סקר של משרד התחבורה

luisluis

Active member
השבוע עליתי לאוטובוס בקו 72 מהאוניברסיטה בת״א ועלה גם סוקר מטעם משרד התחבורה וחילק לנוסעים שאלונים למלא ״במטרה לשפר את התחבורה הציבורית״.
חייב להגיד שאני נדהם. בעיקר מזה שהסקרים האלה מבוצעים בדפי נייר.
שיטת איסוף נתונים כל כך מיושנת.

גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.

לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.
 

מנכל אחד

Active member
השבוע עליתי לאוטובוס בקו 72 מהאוניברסיטה בת״א ועלה גם סוקר מטעם משרד התחבורה וחילק לנוסעים שאלונים למלא ״במטרה לשפר את התחבורה הציבורית״.
חייב להגיד שאני נדהם. בעיקר מזה שהסקרים האלה מבוצעים בדפי נייר.
שיטת איסוף נתונים כל כך מיושנת.

גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.

לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.
משער שמדובר בסקר על רמת השירות, לצורך קביעת הניקוד למפעיל התח"צ בדו"ח החצי שנתי
 

Ccyclist

Well-known member
השבוע עליתי לאוטובוס בקו 72 מהאוניברסיטה בת״א ועלה גם סוקר מטעם משרד התחבורה וחילק לנוסעים שאלונים למלא ״במטרה לשפר את התחבורה הציבורית״.
חייב להגיד שאני נדהם. בעיקר מזה שהסקרים האלה מבוצעים בדפי נייר.
שיטת איסוף נתונים כל כך מיושנת.

גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.

לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.

לשאלון נייר יש יתרון אחד - הוא חסין הפצה. הסוקרים יכולים לדעת שמי שעונים עליו היו מי שנסעו באוטובוסים שנסקרו.

מוזר שהשאלות לא שאלו דבר וחצי דבר על מסלול נסיעתך, אפילו ברמה של איפה עלית ואיפה אתה יורד. אפילו אם מתייחסים לקו כקו בודד ולא חלק ממערכת - האינטרס שלהם הוא להבין איפה הוא עמוס יותר.

כמו כן -מוזר שמשרד התחבורה לא שואל אם שילבת מפעילים אחרים בנסיעה. זה לא סקר פנימי של מפעיל.

אם אתה זוכר - פרט את השאלות הבלתי רלבנטיות. יש לי הרגשה שהן יהיו על נוחות המושבים וצבע הריפוד. גם לשאול אם שילמת ברב קו או באפליקציה קצת מיותר כיום, כשיש נתונים דיגיטליים.
 

EHP12

Active member
הסקרים של משרד התחבורה הם הדבר הכי לא מועיל בעולם. חבל על בזבוז הנייר והתשלום לסוקרים ולמישהו שלאחר מכן צריך לנתח את הנתונים. השאלות במרבית הסקרים שיצא לי למלא לא נותנות שום מידע שיכול לעזור בשיפור המערכת או נותנות מידע שמשרד התחבורה יכול לדעת בדרך אחרת.
במקום סקרים מיותרים, אם רוצים לשפר את השירות אפשר למשל לנתח נתונים ממערכות ה GPS, האם יש קו שיום יום מאחר באותה שעה? אז אולי צריך לעדכן לו את זמן היציאה...לבדוק את תקינות האוטובוסים בביקורת אקראית, לא צריך שאלון על נוחות או ניקיון האוטובוס. פשוט צריך שבודק יעלה על אוטובוס ויראה בעצמו....אוטובוסים ללא שילוט תקין, מכשירי תיקוף תקולים ועוד....
גם השאלות שהיו בסקר מיושנות ואיאפשר באמת ללמוד מהם על דפוסי הנסיעה.
אני למשל עליתי על קו 72 רק כדי להגיע לרכבת מרכז כדי להחליף לקו 60/160 לרמת גן זאת מאחר וקו 57 שיוצא גם הוא מהמסוף עושה סיבוב בהדר יוסף וקו 45 עושה סיבוב ברמת אביב. קו 72 הוא היחיד שמביא את הנוסעים לכיוון רכבת מרכז וציר שלמה המלך.
אז מה הבעיה בסקר? אף שאלה שם לא יכלה להשיג למשרד התחבורה את המידע הזה. מבחינתם אני נספר כמי שצריך להגיע לחולון.
לא היו שם גם בכלל שאלות הקשורות בתדירות ובהמתנה.

לצערי לא צילמתי את השאלון אבל חייב להגיד, הן דרך איסוף הנתונים והן השאלות עצמן זו פשוט בדיחה.
לגבי הרגלי נסיעה של הנוסעים משתמשים בעיקר בסקר הסלולר של נתיבי איילון כדי לגלות פוטנציאל נוסעים לקישורים שונים. גם מטעמים של הגנת הפרטיות, אין גישה למוצא ויעד של כל נוסע. למשל, מס הכנסה יודע בידיוק איפה אדם גר ואיפה הוא עובד. אבל זה נתונים שאי אפשר לשחרר לחוקרים באקדמיה ולפקידים אחרים בשם ההגנה על הפרטיות.

ואם אתה צריך להגיע לחלק הספציפי של רמת גן שבו נוסע קו 60 מרכבת האוניברסיטה. יותר יעיל לקחת כל רכבת לתחנת סבידור ומשם אוטובוס לרמת גן. יותר יעיל מלנסוע עם 72 עד לשם.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הרגלי נסיעה של הנוסעים משתמשים בעיקר בסקר הסלולר של נתיבי איילון כדי לגלות פוטנציאל נוסעים לקישורים שונים. גם מטעמים של הגנת הפרטיות, אין גישה למוצא ויעד של כל נוסע. למשל, מס הכנסה יודע בידיוק איפה אדם גר ואיפה הוא עובד. אבל זה נתונים שאי אפשר לשחרר לחוקרים באקדמיה ולפקידים אחרים בשם ההגנה על הפרטיות.

ואם אתה צריך להגיע לחלק הספציפי של רמת גן שבו נוסע קו 60 מרכבת האוניברסיטה. יותר יעיל לקחת כל רכבת לתחנת סבידור ומשם אוטובוס לרמת גן. יותר יעיל מלנסוע עם 72 עד לשם.

אם יש לו חופשי אוטובוסים או שהוא מנסה שלא יגבו ממנו יותר מחופשי אוטובוסים באפליקציות - עדיף לו שלא להשתמש ברכבת מטעמי מחיר.

בנוסף - התהליך של האבטחה ברכבת קצת מסורבל עבור נסיעה של תחנה אחת.
 

EHP12

Active member
אם יש לו חופשי אוטובוסים או שהוא מנסה שלא יגבו ממנו יותר מחופשי אוטובוסים באפליקציות - עדיף לו שלא להשתמש ברכבת מטעמי מחיר.

בנוסף - התהליך של האבטחה ברכבת קצת מסורבל עבור נסיעה של תחנה אחת.
מה מסובך? עוברים במכונת שיקוף וזהו.
 

Ccyclist

Well-known member
מה מסובך? עוברים במכונת שיקוף וזהו.

האוטובוס עושה את הנסיעה ב 10 דקות בערך, תדירותו פעם ב 10 דקות בשעות השיא.

זה חוסך לעמוד בתור אבטחה, להעביר חפצים מתכתיים לתיק כדי שלא לצפצף בגלאי המתכות וכו'. התורים האלו נסבלים מחוץ לשעות העומס כשאני נוסע כמבקר בארץ, אך אני מניח שבשעות עמוסות ההמתנה יכולה להתארך ל 5-10 דקות - שבזמן הזה אפשר לעלות כבר על האוטובוס.
 
התוצאות של סקר תלויות בשאלות שהוא שואל.
אם ישאלו: "האם היתה בעיה של דינוזאורים כחולים שהפריעו לנסיעת האוטובוס", כולם יענו בשלילה ומצב התחבורה יתברר כ - "מאז המזוזואיקון לא היה טוב יותר".
יתקבלו גם תוצאות מצויינות לשאלות לגבי לבוש הנהג ותקינות האוטובוס.
לעומת זאת, אם ישאלו אותי כנוסעת אם לוח הזמנים של הקו וקוים אחרים תואם את צרכי הנסיעות שלי, עלולים לקבל תוצאות פחות ממעולות.
 
הסקרים של משרד התחבורה הם הדבר הכי לא מועיל בעולם. חבל על בזבוז הנייר והתשלום לסוקרים ולמישהו שלאחר מכן צריך לנתח את הנתונים. השאלות במרבית הסקרים שיצא לי למלא לא נותנות שום מידע שיכול לעזור בשיפור המערכת או נותנות מידע שמשרד התחבורה יכול לדעת בדרך אחרת.
במקום סקרים מיותרים, אם רוצים לשפר את השירות אפשר למשל לנתח נתונים ממערכות ה GPS, האם יש קו שיום יום מאחר באותה שעה? אז אולי צריך לעדכן לו את זמן היציאה...לבדוק את תקינות האוטובוסים בביקורת אקראית, לא צריך שאלון על נוחות או ניקיון האוטובוס. פשוט צריך שבודק יעלה על אוטובוס ויראה בעצמו....אוטובוסים ללא שילוט תקין, מכשירי תיקוף תקולים ועוד....
 
למעלה