סיכום 2007-חלק 1
בעיקרון זה ניכתב לאתר QUBE ,אבל וואלה תהנו ממנו גם כאן,מגיע לכם
סיכום 2007 לאחר כימעט עשור של התת ז'אנר -פולאון,תחת מטריית הגואה-פסיי טראנס,השנה היה הכי ברור מתמיד שזה הפך לז'אנר בפני עצמו עם תת ז'אנרים מתחתיו. רוב ההפקות ששלטו במוקדי המסיבות הגדולות היו ברובם "פולאון" והעשייה מתרכזת סביב הז'אנר הזה גם אם זה בשילוב רעיונות בתוכו. עדיין הנוסחה עובדת ברחבות,בבית קצת קשה להנות מיזה כמו פרוגרסיב או גואה נגיד,אבל שורה תחתונה וזה התכלס-הזא'נר שלט גם השנה בשטח למורת רוחם של המבקרים הקוטלים והצינקנים. היו כמה צדדים לסטייל הזה השנה : הצד הפופי או כמו שרבים אוהבים לכנות זאת-מסחרה של הטראנס ז"א פולאון פופי משופע וואקלים ומוזיקה קליטה בשמיעה ראשונה יש הרואים בז'אנר הזה חילול קודש וכל אמות מידה שעליה מושתת הטראנס לדורותיו ויש כאלו שרואים בזה מין ההתקדמות והוצאה של הסצינה קדימה למיינסטרים ולא תקיעתה במחתרת. אינפקטד משרום שולטים בגיזרה הזאת ביד רמה ויש לציין שהם עושים את זה מעולה,ורמה אחת מעל לכולם (בוא לא נהיה לרגע צינקנים מעאפנים ומגניבים ונירד עליהם-התוצאה בשטח ברורה דיי מזמן). אחריהם עוד גדודים בסגנון עדות סקאזי,אסטריקס,סאב6,הייפרסוניק,מליסייה,דאלי,סאב6 שעוברים לפורמולת הופעות של זמר/ת וכלים חיים און סטייג''. מהצד השני של המיתרס הפולאוני ישנו את זאנר הפולאון הפסיכאדלי הלא פופי-אותו זאנר ששומר אמונים לנוסחת הפולאון המקורית של לפני עשור שחיברה בין טראנס ניצחונות לטראנס אירופאי מתוחכם. אומנים כגון אזאקס סינדרום,סייקלספייר,פאיינקילר,בליס ולייבלים כגון:טרי די ויז'ן הותיקים,נוטק ומטארייה הספרדים,וניגזרות הזאנר מדרום אפריקה כדוגמת נקסוס היוו את הבסיס לסצינה הזאת יש שיקראו לזה דארק פולאון אבל בשורה התחתונה זה פולאון לא משנה כמה תהפכו ותסובבו את זה . עוד מוטציה שהייתה השנה היא הפרוגאון-אותה נוסחה שאביחי ליבנה-קוסמה ז"ל רקם,טווה והביא לעולם ושילבה בין הטראנס ערס הלא סולבני שרוצה פצצות לבין הטראנס קלאס מאירופה העדין. קחו טראק פולאון ותורידו אותו ב10 ביפיאם או לחלופין כמו טראק פרוגרסיב ותעלו אותו ב10 ביפיאם וקיבלתם את הזאנר. קוסמיק טון(בחלק מהפקותיו),אטיק,אייס ונטורה הינם דוגמאות טובות לנקודת פתיחה. כמו אחיו הערס והקשוח שהביא מוטציות לעולם גם הפרוגרסיב האיכותי והלא מתפשר הביא ילדים לעולם הפרוגרסיב התחלק לניגזרות רוב הסאונד ששלט שם השנה היה לגמריי אלטקטרואידי טכנואידיי סטייל הטכנו של סוף שנות השמונים תחילת הניינטיז מבחינת עבודה בשטח הפרוגרסיב עשה קפיצת מדרגה גבוהה השנה הן במסיבות הטבע והן במסיבות אינדור(מועדונים),רק בתל אביב מתקיימים בכל שבוע חמישה לינים שמנוגנים בהם פרוגרסיב/אלקטרו והיד עוד נטויה אומנים מובילים שם הם ויברהספייר,פרפקט סטרנג'ר ולייבלים כדוגמת איבוגה שגם השנה הכתיב את הסאונד והמוזיקה בזאנר הזה,אפילו בישראל היצוא הוא גבוה מאוד לעבר העולם התחזית שהשנה זה יגדל עוד ועוד אבל פחות לכיון הפסיקאדליק סטייל יותר לכיוון המועדנים והפסאדות של ג'ין אנד טוניק או קוסמופוליטן-הבנתם את הרעיון-מוזיקה לכוסיות. בתואר הזאנר המתקמבק מהבויעדם כי זה אופנתי לוקח האולד סקול גואה טראנס ובגדול! במיוחד בשנה שבא צוינו עשור להמון אירועים נוסטלגים כדוגמת: דראגלס בגני חוגה,דאנס אנד ליויס השני בפאק אשכול,לאקי דאנס בניצנים-מסיבות שהפכו מיתולוגיות לדור של לפני עשור ואחיהם הקטנים שגדלו על סיפורי הגבורות של אחיהם הגדולים. הגואה עשה השנה הרבה רעש במיוחד בארץ ,ורוב המסיבות האביב קיץ שעשו גלים נוגנו בהם גואה טראנס שהיו אלטרנטיבות בילוי לדור החדש שרצה לגדול על הגואה טראנס בטימניג שלו אבל לא יכל. מבחינה מוזיקלית תכלס אין מה לחדש בעסק כל הנוסחות כבר ידועות ורושמות רק ההפקה היא פה חדשה יותר מבחינת רעננות הסאונד אבל מי יודע תמיד יש הפתעות בחיים.Never Say Never! אמנים כגון אפגין,והלייבלים הבלגים כגון סאנטריפ ואפילו קבוצות שהוקמו ברשת היוו אלטרנטיבות להרבה אוזניים שחיפשו משו שאין בו ריח של מסחרה,מיינסטרים ומונע ע"י תאגידים גדולים וקאש מאני מזומני אינסטנט טראנס. עם חובבי ז'אנר הדארקפסיי ההארדקורי שבא בעיקר מרוסיה (הבנתם את הכיוון) הסליחה והמחילה,אין לי מה לסכם בנושא הזה לא בגלל שזה קקי לטעמי(ושוב זה עניין של טעם יש אנשים שיעשו מזה עונג) אלא בגלל שפשוט לא היתי מעורה בסטייל הזה השנה כמו בשנים קודמות,מי שמעורה בסטייל הזה יותר ממני בטח ובטח מוזמן לתת סיקור מה שלט שם ומה לא.,ושוב איתכם הסליחה והמחילה. מה עם טקטראנס/מינמיל אתם שואלים? גם אני שואל מה איתם,בשטח ניראה שיוצאים פחות רליסים מאשר בתקופת השיא של הזאנר בשנות 1999-2001 קצת שאדו אפאקס,קצת אקסדרים רהמיקסס,קצת גריד,קצת אקסויקיליסט,עוד קצת בושקה ביטס וזהו,שום דבר חדש ומעניין מוזיקלית.נטו עבודות סאונד מוקפדות . ניראה שחוץ מהקשר המישפחתי הנוסטלגי האזנר הזה ניתק כל קשר בימים אלו למה שהולך בסצינה. איפה ימי דה דלתא?ספירליניז? מידימילז? נעלמו כלא היו ולא ישובו יותר.מונוטוניות ומתכות כבר לא עושים את זה לדור החדש,אכן תמונות קשות ,תרתי משמע . באמביאנט/פריסטייל עסקים כרגיל עוד אלבומי איכות מישתחררים עדיין בקטן אבל בטוח,שולמן השנה היה מצוין,טאן מדיסון נתנו אלבום מפתיע,פרויקט האמביאנט של ניסטיגמוס הפתיע לטובה ובכלל זה ז'אנר שכולם אוהבים לאהוב-לא משנה מי עושה ומה עושה העיקר זה רגוע ועושה אורגזמות באוזניים.