עבדות בתנ"ך
ניתנו לעמ"י חוקים מאד קפדניים לגבי היחס לעבד. מטרת החוקים לדאוג למוסר נכון, ולכך שננהג יחס הוגן בעבדים. השאלה שלי היא כזאת: מדוע אין איסור להעסיק עבד (כנעני. עברי זה סיפור אחר)? שוק העבדות הוא דבר אכזרי מאז ומעולם. איך ייתכן שהתורה תשתף פעולה עם דבר כזה. בתור אנשים ששועבדו במצרים אני חושב שעמ"י היה צריך להביע התנגדות טבעית להחזיק תחתיו עבד. אני ממש לא מבין את ההתייחסות הסתמית של התורה לשיעבוד עבד. מלבד זאת העובדה כי אדם מעסיק עבד גורמת לשתי תקלות מבחינה אמונית: א. מצד העבד-הוא עתיד לשכוח מי אדונו האמיתי. זה ממש גובל בע"ז ב. מצד האדון-הוא ירגיש שבכוחו לשעבד אנשים וישכח שהוא בעצמו משועבד למלך מלכי המלכים..
ניתנו לעמ"י חוקים מאד קפדניים לגבי היחס לעבד. מטרת החוקים לדאוג למוסר נכון, ולכך שננהג יחס הוגן בעבדים. השאלה שלי היא כזאת: מדוע אין איסור להעסיק עבד (כנעני. עברי זה סיפור אחר)? שוק העבדות הוא דבר אכזרי מאז ומעולם. איך ייתכן שהתורה תשתף פעולה עם דבר כזה. בתור אנשים ששועבדו במצרים אני חושב שעמ"י היה צריך להביע התנגדות טבעית להחזיק תחתיו עבד. אני ממש לא מבין את ההתייחסות הסתמית של התורה לשיעבוד עבד. מלבד זאת העובדה כי אדם מעסיק עבד גורמת לשתי תקלות מבחינה אמונית: א. מצד העבד-הוא עתיד לשכוח מי אדונו האמיתי. זה ממש גובל בע"ז ב. מצד האדון-הוא ירגיש שבכוחו לשעבד אנשים וישכח שהוא בעצמו משועבד למלך מלכי המלכים..