סתם לשתף אתכם

oshra11

New member
סתם לשתף אתכם

אתמול סיימתי את ספרו החדש של חנוך דאום "אלוהים לא מרשה". הספר אינו יצירת מופת ספרותית ובכל זאת הוא מעניין מאוד. זהו וידוי אישי של הכותב. יש בו ארבעה מכתבי התנצלות (וגם האשמות) לאביו של הכותב, למגזר אליו הוא שייך, לאלוהים ולאשתו. יש בו וידוי על הפרעה ממנה הכותב סובל (OCD) ועידוד לשימוש בכדורים פסיכיאטריים במקרה הצורך. קראתי בשקיקה והסכמתי עם הרבה מהביקורת. בעיקר שמעתי זעקה גדולה וחזקה של כאב. לא הייתי כותבת וידוי אישי שכזה. הייתי מתמידה בטיפול פסיכולוגי במקום אבל משזה נכתב רצתי לקרוא. הספר חשוב מבחינתי משום שהוא קורא בקול "יש לי ocd ואני לוקח תרופות." לדעתי, רק על האמירה הזו מגיע לו כל הכבוד. אשרה.
 

קסנדרה*

New member
אשרה, תודה על ההמלצה, נשמע מעניין

כן ראוי לכבד ולהעריך אדם שמודה בקול שיש לו הפרעה זו או אחרת, יש לו והוא אינו צריךלהתבייש, כמו שלא צריך להתבייש במוצא, או בזה שאני שמן או עם אף גדול או עם משקפיים או כל פגם אחר שנבחר עבורי וזה לא אני שבחרתי בו. כמו שכותב יהודה אטלס " והילד הזה הוא אני" - זה ילד שרוצה שהעולם יבחין בו, אז הזעקה באה ממקום של רצון בתשומת לב, לעתים אין הפרעה כמו OCD או מינכהאוזן (לא עלינו) או גבולית, נרקסיסטית או אחרות, ובכל זאת האדם קצת שונה, הוא מופנם מאד, ביישן מאד או ג'ינג'י עם המון נמשים - גם אז הוא זועק "אני פה" לפעמים הרצון לקבלת תשומת לב מתבטא במכות לאחרים, לפעמים דרך הצקות אחרות (יש לנו הרבה דוגמאות לכך בפורום) אפילו אדם שנעלב מכל שטות ובאופן מוגזם, זה גם כדי למשוך תשומת לב, ובכן על זה אני לא מצדיעה אבל אני בהחלט מבינה. תודה על ההמלצה קסנדרה
 

milim

New member
תודה אשרה! אשמח אם נחדש

את ה"מדור" להמלצות על ספרים. אני מסכימה שיש הרבה כח ביכולת להודות בחולשה/הפרעה/טעות. בשנים האחרונות אני חשה במגמה להודות בטעויות/חסר ידע בהבנת ההפרעה/שיתוף מביך גם בין הורים ומחנכים. והרי זה כל כך ברור שאנחנו רק בני אדם:)
 
למעלה