סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון

מצב
הנושא נעול.
זה כדי לחסוך בנסיעות באוטובוסים ממוגנים

בעיה שלדעתי לא נתת עליה את הדעת
קישור סביר מאיזור השומרון לאיזור המרכז.

מגב ההר, גוש שילה, ומעלה אפרים יש קישור סביר ואפילו טוב לאריאל אולם אין קישור המשך למרכז, עם כל הכבוד לעיר אריאל מרכזי התעסוקה של תושבי השומרון נמצאים ברובם מראש העין מערבה.
אפילו כשכבר באים לשפר שירות עושים את זה בצורה חלקית ולא נכונה באופן שמבזבזת תשומות לריק.
לדוגמא: החל מינואר השנה פועל קו 78 של חברת אפיקים מהיישוב עלי לאריאל, הקו נותן מענה זול (4.60 ש"ח במקום 8.40 ש"ח בקו 148 של אגד) ומהיר (כרבע שעה במקום 40 דק' בקו 148 כשיש נוסעים לתחנות מ.לבונה וכפר תפוח) ואפילו לוח הזמנים מתאים לאנשים עובדים שצריכים להגיע מוקדם בבוקר למרכז (אוטובוס ראשון ב5:15).
אבל אליה וקוץ בה: האוטובוס מגיע רק עד לאוניברסיטת אריאל.
המשמעות: אדם שעובד באיזור המרכז אכן מגיע במהירות לאריאל אולם נגזר עליו לסבול איסוף עירוני של כחצי שעה בכל העיר בקווי X86, הארכת הקו בעוד כ3 ק"מ ו5 דק' נסיעה לאיזור היכל התרבות היתה חוסכת את הסאגה הזאת, אנשים מעדיפים לנסוע עם רכבם הפרטי לאריאל ומשם להמשיך באוטובוס למרכז וקו 78 נוסע ריק.
הסיפור הזה הוא דוגמא לרצון טוב של משרד התחבורה למתן שיפורים בשירות אבל בלי בדיקה ראויה של הצרכים האמיתיים של קהל היעד הפוטנציאלי פשוט חבל......

אם היה ניתן לסנכרן את ההגעה לאריאל של קווים:78,101,161,103 עם היציאה של קווים 86,286,275 (נסיעה אחת בבוקר בכל אחד משבעת הקווים) השירות לתושבי השומרון היה משתפר באופן בל יתואר.
זה כדי לחסוך בנסיעות באוטובוסים ממוגנים
נסיעה באוטובוס ממוגן עד למרכז יקרה מאוד.
 
אף אחד לא ביקש נסיעה במוגן ירי למרכז

זה כדי לחסוך בנסיעות באוטובוסים ממוגנים
נסיעה באוטובוס ממוגן עד למרכז יקרה מאוד.
אף אחד לא ביקש נסיעה במוגן ירי למרכז
ברור לי שהנסיעה במוגן ירי יקרה יותר
ברור לי גם שעקב המחסור בכלים עדיף שהאוטובוס יעשה יותר נסיעות בשטחים הדורשים מיגון ירי במקום לנסוע במקום בו גם אוטובוס רגיל יכול להספיק.
כל מה שאני מבקש הוא קישור מהיר ויעיל.
קישור מהיר ויעיל דורש סנכרון של זמנים וכרטיסים.
לאור העובדה שכל הקווים שהזכרתי בהודעה למעלה מופעלים ע"י אותו מפעיל (אפיקים) אני מניח שעם מעט רצון טוב ומעט חשיבה הדבר אפשרי.

בזמנו כשבגוש קטיף היה צורך בממוגני ירי והיה מחסור אגד סנכרנו את קווים 036 (אשקלון- גוש קטיף) ו038 (באר שבע- גוש קטיף) עם אוטובוסים רגילים עד מחסום כיסופים, כשהם הגיעו למחסום כיסופים ביחד המתין במחסום אוטובוס ממוגן ירי עם השילוט 020 שבינתיים ביצע איסוף של נוסעים המעוניינים לצאת מהגוש, הנוסעים היוצאים עלו לאוטובוסים הרלוונטיים (036,038) והנוסעים שבאו מבאר שבע ואשקלון עלו לממוגן הירי להמשך נסיעה לגוש קטיף.
כרטיס הנסיעה היה ממוצא ליעד ללא קשר להחלפה, כך התגברו על המחסור בממוגני ירי תוך פגיעה מינימלית בשירות (עד לביטולו של 038).
 
אז שיחליפו לאוטובוס באריאל וידאגו לתאום

אף אחד לא ביקש נסיעה במוגן ירי למרכז
ברור לי שהנסיעה במוגן ירי יקרה יותר
ברור לי גם שעקב המחסור בכלים עדיף שהאוטובוס יעשה יותר נסיעות בשטחים הדורשים מיגון ירי במקום לנסוע במקום בו גם אוטובוס רגיל יכול להספיק.
כל מה שאני מבקש הוא קישור מהיר ויעיל.
קישור מהיר ויעיל דורש סנכרון של זמנים וכרטיסים.
לאור העובדה שכל הקווים שהזכרתי בהודעה למעלה מופעלים ע"י אותו מפעיל (אפיקים) אני מניח שעם מעט רצון טוב ומעט חשיבה הדבר אפשרי.

בזמנו כשבגוש קטיף היה צורך בממוגני ירי והיה מחסור אגד סנכרנו את קווים 036 (אשקלון- גוש קטיף) ו038 (באר שבע- גוש קטיף) עם אוטובוסים רגילים עד מחסום כיסופים, כשהם הגיעו למחסום כיסופים ביחד המתין במחסום אוטובוס ממוגן ירי עם השילוט 020 שבינתיים ביצע איסוף של נוסעים המעוניינים לצאת מהגוש, הנוסעים היוצאים עלו לאוטובוסים הרלוונטיים (036,038) והנוסעים שבאו מבאר שבע ואשקלון עלו לממוגן הירי להמשך נסיעה לגוש קטיף.
כרטיס הנסיעה היה ממוצא ליעד ללא קשר להחלפה, כך התגברו על המחסור בממוגני ירי תוך פגיעה מינימלית בשירות (עד לביטולו של 038).
אז שיחליפו לאוטובוס באריאל וידאגו לתאום
אם התדירות לא מספיק גבוהה.
כזכור לי אוטובוסים מאריאל יוצאים בתדירות גבוהה.
 
לאחר קריאה נוספת של המאמר

סקירה קצרה על התחצ ביהודה ושומרון
כאן
לאחר קריאה נוספת של המאמר
חסר לטעמי במאמר נתון חשוב והוא מדד השימוש.
כמות האוכלוסין בשטח הנבחן איננו רלוונטי.
מה שרלוונטי הוא האם כמות השימוש בתח"צ.
לו יצוייר לצורך הדוגמה שבין מעלה השועלים וגבעת התנים ישנם נוסעים רבים המצליחים למלא את האוטובוס ברוב שעות היום, בכלל לא חשובה כמות התושבים בכל אחת מהנקודות.

לכן:
אם האוטובוסים עמוסים לעייפה ומשאירים בנסיעות רבות נוסעים בתחנות המסקנה היא שהתח"צ אינו עונה על הביקושים.
אם האוטובוסים נוסעים ריקים ברוב שעות היום ניתן להסיק שאין ביקוש ויש לברר מהי הסיבה לחוסר הביקוש.
אם האוטובוסים ברוב שעות היום נוסעים כמעט מלאים (בממוצע 35+ נוסעים בנסיעה) ניתן להסיק שהתחבורה הציבורית משרתת נאמנה באופן מספק והדבר כלל אינו קשור למספר התושבים באיזור.

לכן לדעתי על מנת להשוות את התח"צ לאיזורים בעלי מאפיינים דומים (הנגב והגליל???) המבחן ליעילותה הוא מדד השימוש בפועל ולא מדד של מס' תושבים\ מס' נסיעות.
 
אבל ביישובים בהם יש 2 אוטובוסים ביום

לאחר קריאה נוספת של המאמר
חסר לטעמי במאמר נתון חשוב והוא מדד השימוש.
כמות האוכלוסין בשטח הנבחן איננו רלוונטי.
מה שרלוונטי הוא האם כמות השימוש בתח"צ.
לו יצוייר לצורך הדוגמה שבין מעלה השועלים וגבעת התנים ישנם נוסעים רבים המצליחים למלא את האוטובוס ברוב שעות היום, בכלל לא חשובה כמות התושבים בכל אחת מהנקודות.

לכן:
אם האוטובוסים עמוסים לעייפה ומשאירים בנסיעות רבות נוסעים בתחנות המסקנה היא שהתח"צ אינו עונה על הביקושים.
אם האוטובוסים נוסעים ריקים ברוב שעות היום ניתן להסיק שאין ביקוש ויש לברר מהי הסיבה לחוסר הביקוש.
אם האוטובוסים ברוב שעות היום נוסעים כמעט מלאים (בממוצע 35+ נוסעים בנסיעה) ניתן להסיק שהתחבורה הציבורית משרתת נאמנה באופן מספק והדבר כלל אינו קשור למספר התושבים באיזור.

לכן לדעתי על מנת להשוות את התח"צ לאיזורים בעלי מאפיינים דומים (הנגב והגליל???) המבחן ליעילותה הוא מדד השימוש בפועל ולא מדד של מס' תושבים\ מס' נסיעות.
אבל ביישובים בהם יש 2 אוטובוסים ביום
השימוש יהיה נמוך בגלל שיודעים שאין למקום אוטובוסים. כאשר תגביר את התדירות גם מספר הנוסעים יעלה.
 

amirv

New member
אתה צודק אבל...

לאחר קריאה נוספת של המאמר
חסר לטעמי במאמר נתון חשוב והוא מדד השימוש.
כמות האוכלוסין בשטח הנבחן איננו רלוונטי.
מה שרלוונטי הוא האם כמות השימוש בתח"צ.
לו יצוייר לצורך הדוגמה שבין מעלה השועלים וגבעת התנים ישנם נוסעים רבים המצליחים למלא את האוטובוס ברוב שעות היום, בכלל לא חשובה כמות התושבים בכל אחת מהנקודות.

לכן:
אם האוטובוסים עמוסים לעייפה ומשאירים בנסיעות רבות נוסעים בתחנות המסקנה היא שהתח"צ אינו עונה על הביקושים.
אם האוטובוסים נוסעים ריקים ברוב שעות היום ניתן להסיק שאין ביקוש ויש לברר מהי הסיבה לחוסר הביקוש.
אם האוטובוסים ברוב שעות היום נוסעים כמעט מלאים (בממוצע 35+ נוסעים בנסיעה) ניתן להסיק שהתחבורה הציבורית משרתת נאמנה באופן מספק והדבר כלל אינו קשור למספר התושבים באיזור.

לכן לדעתי על מנת להשוות את התח"צ לאיזורים בעלי מאפיינים דומים (הנגב והגליל???) המבחן ליעילותה הוא מדד השימוש בפועל ולא מדד של מס' תושבים\ מס' נסיעות.
אתה צודק אבל...
 

amirv

New member
אתה צודק אבל...

אתה צודק אבל...
אתה צודק אבל...
בהיעדר נתונים מול העיניים שלי נשאר להסתמך רק על תחושות בטן.
השירות לירושלים, מכל היעדים נוסע ברמת מילוי סבירה ואפילו טובה.
השירות בין אפרת ליישובים לא קיים כמעט ולכן לא ניתן לבדוק אותו. ניחוש שלי שאם יתנו שירות טוב בין אפרת ליישובים הוא ייסע במקמי מילוי של כ-10-15 נוסעים לנסיעה. לא מספיק כדי לתגבר אבל מספיק כדי לא לבטל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה