באמת שממש לא רציתי להגיב
אבל, מה לעשות , ההתנסחות של לבלב הפכה זאת לכמעט הכרחי. בפורום שלנו למצער אני מצפה להרגיש חופשי. ואני מפזר קצת סמיילים בכדי לשחרר ת'אווירה שלא תהיה טעונה מדי. - מי שרגיש לאמונתו היהודית ורגשותיו יכולים להפגע שיעצור כאן - אני חושב, שאם אעמוד לויכוח מול אחד ה'גדוילים', אם הוא יהא כנה ויבוא בראש פתוח ומתוך מוכנות לוותר על האינטרסים שלו, הוא יצא בשאלה. === ועכשיו לעצם העניין, מה אני מרגיש לגבי השאלות והתשובות הרלוונטיות, כפי שהתבטא ספאג:
'מקום ארון אינו מן המידה', כלומר, עפ"י חישוב מידות ארון הקודש ומידות קודש הקודשים, בו אמור ארון הקודש להכנס, יוצא שהמוכל גדול מהמכיל. ולכן מסבירים שהיה בזה נס. כמובן, שאם נקבל את אמיתות הדת היהודית הכל אפשרי. האם נראה לכם באינטואיציה ובהרגשה שיתכן שדבר גדול יכנס לדבר קטן ?
מה דעתכם ומה אתם מרגישים ביחס למישהו (מישהו בהפשטה), שאחראי לאונס ולרצח של אשה נחמדה אחת. וגזילת כל רכושו של עשיר אחד והפיכתו לאביון והכנסתו לדיכאון עד כדי התאבדות ? בעיני, מישהו כזה הוא מנוול מדרגה ראשונה ואני אתפוס ממנו מרחק ככל שרק אוכל. עכשיו, אלהי הדת היהודית, 'עשה עושה ויעשה לכל המעשים' ('כל' - כולל הזוועתיים). מה דעתכם על אלהים זה? איך אתם מרגישים ביחס אליו?
רוב אוכלסיית העולם מושפעת באמונותיה ובערכיה מההורים ומהחברה. יקח כל אחד מאיתנו את הרב הנחשב בעיניו ובחוג ממנו הגיע. ויעשה את הניסוי המחשבתי הבא: ידמיין שאותו רב צדיק ונשגב נולד ככושי (לא PC? אז מה) בהארלם. או כבן לאחת ממשפחות הפשע הישראליות. ולחילופין כאחיו של יאיר לפיד המקסים. או כבנו של יוסי שריד. מה היה צומח ממנו ? האם זה גורם לכם להרגיש משהו ?
"איוב משל היה". האם יתכן שכל התורה משל שיצא מהקשרו ?
בחז"ל יש מחלוקות על עובדות. דוגמא: אחד אומר שמעולם לא היה ארוע של בן סורר ומורה וחברו חולק עליו ואומר, אני ישבתי על קברו של בן סורר ומורה. האם גם על כך נאמר, 'אלו ואלו דברי אלוהים חיים' ? מה זה גורם לך להרגיש לגבי אמיתות דבריהם של חז"ל ?
אלהים אין לו גוף ואין לו דמות הגוף ואין שייך אצלו שם לשון ותיאור אלא אפשר לומר רק מה אינו. המקרא מלא בתיאורים מגשימים של אלהים, 'אצבע אלהים' , 'יד אדני' ועוד. מקובל להסביר שהאנשה זו היא לסבר את האוזן. האם זה מתקבל על דעתך ? תורה שלמה שאין משמעות לפשט המילים ? או, שכותבי התורה התכוונו לפשוטו לפי מושגי האלילים, שרווחו בתקופה ההיא ?
'דרך הטוב להיטיב'. וכדי להיטיב הטבה ראויה שאינה 'נהמא דכיסופא' (לחם חסד), 'נתאווה הקב"ה לעשות לו דירה בתחתונים'. וכך ע"י עמידה בנסיון יזכו הנשמות להטבה בזכות ולא בחסד. האם זה נראה לכם ? האם מוצדק שכה הרבה יסבלו (כל הסבל הקיים בעולם) למען יהנו בסוף התהליך חלק מהאוכלוסיה?
מבקשים מאיתנו להסביר איך נברא העולם. האם המאמינים יודעים איך נברא העולם? האם הרב הגדול ביותר יודע איך 'ברא אלהים את השמים ואת הארץ' ? האם אותו רב יודע כלל מה זה, או מה הוא אלהים ? יתרה מכך, ברגע שמכניסים לתמונה את אלהים השאלות גדלות ומתעצמות שכן הבורא גדול מהנברא ומורכב הימנו עשרות מונים.
האם את, או אתה הקוראים בעד נאציזם (אידיאוליוגיה לאומנית) המובילה לשואה (כמו זו שעברה על עמנו לפני כמה עשרות שנים) ? בעד ג'נוסייד (רצח עם) ? התורה מצווה להשמיד את ז' עממין שהיו בארץ כנען ואת העם העמלקי וכן עיר הנידחת. האם אתם מזדהים עם מצוות 'הומניות חיוניות ומוסריות' אלו ?
זהו לבנתיים, כדי שאוכל להתפנות הלילה לדברים נוספים... הערות: - הזכרתי מובאות רבות ללא ציון המקור עקב קוצר הזמן לביבליוגרפיה. - כל דברי למעלה נובעים מהרגש ויש לייחד מקום נפרד לדיון בנושא מצד ההגיון. === פניה לספאג (ולמתלבטים נוספים) אין לי מטרה להשפיע על אפאחד ולא לשם כך כתבתי את דברי. כן יש לי עניין להרגיש חופשי להתבטא, לפחות כאן, בפורום ליוצאים בשאלה. אתם עשו איש הישר בעיניו. כל אחד את הטוב לו. ונברככם בהצלחה זהו התפרקתי