אול האלים אחיו. במקרה שלנו, לפני כמה שנים, התגלו בצפון מזרח הדלתא הקדומה, שאריות של עיר קדומה, עיר בירה, בירתו של רעמסס הזה, (על יד עירה קטנה בשם קנטיר, או יותר נכון מתחתיה) העיר פי(או פר) רעמסס, מה שנותן אולי רמז ברור, לגבי אותן "ערי מסכנות"שבנו בני ישראל תחת שלטונו פיתום ורעמסס. היות ולא נתגלו הרבה שאריות וקשה לחפור שמה, זה עדיין לא מבוסס, סופית. (ערוץ ההסטוריה.11.3 Lost Cities Of The Ancients The Vanished capital of the Pharoah ) נחזור אל בני ישראל לפני בערך 3000 שנים,,, 400 שנים, חיו בני ישראל במצריים בארץ גושן ,שבדלתא הקדומה(מה שדי מחזק את תיאורית פי רעמסס פתום רעמסס,כי האנשים שבנו את הערים והכל גם היו חיים במחנות עבודה ליד אתרי הבניה) אגיפטולוגים מיצריים מודרניים ובראשם ד''ר זהאי חוואס, ראש רשות העתיקות המיצרית ועוד כמה תארים, ה-סמכות בעינייני מצרים, טוענים א' שבניישראל לא חיו בכלל במצרים ,ב' שהם לא היו עבדים וג' שבמצריים בכלל לא היה צורך בעבדים כי על פי החוק כל כמה השנים,כל מצרי היה נלקח לעבודת הבניה למשך שנה או כמה, במקום מיסים, אבל, בני ישראל לא היו מצריים במקור ועם עליית שושלת חדשה הם נחשבו לגייס חמישי כי מצריים היתה במצב מלחמה עם השבטים בכנען וכל אורך הגבול וגם הים בסיני הצפונית הם החזיקו מוצבים להגנה (מיותר לציין שאג'יפטולוגים,עדיף להם לצדד בחוואס..) מעבר לזה, הם טוענים, גם שאין זכר בכתובות ובמוניומנטים החרותים באבן לכל סיפור הריגת התינוקות או לבריחה של שבט גדול ממצרים(עבדים או לא) אבל, קודם כל, עדיין למרות מאה שנות ארכיאולוגיה ויותר ,עדיין לא נמצא כל התיעוד ונזכור שפרעונים נהגו למחוק את מה שקודמיהם עשו ורשמו, מה גם שכזה כשלון כזה גדול, לא היתה נירשמת ומעבר לזה קיימים היו גם פפירוסים שלא תמיד נשארו שלמים, מעבר לזה נמצא כן פאפירוס הקרוי פאפירוס אנאסטאזי ג' מדווח על מעבר יומיומי של יחידים ממצרים או למצרים בימי פרעה מרנפתח (קאמינוס 1954, עמ' 69 ואילך; פריצ'ארד ווילסון 1969, עמ' 259). ז. פאפירוס אנאסטאזי ו' מתאר, כידוע, את הכניסה למצרים של שבט שלם, שירד מארץ "אדום" בימי רעב (קאמינוס 1954, עמ' 296-293; פריצ'ארד ווילסון 1969, עמ' 259; גידיקה 1987, עמ' 98-83). דין-וחשבון זה מעלה על הדעת כמה אפיזודות בחיי האבות, הן אברהם הן יעקב, שנאמר עליהם, כי ירדו מצרימה מפאת רעב שפרץ בארץ. ח. מעניין במיוחד לענייננו הוא פאפירוס אנאסטאזי ה', שיש לייחסו לשלהי המאה הי"ג לפסה"נ או לסוף השושלת המצרית הי"ט (קאמינוס 1954, עמ' 258-254; פריצ'ארד ווילסון 1969, עמ' 259). מדווח בו על עריקתם של שני עבדים מן הארמון המלכותי בפי-רעמסס (?) שבקצהו המערבי של ואדי תומילאת. העריקים בורחים לעבר מדבר סיני ...דרך קו הגבול המבוצר. כותב הדין-וחשבון, פקיד מצרי צבאי בעל מעמד רם, נצטווה על-ידי שלטונות מצרים להחזיר את הנמלטים למצרים. (עוד כאן.... mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=10906 ) 1. עצם בריחתם של עבדים או עבדים-למחצה מאיזו העיר פי-רעמסס (?), השואפים לחופש. 2. יחידת-צבא מצרית רודפת אחרי הנמלטים כדי להחזירם למצרים. 3. גם מסלול העורקים זהה, פחות או יותר, לסיפור המקראי: לאחר עזיבת הבירה פי-רעמסס (?) נמצאים שני העבדים בת'כו או סוכות (זיהוי שאינו בטוח), התחנה השנייה במסלול יציאת מצרים בוואדי תומילאת, או מצפון לה. לאחר מכן נמסר על נוכחותם של שני הנמלטים בקירבת מגדול. בנוסח המצרי נזכר, למעשה, המונח "סקור", כלומר, "מבצר" בלשון הכנענית ו"סגר" או "מסגרת" בעברית, ממש כהוראת "מגדול". מגדול ידועה מן המקרא, והיא תחנה נוספת במסלול בני-ישראל, מעבר לתוואי של תעלת סואץ, מצפון לאל-קאנטארה (מתוך:http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=17533&MenuID=851&ThreadID=1014022 ממצרים לכנען.יציאת מצרים : מקבילות מצריות | מחבר: אברהם מלמט האונ' העברית) ************************************************************************************************************************ הלאה.. למרות שאולי יש ספק לגבי "בני ישראל" והעבדות, מה שכן מוסכם הוא שבתקופה ההיא חיו במצריים שבט זר, בשם החאבירו, שהיו לוחמים ונתנה להם חלקת אדמה משלהם,ארץ לחיות בה והם זכו לכבוד רב, עד כניראה זמנו של רעמסס ה II ומעבר לזה, במכרות נחושת בסיני, התגלו כתובות בעברית קדמה מאוד המתארות קצת אודותיהם, ובמכרות תמיד עבדו עבדים שבויי מלחמה ועוד אומללים שנדונו למוות במדבר. ואין ספק שאם קוראים כמה תיאורים על החאבירו מבינים את הטקטיקות של משה במדבר והמלחמה בעמלקים.. בנ ישראל חיו בשקט במצריים 400 שנים פחות או יותר, ואז עלה פרעה חדש, אחד ש"לא ידע את יוסף" והצעד הראשון שלו, חדנות כלפי הזרים, למצרים כן היה זכרון ארוך מאוד, הוא ציווה להשליך כל בן אל היאור אבל שוב, הם לא תמיד תיעדו הכל, גם לא רצח תינוקות, (דוגמה מאוד ברורה לגבי התעוד הסלקטיבי המצרי, מובאת ב סיפור של "הפרעונים השחורים", שושלת פרעונית הסודנית -נובית, ששלטו במצריים אבל שום זכר ותעוד לא נותר לשושלת המפוארת שלהם, הכל נמחק ונחרב יסודית). ובטח שלא לתבוסת המצריים, רק אחרי הכיבוש מחדש, התפארו המצרים בכל מקום, על הניצחון הגדול שלהם על אותם "מתיימרים נחותים" בלשון נקיה, התיעוד היחידי נמצא בעיר הבירה של הנוביים (ערוץ ההיסטוריה הפרעונים השחורים. הייתכן שכתבי חרטומים שנתגלו לאחרונה בחפירות ארכיאולוגיות עשויות לשנות את פני מצרים העתיקה לעד? החוקר ד"ר ויו דייויס טוען כי התגלית מוכיחה ... www.historychannel.co.il/site/broadcast_page.asp - ) +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ואז, קם להם גואל, ילד שניצל ממות בנילוס ושגדל בארמון המלוכה המצרי,משה, בשמות ב 11-12 מסופר כיצד משה היכה למוות איש מצרי שהכה איש עברי. וברח, רצח היה פרושו, מוות. הוא ברח אל המדבר ולעשות ספור ארוך לקצר, שם הוא פגש א ייתרו התחתן עם צפורה, רעה את הצאן ואז במדבר התגלה אליו סנה בוער ושמה נאמרו לו המילים ששינו את גורלו ואת גורל בני ישראל, "קום לך אל פרעה ואמור לו,שלח את עמי" וכשמשה שאל מי אתה שמדבר אלי כאל ומה אומר לפרעה ולבני ישראל? נאמר לו "אהיה אשר אהיה" ומשה,לקח את המטה וחזר למצריים והתייצב עם אהרון,אל מול הפרעה וזכה, לצחוק גדול אל מול כל נס שלו הביאו החרטומים של פרעה אחד משלהם ופרעה שלח אותו בחזרה אל עיר העבדים,הוא לא הכיר באותו אל מסתורי ובלתי נראה של משה,הנסיך,לשעבר **********************************************************************************************************************
 

נורית 64

New member
הלאה

אחרי כל זה, החליט פרעה להכביד על בני ישראל, והם, כמו לשם הדגמה,לבאות, במדבר, התחילו להתלונן אל משה,"מה עשית לנו ומה הבאת עלינוואיפה ה-אל-הים הזה, שלך?" ואז אל-הים הודיע שיטיל על הפרעה ועל מצריים מכות, עשר מכות,כל אחת קשה מהשניה כמו שמסופר, בספר שמות · המכה הראשונה: דם המכה השנייה: צפרדע המכה השלישית: כינים המכה הרביעית: ערוב המכה החמישית: דבר השישית שחין המכה השביעית: ברד המכה השמינית: ארבה המכה התשיעית: חושך המכה העשירית: מכת בכורות ארכיאולוגים וחוקרים מעשיים מנסים להסביר אותן, כסידרה ש מכות טבע שנפלו על מיצריים בקשר ניבנה, בהתחלה, התמלא הנילוס באצות אדומות רעילו (תופעת טבע, ידועה),הנהר מקור החיים הפך למקור מוות הדגים מתו, הצפרדעים יצאו מהנהר כי לא היה להן מה לאכול, ואז גם הן מתו ,הפכו לזיהם אקולוגי,מה שהוביל למגפות אפידמיות שהיו שכיחות אז באיזור בכלל,על בעלי חיים ובני אדם, ואז, ירד ברד שהרס את התבואה באיזור מה שהביא את הארבה, תופעה נפוצה גם היום, הארבה חיסל כל אוכל,ואז חושך,ליקוי חמה,אולי? או סופת חול מדברית ובסוף,המכה,מכת הבכורות,עונש ,על פי המידרש להמתת התינוקות הזכרים. אחרי מכת הברד והארבה והחושך, מה שנישאר למצרים לאכול,הוא התבואה,שנאגרה במחסנים,חשופה ללחות עכברים ועוד מזיקים, התבואה נהרסה מעובש ורעלנים והיות והילד הבכור היה חשוב בתרבות המצרית אז הם קיבלו תמיד את המנה הראשונה והגדולה, מה שבסופו של דבר, הרג אותם ולמה לבני ישראל זה לא קרה? חוקרים טוענים,שבמסורת שלהם,הם שמרו יותר על התבואה והאוכל בפני התקלקלות ומזיקים, ומחלות, ולכן,להם זה לא קרה . ואז פרעה נישבר ואישר למה ואהרון להוציא את העם בתנאים שלהם של האל-הים, נתנו להם אוכל ציוד תכשיטים, כמין אולי פיצוי על שנות העבדות והסבל ובני ישראל יצאו ממצרים,אבל לא לזמן רב,היה להם שקט פרעה התחרט, שוב, ובראש צבא יצא לרדוף ולהחזיר את העבדים הבורחים. משה, לא לקח את העם לכיוון צפון לאורך הים לכנען, כי שם היו כל המוצבים המיצריים,אלא פנה מזרחה לכיוון המדבר, הצבא בעיקבותיהם והם הגיעו לחופו של "ים סוף" ,לא ברור לחוקרים איפה בדיוק היה אותו ים סוף או הים האדום, יש כאלו שטוענים וזה הגיוני, שהים היה בעצם אגם או ביצה בדלתא שאז היתה רחבה יותר עם הרבה יותר יובלים,וגאות ושפל היו חציית הים לשנים, הטענה הזאת באה בעקבות אולי, פרוש מוטעה בתרגום התנ''כ מיוונית ללטינית, ממנו יצא ים העשבים see of wread ל red see יש שחושבים אולי שזאת היתה תעלה קדומה במקום שכיום נמצאת תעלת סואץ והחצייה היתה פשוט שפל ,כי היא היתה מחוברת בין שני הימים,כמו היום. ואלו שטוענים שזה היה בים האדום עצמו, מדברים אפילו על צונמי, ואלו ששואלים, החוקרים הסקרנים,למה לא מצאו היום (אחרי קרוב ל 3000 שנה )שום שאריות מצבא פרעה האדיר? נו, הדלתא של הנילוס השתנתה אלפי פעמים וסחופת, הפכה למדבר, התעלה הקדומה בנתיב של סואץ,גם ככה ובים? מי ימצא היום את הנקודה,המדוייקת? אותה שאלה נשאלת איך לא מצאו במדבר, מדבר סיני, שום שאריות לעם נודד,40 שנה או יותר? מיותר וסקפטי,לעמלקים היו ערים לעומת זאת למידיינים השבט של יתרו ,חמו של משה, הנוודים הקדומים גם לא מצאו זכר גם לא טרחו לחפש הסקפטים הם אלו שטוענים שכל סיפור יציאת מצריים היו הגירות קטנות פה ושם של עם,שאולי היה לו קשר,כל שהו לירידה הגדולה של יוסף ואברהם, למצריים ואולי רק אולי הם גם היו עבדים,אבל חוואס ותומכיו טוענים ש"לא היתה עבדות,במצריים..." וש"אין שום סימוכין,לא ליוסף אברם או משה,יש הבאתי כאלו) וככה הרעב "סיר הבשר המצרי" המן השלווים המים מהסלע המים הרעילים שהפכו טובים לשתיה. תאור המקומות שבהם הם חנו ,המלחמה בעמלקים... משה,זנח למעשה את אישתו וילדיו, אין להם שום רפרנס בכל סיפור 40 השנה, הנהיג עם של עבדים לשעבר, שרק התלוננו התלוננו ו התלוננו ובין תלונה לתלונה, הם הגיעו סוף סוף אל הר סיני, אלה-ים החליט לדרוש מהם התחייבות ולתת להם חוקים, להפוך אותם משבט עבדים לעם. ומשה עלה אל ההר, ואחרי ארבעים יום ירד ממנו עם לוחות אבן ועשרה חוקי יסוד רק בכדי למצא אותם רוקדים ומתהוללים אל מול עגל הזהב,העם ואהרון שמשה מינה אותו מראש לכהן ראשי, בראשם...ולמה עגל זהב?, אל מצרי קדום,מה שהם ידעו, לראות את האל,לא נתפס להם הרעיון של אל בלתי נראה ולא זמין. ה"תגמול" על הבגידה הזאת,היה נורא אחרי שהוא ניפץ את הלוחות יצאו משה יהושוע אהרון והתומכים שלו למסע הרג ,בכל הרוקדים אל העגל, חמת אפו של האל-הים. ואז,עלה משה שוב אל ההר וחזר שוב עם לוחות חדשים ובני ישראל נגזר עליהם לנדוד 40 שנה במדבר,עד שיקום דור חדש... +(אפשר להאמין בזה כמו בהיסטוריה לגטימית,,הבאתי פה סימוכין רציניים,מדעיים, ארכיאולוגיים( לא, ויקיפדיה) אפשר לראות בזה, סיפור לחג,מיתולוגיה,אבל זאת היא,ההסטוריה,שיש לנו) משה,לא זכה להכנס לארץ המובטחת,הוא מת אחרי שצפה בעמק הירדן,מהר נבו,בארץ מואב,מת לבד כל דור המדבר ,לא היה כבר ,גם אהרון אחיו ואחותו, מרים, לצפורה והבנים לא היה זכר הוא מת, בזרועות האלהי-ים,כמו שמספרים התנ'כ והמדרש יהושוע ,הפך את העם הנודד לעם לוחם בכדי לממש את הבטחת אלהיו לארץ זבת חלב ודבש הוא הבטיח ,רק לא אמר,איך בדיוק ולמי זה יעלה וכמה...
 

נורית 64

New member
ועל ה-דברים האחרים

עוד כמה דברים קטנים ידע כללי...בסביבה... על הכתובות העבריות הקדומות במכרות בסיני ידוע מזמן, זא ראשית למעשה של הכתב של היום למצרים היה את "כתב החרטומים" הסמלונים הקטנים במה שמכונה "קרטושים" לבבלים לאשורים היה כתב יתדות,זהו הכתב הראשון האמיתי. באשר לרעיון של אל אחד, ויחיד,מונותיאזים(יש אפילו שמקשרים אותו למגילה הגנוזה מהנחושת,שנמצא במוזאון בירדן ושבה ,אמורים להיות מתוארים כל מקומות המחבוא של אוצרות המקדש,כולל התיבה,ארון הברית)) גם פה יש כל מיני סיפורים,לפעמים קצת הזויים של חוקרים ,בעיקר מטעם עצמם הם טוענים שבמיצריים,היה פרעה,אחנתון, בתקופה שלפני רעמסס ה I והשני, הוא פרעה של היציאה. אחנתון נולד לשושלת ה 18 זו של רעמסס היתה החדשה ה 19,בשם אמנחוטפ ה-4,כמו כל קודמיו כמו כל מצריים כולה,הוא סגד ל"ארכיון" שלם של אלים ואלות אבל הוא אהב במיחוד את אל השמש,אתון (פרוש השם אחנתון הוא בערך" בנו המיוחד, של אתון" כמו שרעמסס הוא"המועדף והאהוב על האל רע") והוא החליט להפוך את מצריים כולה למאמינים באל אחד, אולי הוא הושפע מאי אילו גורמים סביבתיים..מכחישי הספור המקראי טוענים שישראל שיצאו ממצרים הם למעשה שרידי הכת של אחנתון שנמלטו לכנען בגלל הרדיפות ושם התערבבו עם הכנענים וספגו יסודות מדתם. ולעומתם יש כאלו שמזהים אותו עם משה, למרות הכמה שנים בהבדל זמנים.. www.faz.co.il/story_1062 הוא בנה עיר שלמה,תוך זמן קצר ונזכור שעובדים לא היו חסרים לו עיר בירה חדשה שהוקדשה לאל שלו היחיד,אתון, ולפולחן גרנדיוזי של אותו אל השמש. הוא ואישתו נפרטיטי, היו בנו ובתו המועדפים האהובים של אתון נציגיו שווי הזכויות על אדמות. אחרי מותו נחרבה העיר תוך זמן קצר והמצרים ובראשם רעמסס הראשון חזרו,סופית לאלים הישנים ולבירה הקודמת . sf.tapuz.co.il/shirshur-617-9220857.htm רעמסס הראשון,היה שר צבא ומנהיג מועדף, שירש את הכתר אחרי מותו ,בגיל צעיר,של תות ענכ אמון... ששמו במקור היה תות ענח' אתון... הוא היה גם החם שלו..אבא של אישתו/אחותו עוד מנהג מצרי קדום של הפרעונים לשמר את טוהר הדם, המלכותי אלהי. בקיצור , למרות שזה נושא מרתק וקצת מרחף,דו משמעי זוכרים את אריק פון דניקן והתיאוריות שלו, הוא ממש לא לבד ארכיאולוגים אגפטולוגים וכל האחרים הרציניים לא מתייחסים לזה ברצינות אבל יש חוקרים מטעם עצמם,גם ארכיאולוגים רציניים,שתוהיים איך פתאום,התפחו אומות אדורות טכנולוגיות מדעיות של אז, במקום שבו היו רק כפרים מקש ובוץ בעמק הנילוס,הפרעונים של מצריים ואלו של נוביה "ה"פרעונים השחורים" עם מישהו זוכר שכבר הזכרתי בעמק הפרת חידקל,אשור בבל תרבויות ענק במזרח הרחוק, אנגקור,סין,באמריקה הדרומית המאיההאינקה.. ובכן זוכרים את הסיפור של אטלנטיס,העיר האבודה, בעלת התרבו ת המתקדמת מדעית חברתית פילוסופית לפני בערך 5000 שנים החורבן הגדול ובכן,אפלטון שביקר במצריים שמע את הסיפור מכנוהנים מצריים וקרא אותו על קירות (בערוץ ההסטוריה,גם) חוקרים מיסטיקנים טוענים שנמלטו משם אנשים והם הביאו את כל הידע שצברו אל כל העמים המאוד לא מפותחים שהיו בסביבה הקרובה והרחוקה (הזוי) אשור ומצריים בנו פתאום מקדשי ענק פרמידות בכל מיני ורסיות פסלים מאבן ובזלת פתאום היתה להם הנדסה מתמטיקה בסיסית אומנות מתקדמת שלא לדבר על אמצאי התעבורה העלומים בכל המקומות מאשור והזיגורטים שלה, מצריים והפירמדות, אנגקור תאילנד וכל האזור, פירמידות גם,המאיה האינקה ,,קווי נאסדק הידועים של דניקן,הנדג'סטון,פסלי הראשים מאיי הפשבא,כולם נשאו גושי אבן מאסיביים,ושמו אותם בדיוק שגם כיום באמצאים הדלים שלאז קשה לעשות... שלא לדבר על אחד שמחזיק כת שלמה של מאמינים שמתחת לספינקס,נימצאת ה"כספת" אוסף של ידע פנומנלי בכל התחומים מדעיים עד חברתיים ,ה-סוד שיוביל אותנו לעולם חדש ומופלא.. (שוב ערוץ ההסטוריה) האטלנטיים,מזוהים בידי חוקרים רציניים כתרבות המינואית, שהיתה בכרתים והם באמת היו אנשים שהקדימו את זמנם בשנות דור ואכן המינואים נעלמו אחרי אסון טבע רציני שמזוהה כיום עם רעידות אדמה,הרי געש וצונמי רציני וסביר שהם עזרו להרים כמה תרבויות בסביבה, הקרובה העיניין הוא שכל סיפור הפירמידות כמכשירים מתוחכמים להעברת נישמתו של הפרעה אל הכוכבים קצת מרחף,תרתי משמע....שלא לדבר על טכנולוגיות שמזוהות עם התקופה שגם היום,אין לנו... מאמצעי ריחוף והרמה על איזה טכנולוגיה לא ידועה,גם כיום ועד למסוקים, חלליות ,חשמל ,בטריות קדומות פרמיטיביות שהזינו נורות לביון לא פחות פרימיטיביות ועוד עוד ו עוד... ציורים של אנשים עם כנפיים,מאשור העתיקה בבל ועד לאינקה והמאיה,שמאוד לא דומים לילידים... נעזוב,מי שרוצה שילך לדניקן, מכנים את זה גזענות אתנית/תרבותית, או משהו שכזה, לא מסוגלים להאמין שבני אדם בשנות דור הגיעו לזה לבד...לאט לאט,אבל בטוח כי על פי הם,ממש כגזע,לא היינו מסוגלים לכל זה,לבד,זאת אומרת,קיבלנו דחיפה,קטנה ,אולי(?),לפני בערך שלש אבע,אלף שנים,אולי,חמש.. העניין הוא.. סקפטית או לא...(סרקסטית,אפילו,עם חיוך,קטן) ,בני האלים ובנות האדם מספר בראשית,סולם יעקב...מגדל בבל, מעמד הר סיני,אלים רחוק בשמיים,אל ראשי ו אלו שלידו ,{מלאכים אולי]...הנביא יחזקל,שעלה במרכבות אש אל השמיים ופגש שמה את כל ה"גווארדיה"... זה,כבר שייך,לסיפור אחר.
 
מישהו קרא לי?

נורית כמה את מדברת ואיזה היסטוריה בנית פה...יש לי כמה תובנות לתת לך אבל זה לא בפומבי, נצטרך להיפגש בלשכה. צרי קשר. נ.ב. את אוכלת מצות השנה? חוץ מזה, יש לכם עוד 28 יום !
 

נורית 64

New member
תות אנכ' ../images/Emo13.gif

תובנות אתה בהחלט יכול לתת לי כאן אם הן,לעיניין העיניין. בשביל זה לשם כך קיים הפורום לא? ואפילו כחדשה,פה שהתפרצתי בדלתכך,הפתוחה לרווחה בכייף " מיי ליג " בכייף.אני אשמח לקיים דיון ,כןכן. ממעבר לזה חוצ מחרישה יסודית של התכניות בנדון בערוץ ההסטוריה שלא לכולם הבאתי פה רפרנסס, אז שים לב!ממש אבל ממש לא בויקיווקא פדיה אלא במאמרים רציניים ז'א,קרי מה שכתבתי, רק ערכתי מכל האוסף הנירחב שרק חלקו הבאתי כאן בלינקים כדי ממש לא להכביד ממש ונאמרו ונחקרו מידי טובים וגדולים ממני כמו שאמרו"על כיתפי ענקים עמדתי"
עם כמה השגות ומסקנות ,קטנות, משלי בייחוד בחלק של הסיפורים האחרים,כי אחרת הייתי שמה פה אוסף לינקים מ-ייגע..ברמות מפחידות אני לא האמנתי אף פעם במעגלי תבואה או במורים מכוכב אחר(ראיתי אתמול תוך כדי כך את מופע האיימים של רוקי,אם זה מהדור שלך?) ונגיד שזה הישפיע עלי,קלות, בניוסוח של החלק האחרון על אטלנטיס בוא נגיד שאספתי חומר לעוד כמה וכמה דיונים מעניינים בייחוד בנושא מיתלוגיה שזה זה הפורום לו
 

Y. Welis

New member
מציע שתציבי את הסיפור בפורום היסטוריה

('ערוץ ההיסטוריה') כי זה נוגע יותר להיסטוריה שהיתה או לא היתה, ולא למיתולוגיה נטו.
 

נורית 64

New member
?

לא מתאים פה? מיתלוגיה יהודית? [נו אני אמצא גם את הפורום הסטוריה אחר כך תודה על ההצעה.
 

נורית 64

New member
נכון

אבל בלי הסטוריה אי אפשר לבסס מיתוס,כאמיתי אפשר כמובן להאמין בו כלשונו כמו בהרבה שכאלו שאין להם סימוכין היסטוריים ברורים ניקח כדוגמה את סיפור הבריאה התנ''כי, שהתגלגל מאשור בבל וכלאיזור הסהר הפורה אלינו כולנו יודעים שזה לא לקח, שבעה ימים אבל, בעיניין הזה הם פשוט סיפרו מה שהיה בהישג ובטווח הבנתם את העולם ותחילו כמו בכל המיתוסים העולמיים שמספרים, פחות או יותר א אותו הנראטיב. אבל אם הסטוריה וארכיאולוגיה מגבות את העניין, והסטוריונים וארכיאולוגים טורחים בעיניין מה טוב. אישית אני מאמינה בסיפור המקראי ,אין לי שום סיבה שלא, גם ללא הסימוכין המדעיים אבל נחמד שיש.
 

Y. Welis

New member
כמובן שיש רקע היסטורי. סביר שלכל דבר יש

אבל מרגע שהסיפור נעשה למיתוס (או אפוס), הוא כבר עובר לתחום הספרותי ונעשה מעניין לדעתי לא פחות כיצירה ספרותית, שבה הטריגר שהחל אותה פחות חשוב, ויותר מעניין לבדוק איך היא השפיעה ואיך הדמיון האנושי התבטא בה.
 

נורית 64

New member
אכן..

ספור יציאת מצריים הוא אחת הסאגות המשפיעות בתרבות שלנו בייחוד בשלשת הדתות ועצם זה שהוא מסופר עד היום וארכיאולוגים והיסטוריונים וכל השאר חופרים בו ומחפשים לו רפרנסים אמיתיים רק מוסיף לו ולא מוריד מערכו. כיום אם מקרה כזה היה קורה,
אז מצרים היתה מקבלת נזיפה וגינוי באו''ם וסנקציות כלכליות חברתיות בליויות "כוח שלום " או''ם ן MFO אמריקאני ורכבות אוויריות לניצולים ואז, אמסטי וכל סוכנויות הסיוע היומנטרי ,היו באים לעזור למה שנישאר מהמצרים והספור היה יורד מהכותרות אחרי 3 ימים ולא נחזר מסופר ונחקר יותר משלשת אלפים שנה. הם ידעו לספר סיפורים טובים פעם
+
 

Y. Welis

New member
כי לא דובר רק על יציאה, אלא על כינון של עם,

דת, ואל שהתגלה לנביא (שאגב לא נעשה לאל בעצמו - משהו חריג בנוף המקומי, שבו כל מלך מקומי היה מושל מטעם אל או אלים). השילב של כולם יחד עשה את הסיפור לחשוב. יותר נכון לקרוא לזה על כן 'המיתוס של משה' שהיה מוכר היטב לעם, כי הוא המיתוס הראשון שהזכירו סופרי המלך יאשיהו כאשר קראו לפני העם את ההתחלה של ספר דברים (שהם כנראה חיברו תחת השם 'ספר הברית', או ערכו מחדש), במסגרת המהפיכה המונותאיסטית שהותחלה אז.
 
למעלה