עיקול

עקרב50

New member
עיקול

אני נמצא לפני ועדה רפואית בעוד כשבוע יש לי חוב ישן בביטוח לאומי למרות שאין לי שום הכנסה כרגע וכתבתי למחלקת גביה על כך אם שלחו לי עיקולים לחשבון אנני יודע מה עלי לעשות במילא כסף אין לי בחשבון אבל הבנק אישר לי למשוך כסף כדאי להתקים וכעת איננו יכול לאשר לי יותר ואני תקוע מה עלי לעשות
 

shiraa

New member
תשובה

במידה ותקבע לך דרגת נכות שתזכה אותך בתשלום גמלת נכות, הרי שעל פי החוק מיום שהמוסד לביטוח לאומי זיכה את חשבונך בגמלת הנכות ובמשך 30 הימים הבאים לבנק אסור לגעת בכסף והוא חייב לשלם לך אותו. אם לא יהיה כך עליך לפנות לסניף הביטוח הלאומי המטפל בך והם יפנו לבנק. אגב, זכותך לקבל את התשלום בהמחאה. אם לא את כולו אז לפחות שלושת רבעי ממנו. כך תוכל להנות מהכסף מבלי להתעמת עם הבנק
 

doבי

New member
עוד מידע ותשובה

אם החשבון בבנק - הוא חשבונך היחיד(כולל כל הנספחים של אותו חשבון כמו פק"מ השקעות ותוכניות חסכון)- אזי אין אפשרות לפי החוק- לגעת ולעקל את הכסף שתקל מביטוח לאומי- נכון, אפילו אסור הדבר לביטוח לאומי. חוק נוסף - בהצאה לפועל - רשאי שופט לבדוק את "יכולתך לשלם" את חובך לביטוח לאומי - ועל פי הנתון הזה - לקבוע את החזר החוב בתשלומים - למשל 100 ש"ח לחודש. לזה קוראים פריסת חוב בהתאם לבדיקת יכולת. לגבי העתיד? לא כל רגע מאשרים נכות, ולא מתחילים לשלם מיד עם האישור, בביטוח לאומי. בהנחה שתיקבע לך נכות כלשהי, ולא סתם "אי כושר עבודה"- תן לחצי שנה בערך לעבור. בקש בינתיים - הבטחת הכנסה - לפי משכורתך כשהיית בריא.
 
למעלה