Kiapicanto1000
Active member
יש 2 טסלות, אחת שמיוצרת בארהב ואשר בה הבטרייה מספיקה ל1000 טעינות. כל טעינה ל400 קמ כלומר אחרי 400,000 קמ צריך להחליף הבטרייה. הבטרייה בדגם האמריקאי רגישה יותר ותקצר ימיה אם תגיע לעתים קרובות לריקון מלא או לטעינה מלאה. ל"אריכות ימיה", רצוי שתהיה רוב הזמן טעונה בין 20-80 אחוז.
הטסלה השנייה מיוצרת במפעל של החברה האמריקאית בסין. הבטרייה שם משודרגת כלומר, מספיקה ליותר מ1000 הטענות ואינה רגישה לתחום טעינה מחוץ ל20-80 אחוזים. גם שם הקיבולת של הבטרייה זהה ולכן גם שם טעינה מלאה מספיקה ל400 ק"מ.
יחס המחיר של קילו-וואט-שעה-לש"ח הוא 1 ל-1.. למלא המצבר שקיבולתו 50 קילו וואט שעה עולה 50 ש"ח.
זה מספיק ל400 ק"מ. זאת האינפורמציה שקיבלתי. 400 ק"מ עולים 50 שח.
בנוסף בטיפול שנתי הדבר היחיד שעושים הוא למלא מים בווישר. ברקסים כמעט שלא צריך להחליף כי כמעט שאין שימוש. רק בחירום. ברגע שאתה לא לוחץ על ה"גז", הרכב אוטומטית עוצר כי אנרגת התנועה משוחלפת בחזרה לאנרגיה חשמלית להטענת המצבר מחדש.
ועכשיו, להשוואה, פיקנטו מונע בגז דגם ענתיקה 2012 שמשום מה מרגיש סביר בנהיגה וכלומר מסרב בכל תוקף למות. מנוע צ'וקו 1L גיר ידני.
נסיעה משולבת בעליות כולל תלולות של הרי המרכז, סכ"ה כ 900 קמ על הגפ"מ עולה כ60 ליטר גז שעולים 130 שח. טנק הבנזין כמעט שלא מתרוקן ככה שאני לא מחשיב אותו אבל חשוב להקפיד להתחיל נסיעה מייד לאחר ההנעה כי אחרת נשאר על הבנזין ולא עובר לגז (המחשב מעביר לגז כשלוחצים על הגז בתחילת הנסיעה לצורך הנעת הרכב. אם סתם תניע ותדבר בפלפון זה ישאר על ה95)
הפער בעלות הדלק בין הגפ"מ לחשמל הוא 130-112=18 שח ל900 קמ לרעת הגז.
זה הפער על הנייר. לדעתי, כנראה שהפער לא קיים בפועל כי תנאי הנסיעה של הפיקנטו שלי מסובכים. הרבה פיסטינים טיפוסים מפרכים סיבובים צפופים... אני לא בדקתי האם ה50 קילו-וואט-שעה בטסלה מעניקים בתנאי הנסיעה שלי 400 ק"מ ואולי רק 350ק"מ?
אבל הטסלה הוא רכב חדש חדיש וגדול משמעותית. והחידושים בו עצומים. יש רק צג מחשב גדול וגלגלת בהגה לגלול ולבחור באפשרויות... מערכת שמע, מזגן, הגדרות בטיחות ונסיעה וכד'... הכל דרך המחשב...
בפיקנטו השמן בזכות הגז נשאר בצבע כמו חדש אבל המנוע פועם והשמן על כן מתיישן. לפני כחודש-חודשיים החלפתי ברקסים מאחור בפעם הראשונה מאז 2012. ככה שהתחזוקה בפיקנטו היא לא רק מים לווישרים אבל הרכב זול לתחזוקה. התחזוקה בעבר הייתה יקרה משמעותית כי 7 שנים שטיפלתי במוסכי החברה בגלל ה"אחריות".
מבחינתי, רכב ללא אחריות הוא זול משמעותית לתחזוקה.
הטסלה השנייה מיוצרת במפעל של החברה האמריקאית בסין. הבטרייה שם משודרגת כלומר, מספיקה ליותר מ1000 הטענות ואינה רגישה לתחום טעינה מחוץ ל20-80 אחוזים. גם שם הקיבולת של הבטרייה זהה ולכן גם שם טעינה מלאה מספיקה ל400 ק"מ.
יחס המחיר של קילו-וואט-שעה-לש"ח הוא 1 ל-1.. למלא המצבר שקיבולתו 50 קילו וואט שעה עולה 50 ש"ח.
זה מספיק ל400 ק"מ. זאת האינפורמציה שקיבלתי. 400 ק"מ עולים 50 שח.
בנוסף בטיפול שנתי הדבר היחיד שעושים הוא למלא מים בווישר. ברקסים כמעט שלא צריך להחליף כי כמעט שאין שימוש. רק בחירום. ברגע שאתה לא לוחץ על ה"גז", הרכב אוטומטית עוצר כי אנרגת התנועה משוחלפת בחזרה לאנרגיה חשמלית להטענת המצבר מחדש.
ועכשיו, להשוואה, פיקנטו מונע בגז דגם ענתיקה 2012 שמשום מה מרגיש סביר בנהיגה וכלומר מסרב בכל תוקף למות. מנוע צ'וקו 1L גיר ידני.
נסיעה משולבת בעליות כולל תלולות של הרי המרכז, סכ"ה כ 900 קמ על הגפ"מ עולה כ60 ליטר גז שעולים 130 שח. טנק הבנזין כמעט שלא מתרוקן ככה שאני לא מחשיב אותו אבל חשוב להקפיד להתחיל נסיעה מייד לאחר ההנעה כי אחרת נשאר על הבנזין ולא עובר לגז (המחשב מעביר לגז כשלוחצים על הגז בתחילת הנסיעה לצורך הנעת הרכב. אם סתם תניע ותדבר בפלפון זה ישאר על ה95)
הפער בעלות הדלק בין הגפ"מ לחשמל הוא 130-112=18 שח ל900 קמ לרעת הגז.
זה הפער על הנייר. לדעתי, כנראה שהפער לא קיים בפועל כי תנאי הנסיעה של הפיקנטו שלי מסובכים. הרבה פיסטינים טיפוסים מפרכים סיבובים צפופים... אני לא בדקתי האם ה50 קילו-וואט-שעה בטסלה מעניקים בתנאי הנסיעה שלי 400 ק"מ ואולי רק 350ק"מ?
אבל הטסלה הוא רכב חדש חדיש וגדול משמעותית. והחידושים בו עצומים. יש רק צג מחשב גדול וגלגלת בהגה לגלול ולבחור באפשרויות... מערכת שמע, מזגן, הגדרות בטיחות ונסיעה וכד'... הכל דרך המחשב...
בפיקנטו השמן בזכות הגז נשאר בצבע כמו חדש אבל המנוע פועם והשמן על כן מתיישן. לפני כחודש-חודשיים החלפתי ברקסים מאחור בפעם הראשונה מאז 2012. ככה שהתחזוקה בפיקנטו היא לא רק מים לווישרים אבל הרכב זול לתחזוקה. התחזוקה בעבר הייתה יקרה משמעותית כי 7 שנים שטיפלתי במוסכי החברה בגלל ה"אחריות".
מבחינתי, רכב ללא אחריות הוא זול משמעותית לתחזוקה.