סמאפור וקטקאנה.
הייתם בתנועת נוער? אז בטח למדתם סמאפור באיזשהו שלב. אתם יודעים - האיתות באמצעות שני דגלים בזוויות שונות.
מסתבר שליפנים יש גירסה משלהם לסמאפור. בשפות העולם המתבססות על אלפבית כלשהו, יש פחות מ־30 אותיות ואפשר להסתדר עם מספר הזוויות המוגבל שאפשר להחזיק בהן את הדגלים. אבל ליפנים כמו שכולנו יודעים יש במינימום כתב הברות, עם 46 תוים לא כולל עיצורים קוליים (כלומר, כאלה עם゛ ).
אז במקום שכל אות תהיה הנפה אחת של הדגלים, אצלם זה שתיים או שלוש הנפות שונות. סבבה. אבל איך הם בחרו לייצג את ההברות? פשוט מאוד - לפי משיכות המכחול של התו בקטקאנה. למשל ההברה אוֹ - オ - מניפים את הדגלים פעם אחת בצורה של קו מאונך, פעם אחת בצורה של קו מאוזן, ופעם אחת בצורה של קו אלכסוני.
מאוד שיעשע אותי הקטע הזה של סמאפור לפי משיכות מכחול.
פירוט מלא של השיטה כאן:
http://tebata.tusin.info/
הייתם בתנועת נוער? אז בטח למדתם סמאפור באיזשהו שלב. אתם יודעים - האיתות באמצעות שני דגלים בזוויות שונות.
מסתבר שליפנים יש גירסה משלהם לסמאפור. בשפות העולם המתבססות על אלפבית כלשהו, יש פחות מ־30 אותיות ואפשר להסתדר עם מספר הזוויות המוגבל שאפשר להחזיק בהן את הדגלים. אבל ליפנים כמו שכולנו יודעים יש במינימום כתב הברות, עם 46 תוים לא כולל עיצורים קוליים (כלומר, כאלה עם゛ ).
אז במקום שכל אות תהיה הנפה אחת של הדגלים, אצלם זה שתיים או שלוש הנפות שונות. סבבה. אבל איך הם בחרו לייצג את ההברות? פשוט מאוד - לפי משיכות המכחול של התו בקטקאנה. למשל ההברה אוֹ - オ - מניפים את הדגלים פעם אחת בצורה של קו מאונך, פעם אחת בצורה של קו מאוזן, ופעם אחת בצורה של קו אלכסוני.
מאוד שיעשע אותי הקטע הזה של סמאפור לפי משיכות מכחול.
פירוט מלא של השיטה כאן:
http://tebata.tusin.info/