נתיבי איילון צפון

מצב
הנושא נעול.
זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטח

אני לא יכול להסכים איתך בנקודה הזו
לדעתי, נוסע יבחר בכל מקרה את האופציה הנוחה לו ביותר בשיקלול כלל הנתונים - קירבה, מחיר, נוחות, מהירות וכדומה.
באם לחברות האוטובוסים או לרכבת לא תהיה תחרות, לא יהיה עליה לשפר את הפרמטרים הנ"ל על מנת למשוך את הנוסע.

במצב כזה, כאשר אין כל אינטרס לשפר את השירות, חזקה על החברות שלא יעשו זאת...

(אגב, הרכבת היא חברה ממשלתית ולא הכי מעניין אותה רווח, זו טענה שלדעתי לא נכונה לחלוטין, וגם לו הייתה נכונה לחלוטין - לא יותר מאשר מפחיתה את האינטרס לשפר את השירות לנוסע, אינטרס שלא קיים כמעט בכלל במצב בו אין תחרות).


העובדה היא, שכשהרכבת הייתה פחות יעילה, נוסעים בב"ש בחרו באוטובוסים.
לאחר שברכבת שיפרו פרמטרים שונים, יותר אנשים בוחרים ברכבת.
חברות האוטובוס משפרות בהתאם - עוברות לנסוע מכביש 6 והנתיב המהיר.

וכן הלאה וכן הלאה.
זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטח
תראה מה קורה לאחר סיום הכפלת המסילה לב"ש:
- קו 995 כמעט מת
- קו 380 למרות שעבר לכביש 6 עוד לפני כן, מדלדל והתהליך יגבר לאחר הגברת תדירות הרכבות לב"ש ומב"ש.

תראה מה קרה לקו 900 בין חיפה לת"א. ואני לא רואה שאגד ומשרד התחבורה (ששולט בכל) משפרים את השירות האוטובוסי בין אזור חיפה לתל אביב. לראייה, קו 909 שמעולם לא המריא ובשנה האחרונה דולל לסופי שבוע בלבד.

אתה חושב שלקווים 405, 480, 940, 960 יהיה גורל אחר כשיפתח קו הרכבת המהיר לירושלים? כיצד ישפרו את 940 ו-960? יעבירו אותם ליסוע דרך כביש 6? אופס...הם נוסעים שם כבר היום. יעלו את תדירותם לעומת זו הקיימת היום? ממש לא...הם יתאיידו ויעלמו. וקווים 405 ו-480 יצטמצמו ויהפכו לפחות מהירים עם תחנות נוספות בדרך. אני גם לא בטוח ששניהם ישרדו. לא אתפלא אם הם יאוחדו לקו אחד בין ירושלים לארלוזורוב שיהיה ה-910 שבין ירושלים לתל אביב.
כשקו הרכבת בין ת"א לבאר שבע יגיע לתדירות מספקת, תהליך דומה יקרה לקווים 370 ו-380.
ולקו 378 של מטרופולין יהיה גורל דומה כשייפתחו תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים.

נחזור עוד כמה שנים להודעה הזו ונראה אם טעיתי.
 

טשאפק 2

New member
לגבי 380, די ברור שמספר הנוסעים יקטן

זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטח
תראה מה קורה לאחר סיום הכפלת המסילה לב"ש:
- קו 995 כמעט מת
- קו 380 למרות שעבר לכביש 6 עוד לפני כן, מדלדל והתהליך יגבר לאחר הגברת תדירות הרכבות לב"ש ומב"ש.

תראה מה קרה לקו 900 בין חיפה לת"א. ואני לא רואה שאגד ומשרד התחבורה (ששולט בכל) משפרים את השירות האוטובוסי בין אזור חיפה לתל אביב. לראייה, קו 909 שמעולם לא המריא ובשנה האחרונה דולל לסופי שבוע בלבד.

אתה חושב שלקווים 405, 480, 940, 960 יהיה גורל אחר כשיפתח קו הרכבת המהיר לירושלים? כיצד ישפרו את 940 ו-960? יעבירו אותם ליסוע דרך כביש 6? אופס...הם נוסעים שם כבר היום. יעלו את תדירותם לעומת זו הקיימת היום? ממש לא...הם יתאיידו ויעלמו. וקווים 405 ו-480 יצטמצמו ויהפכו לפחות מהירים עם תחנות נוספות בדרך. אני גם לא בטוח ששניהם ישרדו. לא אתפלא אם הם יאוחדו לקו אחד בין ירושלים לארלוזורוב שיהיה ה-910 שבין ירושלים לתל אביב.
כשקו הרכבת בין ת"א לבאר שבע יגיע לתדירות מספקת, תהליך דומה יקרה לקווים 370 ו-380.
ולקו 378 של מטרופולין יהיה גורל דומה כשייפתחו תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים.

נחזור עוד כמה שנים להודעה הזו ונראה אם טעיתי.
לגבי 380, די ברור שמספר הנוסעים יקטן
כאשר הרכבת משתפרת, אבל הוא בהחלט מהווה חלופה לרכבת, עם יתרונות וחסרונות לעומתה (ועוד יותר ממנו 370). נכון לעכשיו, בהחלט יש תחרות, כפי שהייתה כמה שנים טובות.

זה לא מאד עקרוני אם נתח הנוסעים מתחלק בין הרכבת לאוטובוסים 60-40 או 70-30, או אם תדירות האוטובוסים היא כל 15 דקות או כל 20 דקות. כל עוד אפשר לומר שבפני הנוסע קיימות שתי אפשרויות ריאליות, אז יש תחרות והיא טובה.
 

olli3

New member
מנהל
הנה כמה עובדות נוספות>>>

זה לא עניין של הסכמה, אלא עובדות בשטח
תראה מה קורה לאחר סיום הכפלת המסילה לב"ש:
- קו 995 כמעט מת
- קו 380 למרות שעבר לכביש 6 עוד לפני כן, מדלדל והתהליך יגבר לאחר הגברת תדירות הרכבות לב"ש ומב"ש.

תראה מה קרה לקו 900 בין חיפה לת"א. ואני לא רואה שאגד ומשרד התחבורה (ששולט בכל) משפרים את השירות האוטובוסי בין אזור חיפה לתל אביב. לראייה, קו 909 שמעולם לא המריא ובשנה האחרונה דולל לסופי שבוע בלבד.

אתה חושב שלקווים 405, 480, 940, 960 יהיה גורל אחר כשיפתח קו הרכבת המהיר לירושלים? כיצד ישפרו את 940 ו-960? יעבירו אותם ליסוע דרך כביש 6? אופס...הם נוסעים שם כבר היום. יעלו את תדירותם לעומת זו הקיימת היום? ממש לא...הם יתאיידו ויעלמו. וקווים 405 ו-480 יצטמצמו ויהפכו לפחות מהירים עם תחנות נוספות בדרך. אני גם לא בטוח ששניהם ישרדו. לא אתפלא אם הם יאוחדו לקו אחד בין ירושלים לארלוזורוב שיהיה ה-910 שבין ירושלים לתל אביב.
כשקו הרכבת בין ת"א לבאר שבע יגיע לתדירות מספקת, תהליך דומה יקרה לקווים 370 ו-380.
ולקו 378 של מטרופולין יהיה גורל דומה כשייפתחו תחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים.

נחזור עוד כמה שנים להודעה הזו ונראה אם טעיתי.
הנה כמה עובדות נוספות>>>
1. הרכבת מול קו 375. תושבים רבים רוצים ש375 יעבוד בשעות נוספות, שהתדירות שלו תגדל. מדוע? מכיוון שלהגיע לרכבת בקרית גת, אין הדבר נוח כל כך.

2. הרכבת מול 378/379 - אותו הסיפור. בכל הנוגע לאופקים ונתיבות, ההגעה לרכבת לא תהיה נוחה לרוב תושבי הערים המדוברות. בשדרות לעומת זאת, הנגישות נוחה יותר.

המשותף ל1/2 הוא שכשיש שירות מהשכונות, יש אנשים שישתמשו בו, במיוחד למי שאין רכב פרטי. הדבר תקף גם לערים כמו אשדוד ונתניה שלמרות שבנתניה קיימות בעצם שתי תחנות רכבת, לא מעט עושים את דרכם באוטובוסים באופן יומיומי ובאופן מזדמן.

בין באר שבע לת"א קו 380 בשעות מסוימות עוד לפני פתיחת קו הרכבת המהיר, לא היה מלא בנוסעים. יש קיבעון שלת"א נוסעים בקו 370, רבים לא מכירים את איזור רכבת מרכז בכלל ורבים לא יודעים מזה 380. גם כיום, אותן נסיעות נשארו עם כמות נוסעים דומה למדיי. השינוי שחל הוא בעיקר בשעות הבוקר מבאר שבע לת"א ובשעות הערב מת"א לבאר שבע בו חלה ירידה במספר הנוסעים.

יתרון המחיר אינו היתרון היחיד. הנגישות לתחנת רכבת צפון בבאר שבע אינה טובה לעומת הנגישות לציר רגר. יתרה מכך, הפיזור לאורך שדרות רגר מהווה יתרון לקווי האוטובוס אל מול הרכבת.

קו 995 גווע ומת בעיקר מכיוון ששעות הנסיעה שלו היו הזויות. כמה כבר נוסעים יש מבאר שבע לחיפה בשעה 2 בצהרים? לא יכלו לבחור שעה קצת יותר נורמלית? פלא שהקו גווע והפך לקו של סוהרים אחרי משמרת שרוצים לחסוך את עלות הנסיעה ברכבת?

כמו כן, על פי מה שאמרת, ממזמן קו 47 בין להבים לבאר שבע היה צריך למות וממזמן כל קווי האקספרס בין קרית גת לבאר שבע לא באמת היו מבצעים שירות בין שתי הערים למעט מספר נוסעים, משמע הקווים היו הופכים למהירים יותר והרבה פחות עמוסים... אחרת, איך זה שבכל בוקר אנשים עומדים מקרית גת לבאר שבע באוטובוסים?

בקו 900 יש עובדה אחרת לגמרי. מהירות הנסיעה + מחיר זהה שהיה עת שהרכבת הפכה להיות מהירה הרבה יותר מ900. כל זה בתוספת לתחנות איסוף דומות/זהות של הרכבת אל מול האוטובוס (ולא כך הדבר בבאר שבע, בקרית גת, להבים, אופקים, נתיבות, אשדוד וכו'). אז פלא ש900 מת?
 
תחנות איסוף דומות / זהות זה בדיוק מה שיקרה

הנה כמה עובדות נוספות>>>
1. הרכבת מול קו 375. תושבים רבים רוצים ש375 יעבוד בשעות נוספות, שהתדירות שלו תגדל. מדוע? מכיוון שלהגיע לרכבת בקרית גת, אין הדבר נוח כל כך.

2. הרכבת מול 378/379 - אותו הסיפור. בכל הנוגע לאופקים ונתיבות, ההגעה לרכבת לא תהיה נוחה לרוב תושבי הערים המדוברות. בשדרות לעומת זאת, הנגישות נוחה יותר.

המשותף ל1/2 הוא שכשיש שירות מהשכונות, יש אנשים שישתמשו בו, במיוחד למי שאין רכב פרטי. הדבר תקף גם לערים כמו אשדוד ונתניה שלמרות שבנתניה קיימות בעצם שתי תחנות רכבת, לא מעט עושים את דרכם באוטובוסים באופן יומיומי ובאופן מזדמן.

בין באר שבע לת"א קו 380 בשעות מסוימות עוד לפני פתיחת קו הרכבת המהיר, לא היה מלא בנוסעים. יש קיבעון שלת"א נוסעים בקו 370, רבים לא מכירים את איזור רכבת מרכז בכלל ורבים לא יודעים מזה 380. גם כיום, אותן נסיעות נשארו עם כמות נוסעים דומה למדיי. השינוי שחל הוא בעיקר בשעות הבוקר מבאר שבע לת"א ובשעות הערב מת"א לבאר שבע בו חלה ירידה במספר הנוסעים.

יתרון המחיר אינו היתרון היחיד. הנגישות לתחנת רכבת צפון בבאר שבע אינה טובה לעומת הנגישות לציר רגר. יתרה מכך, הפיזור לאורך שדרות רגר מהווה יתרון לקווי האוטובוס אל מול הרכבת.

קו 995 גווע ומת בעיקר מכיוון ששעות הנסיעה שלו היו הזויות. כמה כבר נוסעים יש מבאר שבע לחיפה בשעה 2 בצהרים? לא יכלו לבחור שעה קצת יותר נורמלית? פלא שהקו גווע והפך לקו של סוהרים אחרי משמרת שרוצים לחסוך את עלות הנסיעה ברכבת?

כמו כן, על פי מה שאמרת, ממזמן קו 47 בין להבים לבאר שבע היה צריך למות וממזמן כל קווי האקספרס בין קרית גת לבאר שבע לא באמת היו מבצעים שירות בין שתי הערים למעט מספר נוסעים, משמע הקווים היו הופכים למהירים יותר והרבה פחות עמוסים... אחרת, איך זה שבכל בוקר אנשים עומדים מקרית גת לבאר שבע באוטובוסים?

בקו 900 יש עובדה אחרת לגמרי. מהירות הנסיעה + מחיר זהה שהיה עת שהרכבת הפכה להיות מהירה הרבה יותר מ900. כל זה בתוספת לתחנות איסוף דומות/זהות של הרכבת אל מול האוטובוס (ולא כך הדבר בבאר שבע, בקרית גת, להבים, אופקים, נתיבות, אשדוד וכו'). אז פלא ש900 מת?
תחנות איסוף דומות / זהות זה בדיוק מה שיקרה
עם נת"צ באיילון דרום,

לגבי 995 - אם היה לו כזה פוטנציאל גדול, מדוע לא שינו את השעות שלו והגדילו את התדירות שלו? מדוע צמצמו אותו רק לסופי שבוע? אגד ומשרד התחבורה לא ידעו שהשעות שלו הזויות?
ומה לגבי 909? מדוע הוא לא המריא?

האם כל מה שכתבת מצדיק נת"צ באיילון דרום?
הרי 375, 378, 379, 370, 380 לא נוסעים דרך שם וכנראה גם לא יסעו דרך שם.

אני שואל ברצינות: איזו הצדקה יש להקים נת"צ באיילון דרום?
האם יש קו אוטובוס פעיל אחד שנוסע דרך איילון דרום בהיקף כזה שמצדיק נת"צ?

הצדקות תיאורטיות אפשר לתת לנת"צ בכל כביש ראשי. אז בואו נקים נת"צים במנהרות הכרמל, בכבישים 431 ו-531, בכביש 471, בכביש 5 (שאולי דווקא כן מצדיק נת"צ), בחלק הצפוני יותר של איילון, בכביש 6, בכביש אשדוד מחלף חולות, כמובן בכביש 1, בכביש עוקף קריות (22). אם מקימים באיילון דרום, אני לא רואה סיבה לא להקים בכל אלה. בחלקם, לדעתי, הרבה יותר מוצדק להקים נת"צ מאשר באיילון דרום.
 

benshap2

New member
המצחיק הוא שאני גם חושב כמוך בעניין הנת"צ הזה

תחנות איסוף דומות / זהות זה בדיוק מה שיקרה
עם נת"צ באיילון דרום,

לגבי 995 - אם היה לו כזה פוטנציאל גדול, מדוע לא שינו את השעות שלו והגדילו את התדירות שלו? מדוע צמצמו אותו רק לסופי שבוע? אגד ומשרד התחבורה לא ידעו שהשעות שלו הזויות?
ומה לגבי 909? מדוע הוא לא המריא?

האם כל מה שכתבת מצדיק נת"צ באיילון דרום?
הרי 375, 378, 379, 370, 380 לא נוסעים דרך שם וכנראה גם לא יסעו דרך שם.

אני שואל ברצינות: איזו הצדקה יש להקים נת"צ באיילון דרום?
האם יש קו אוטובוס פעיל אחד שנוסע דרך איילון דרום בהיקף כזה שמצדיק נת"צ?

הצדקות תיאורטיות אפשר לתת לנת"צ בכל כביש ראשי. אז בואו נקים נת"צים במנהרות הכרמל, בכבישים 431 ו-531, בכביש 471, בכביש 5 (שאולי דווקא כן מצדיק נת"צ), בחלק הצפוני יותר של איילון, בכביש 6, בכביש אשדוד מחלף חולות, כמובן בכביש 1, בכביש עוקף קריות (22). אם מקימים באיילון דרום, אני לא רואה סיבה לא להקים בכל אלה. בחלקם, לדעתי, הרבה יותר מוצדק להקים נת"צ מאשר באיילון דרום.
המצחיק הוא שאני גם חושב כמוך בעניין הנת"צ הזה
קרי, שספציפית שם עדיף שזה יהיה נתיב רגיל ולא נת"צ, מאחר והקטסטרופה שם לרכבים פרטיים בבוקר גדולה.

מנגד אני אומר את זה כתושב של עיר שיש לה רכבת נוחה יחסית וישירה.
יש המון קווים שעוברים בכבישים האלו (אגב, אני בספק שלא יפתחו גם קווים חדשים מרחובות ונס ציונה שבמקום לעבור את כל ראשון לציון יעברו שם) שיכולים לחסוך לרבים (שאינם אני) זמן רב.

אל תשכח שאוטובוס לרכבת, למי שאין לו רכב, עולה כסף.
ואז הרכבת יקרה.
ואז אוטובוס מתחנת הרכבת בתל אביב עולה עוד כסף...

אי אפשר למחוק את האוטובוסים בכל מקום שעוברת בו רכבת.
ובכל מקרה חשוב שתהיינה האפשרויות.
 
זה בא על חשבון קווים אחרים למקומות שאין להם

המצחיק הוא שאני גם חושב כמוך בעניין הנת"צ הזה
קרי, שספציפית שם עדיף שזה יהיה נתיב רגיל ולא נת"צ, מאחר והקטסטרופה שם לרכבים פרטיים בבוקר גדולה.

מנגד אני אומר את זה כתושב של עיר שיש לה רכבת נוחה יחסית וישירה.
יש המון קווים שעוברים בכבישים האלו (אגב, אני בספק שלא יפתחו גם קווים חדשים מרחובות ונס ציונה שבמקום לעבור את כל ראשון לציון יעברו שם) שיכולים לחסוך לרבים (שאינם אני) זמן רב.

אל תשכח שאוטובוס לרכבת, למי שאין לו רכב, עולה כסף.
ואז הרכבת יקרה.
ואז אוטובוס מתחנת הרכבת בתל אביב עולה עוד כסף...

אי אפשר למחוק את האוטובוסים בכל מקום שעוברת בו רכבת.
ובכל מקרה חשוב שתהיינה האפשרויות.
זה בא על חשבון קווים אחרים למקומות שאין להם
רכבת.
הפתרון שיפור הנגישות האוטבוסית לרכבת וכרטוס משותף.
בנתיים שניהם לא מספיק טובים
מה שכבר נאמר רבות בפורום.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא דיברתי על שום נת"צ בהודעה הקודמת שלי.

תחנות איסוף דומות / זהות זה בדיוק מה שיקרה
עם נת"צ באיילון דרום,

לגבי 995 - אם היה לו כזה פוטנציאל גדול, מדוע לא שינו את השעות שלו והגדילו את התדירות שלו? מדוע צמצמו אותו רק לסופי שבוע? אגד ומשרד התחבורה לא ידעו שהשעות שלו הזויות?
ומה לגבי 909? מדוע הוא לא המריא?

האם כל מה שכתבת מצדיק נת"צ באיילון דרום?
הרי 375, 378, 379, 370, 380 לא נוסעים דרך שם וכנראה גם לא יסעו דרך שם.

אני שואל ברצינות: איזו הצדקה יש להקים נת"צ באיילון דרום?
האם יש קו אוטובוס פעיל אחד שנוסע דרך איילון דרום בהיקף כזה שמצדיק נת"צ?

הצדקות תיאורטיות אפשר לתת לנת"צ בכל כביש ראשי. אז בואו נקים נת"צים במנהרות הכרמל, בכבישים 431 ו-531, בכביש 471, בכביש 5 (שאולי דווקא כן מצדיק נת"צ), בחלק הצפוני יותר של איילון, בכביש 6, בכביש אשדוד מחלף חולות, כמובן בכביש 1, בכביש עוקף קריות (22). אם מקימים באיילון דרום, אני לא רואה סיבה לא להקים בכל אלה. בחלקם, לדעתי, הרבה יותר מוצדק להקים נת"צ מאשר באיילון דרום.
אני לא דיברתי על שום נת"צ בהודעה הקודמת שלי.
אני דיברתי על אוטובוסים אל מול רכבות, על הטענה שלך שהקווים יגוועו וימותו בדיוק כמו קו 900.

חוץ מזה שכבר למעלה כתבתי שאין לטעמי הצדקה לנת"צ באיילון בקטע שבין צומת חולון לחולות בשני הכיוונים, אז אינני יודע מדוע כתבת את כל זה...
 
איזה בזבוז משאבים

הנה כמה עובדות נוספות>>>
1. הרכבת מול קו 375. תושבים רבים רוצים ש375 יעבוד בשעות נוספות, שהתדירות שלו תגדל. מדוע? מכיוון שלהגיע לרכבת בקרית גת, אין הדבר נוח כל כך.

2. הרכבת מול 378/379 - אותו הסיפור. בכל הנוגע לאופקים ונתיבות, ההגעה לרכבת לא תהיה נוחה לרוב תושבי הערים המדוברות. בשדרות לעומת זאת, הנגישות נוחה יותר.

המשותף ל1/2 הוא שכשיש שירות מהשכונות, יש אנשים שישתמשו בו, במיוחד למי שאין רכב פרטי. הדבר תקף גם לערים כמו אשדוד ונתניה שלמרות שבנתניה קיימות בעצם שתי תחנות רכבת, לא מעט עושים את דרכם באוטובוסים באופן יומיומי ובאופן מזדמן.

בין באר שבע לת"א קו 380 בשעות מסוימות עוד לפני פתיחת קו הרכבת המהיר, לא היה מלא בנוסעים. יש קיבעון שלת"א נוסעים בקו 370, רבים לא מכירים את איזור רכבת מרכז בכלל ורבים לא יודעים מזה 380. גם כיום, אותן נסיעות נשארו עם כמות נוסעים דומה למדיי. השינוי שחל הוא בעיקר בשעות הבוקר מבאר שבע לת"א ובשעות הערב מת"א לבאר שבע בו חלה ירידה במספר הנוסעים.

יתרון המחיר אינו היתרון היחיד. הנגישות לתחנת רכבת צפון בבאר שבע אינה טובה לעומת הנגישות לציר רגר. יתרה מכך, הפיזור לאורך שדרות רגר מהווה יתרון לקווי האוטובוס אל מול הרכבת.

קו 995 גווע ומת בעיקר מכיוון ששעות הנסיעה שלו היו הזויות. כמה כבר נוסעים יש מבאר שבע לחיפה בשעה 2 בצהרים? לא יכלו לבחור שעה קצת יותר נורמלית? פלא שהקו גווע והפך לקו של סוהרים אחרי משמרת שרוצים לחסוך את עלות הנסיעה ברכבת?

כמו כן, על פי מה שאמרת, ממזמן קו 47 בין להבים לבאר שבע היה צריך למות וממזמן כל קווי האקספרס בין קרית גת לבאר שבע לא באמת היו מבצעים שירות בין שתי הערים למעט מספר נוסעים, משמע הקווים היו הופכים למהירים יותר והרבה פחות עמוסים... אחרת, איך זה שבכל בוקר אנשים עומדים מקרית גת לבאר שבע באוטובוסים?

בקו 900 יש עובדה אחרת לגמרי. מהירות הנסיעה + מחיר זהה שהיה עת שהרכבת הפכה להיות מהירה הרבה יותר מ900. כל זה בתוספת לתחנות איסוף דומות/זהות של הרכבת אל מול האוטובוס (ולא כך הדבר בבאר שבע, בקרית גת, להבים, אופקים, נתיבות, אשדוד וכו'). אז פלא ש900 מת?
איזה בזבוז משאבים
שבמקום 380 שיעשו הסעה חינמית מתחנות הרכבת לשכונות ועדיין יחסכו בכסף ובאוטובוסים. במקום זה שיתגברו קווים למקומות שאין להם רכבת.
 
לא צריך לעשות הסעה חינמית, אלא צריך לעשות

איזה בזבוז משאבים
שבמקום 380 שיעשו הסעה חינמית מתחנות הרכבת לשכונות ועדיין יחסכו בכסף ובאוטובוסים. במקום זה שיתגברו קווים למקומות שאין להם רכבת.
לא צריך לעשות הסעה חינמית, אלא צריך לעשות
כרטוס משותף עם הרכבת וכרטיסי המשך עירוניים ללא עלות.
 

cwen

New member


לא צריך לעשות הסעה חינמית, אלא צריך לעשות
כרטוס משותף עם הרכבת וכרטיסי המשך עירוניים ללא עלות.
 

olli3

New member
מנהל
בדימונה יש גם הסעות חינם וגם קו 12 אגד.

איזה בזבוז משאבים
שבמקום 380 שיעשו הסעה חינמית מתחנות הרכבת לשכונות ועדיין יחסכו בכסף ובאוטובוסים. במקום זה שיתגברו קווים למקומות שאין להם רכבת.
בדימונה יש גם הסעות חינם וגם קו 12 אגד.
שני האמצעים האלו נוסעים ריקים, קו 12 זה הנהג עם עצמו למעט נוסע פעם ב...
 

טשאפק 2

New member
אולי הדבר הנכון לעשות

דווקא נת"צ שם מאוד מרגיז
כבר היום אפשר ליסוע שם בנוחות ובמהירות בנת"צ קיים, נוחות ומהירות שבדרך כלל נחשבים למשופרים ביחס לנוחות ומהירות של אוטובוס.
נת"צ באיילון דרום זה דבר מאוד מרגיז, מעצבן, מיותר וקניבליסטי (כי יפגע בנת"צ שריר וקיים בדיוק שם).
תהיה פגיעה כפולה - גם פגיעה בנת"צ הקיים וגם פגיעה ביכולת לשפר את התנועה הלא ציבורית שם, שגם מי ששונא ומתעב אותה לא יכול להתעלם מקיומה.
הרבה הרבה יותר הגיוני לעשות נת"צ לאוטובוסים מהירים דווקא בכביש 4.
אולי הדבר הנכון לעשות
בכביש זה, הוא ליצור נתיב לכל כלי רכב פרטי או ציבורי המסיע שלושה נוסעים ומעלה. מוטב שיהיה בצד שמאל.
 

danik56

New member
נת"צ זה רק בשעות העומס

עד ספטמבר אמור להיות שם נת"צ
ואז לא תתרגז מכוון שתוכל לנסוע בנוחות ובמהירות באוטובוס.....
נת"צ זה רק בשעות העומס
אני מניח שאחרי 9:30 כולם יוכלו להשתמש בנתיב.
השאלה היא מדוע הנתיב השלישי עומד ריק כבר שנה שלמה מאז שסיימו לעבוד על מסילת הרכבת. לא חבל שהוא ריק כל בוקר בשעות העומס?
 

seffic

New member
לוקח זמן לאשר ולבצע כאן...אתה בישראל...

נת"צ זה רק בשעות העומס
אני מניח שאחרי 9:30 כולם יוכלו להשתמש בנתיב.
השאלה היא מדוע הנתיב השלישי עומד ריק כבר שנה שלמה מאז שסיימו לעבוד על מסילת הרכבת. לא חבל שהוא ריק כל בוקר בשעות העומס?
לוקח זמן לאשר ולבצע כאן...אתה בישראל...
 

danik56

New member
תגובה מחברת נתיבי איילון

כשצריך לאשר
נסיעה של השר לחו"ל זה הולך מהר כמדומני...
תגובה מחברת נתיבי איילון
ענו לי שהנתיב השלישי לצפון לא בשימוש כי משרד התחבורה
לא החליט מה יהיה יעוד הנתיב.
מדהים ששפכו מליונים וסללו כביש ורק אחר כך מתחילים לתכנן
מה לעשות עם הכביש.
לא יותר הגיוני לתכנן לפני שסוללים ? האם מבקר המדינה מודע לחלמאות הזאת?
 

raminec

New member
נת"צ זה לא בהכרח רק בשעות העומס

נת"צ זה רק בשעות העומס
אני מניח שאחרי 9:30 כולם יוכלו להשתמש בנתיב.
השאלה היא מדוע הנתיב השלישי עומד ריק כבר שנה שלמה מאז שסיימו לעבוד על מסילת הרכבת. לא חבל שהוא ריק כל בוקר בשעות העומס?
נת"צ זה לא בהכרח רק בשעות העומס
יש נת"צים שהם 6 ימים בשבוע והופכים לזמינים לכל רכב רק בסופ"ש וחגים.
יש לדון בכל מקרה לגופו.
 

אורי404

New member
האם מדובר בנת"צ או שגם בנתיב המהיר?

עד ספטמבר אמור להיות שם נת"צ
ואז לא תתרגז מכוון שתוכל לנסוע בנוחות ובמהירות באוטובוס.....
האם מדובר בנת"צ או שגם בנתיב המהיר?
עד כמה, שזכור יש תכנונים נוספים לחניון שפיר, שממנו יש "נתיב מהיר" - אגרת נסיעה למכוניות או שימוש בשאטלים או מעבר של קווי האוטובוסים או כלי רכב מעל מספר מסוים של נוסעים.
כנראה גם באיילון הכוונה דומה.
 

seffic

New member
נת"צ לשעות הבוקר בלבד ללא הפרדה

האם מדובר בנת"צ או שגם בנתיב המהיר?
עד כמה, שזכור יש תכנונים נוספים לחניון שפיר, שממנו יש "נתיב מהיר" - אגרת נסיעה למכוניות או שימוש בשאטלים או מעבר של קווי האוטובוסים או כלי רכב מעל מספר מסוים של נוסעים.
כנראה גם באיילון הכוונה דומה.
נת"צ לשעות הבוקר בלבד ללא הפרדה
מהנתיבים הרגילים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה