עלות החשמל בטסלה לעומת עלות הגפמ בפיקנטו

Kiapicanto1000

Active member
יש 2 טסלות, אחת שמיוצרת בארהב ואשר בה הבטרייה מספיקה ל1000 טעינות. כל טעינה ל400 קמ כלומר אחרי 400,000 קמ צריך להחליף הבטרייה. הבטרייה בדגם האמריקאי רגישה יותר ותקצר ימיה אם תגיע לעתים קרובות לריקון מלא או לטעינה מלאה. ל"אריכות ימיה", רצוי שתהיה רוב הזמן טעונה בין 20-80 אחוז.

הטסלה השנייה מיוצרת במפעל של החברה האמריקאית בסין. הבטרייה שם משודרגת כלומר, מספיקה ליותר מ1000 הטענות ואינה רגישה לתחום טעינה מחוץ ל20-80 אחוזים. גם שם הקיבולת של הבטרייה זהה ולכן גם שם טעינה מלאה מספיקה ל400 ק"מ.

יחס המחיר של קילו-וואט-שעה-לש"ח הוא 1 ל-1.. למלא המצבר שקיבולתו 50 קילו וואט שעה עולה 50 ש"ח.
זה מספיק ל400 ק"מ. זאת האינפורמציה שקיבלתי. 400 ק"מ עולים 50 שח.
בנוסף בטיפול שנתי הדבר היחיד שעושים הוא למלא מים בווישר. ברקסים כמעט שלא צריך להחליף כי כמעט שאין שימוש. רק בחירום. ברגע שאתה לא לוחץ על ה"גז", הרכב אוטומטית עוצר כי אנרגת התנועה משוחלפת בחזרה לאנרגיה חשמלית להטענת המצבר מחדש.

ועכשיו, להשוואה, פיקנטו מונע בגז דגם ענתיקה 2012 שמשום מה מרגיש סביר בנהיגה וכלומר מסרב בכל תוקף למות. מנוע צ'וקו 1L גיר ידני.
נסיעה משולבת בעליות כולל תלולות של הרי המרכז, סכ"ה כ 900 קמ על הגפ"מ עולה כ60 ליטר גז שעולים 130 שח. טנק הבנזין כמעט שלא מתרוקן ככה שאני לא מחשיב אותו אבל חשוב להקפיד להתחיל נסיעה מייד לאחר ההנעה כי אחרת נשאר על הבנזין ולא עובר לגז (המחשב מעביר לגז כשלוחצים על הגז בתחילת הנסיעה לצורך הנעת הרכב. אם סתם תניע ותדבר בפלפון זה ישאר על ה95)

הפער בעלות הדלק בין הגפ"מ לחשמל הוא 130-112=18 שח ל900 קמ לרעת הגז.
זה הפער על הנייר. לדעתי, כנראה שהפער לא קיים בפועל כי תנאי הנסיעה של הפיקנטו שלי מסובכים. הרבה פיסטינים טיפוסים מפרכים סיבובים צפופים... אני לא בדקתי האם ה50 קילו-וואט-שעה בטסלה מעניקים בתנאי הנסיעה שלי 400 ק"מ ואולי רק 350ק"מ?

אבל הטסלה הוא רכב חדש חדיש וגדול משמעותית. והחידושים בו עצומים. יש רק צג מחשב גדול וגלגלת בהגה לגלול ולבחור באפשרויות... מערכת שמע, מזגן, הגדרות בטיחות ונסיעה וכד'... הכל דרך המחשב...

בפיקנטו השמן בזכות הגז נשאר בצבע כמו חדש אבל המנוע פועם והשמן על כן מתיישן. לפני כחודש-חודשיים החלפתי ברקסים מאחור בפעם הראשונה מאז 2012. ככה שהתחזוקה בפיקנטו היא לא רק מים לווישרים אבל הרכב זול לתחזוקה. התחזוקה בעבר הייתה יקרה משמעותית כי 7 שנים שטיפלתי במוסכי החברה בגלל ה"אחריות".
מבחינתי, רכב ללא אחריות הוא זול משמעותית לתחזוקה.

 

boriska1

Member
פיקנטו מכובדינו. למה לך להשוות טסלה לפיקטו? זו לדעתך השוואה רלוונטית? זה בערך כמו להשוות את הפיקנטו שלך למיני מיינור שהייתה לי בשנות ה70. טיפול 5,000,
טיפול 10,000 (לזכרוני כלל החלפת ברקסים, עשויים אסבסט). אמנם כל שלשתם שהזכרתי, יביאו אותך ממקום למקום , יש אפילו מזגן בשתיהן, אפילו וינקר חשמלי שרואים
אותו, אבל זה לא אותו מוצר, לא בר השוואה. מלפפונים ועגבניות הם ירקות, אבל זה משהו אחר וזה משהו אחר. לא תקנה עגבניה שמתחשק לך מלפפון.

כפי שאני מבין, ברכב חשמלי אתה רואה פחות מוסך. בשבילי ודומים לי, זה יתרון ענק. יש מעט אנשים, כמוך ודומים לך שתיקון ותחזוקה עצמית של האוטו גורם להם סיפוק ועונג.
 

Kiapicanto1000

Active member
פיקנטו מכובדינו. למה לך להשוות טסלה לפיקטו? זו לדעתך השוואה רלוונטית? זה בערך כמו להשוות את הפיקנטו שלך למיני מיינור שהייתה לי בשנות ה70. טיפול 5,000,
טיפול 10,000 (לזכרוני כלל החלפת ברקסים, עשויים אסבסט). אמנם כל שלשתם שהזכרתי, יביאו אותך ממקום למקום , יש אפילו מזגן בשתיהן, אפילו וינקר חשמלי שרואים
אותו, אבל זה לא אותו מוצר, לא בר השוואה. מלפפונים ועגבניות הם ירקות, אבל זה משהו אחר וזה משהו אחר. לא תקנה עגבניה שמתחשק לך מלפפון.

כפי שאני מבין, ברכב חשמלי אתה רואה פחות מוסך. בשבילי ודומים לי, זה יתרון ענק. יש מעט אנשים, כמוך ודומים לך שתיקון ותחזוקה עצמית של האוטו גורם להם סיפוק ועונג.
השוויתי את זה כי הרכב החדיש צריך להיות חסכוני יותר. הרבה יותר, וגם זול בהרבה לתחזוקה והנה מתברר שפיקנטו מ2012 שקורעים לה את הצורה בכמעט 40,000 קמ לשנה עולה פחות בגפ"מ שהיא לוגמת...
 

חן 1111

Active member
אני לא מבין איך אפשר להשוות טסלה לפיקנטו. הם אפילו לא דומים. לא במחיר, לא בגודל. אף לקוח פוטנציאלי של טסלה לא יקנה פיקנטו, וההיפך.
גם הנחות היסוד שלך שגויות. קודם כל, חשמל ביתי עולה היום בערך 50 אגורות לקילוואט.
שנית, זה לא שהסוללה טובה ל-1000 מחזורי טעינה ואז מתה בבת אחת. פשוט הקיבול שלה הולך ויורד ואיתו גם טווח הנסיעה. למעשה למיטב ידיעתי אין ניסיון עם סוללות כאלו שעבדו הרבה שנים ואיך הן מתנהגות. אם הירידה בביצועים תהיה משמעותית, זה ישפיע בעיקר על ירידת הערך של הטסלה, מכיוון שאף אחד לא ירוץ לקנות רכב שהסוללה שלו לקראת סוף חייה. והסוללות, לפחות כרגע, יקרות מאוד.
 
למה החלטת שקילוואט שעה עולה שקל אחד? קילוואט באספקה לבית עולה פחות (סביב 65 אגורות) וקילוואט טעינה בעמדת טעינה ציבורית עולה יותר (גם שני שקלים ויותר), כך שהמחיר תלוי באופן הטעינה. בנוסף, זו טעות להשוות צריכת אנרגיה רשמית לצריכת אנרגיה בפועל. במציאות, הטסלה תעשה הרבה פחות קילומטרים לטעינה מאשר הנתון הרשמי, באופן הנהיגה שאתה מתאר.
 

Kiapicanto1000

Active member
גדולת החזה, זה מעניין מה שאתה רושם:

נניח אני הייתי מטעין בבית אצלי. במחיר של 65אג' לקילו-וואט-שעה שזה מחיר מוזל לעומת מה שהנחתי קודם: שקל אחד. כלומר התשלום על הטעינה הוא 65%. אבל אתה טוען שבמציאות הטסלה תעשה הרבה פחות קילומטרים מאשר הנתון הרשמי. נניח גם כאן לטובת נוחות החישוב: 65% :-P:

ואם זה ככה אז פער התשלום לעומת הפיקנטו המוגז יהיה זהה למה שחישבתי קודם.



מה שיהיה בכל זאת שונה הוא שמשך הקילומטר המצטבר של חיי הבטריה יקטן ובמקום 400,000 קמ לבטריה זה יהפוך למשל ל65% מזה, שזה אומר, 260,000 ק"מ ואז החלפת המצבר (בדגם האמריקאי. בסיני כנראה יותר...) ובנוסף גם הטענות לעתים קרובות יותר , נניח מידי 65% מה400 המוצהרים שזה מידי 260 ק"מ למלא המצבר...

אני נוהג מידי יום סכ"ה מינימום בין 110-140 ק"מ ולכן אם זה 260 ק"מ אצטרך להטעין מידי לילה. אם הבטרייה מתקלקלת אחרי 400 טעינות נניח הייתי טוען 5 פעמים בשבוע אז 400/5=80 שבועות שזה פחות משנתיים בתנאים הדורשניים שלא לומר הדורסניים של הרכב שמשרת אותי.

מעניין אם האחריות על המצבר היא 5-10 שנים, איך הם מתמודדים כלכלית עם נהג כמוני, ו/או מה היו עושים שם במקרה הקיצוני של נהג מונית שגומע ק"מ בלי גבול...
 

boriska1

Member
"
מעניין אם האחריות על המצבר היא 5-10 שנים, איך הם מתמודדים כלכלית עם נהג כמוני, ו/או מה היו עושים שם במקרה הקיצוני של נהג מונית שגומע ק"מ בלי גבול..."

מעיון של שניה ברשת, הם מגבילים אחריות לפי זמן וקילומטרז", המוקדם שבהם

נקודה לא ברורה, זה איבוד ערך. לדעתי ברוב המכוניות זו עיקר ההוצאה. לדעתי, מהיכרות קטנה של השוק, אוטו שעבר ,לדוגמא, 250.000 ק"מ, הסיכוי שלו להמכר שואף
לאפס. אפשר בכמה לירות לערבים בשטחים, אפילו אם האוטו במצב כמו חדש ולא חשוב שנת הייצור.
 
נערך לאחרונה ב:

Haim_Gds

Member
פיקנטו, אתה משווה בננות ירוקות למלפפונים...

גם הגפ"ם וגם החשמל לא ממוסים לשימוש ברכב, ברגע שהמדינה ה"יקרה" שלנו תתעשת המיסוי הגלום כיום בבנזין יוטל על הרכב החשמלי (לא על החשמל הנצרך) ואילו רכבים מונעי גפ"ם יאסרו לשימוש בהדרגה ו/או יוטל על הגפ"ם מיסוי זהה למיסוי המוטל כיום על בנזין.

התחשיב שציינת אכן קרוב למציאות אך להזכירך, לא הכנסת את העלות המגולמת בירידת ערך של הטסלה החדשה לעומת פיקנטו מזדקנת :)
הבטרייה לא "מתקלקלת" אחרי 400 הטענות אלא מאבדת מהקיבולת שלה (אאל"ט, 80% קיבולת הוא הסף התחתון לסוללה תקינה לפי טסלה) וגם זה תלוי איך תתייחס אליה, אחרי הכל אם תרבה לנצל את ה 5.6 שניות ל 100 (שזה אחד הדברים היותר מדליקים בטסלה) תקצר את אורך החיים שלה (ושל הצמיגים...). ד"א, אני מאמין כי תוך זמן לא רב במיוחד נראה מכונים המחדשים סוללות בעלות נמוכה יותר מאשר רכישת סוללה חדשה/משומשת ע"י החלפת תאים תקולים בלבד.
 

Kiapicanto1000

Active member
בוריסקה אניגו חן וחיים, אכן ההשוואה בין טסלה ופיקנטו מוזרה. אבל ההשוואה היא בעיני המתבונן ובהתאמה לצרכיו.
אני משווה בכל זאת כי אני הייתי רוכש טסלה למרות עלות הקנייה והפסד הערך ברכישת רכב חדש, אם הייתה בבירור מעניקה לי יתרון באספקטים של:

1. עלות הנסיעה זולה בהשוואה לגפ"מ. אני יכולתי לטעון הרכב בבית מידי ליילה. אני מבין מאניגו שהמחיר עבורי יהיה די זהה או אפילו יקר יותר. כיום בגפ"מ בפיקנטו, העלות הממוצעת היא 6.5 ק"מ לשקל...

2. יש לי נסיעות ארוכות מידי יום ואפשרות להטעין חשמל רק בערב בבית. אני לא רוצה להיתקע מבלי יכולת הטענה באמצע הדרך... כעת בגפ"מ יש לי טנק 80 ליטר ואני מתדלק מידי נניח 60 ליטר (הנפח השמיש בטנק 80 הוא סביב ה70 ליטר בלבד). כלומר מידי כ900+ ק"מ ולא מנצל רזרבה של טנק ה95 שיכול להעניק עוד כ300 + ק"מ...

אם החשמל יהיה בבירור זול מאשר 6.5ק"מ לשקל ואם אוכל בביטחה לנהוג כ900 ק"מ ללא חשש אז ארכוש.

לגבי ה900 אני מוכן לגלות גמישות:
אני מוכן להסתפק ב700 או מעט פחות ק"מ אמיתיים בתנאי הנהיגה המפרכים שלי.
גם הגפ"מ הוא רכב בהשוואה לבנזין ולדיזל, יחסית ירוק במיוחד אם זוכרים להשוואה, שגם ייצור חשמל פולט זיהום.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20210606_062950.jpg
    IMG_20210606_062950.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3

boriska1

Member
\פיקנטו. לא מבין אם כך מה מפריע לך לקנות טסלה? הרי ברוב המקרים הטעינה שלך תספיק לכל היום. רק לעתים רחוקות תצטרך להטעין בתחנת טעינה. בטוח יש במסלול שלך אחת או שתיים. וכולו רבע שעה.
ניכנסת לחישובים מסובכים של עלות הגז לעומת החשמל. לדעתי הצנועה, זה בכלל לא רלוונטי. מדובר על גרושים לעומת תוספת עלות ביטוח ובעיקר הוצאות ירידת ערך.
ירידת ערך זו ההוצאה העיקרית באוטו. אפילו במשומש שעלותו 70-80 אלף. וככל שהאוטו חדש יותר ויקר יותר, כך עלות ירידת הערך גדולה יותר. וזה לא רק בערכים מוחלטים, גם באחוזים מהעלות.
 
גדולת החזה, זה מעניין מה שאתה רושם:

נניח אני הייתי מטעין בבית אצלי. במחיר של 65אג' לקילו-וואט-שעה שזה מחיר מוזל לעומת מה שהנחתי קודם: שקל אחד. כלומר התשלום על הטעינה הוא 65%. אבל אתה טוען שבמציאות הטסלה תעשה הרבה פחות קילומטרים מאשר הנתון הרשמי. נניח גם כאן לטובת נוחות החישוב: 65% :-P:

ואם זה ככה אז פער התשלום לעומת הפיקנטו המוגז יהיה זהה למה שחישבתי קודם.



מה שיהיה בכל זאת שונה הוא שמשך הקילומטר המצטבר של חיי הבטריה יקטן ובמקום 400,000 קמ לבטריה זה יהפוך למשל ל65% מזה, שזה אומר, 260,000 ק"מ ואז החלפת המצבר (בדגם האמריקאי. בסיני כנראה יותר...) ובנוסף גם הטענות לעתים קרובות יותר , נניח מידי 65% מה400 המוצהרים שזה מידי 260 ק"מ למלא המצבר...

אני נוהג מידי יום סכ"ה מינימום בין 110-140 ק"מ ולכן אם זה 260 ק"מ אצטרך להטעין מידי לילה. אם הבטרייה מתקלקלת אחרי 400 טעינות נניח הייתי טוען 5 פעמים בשבוע אז 400/5=80 שבועות שזה פחות משנתיים בתנאים הדורשניים שלא לומר הדורסניים של הרכב שמשרת אותי.

מעניין אם האחריות על המצבר היא 5-10 שנים, איך הם מתמודדים כלכלית עם נהג כמוני, ו/או מה היו עושים שם במקרה הקיצוני של נהג מונית שגומע ק"מ בלי גבול...
אורך חיי סוללה כיום הוא 1000 טעינות ויותר. והכוונה לטעינה מלאה. אם טענת מ-50% ל-100%, זה נחשב חצי טעינה לספירה. בהנחה שאתה לא נוהג הרבה בסופ"ש וחגים, אז אתה כבר באזור ה-8 עד 10 שנים.
וגז צריך למלא בתחנה - משמע פעולה במיוחד. את הטסלה אתה טוען בבית, בזמן שאתה אוכל/ישן/רואה טלוויזיה.
 
יש 2 טסלות, אחת שמיוצרת בארהב ואשר בה הבטרייה מספיקה ל1000 טעינות. כל טעינה ל400 קמ כלומר אחרי 400,000 קמ צריך להחליף הבטרייה. הבטרייה בדגם האמריקאי רגישה יותר ותקצר ימיה אם תגיע לעתים קרובות לריקון מלא או לטעינה מלאה. ל"אריכות ימיה", רצוי שתהיה רוב הזמן טעונה בין 20-80 אחוז.

הטסלה השנייה מיוצרת במפעל של החברה האמריקאית בסין. הבטרייה שם משודרגת כלומר, מספיקה ליותר מ1000 הטענות ואינה רגישה לתחום טעינה מחוץ ל20-80 אחוזים. גם שם הקיבולת של הבטרייה זהה ולכן גם שם טעינה מלאה מספיקה ל400 ק"מ.

יחס המחיר של קילו-וואט-שעה-לש"ח הוא 1 ל-1.. למלא המצבר שקיבולתו 50 קילו וואט שעה עולה 50 ש"ח.
זה מספיק ל400 ק"מ. זאת האינפורמציה שקיבלתי. 400 ק"מ עולים 50 שח.
בנוסף בטיפול שנתי הדבר היחיד שעושים הוא למלא מים בווישר. ברקסים כמעט שלא צריך להחליף כי כמעט שאין שימוש. רק בחירום. ברגע שאתה לא לוחץ על ה"גז", הרכב אוטומטית עוצר כי אנרגת התנועה משוחלפת בחזרה לאנרגיה חשמלית להטענת המצבר מחדש.

ועכשיו, להשוואה, פיקנטו מונע בגז דגם ענתיקה 2012 שמשום מה מרגיש סביר בנהיגה וכלומר מסרב בכל תוקף למות. מנוע צ'וקו 1L גיר ידני.
נסיעה משולבת בעליות כולל תלולות של הרי המרכז, סכ"ה כ 900 קמ על הגפ"מ עולה כ60 ליטר גז שעולים 130 שח. טנק הבנזין כמעט שלא מתרוקן ככה שאני לא מחשיב אותו אבל חשוב להקפיד להתחיל נסיעה מייד לאחר ההנעה כי אחרת נשאר על הבנזין ולא עובר לגז (המחשב מעביר לגז כשלוחצים על הגז בתחילת הנסיעה לצורך הנעת הרכב. אם סתם תניע ותדבר בפלפון זה ישאר על ה95)

הפער בעלות הדלק בין הגפ"מ לחשמל הוא 130-112=18 שח ל900 קמ לרעת הגז.
זה הפער על הנייר. לדעתי, כנראה שהפער לא קיים בפועל כי תנאי הנסיעה של הפיקנטו שלי מסובכים. הרבה פיסטינים טיפוסים מפרכים סיבובים צפופים... אני לא בדקתי האם ה50 קילו-וואט-שעה בטסלה מעניקים בתנאי הנסיעה שלי 400 ק"מ ואולי רק 350ק"מ?

אבל הטסלה הוא רכב חדש חדיש וגדול משמעותית. והחידושים בו עצומים. יש רק צג מחשב גדול וגלגלת בהגה לגלול ולבחור באפשרויות... מערכת שמע, מזגן, הגדרות בטיחות ונסיעה וכד'... הכל דרך המחשב...

בפיקנטו השמן בזכות הגז נשאר בצבע כמו חדש אבל המנוע פועם והשמן על כן מתיישן. לפני כחודש-חודשיים החלפתי ברקסים מאחור בפעם הראשונה מאז 2012. ככה שהתחזוקה בפיקנטו היא לא רק מים לווישרים אבל הרכב זול לתחזוקה. התחזוקה בעבר הייתה יקרה משמעותית כי 7 שנים שטיפלתי במוסכי החברה בגלל ה"אחריות".
מבחינתי, רכב ללא אחריות הוא זול משמעותית לתחזוקה.
 
הייתה לי סונאטה מונעת בגז, החלפתי לה מנוע אחרי 200,000 ק"מ, לטענן המוסכניק שלי בגלל הגאז. אבל בתכלעס מע' הגפ"מ המאזן היה לטובת הגאז שחסך לי המון כסף על דלק.
רק שחצי מהבג'ז היה תפוס במיכל ענק (הסונאטות אז נסעו 7 ק"מ לליטר) ולא יכולתי לחנות בחניונים תת קרקעיים שיש להם שומר בכניסה
 

boriska1

Member
לי הייתה סונטה כזו, 6 צילינדרים מנועV. עשיתי איתה 250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד כ60-70. המנוע היה בסדר, הגיר התחיל להחליק. לא יודע איך, אבל הבן
שלי הצליח למכור אותה ב4000 ש"ח לשטחים. זה אוטו הכי נוח שהיה לי. מעניין, כמה עלה החלפת מנוע?
 

Kiapicanto1000

Active member
לי הייתה סונטה כזו, 6 צילינדרים מנועV. עשיתי איתה 250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד כ60-70. המנוע היה בסדר, הגיר התחיל להחליק. לא יודע איך, אבל הבן
שלי הצליח למכור אותה ב4000 ש"ח לשטחים. זה אוטו הכי נוח שהיה לי. מעניין, כמה עלה החלפת מנוע?
בד"כ אתה לא קונה מנוע חדש אלא מנוע מפירוק. זה עולה נניח 6000 שח, כולל הכל.
זה מנוע משומש שאמור להיות טוב. מרכב שעבר טוטל לוס וכד'.
אם במקרה מרכיבים ומתברר שהמנוע גמור אז מזמינים לך מנוע אחר.
בכל מקרה, אתה מקבל אחריות ל1/2 שנה.
 

Kiapicanto1000

Active member
לי הייתה סונטה כזו, 6 צילינדרים מנועV. עשיתי איתה 250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד כ60-70. המנוע היה בסדר, הגיר התחיל להחליק. לא יודע איך, אבל הבן
שלי הצליח למכור אותה ב4000 ש"ח לשטחים. זה אוטו הכי נוח שהיה לי. מעניין, כמה עלה החלפת מנוע?
מה הכוונה "... לא יודע איך?..."
אדוני הארץ יודעים לתחזק מכוניות. אני מקווה שאתה לא חושב שזה מסובך לסדר את הגיר של הסונטה?
 
לי הייתה סונטה כזו, 6 צילינדרים מנועV. עשיתי איתה 250 אלף ק"מ והבן שלי עשה עוד כ60-70. המנוע היה בסדר, הגיר התחיל להחליק. לא יודע איך, אבל הבן
שלי הצליח למכור אותה ב4000 ש"ח לשטחים. זה אוטו הכי נוח שהיה לי. מעניין, כמה עלה החלפת מנוע?
עלה לי כולל התקנה 7000 ש"ח אבל על ההתחלה הוא אכל קצת שמן והנבלה שסיפק אותו החליט שהאחריות לא בתוכף בגלל הגז.
אבל הרכב הזה היה מדהים. יותר נוח מכל רכב חדש שהיה לי ומעל 130 קמ"ש רק היה מתחיל להתעורר.
 

boriska1

Member
כן SCUBA. אני זוכר קניתי אותו משומש בגרושים, לא היה לו ביקוש כי מחיר הדלק היה גבוה מאוד.
לא עשה לי אף בעיה, חוץ מטיפול שוטף היה פעם משהו עם הרדיאטור.
 
למעלה