נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014

מצב
הנושא נעול.
קודם כל, זה לא אמור להיות מוגזם לצפות לתגובה עניינית

לקחת את זה קצת קשה...
כתבת משפט באנגלית, ופונטיוס העיר על כך בהומור (אחרי שהגיב לאותה הודעה ב-
). במשפט שכתבת הופיעה המילה "it", לא רכבת, לא תחנה, ולכן אי אפשר להגביל אותו רק לתחום אחד. חוצמזה המנטרה של "פקידי האוצר ועתונאי החצר שלהם שמתנגדים לכל פיתוח של רשת הרכבות" כבר לא תקפה בשנים האחרונות.
קודם כל, זה לא אמור להיות מוגזם לצפות לתגובה עניינית
התייחסתי לעיכוב פיתוח תשתית הרכבות ולדעה שהבעתי כאן בעקביות ב-9 השנים האחרונות. מה יש לו להגיב על כך? "התמח"ת נכשלה".... טוב שלא הביא דוגמא מפיתוח רשת הרכבות ההודית ב-1920, או מכשלון התעופה באמצעות צפלינים. ממש רלבנטי.

שנית, שום אלמנט של התמח"ת אינו רלבנטי למה שכתבתי (פירטתי את זה בתגובה הקודמת, לא ראיתי שהתייחסת לכך). זה ממש לא מסכתם ברכבת לעומת אוטובוס. לכן ההתחכמות לגבי המילה "IT" לא מחזיקה מים.

שלישית, לא ראיתי שום שינוי כיוון של עתונאי החצר בשנים האחרונות, לא ראיתי שום הכאה על חטא של האוצר או של הפוליטיקאים שהיו אחראים למחדל (הלו אולמרט, שומע?). לא ראיתי שום נסיגה של ה"מומחים" המזוייפים שסיפקו תחמושת למתנגדי הפיתוח. אז לא ברור לי מאיפה הסקת שהמשפט כבר לא תקף בשנים האחרונות. התעמולה האנטי רכבתית ממשיכה גם היום, כמו גם בתחומי תשתיות אחרים. וכל עוד היא נמשכת אני אמשיך לחשוף אותה במערומיה, גם אם זה לא מוצא חן בעיניך או בעיני אחרים כאן.
 
בחיאתתת, תוציא את המקל מה...

קודם כל, זה לא אמור להיות מוגזם לצפות לתגובה עניינית
התייחסתי לעיכוב פיתוח תשתית הרכבות ולדעה שהבעתי כאן בעקביות ב-9 השנים האחרונות. מה יש לו להגיב על כך? "התמח"ת נכשלה".... טוב שלא הביא דוגמא מפיתוח רשת הרכבות ההודית ב-1920, או מכשלון התעופה באמצעות צפלינים. ממש רלבנטי.

שנית, שום אלמנט של התמח"ת אינו רלבנטי למה שכתבתי (פירטתי את זה בתגובה הקודמת, לא ראיתי שהתייחסת לכך). זה ממש לא מסכתם ברכבת לעומת אוטובוס. לכן ההתחכמות לגבי המילה "IT" לא מחזיקה מים.

שלישית, לא ראיתי שום שינוי כיוון של עתונאי החצר בשנים האחרונות, לא ראיתי שום הכאה על חטא של האוצר או של הפוליטיקאים שהיו אחראים למחדל (הלו אולמרט, שומע?). לא ראיתי שום נסיגה של ה"מומחים" המזוייפים שסיפקו תחמושת למתנגדי הפיתוח. אז לא ברור לי מאיפה הסקת שהמשפט כבר לא תקף בשנים האחרונות. התעמולה האנטי רכבתית ממשיכה גם היום, כמו גם בתחומי תשתיות אחרים. וכל עוד היא נמשכת אני אמשיך לחשוף אותה במערומיה, גם אם זה לא מוצא חן בעיניך או בעיני אחרים כאן.
בחיאתתת, תוציא את המקל מה...
 


לקחת את זה קצת קשה...
כתבת משפט באנגלית, ופונטיוס העיר על כך בהומור (אחרי שהגיב לאותה הודעה ב-
). במשפט שכתבת הופיעה המילה "it", לא רכבת, לא תחנה, ולכן אי אפשר להגביל אותו רק לתחום אחד. חוצמזה המנטרה של "פקידי האוצר ועתונאי החצר שלהם שמתנגדים לכל פיתוח של רשת הרכבות" כבר לא תקפה בשנים האחרונות.
 

yairdl

New member
רק חבל שבשעות השיא הרחבות אין 2 רכבות

עוד הוכחה להצלחת תחנת יבנה מערב
כל מיני חכמים בפורום הזה (ובכלל) סיפרו לנו סיפורי אימה על כך שיבנה מערב פשוט תקח את כל הנוסעים מיבנה מזרח, שתשאר תחנת רפאים.
בפועל היתה ירידה קלה בנוסעים ביבנה מזרח (ממש לא תחנת רפאים וגם לא קרוב לכך), ובמקביל מאסה אדירה של נוסעים ביבנה מערב, הרבה הרבה (הרבה!) יותר ממספר הנוסעים שירד מיבנה מזרח.
ומה שחשוב יותר מכל: סך כל הנוסעים מיבנה עלה בשיעור עצום לעומת התקופה שלפני פתיחת יבנה מערב. כלומר שוב הוכח המשפט שאני חוזר עליו כאן כבר 10 שנים:

if you build it, they will come
סטירת לחי מצלצלת לכל פקידי האוצר ועתונאי החצר שלהם שמתנגדים לכל פיתוח של רשת הרכבות.

וכמובן, עוד הדגשה של הפשע הגדול של פקידי האוצר שעיכבו את השלמת קו החוף הדרומי במשך 57 שנה. הם גרמו למשק נזק של מאות מיליארדי ש"ח ועיכבו את התפתחות הערים לאורך הקו בעשרות שנים (מחיר אסטרונומי שלא ניתן לחשב בכלל).
רק חבל שבשעות השיא הרחבות אין 2 רכבות
כלומר להוסיף עוד רכבת מיבנה בין 8:00 ל 9:00 ובין 16:00:ל 17:00 .

ומתל אביב להוסיף עוד רכבת בין בין 15:00 ל 16:00 ובין 18:00 ל 19:00 .

סה"כ 4 רכבות .
 

benshap2

New member
אני עדין סבור שהתחנות לא מממשות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהן

עוד הוכחה להצלחת תחנת יבנה מערב
כל מיני חכמים בפורום הזה (ובכלל) סיפרו לנו סיפורי אימה על כך שיבנה מערב פשוט תקח את כל הנוסעים מיבנה מזרח, שתשאר תחנת רפאים.
בפועל היתה ירידה קלה בנוסעים ביבנה מזרח (ממש לא תחנת רפאים וגם לא קרוב לכך), ובמקביל מאסה אדירה של נוסעים ביבנה מערב, הרבה הרבה (הרבה!) יותר ממספר הנוסעים שירד מיבנה מזרח.
ומה שחשוב יותר מכל: סך כל הנוסעים מיבנה עלה בשיעור עצום לעומת התקופה שלפני פתיחת יבנה מערב. כלומר שוב הוכח המשפט שאני חוזר עליו כאן כבר 10 שנים:

if you build it, they will come
סטירת לחי מצלצלת לכל פקידי האוצר ועתונאי החצר שלהם שמתנגדים לכל פיתוח של רשת הרכבות.

וכמובן, עוד הדגשה של הפשע הגדול של פקידי האוצר שעיכבו את השלמת קו החוף הדרומי במשך 57 שנה. הם גרמו למשק נזק של מאות מיליארדי ש"ח ועיכבו את התפתחות הערים לאורך הקו בעשרות שנים (מחיר אסטרונומי שלא ניתן לחשב בכלל).
אני עדין סבור שהתחנות לא מממשות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהן
במיוחד תחנת יבנה מזרח, המשוועת לתדירות טובה יותר בשעות השיא, ואשר סמוכה מרחק יריקה לשכונה חדשה של אלפי זוגות צעירים.

לעניין תחנת יבנה מערב - הוכח מעבר לכל ספק ששירות אמין ומהיר (שכן קו זה כפול כמעט לכל אורכו, ואפילו בתל אביב יש לו מסילה "משלו" כשכל שאר הקווים של הרכבת חולקים את 2 המסילות הנוספות) מביא נוסעים.
כמו כן, ברכבת היו קשובים והוסיפו קרונות (לפחות 6 לרכבת) מהר מאוד יחסית מאז פתיחת הקו עד לאשקלון ולאחר מכן לשדרות, דבר אשר פתר את בעיית העומס בקרונות בצורה נהדרת.
 

raminec

New member
אחרי ש"נהניתם" מהממשק החדש והמתוחכם

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
אחרי ש"נהניתם" מהממשק החדש והמתוחכם
אני אעלה שוב את התמונות אחת אחת כדי שאפשר יהיה להבין משהו מהגרפים


 

raminec

New member
הקו המשודרג לירושלים - לפי רבעון

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
הקו המשודרג לירושלים - לפי רבעון

 

קו 415

Active member
אכן...

בית שמש במגמת עלייה רציפה מאז סיום השדרוג
וההכפלה של הקו לבאר שבע (שהשפיע גם על הקו הזה).
אכן...
שלושה דברים השתנו מאז 2012.
ראשית, בשנה זו הקו היה סגור כ-3 חודשים במצטבר!
שנית, זמן הנסיעה בלו"ז חורף 2012-2013 בין בית שמש לתל אביב קוצר ב-9 דקות.
שלישית, בתור תושב בית שמש, אני יכול להעיד שהפקקים בכביש 38 מחמירים מיום ליום.
&nbsp
בועז, ואולי הפעלת קו 412 גורמת לעלייה מתמדת במספר הנוסעים ברכבת...
 

raminec

New member
הקו לבאר שבע לפי חודש

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
הקו לבאר שבע לפי חודש

 

Ofekalef1

New member
תחנת ב"ש מרכז הייתה סגורה למשך זמן לא קטן, ולכן כמעט כל

נראה שיש בלבול בין תחנות באר שבע באוגוסט 2013
תחנת ב"ש מרכז הייתה סגורה למשך זמן לא קטן, ולכן כמעט כל
הנוסעים עברו לצפון.
 
אין בלבול, בחלק מהחודש הזה הקטע בין תחנת האוניברסיטה לתחנת

נראה שיש בלבול בין תחנות באר שבע באוגוסט 2013
אין בלבול, בחלק מהחודש הזה הקטע בין תחנת האוניברסיטה לתחנת
ב"ש מרכז היה סגור ולכן נוסעים שבדרך כלל משתמשים בתחנת מרכז השתמשו בתחנת האוניברסיטה.
אפשר לראות תופעה כזו גם בתחנות עכו ונהריה בתקופות בהן הקטע עכו-נהריה היה סגור (והיו שאטלים בין התחנות).
 

raminec

New member
עולים ויורדים בכל התחנות לפי חודש

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
עולים ויורדים בכל התחנות לפי חודש

 

raminec

New member
עולים ויורדים בכל התחנות לפי רבעון

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
עולים ויורדים בכל התחנות לפי רבעון

 

raminec

New member
קו כפר סבא תל אביב

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
קו כפר סבא תל אביב

 

Ofekalef1

New member
ב"ש


נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 4-6/2014
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון השני של 2014 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אפריל
ב"ש

אני מתקשה להסתדר עם הגרפים (מה עם קווי אורך?!
). מישהו יכול לנסות לעשות השוואה של העלייה בכמות הנוסעים בקו של ב"ש בחודשים מקבילים של 2013 ו-2014 עם החודשים החדשים וחודשים שעברו?
&nbsp
לי זה לפחות נראה כאילו העלייה ביחס לרבעון הקודם היא הרבה פחות חדה.
 

raminec

New member
עולים ויורדים בתחנות הקו לבאר-שבע + קוי אורך

ב"ש

אני מתקשה להסתדר עם הגרפים (מה עם קווי אורך?!
). מישהו יכול לנסות לעשות השוואה של העלייה בכמות הנוסעים בקו של ב"ש בחודשים מקבילים של 2013 ו-2014 עם החודשים החדשים וחודשים שעברו?
&nbsp
לי זה לפחות נראה כאילו העלייה ביחס לרבעון הקודם היא הרבה פחות חדה.
עולים ויורדים בתחנות הקו לבאר-שבע + קוי אורך

 

Ofekalef1

New member
אין עליך!

עולים ויורדים בתחנות הקו לבאר-שבע + קוי אורך
אין עליך!
מעניין, המגמה השנה שונה מאוד מהמגמה המקבילה שנה שעברה.
השנה רואים הרבה קפיצות לעומת שנה שעברה שהייתה יחסית חלקה.
&nbsp
אתה מייצר גם גרפים בהזמנה או רק משחית בקווי אורך?
אפשר גרף של כמות הנוסעים בתחנות ב"ש (באר שבע ובאר שבע מרכז) לבד? רק אם זו לא טרחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה