סתם מחשבה פרטית

wish2

New member
סתם מחשבה פרטית

איזה צבוע העולם הזה על כל שליטיו.
ההתעלמות הזו של הטבח בסוריה והפשעים שנעשים שם בילדים.
ולא מתערבים.
ואנחנו כשהצבא שלנו עושה הכל ומסכן חיילים רק כדי לא לפגוע באזרחים נחשבים לפושעים.
בגלל איזו תמונה של ילד אחד שבטעות נפגע הושמצנו בכל העולם.
ואנחנו הצבא המוסרי ביותר,הערכי ביותר.

משהו דפוק פה.
משהו דפוק במדיניות חוץ באיך שאנחנו משווקים בעולם.
יותר דפוק אפילו מאלה שבחרו ביאיר לפיד.

ואם כבר יאיר.
נורא מצחיק שהוא אומר להגנתו שהוא ביטל לגמרי לעשריון העליון את קצבאות הילדים.
כי הן ממש צריכים 175 שקל בחודש כדי להאכיל ילד!
זה מה שהן מוציאים כדי שסודני יבוא וינגב להם את התחת כל פעם שהם נכנסים לשירותים!
ילד-מאמינה בלתת לו הזדמנות ומאמינה שאני לא הייתי עושה את זה טוב יותר.
אבל מעולם לא חתכו ככה באנשים,בקצבאות של ביטוח לאומי ונכות.
 

צ ע ד

New member
כשאני רואה את הטבלאות של קצבאות הילדים

עוברת לי המחשבה מה מתוך זה רלוונטי עבורי?

כמה ילדים אני כבר אזכה להביא?

חמישה / ארבעה / שלושה ....

המינימום שאני רוצה זה 2.
 

wish2

New member
זה לא רלוונטי צעד

מה שרלוונטי זה שפוגעים בחלשים.
במשפחות שמרווחיות מינימוס או בחד הוריות שבשבילם זה משמעותי.
 

צ ע ד

New member
בתור אחת בלי ילדים

זה מה שעולה לי בראש.
בכל מקרה הבנתי שגם היה חוק לאחרונה בנוגע לחינוך חינם מגיל 3
מה שחוסך לאותן משפחות בממוצע 2,000 ₪ בחודש
במשך שנתיים מדובר בחיסכון של 50,000 ₪

ככה שזה די מאזן.
 

wish2

New member
לא מדוייק

כי הערייה מוצאת דרך אחרת לקבל את הכסף.
אז ההנחה היא אולי של 40% בקושי.
וזה רק לשנתיים
ילדים מגדלים הרבה יותר זמן משנתיים.
 
מעניין למה אובמה אמר שיתערברה

במקרה של שימוש בנשק כימי.
או שהאמין בכל ליבו שאסר לא יגיע לזה
או שהזקפה הגיעה לו לראש (הגיוני...) והרגיש עצמו רמבו באותו רגע
או שהבנתי לא נכון (ייתכן).

בכל מקרה, ייתכן שרוב העולם חושב שאסד הוא הרע במיעוטו?
ראו מקרה עירק ומצרים.
מהפח אל הפחת.

צר לי על האזרחים האלו.
 

צ ע ד

New member
אבל כמה קיצצו להם בממוצע

מאה, מאה חמישים שקל?

בשנה זה יוצא אלף חמש מאות, אלפיים.
החיסכון של החוק הקודם מתקזז עם זה ואולי אפילו יותר משמעותי.

יש מדינות בעולם שחסרה אוכלוסייה צעירה והממשלה ממש מעודדת להביא ילדים.
באוסטרליה למשל, כשטיילתי פגשתי כמה וכנה נשים שהביאו ילדים לבד כי זה סידר להם משכורות יפה.
הן כאילו עובדות בלגדל את הילדים שלהן.

המצב בארץ הוא שמשפחה ממוצעת מביאה בין שניים לשלושה ילדים.
מי שמביא יותר ילדים זה בד"כ אוכלוסיה חרדית וערבית. אלו אוכלוסיות שלא תורמות במיוחד למשק מבחינה כלכלית. הם גם אוכלוסיות נתמכות בבגרותם.

לאור המצב בארץ, אני לא חושבת שהמדינה צריכה לממן יותר משלושה ילדים ראשונים.
מי שרוצה להביא הרבה ילדים שישא בנטל.

עדיף באמת שהמדינה תשקיע בחינוך חינם טוב יותר מאשר לתת את הכסף הזה להורים שיכולים להוציא את זה על כל מיני דברים לא מועילים במיוחד או שקשורים לילד.

אם החינוך יהיה טוב יותר גם המדינה תרוויח כי ההון שלנו הוא ההון האנושי.

משפחות שיש להם בעיות כלכליות שיתמכו בהם דרך קצבאות סוציאליות.
 
הגבת לי בטעות?

כשכתבתי צר לי על האזרחים הללו הייתי בעניין הסורי.

אבל אם כבר...
קצבת הילדים זה סיוע. כל מאה שקל זה כסף משמעותי
בכלכלת המשפחות האלו, אבל הביטוים שאני שומעת חדשות
לבקרים כאילו זה תמריץ להביא עוד ילדים? זה לא נכון.
כל הדיוט ואידיוט יודע שילד עולה הרבה הרבה יותר מ150 ש״ח בחודש.
ילדים זה בשום אופן לא עסקה כלכלית (להוציא מקרי קיצון).

מי שלא מחר את החברה החרדית עלול לשגות במחשבה הזו.
מי שמכיר יודע ש״פרו ורבו״ (על השיבוש הפרשני שנתנו לו) הוא עבור
חרדים ממש ציווי. יש לזה ערך דתי, תרבותי ואלוקי.
לא פלא אם כך שינקותה מחנכים ש״כל ילד מביא את המזל שלו ואתה הפרנסה שלו״ וכדומה.
הולדנות הזו לא התחילה עם הקצבאות ולא תסתיים בגלל הפחתה ואף
הורדה. החברה החרדית תמשיך להיות חברת רווחה כל עוד כל הגורמים
דוחפים לשם.

פתרונות?
אני מאמינה שזו טעות להתנות אישור עבודה לשירות צבאי.
הבחור הגיע לגיל עשרים? שיהיה לו אישור לעבוד.
לדעתי, בטווח הארוך זה יהיה יותר אפקטיבי גם בהקשר של שירות צבאי.
אבל הבעיה כמובן נעוצה בחינוך. מצד אחד מגדלים בחורים חכמים ומתמידים בתחומם, אבל בורים מוחלטים בתחום שאינם דתיים.
קשה יותר לפרוץ לעולם העבודה ולהתרומם מעל לקצבת כולל או שכר מינימום.
הבעיה היא שלעסקנים החרדים ולרבנים החרדים זה נוח.
יש להם קהל שבוי.

חפרתי וערבבתי מלא נושאים.
לא נורא.
 
כי ככל שמדינה מתנצלת ומתרפסת לאו"ם ולאובמה

ולאיחוד האירופי ולארגוני זכויות האדם ולכל המתחסדים הצבועים והמנותקים האלה, שממגדל השן הממוזג שלהם, החיים הנוחים השלווים הבטוחים והרגועים שלהם, שם החדשות המרעישות הן אם ירד שלג או לא, מרשים לעצמם לבקר את ישראל.

ככל שמדינה מתרפסת ומסבירה את עצמה בפניהם, כך הם יכו אותה יותר חזק, וככל שמדינה תראה יותר מטורפת, היסטרית, קיצונית, רצחנית ולא צפויה-כך היא תקבל את מיטב האהדה שלהם וגם המעשים הכי רצחניים שהמנהיג והאזרחים של המדינה הזאת יבצעו, הם יתקבלו בהבנה רבה ולגיטימציה.
 
לאחר הניתוח המקיף והמלומד שלך, אני רק שאלה

למה את מכניסה את "אובמה" (אני מבין שזה שם נרדף ל"ארצות הברית של אמריקה") למשוואה של הצבועים?
דווקא "אובמה" מושיט לנו עזרה כפי שלא הושיטה ארה"ב מעולם ואנחנו חייבים לה מה-זה-תודה. ולא שמעתי שאסד קיבל לגיטימציה מאירופה כשם שהמשטר במצרים לא מקבל לגיטימציה מאירופה כשהוא הורג 1000 מפגינים. קל נורא להיות נדיב על חשבון הדם של חיילים של אחרים. אל תשכחי שארה"ב ובריטניה כבר שפכו דם במדינות מטורפות ונגד המטורפים. ונכון, יש גם אינטרסים שלהם.
מה שאת כן צודקת זה אירגוני זכויות האדם שהם האמא של הצבועים.
 
אני מבינה שהכותרת צינית

אובמה צבוע בדיוק מהסיבות שציינת, ולא אמרתי שאסד קיבל לגיטימציה מאירופה, האמת התכוונתי יותר לפלסטינים, אבל כן מחליקים לו, משמיעים ציוץ של גינוי ובתכלס אף אחד לא עושה וגם לא אומר יותר מדי.

אבל עזוב את כל זה, אני שואלת אותך למה זה ככה? למה ישראל היא מטרה קלה לחיצים שלהם (אני מדברת על ארגוני זכויות אדם), ואת סוריה ומצרים בקושי מבקרים?
 
יש לי תשובה ובתוכה מורכבות

ישראל היא מטרה (לא הייתי אומר "קלה") לחיצים שלהם וזה בגלל ערבוב של צביעות ואנטישמיות. בנוגע ליחס שלהם לסוריה ומצרים, הם כן משמיעים קולות רק את לא שומעת אולי בגלל שהעיתונות שלנו מגוייסת. הקטע הוא שהצביעות שלהם לא קשורה למצרים וסוריה. אני שואל, האם הם מחרימים מדענים ממדינות שבהם יש יחס איום ונורא לנשים? האם מועצת זכויות האדם גינתה מילת נשים במצרים, ערב הסעודית, פקיסטן וכו'? האם הם היתנו הכרה באוניברסיטת קהיר או ביירות בהפסקת הנוהג הנפסד הזה? זאת הצביעות לדעתי כי זה דבר מתמשך.

לא הבנתי למה אובמה צבוע? כי הוא עוזר לנו?
 
לא בגלל היחס שלו לסוריה

וזה נכון-יש להם יחס מקל לכל הטינופת שיש אצל הערבים. גם מעשים רצחניים מצידם, רצח נשים, מילת נשים, פיגועי התאבדות יתקבלו בהבנה ולפעמים הם יאשימו את המערב שהוא גרם להם לזה.
 
לא ראיתי.

אבל אני במקומו גם לא הייתי מסתכל לכיוון שלה.
כמה שהיא יפה - היא התנהגה אליו חרא לגמרי.
 
למעלה