דיבור מאוחר, בתחום הנורמה
עדיין לא מדברת
ניסיתם לברר מה קורה מבחינה התפתחותית?
דיבור מאוחר, בתחום הנורמה
אין סיבה לבדוק ילדה בת שנתיים שלא מדברת, הדבר מצוי לגמרי בתחום הנורמה. רופאה התפתחותית הסבירה לי שילדינו נחשפים כיום לרמת גירויים הרבה יותר גבוהה מפעם והרבה יותר נכון, מבחינת התפתחות המוח, עיבוד מידע ארוך ודיבור בשלב מאוחר יותר. ילדים שמתחילים לדבר מאוחר לוקים פחות בדיבור ומעטים מהם מגיעים לטיפול של קלינאיות תקשורת. עד כאן הסברי הרופאה, אני בתור אמא יכולה לאמר שהבכור החל לדבר בגיל שנתיים וחצי, אבל בצורה מושלמת, משפטים שלמים מיד וללא כל שיבושים ואילו הקטנה החלה לקשקש בגיל שנה וקצת והדיבור שלה מצחיק לאללה. אין שום סיבה לא להעשיר את הילדה, למרות שהיא לא מדברת היא קולטת והכל יצא, עוד מעט.