ספרי ילדים ואתם - סקרון

שירי ל

New member
זה לא עובדים על מישהו-

זה עכבר קטן שמצליח להחלץ מציפורניהן של חיות היער שרוצות לטרוף אותו בתחבולות חכמות. לא הבנת את הנקודה אם כך את מתייחסת לספר
 

שירי ל

New member
לא- להודעה מעלייך - שבה פלגיה

כתבה שמעצבן אותה שעובדים על מישהו ואח"כ צוחקים עליו. כנראה שקראתי קודם את תגובתך ואז עניתי וזה שורשר אלייך.
 

פלגיה

New member
תראי

ניצלת, יופי. אחר כך לומר "שועל טיפש ומטופש אין שום סיבה לפחוד, טרופותי - אין חיה כזאת" - זה מה שאני לא אוהבת. (ולא נדבר על המשפטים שמיכל צפיר מוסיפה בדיסק) ואולי לא הבנתי את הספר. יכול להיות. יכול להיות שבן חמש ממוצע חכם יותר ממני.
 

שירי ל

New member
זה החלק שמסביר את התחבולה -

אם היו מסירים את החלק הזה, איך הקורא יודע שהעכבר בעצם ממציא את טרופותי ואין לו פגישה אמיתית איתו?
 
אני מת על טרופותי...

יש: 1. זה לא ענין של גודל וכוח אלא של שכל. 2. שמכל סיטואציה אפשר לצאת. 3. זה מצחיק! 4. הנגינה מאוד מושכחת (של המילים והחרוזים).
 
WOW איזו שאלה שאלתית

1. איך אתם בוחרים את הספרים לילדים שלכם? המלצות/ביקורות של בעיתונים/אינטרנט/הורים אחרים/הספרנים/המוכרים? לפי העטיפה והאיורים? התכנים בלבד? שילוב של שניהם? קריאה של שורות ראשונות בספר? אני קונה ספרי ילדים רק אחרי שאני קוראת אותם ומסתמכת הרבה פעמים על המלצות של חברים שאני יודעת שאני יכולה להסתמך על ההמלצות שלהם. לפעמים יש לי נפילות, כמו מאיר שלו, שהוא סופר נהדר, גם לילדים, אבל הספר שלו "אריה בלילות" הוא בושה. 2. האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד? אני אוהבת לקחת את הילדים לקנות ספרים. לדעתי, זה חלק מהחינוך לקריאה, הרחבת האופקים ורכישת ידע. 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? קרה שהם בחרו ספר ואתם התנגדתם לקנייתו/השאלתו בספרייה? אני מתחשבת בדעתם, אבל המילה האחרונה היא שלי ואם הם בוחרים ספר שאני לא מוכנה לקנות אותו, לא נקנה אותו (כבר קרה). 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? משאילים. אנחנו מנויים בספריה העירונית ואין מצב שהיינו מצליחים לעמוד בקצב הקריאה של הגדולה רק עם ספרים קנויים. 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? והיכן אתם קונים ספרים, אם אתם קונים? (איזו חנות או אתר באינטרנט?). אני קונה בעיקר בשבוע הספר או כשיש מבצעים ממש טובים. 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? השאלתי (מחברה) את אדונית התבלינים. ספר מדהים. 7. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? (או שהם קראו)? אין לי ספר אחד שאני יכולה להצביע עליו ולהגיד - זה. בשבועות האחרונים הבן שלי מבקש שנקריא לו בכל ערב את "דודי שמחה" ושנינו נהנים
אנחנו גם מאוד נהנים לקרוא/לדקלם את "ג'ירף עם אורך מוסף" (למרות האורך) 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה? יש כל כך הרבה, שאני לא יודעת איפה להתחיל. 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? הכוונה לנושאים, מה ועל מה הם אוהבים לשמוע או לקרוא? הילדים שלי אוהבים ספרים מכל הסוגים ומכל המינים. 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? כלומר, בלי הילדים לידכם אלא כהנאה שלכם? מאוד
11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? מה אתם לא אוהבים בספר? (שאלה כללית, איזה נושאים אתם לא אוהבים?) חריזה גרועה (אם יש) עברית קלוקלת עלילה מטופשת רדידות מחשבתית מצד הסופר התייחסות אל הילדים כאל נחותים/לוקים בשכלם/סתם טפשים
 

S r 35

New member
בתור חובבת ../images/Emo63.gif מושבעת עונה גם

1. איך אני בוחרת ספרים? ... שילוב של כל הדברים שהזכרת. בדר"כ אוהבת לעיין בספר לפני שאני רוכשת אותו. 2. נעדיפה לבחור לבד כי הבחירה של הילדים לא תמיד עניינית. קשה לשכנע אותם וחבל לי לאכזב אותם. 3. אם הם בוחרים - אני משתדלת להתחשב בדעתם. קרה שהבן שלי בחר בספרים קצת גדולים מדי עבורו - ספרים לילדי בית-ספר. פשוט הסברתי לו ו"כוונתי" אותו אל ספרים מתאימים יותר מתוכם הוא בחר. 4. מה אנחנו יותר קונים/משאילים? .... יש לנו מנוי בספריה ואנחנו משאילים ספרים. קונים - כמעט ולא. אבל מקבלים הרבה ספרים כמתנות. אחותי - ה"דודה המשוגעת והמשגעת" מפגיזה את הילד בספרים חדשים וגם חברות שהילדים שלהן בגרו העבירו אלי ספרים של הילדים שלהן, כך שיש לנו ספריה די עשירה. זו מתנה שמתקבלת אצלנו תמיד בתודה ובשמחה. 5. לא זוכרת מתי קניתי ספר לאחרונה. אם קונים אז בחנות. לא באינטרנט. 6. הספר האחרון שקנינו "קמצוץ פלפל" של הלן קופר בתרגום סמדר שיר - ספר המשך ל"מרק דלעת" של אותה סופרת. שניהם ספרים חמודים ואהובים על הילד שלי. 7. מה הספרים הכי טובים שהקראתי - WOW שאלה קשה. זה מאוד משתנה עם הגיל כי לכל גיל יש את הספרים הטובים שלו. כשהוא היה תינוק מאוד אהבנו את הקלאסיקות של מרים רות וכו' מאוחר יותר אהבנו את הספר "דמעות ורודות" של חנה גולדברג (ספר מדהים!) עוד ספר יפה הוא "משהו אחר" של קתרין קייב וכמובן הספרים היפים של פאול קור הילד אוהב גם את האגדות הקלסיות של אנדרסן וגרים. 8. הספר הכי גרוע: שניים - "שאול הטרקטור" של גידי וענת גוב - פשוט ספר טיפשי עם שפה רדודה. גם הבן שלי לא התחבר אליו. ו"תפילילה" - מאוד לא אהבתי אותו. לא יודעת להסביר בדיוק למה ... למרות האיורים המדהימים הוא נראה לי יומרני מדי. 9. הילד שלי אוהב לשמוע סיפורים ופתוח לדי הרבה נושאים. אוהב מאוד אגדות וסיפורי הרפתקאות. 10. לא! מיציתי מזמן את ספרי הילדים והנוער ואהבתי אותם בתקופתם. אבל מאוד אוהבת לקרוא ספרים בכלל ומשתדלת כמה שיותר. 11. על מה אפסול ספר ילדים: על שפה ירודה (מאוד רגישה לזה), איורים לא הולמים או מפחידים וזהו פחות או יותר ... אין נושאים ספציפיים שאני פוסלת, או לפחות לא נתקלתי בכאלה עד כה.
 

mevav1

New member
בושה וחרפה!שכחתי ממיריק שניר הגדולה

כמעט את כל ספריה יש לי,כולל הקלטת קטנטנים ומיתר שכבר גדולה לכך אבל משהייתה קטנה מאוד אהבה את כל הספרים שלה וקראנו בו בחשק פעם אחר פעם. מספריה ממה שעולה לראשי כעת,זה מרים והים,פך כך טראח,מה יש בעולם? יצאתי לטייל,עמוס והכוס ועוד..אין עליה,ספריה קליטים בעיקר לגיל הצעיר שגורם להם לאהוב להאזין לספרים בכלל. אני מאוד ממליצה עליה ולמעשה,ישנם מספריה שהיא עדיין אוהבת להאזין להם.
 

S r 35

New member
לא מוצאת מה נחמד בו: אנחנו

לא אוהבים אותו (את "שאול הטרקטור") וגם הבן שלי וחבריו הצביעו ברגליים. יש כלך כך הרבה ספרים שהם הרבה יותר מוצלחים ממנו. אבל בסופו של דבר זו שאלה של טעם וריח במידה רבה, לא?
 

Kalla

New member
תשובות

1. איך אתם בוחרים את הספרים לילדים שלכם? המלצות/ביקורות של בעיתונים/אינטרנט/הורים אחרים/הספרנים/המוכרים? לפי העטיפה והאיורים? התכנים בלבד? שילוב של שניהם? קריאה של שורות ראשונות בספר? - הכל ולפעמים סתם ספונטניות ואינטואיציה. 2. האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד? - גם וגם. הבכור כבר לרוב בוחר לבד או תוך התייעצות איתנו. לקטנים לפעמים קונים לפי בחירתם ולפעמים קונים בלעדיהם. 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? קרה שהם בחרו ספר ואתם התנגדתם לקנייתו/השאלתו בספרייה? - קרה, אבל מנסים להתחשב. 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? - קונים. ספרים זה התחביב שלנו. ולמי יש כוח ללכת לספריה? 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? והיכן אתם קונים ספרים, אם אתם קונים? (איזו חנות או אתר באינטרנט?). - לא ממש זוכרת, לרוב עושים קנייה גדולה חד פעמית בשבוע הספר ואחר כך משלימים פה ושם בהזדמנויות שונות. 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? - בחיי שלא זוכרת איזה קנינו אחרון. 7. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? (או שהם קראו)? - יש המון, לא יכולה לענות. 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה? - אין לי שם ספציפי, אך בדרך כלל אלה ספרים מסוג ספרות מגויסת ודידקטית. 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? הכוונה לנושאים, מה ועל מה הם אוהבים לשמוע או לקרוא? - אין משהו אחד ספציפי. 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? כלומר, בלי הילדים לידכם אלא כהנאה שלכם? - תלוי מה. יש דברים שבהחלט כן. 11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? מה אתם לא אוהבים בספר? (שאלה כללית, איזה נושאים אתם לא אוהבים?) - פוסלים זו מילה קשה. אני די סובלנית בדרך כלל. אבל כעקרון לא אוהבת בדרך כלל, כפי שכבר ציינתי, ספרות מגויסת ודידקטית, שלעיתים גם כתובה בלשון קלוקלת.
 

כרמיון

New member
תשובות לסקר

1. בד"כ, היכרות עם הספר או עם ספרים נוספים של הסופר, מילדותי או מהתקופה שבה עבדתי בחנויות ספרים (מכיוון שהילד עוד פעוט, רוב ה"קלאסיקות" בתחום לא השתנו), או התרשמות מעלעול בספר בחנות. קרה פעם אחת שקניתי ספר פחות ידוע בעקבות ביקורת-המלצה באינטרנט (כמובן שגם עלעלתי בספר בחנות לפני שקניתי.) 2. הילד עוד לא בן שנתיים - מיותר לציין שאני בוחרת לו את הספרים. 3. לא רלוונטי 4. בינתיים רק קונה ספרים, כי הוא בגיל שאוהב לחזור על כל ספר המון פעמים. 5. לפני שלושה שבועות בערך. בד"כ קונה ב"צומת ספרים". 6. "100 שירים ראשונים, הספר השני" 7. לא יודעת לקבוע, יש כמה קלאסיקות מעולות ונצחיות לגיל הרך והן הוכיחו את עצמן גם אצלנו. לפעמים גם אני מזילה מהן דמעה. 8. הספר הכי פחות מוצלח: "הסיפור על האדם הקדמון והכלב הראשון". נו, טוב, העלילה של הספר לא כל כך נוראה, וגם השפה נסבלת, אבל הציורים נורא לא ברורים ולא 'קליטים', ומכיוון שמדובר בספר לילדים קטנים זה הורס הכל: הילד לא מבין מה רוצים ממנו, ולא מתעניין. 9. הוא עוד קטן, אי אפשר לדבר על נושא. 10. כן, מאוד. (אם יוצא לי. אני לא אקנה לעצמי ספר ילדים/נוער בשביל לקרוא אותו, אבל כשעבדתי בחנויות ספרים הייתי בולעת ספרי ילדים ונוער בלי הכרה). 11. הייתי פוסלת ספר ילדים על: * עלילה, אם אמורה להיות כזאת - אם יש סיפור והוא מופרך, לא מוביל לשום מקום, או שאין בו שום עוקץ, טעם וריח. * תמונות - בספרים לפעוטות, הרבה פעמים התמונות הן חלק בלתי-נפרד וחיוני לסיפור. לכן תמונות גרועות/לא מתאימות/לא מובנות יגרמו לי לא לקנות אותו. * שפה - לא אקנה ספר בשפה עילגת. * פשוט, אם הספר לא מדבר אלי. מכיוון שאני קונה את הספרים ויש לי תקציב מוגבל, ואני בוחרת את הספרים לילד שלי, המבחן הסופי זה אם אני פשוט מרגישה שהספר 'שווה'.
 
עוד מעט אענה לסקר ובינתיים ../images/Emo207.gif

מה דעתכם על הקראת הספר גוליבר בארץ הגמדים לילד בןקצת פחות מ- 4. היה לנו דיון על כך בבית. האבא הקריא לו את שלושת הפרקים הראשונים, העלים פרטים קשים כמו "כולם טבעו". בסוף ההקראה הילד נאנח אנחה עמוקה. אני תוהה האם הספר לא כבד מידי רגשית עבורו. אחרת - למה האנחה? מה דעתכם? להמשיך? להפסיק?
 

kalah

New member
למה לא לשאול אותו?

הייתי שואלת את הילד לקראת הקריאה האם הוא מעוניין שנמשיך לקרוא בספר הזה או שנעבור לספר אחר. אישית, על הסיפור הספציפי שדיברת- לא אוהבת אותו, אבל כך אני נוהגת עם ספרים שאני לא "סגורה" על תחושת ילדי כלפיהם.
 
שמתי לב כשבני הצעיר היה קטן שהוא

בוחר בספריה ספרים הרבה יותר מענינים מהספרים שאני הייתי בוחרת עבורו . אז הפסקתי לבחור עבורו -ומאז גיל שלוש הוא בוחר בספריה את הספרים. כנראה שהוא היה בוחר לפי הציורים על העטיפה . וכנראה שספר טוב יש לו גם ציורים מענינים על העטיפה.
 
תשובות לסקר

1. בחירת ספר לילד -המלצות וביקורות אינטרנט, הורים, חברים. לא לפי עטיפה ואיורים. לפי התכנים. תמיד נחמד שיש שילוב מוצלח. משתדלת לקרוא את כל הספר או להבין הרעיון הכללי. 2. האם אתם לוקחים את הילדים לבחור ספרים או מעדיפים לבחור להם לבד? לרוב בוחרת לבד. אם מתלבטת בין שניים מביאה אותו לחנות מקריאה לו ונותנת לבחור. 3. במידה ואתם לוקחים אותם, האם אתם מתחשבים בדעתם תמיד? לא תמיד - קרה שהוא בחר וספר והתנגדתי. לא קרה שהראתי לו הספר שבחרתי, הוא התנגד וקניתי בכל זאת. 4. מה אתם יותר: קונים או משאילים ספרים? אחרי שבסביבות גיל 3 הבנתי שיש לנו כ- 100 ספרים שרכשנו וקיבלנו - נרשמנו לספריה. עכשיו כל שבוע כמעט מחליפים 2 ספרים. קונה לעיתים רחוקות. 5. מתי קניתם לילדים ספר/ים בפעם האחרונה? כשיצא לחופש גדול - קניתי את ספר החגים. משתדלת לקנות דרך האינטרנט (לרוב באתר של סטימצקי כי זול יחסית וכי נח לי להגיעלאסוף הספרים) או בתלושים. 6. מהו הספר האחרון שקניתם או השאלתם מהספרייה? האחרון שקנינו - ספר החגים. שהשאלנו - למה לחתולה אין חברים ומשהו על הדברים המעניינים של החיות. מהו הספר/ים הכי טוב/ים שאי פעם הקראתם לילדים? לא יודעת לענות על זה. 8. מהו הספר הכי גרוע ולמה? היו כמה - עברית דלה או תכנים סטראוטיפיים מידי. 9. איזה ספרים הילדים שלכם הכי אוהבים? על הבריאה, תנ"ך. הרפתקאות. שירים. אוהב כל נושא. הילד תולעת. 10. האם אתם אוהבים לקרוא בעצמיכם ספרי ילדים/נוער? לא. אבל מאוד נהנית להקריא לו. 11.על מה אתם פוסלים ספר ילדים? - תוכן, שפה. 12. מה אתם לא אוהבים בספר? את ספרי וולט דיסני למיניהם דוגמת מוגלי, פו הדוב - המלים לא מתחברות לי לכדי משפט. אין נושא ספציפי שלא אוהבת. בעיקרון מקריאים לו המון. בנושאים רבים ושונים - סיפורים קצרים, ארוכים, בהמשכים, אגדות קלאסיות, שירים, משלים...
 
למעלה