תשובה לסקר אנא ענו לי
שבת שלום נסיכה! מקווה ששלומך טוב, במזג האויר המעולה והפריחות המשגעות שמסביב "חייבים" להרגיש טוב. תהיתי מדוע את מתענינת בנושא ההתלאמנות, למרות היותך רווקה. ולשאלתך, להלן ההתיחסותי: אובדן בן זוג אהוב, ביחוד כשקורה בהפתעה, מטלטל את הנשמה ואת החיים באופן כה דרסטי, שהנטיה הראשונה אצל רבים מהמגיעים למצב זה היא להתכחש. יודעים בהגיון שבן הזוג לא יחזור, אך הנפש מסרבת לקבל זאת. לוקח זמן רב (ולכל אחד זמן אחר) להפנים את הידיעה שזהו- את/אתה אלמנים. בשנים הראשונות נלחמתי בשכחה והייתי עסוקה בלזכור כל פרט, ריח, תחושה שהיתה לי מבעלי ז"ל. חייתי בתחושה שאם אשכח פרטים הוא כאילו יעלם, ולא רציתי זאת. אני מניחה שזו אחת הסיבות בחוסר הרצון לקשר חדש, בנוסף כמובן הילדים, והרצון להעניק את כולך להם, כי את עכשיו בעצם מחליפה גם את האב, וצריכה להתמודד עם הכל לבד. עכשיו, חמש שנים אחרי, כבר התרגלתי ללבד והסיבות הן אחרות. שבת שלום,