סרבנות אכילה בגיל 16 חודש ותת משקל

סרבנות אכילה בגיל 16 חודש ותת משקל

שלום וברכה,
ביתי השלישית בת 16 חודש חמודה, חייכנית פעילה אבל מסרבת לאכול. בשקילה שערכתי לה לפני כחודש בטיפת חלב היא שוקלת 7.9 ק"ג. יש לציין שהיא גם נמוכה וביחס גובה משקל היא בסדר.
בגיל חודשיים היא החלה לסרב לינוק וינקה כמויות קטנות מאוד. כשהיתה בת 4.5 חודשים עקב אנטיביוטיקה שקיבלתי נתתי לה תחליף חלב ואז גילינו שהיא אלרגית לחלב (פרחה הקיאה ואף התנפחה מעט) באותו רגע עברתי אני לתזונה נטולת חלב אבל האכילה שלה לא השתפרה עד שייבשה אותי לחלוטין. עברנו לצמחית וג"כ אף פעם לא סיימה את הבקבוקים בד"כ הסתפקה בבקבוק של 120 מ"ל תמ"ל + דיסה.
לאחר שמלאו לה שנה חזרתי לרופא אלרגיה שבדק ואמר שהאלרגיה חלפה, ואז בהדרגה ובאיטיות עברנו לחלבי-עבר בשלום.
כשהיתה בת כ-8 חודשים למשך חודש-חודשיים היתה אוכלת לארוחת ערב חצי סנדוויץ (ללא הקשה) מרוח בחלווה, טחינה, או לחילופין פרוסת לחם מטוגן. יום אחד סגרה את פיה וכיום הילדה כמעט מסרבת למזון מוצק (עדיין בשלב הטעימות). אוכלת בקבוקים כל 3 שעות אבל לא מסיימת 180 מ"ל. אני לא מנהלת איתה מאבקים בכלל כדי לא לפתח הפרעת אכילה (יש לי נסיון מר מביתי הגדולה).
לפני תקופה גיליתי שהיא אוהבת ביצה קשה מרוסקת עם מיונז, והכנתי לה את זה לארוחת ערב, אבל אחרי שבועיים החלה להסתפק ב-3 ביסים ולא יותר.

מה אני יכולה לעשות איתה, המטפלת במשפחתון הודיעה לי שאם לא יהיה שינוי היא לא רוצה להמשיך איתה שנה הבאה כי היא כבר גמורה מנסיונות ההאכלה שלה, ומחוסר השקט שלה בשל היותה כפי הנראה רעבה.
האם יכולה להיות בעיה פיזיולוגית שגורמת לה לבעיות האכילה כמו אלרגיה נוספת לא מאובחנת, בעיות בלסת ? מה כדאי לבדוק
תודה מראש
אמא מיואשת
 

דר אבני

New member
אמא מיואשת

הי , נשמע שיש הפרעת אכילה וצריך אבחון במרפאה להפרעות אכילה , בכל מקרה זה בר טיפול
 
למעלה