מה אתה שח.
קודם כל לגבי נתניהו - אם אכן נתניהו יורשע בשוחד הוא צריך ללכת לכלא. באמת זה מתחיל להישמע לא טוב בחדשות, אבל בוא ניתן למשטרה זמן לעבוד. אבל זה ממש אבל ממש אוף טופיק...
עכשיו תשמע. שר התחבורה הוא השר שהשקיע הכי הרבה התחבורה ציבורית מכל שרי התחבורה שהיו לישראל. נראה לי שהוא ודוד רמז הם שרי התחבורה הטובים ביותר שהיו לנו.
בוא נספור את קווי הרכבת הכבדה שהשר כץ קידם בניגוד לקודמיו, על פי תאריך הפתיחה:
1) קו אשקלון - באר שבע.
2) קו העמק.
3) הקו לכרמיאל.
4) הקו המהיר לירושלים - הבונבוניירה.
5) מסילת השרון (531).
6) המסילה המזרחית, בהמשך.
תוסיף לזה את החישמול שיוצא לדרך, את מתחמי האחזקה החדשים בבאר שבע ולוד, ועוד שיפוצי תחנות בארץ, וכמובן תחנות הרכבת נתניה-ספיר, מזכרת בתיה וכפר מנחם.
עכשיו בוא נעבור לרכבות קלות - בוא נספור כמה קווי רכבת קלה קודמו על ידי השר ישראל כ"ץ:
1) הקו האדום בתל אביב.
2) הקו הירוק בתל אביב.
3) הארכת הקו האדום בירושלים.
4) הקו הכתום בירושלים (קו הקמפוסים).
5) הקו הירוק בירושלים (עוד מעט מתחילות העבודות.
6) קו חיפה נצרת (גם עוד מעט מתחילות העבודות)
תוסיף לזה את הקו הסגול והחום המתוכננים בגוש דן, ואת הקו הכחול המתוכנן בירושלים, שאלה גם מתקדמים בתיכנון ובאישור שלהם בתקופת כ"ץ.
עכשיו תוסיף את כל הרפורמות בקווי האוטובוס, את ההנחיות לתכנון תחבורה ציבורית שהרוכב לאוטובוסים שיתף פה... תראה כמה קווי אוטובוס חדשים מפורסמים כאן כל הזמן.
אתה יכול לחלוק על השאלה האם חלוקת התקציבים בין קווי הרכבת השונים נכון למשל. אבל אין כמעט חולק על כך שהשר כץ עשה המון לקידום התחבורה הציבורית בארץ. אז מה אם הוא פופוליסט, כמו כל הפוליטיקאים היום.
ולגבי החרדים - להיפך! בתקופתו התרחבו העבודות בשבת, והוא התעמת על זה מול נתניהו במשבר השבת לפני איזה שנה. אין לו ברירה, הוא חייב לתת קווים לחרדים. הם יושבים איתו בקואליציה וזו שיטת הממשל בארץ. גם אם העבודה היו מפלגת השלטון היה קורה אותו דבר.