עדכון מס לאחר לידה

BELEZA

New member
עדכון מס לאחר לידה

שלום, קודם כל ברכות על הפורום החדש, השאלה שלי היא: לפני חודש אשתי ילדה, היא נמצאת בחופשת לידה ומתכוננת לנצל את כל תקופת החל"ת כדי להשאר בבית. השאלה שלי היא האם אני זכאי לעדכון נקודות זיכון במס הכנסה בגין ילד אחד ואישה שאינה עובדת? תודה
 

BELEZA

New member
שאלה נוספת

בספטמבר 2003 התחלתי לעבוד כשכיר, עד אז הייתי עצמאי אך בשנת 2003 מכיוון שהייתי בחו"ל, לא הרווחתי כלום כעצמאי. בתחילת שנת 2003 עוד הוצאתי מספר זיכויים ממע"מ על הוצאות, אך אלה נוכו מחוב למס הכנסה שנגרם בטעות מכיוון שלמס הכנסה לא הגיע דיווח על כך שלא היו לי רווחים והם חישבו את הקיזוז הדו חודשי לפי ממןצעי 2002. השאלות שלי הן: 1) מול מי אני מתאם מס, כרגע אני רשום כשכיר וכעצמאי מכיוון שעוד לא סגרתי את התיק? 2) כיצד אוכל לתבוע את סכומי הזיכוי ממע"מ שנלקחו ממס הכנסה כדי לכסות סכום שלא הייתי חייב? שוב תודה.
 

שיר ורד

New member
תשובה

1. תאום מס, עושים רק לגבי שנה נוכחית (מול פקידי מס הכנסה). 2. בגין שנה קודמת, אתה צריך להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה, אם שילמת בפועל מס יתר (באופן ישיר או באמצעות קיזוזים/עיקולים) הם אמורים להחזיר לך אותו. אבל, אם סכום ההחזר גדול מידי הם עשויים להחליט שאתה מנסה להעלים מס על הכנסה שהיתה לך , אם תשכנע אותם תקבל את מלוא ההחזר, אם לא, תצטרך להתפשר איתם או ללכת להליכים משפטיים.
 
עצמאי שכיר ולידה

בתשובה קצת מאוחרת ל 2 שאלותיך: אם הנך שכיר במקום עבודה אחד אתה יכול לרשום בטופס 101 שזו הכנסתך היחידה ומהכנסתך כעצמאי תשלם מס באמצעות מקדמות, ניכוי במקור או בתשלום חריג. החזר מס הכנסה שעוקל מכספי המעמ יתקבל עם הגשת הדוח למס הכנסה על הכנסותיך בשנת המס 2003. מנסיוני הייתי ממליץ שתסגור את התיק במעמ ובמס הכנסה בהקדם, כ"כ מומלץ שתוודא בביטוח לאומי מה מעמדך וכנראה גם מה חובך אם לא בצעת עדכון לגבי מעמדך. לגבי לידה לא הייתי ממהר להודיע אלא ב 2004
 

שיר ורד

New member
תשובה

לגבי אשתך כן , בתנאי שאשתך לא עבדה ולא תעבוד בכל שנת המס. לעניין זה, גם קבלת דמי אבטלה (מביטוח לאומי) וכנראה גם דמי לידה (עבור 12 שבועות) נחשבים כעבודה (בשנה בה התקבלו). לגבי הילד, רק אשתך זכאית לנקודות זיכוי.
 
למעלה