איתי לנואל
New member
נסיעה לספרד - היום נסגרת ההרשמה.
תיזכורת טיסות מרחק (XC- Cross Country), הן תמצית העיסוק בספורט מצנחי הרחיפה. בטיסת XC באות לידי ביטוי כל מיומנויות הטייס- שליטה במצנח, כושר ריכוז, סיבולת, אסטרטגיה, קבלת החלטות בהתאם לתנאים המשתנים ויישום לקחי העבר. כדי להפוך לטייס XC טוב, וכדי להשתפר ולשמור על רמה גבוהה, יש צורך בשעות טיסה רבות באתרים ובתנאים מגוונים. קשה ללמוד את מיומנויות הטיסה הנדרשות בטיסות של 100+ ק"מ, האורכות כ 4 שעות ומשלבות תנאים המשתנים בצורה ניכרת במהלך הטיסה, כשהתנאים העומדים לרשותנו מגבילים אותנו במרחק ובגובה. כשטיסת XC ממוצעת בתבור לוקחת אותנו כמעט תמיד באותו המסלול למבוא חמה, ואורכת כמעט תמיד לא יותר משעה ורבע, ודורשת לא יותר מ- 3 – 4 טרמיקות, ומאלצת נחיתה לאחר 24 ק"מ, קשה לראות בזה יותר מחימום או תרגול חוזר לפעולה ידועה. כשטיסת XC ממוצעת בזיכרון לא עוברת את תקרת ה- 900 מ´ מעל פני השטח ב-20 הק"מ הראשונים, ולרוב ב-20 הק"מ האלה הגובה מעפ"ש הוא פחות מ- 500 מ´, יש צורך בלא מעט מזל אף לטייס מיומן כדי למצות את הפוטנציאל מיום נתון. כמובן, מסתבר שככל שהטייס טוב יותר, כך יש לו יותר מזל... טיסת ה- XC בנויה משני מרכיבים עיקריים: תפעול המצנח ואסטרטגיה. בתפעול המצנח כלולים שליטה (בכל צירי התנועה, כמו גם פתרון תקלות), ומיומנות הטירמול- היכולת להתמרכז ולטפס בטרמיקה באופן היעיל ביותר. האסטרטגיה מורכבת ממגוון גורמים ומשתנים, על פיהם נתכנן, נבצע, ונשנה את אופי ומסלול הטיסה בהתאם לפרמטרים השונים- מז"א, טופוגרפיה, מצנחים נוספים באוויר, מטרת הטיסה (תחרות, יעד מוגדר, מרחק מקסימלי וכו´). טיסת XC יכולה להתקיים ללא אסטרטגיה, אם התנאים טובים מספיק, אך ללא תפעול נכון הסיכוי לטיסה ארוכה קטן. בעוד שאסטרטגיה, גם אם דורשת תרגול מעשי, היא יכולת מנטלית בעיקרה, הרי שהתפעול הנכון הוא פועל יוצא של תרגול חוזר. ככל שנפגוש יותר טרמיקות, ככל שנשהה זמן רב יותר בטרמיקה, כך נוכל לשפר את יכולת המרכוז ואת יעילות הטיפוס בטרמיקה. לכן התבור, מן הסתם, מהווה מקום הרבה יותר מוצלח לשיפור מיומנויות הטירמול מאשר זיכרון (בשל הפרש הגובה, המאפשר ביצוע של יותר טעויות ותיקונים), ומבוא-חמה הוא אתר טוב מהתבור. עדיין, בשביל ליהנות גם מתנאים טובים ללימוד מיומנויות טירמול וגם מהאפשרות לטיסות XC ארוכות ומגוונות, יש צורך במקום המספק בסיס ענן גבוה, גובה תחילי רב מעפ"ש, תנאים טרמאליים טובים, ומרחבים ללא גבולות. ספרד, למשל? אתר Piedrahita שבספרד ידוע בעולם כולו כגן עדן לטיסות XC, ומארח מידי שנה מספר תחרויות בין-לאומיות, ומדריכים מכל העולם בוחרים להעביר את קורסי ה-XC שלהם שם. עכשיו ניתנת גם לכם האפשרות להצטרף ולטעום מגן עדן זה. בתאריכים 18-25/06/02 יעביר בית הספר שמיים מצנחי רחיפה קורס XC ב- Piedrahita . עלות הקורס 1050$ (כולל כרטיס טיסה, מלון, רכבי איסוף) את הקורס ילוו שני מדריכים במקביל מהאוויר ומהקרקע. ניתן להצטרף לנסיעה גם ללא השתתפות בקורס. מספר המקומות מוגבל ל 10 משתתפים ועקב הזמן הקצר שנותר עד לנסיעה אנו נאלצים לסגור את ההרשמה בימים הקרובים. אנא מהרו להירשם. כמו כן אנו יוצאים גם השנה לטורקיה לקורס מצבי חרום וטיסות חופשיות. תאריכי הנסיעות הם: 14-18/07 , 25-28/08, תאריך הנסיעה המדויק לספטמבר יפורסם בקרוב. FLY HIGH FLY FAR JUST DO IT ON THE SAFE SIDE איתי לנואל
תיזכורת טיסות מרחק (XC- Cross Country), הן תמצית העיסוק בספורט מצנחי הרחיפה. בטיסת XC באות לידי ביטוי כל מיומנויות הטייס- שליטה במצנח, כושר ריכוז, סיבולת, אסטרטגיה, קבלת החלטות בהתאם לתנאים המשתנים ויישום לקחי העבר. כדי להפוך לטייס XC טוב, וכדי להשתפר ולשמור על רמה גבוהה, יש צורך בשעות טיסה רבות באתרים ובתנאים מגוונים. קשה ללמוד את מיומנויות הטיסה הנדרשות בטיסות של 100+ ק"מ, האורכות כ 4 שעות ומשלבות תנאים המשתנים בצורה ניכרת במהלך הטיסה, כשהתנאים העומדים לרשותנו מגבילים אותנו במרחק ובגובה. כשטיסת XC ממוצעת בתבור לוקחת אותנו כמעט תמיד באותו המסלול למבוא חמה, ואורכת כמעט תמיד לא יותר משעה ורבע, ודורשת לא יותר מ- 3 – 4 טרמיקות, ומאלצת נחיתה לאחר 24 ק"מ, קשה לראות בזה יותר מחימום או תרגול חוזר לפעולה ידועה. כשטיסת XC ממוצעת בזיכרון לא עוברת את תקרת ה- 900 מ´ מעל פני השטח ב-20 הק"מ הראשונים, ולרוב ב-20 הק"מ האלה הגובה מעפ"ש הוא פחות מ- 500 מ´, יש צורך בלא מעט מזל אף לטייס מיומן כדי למצות את הפוטנציאל מיום נתון. כמובן, מסתבר שככל שהטייס טוב יותר, כך יש לו יותר מזל... טיסת ה- XC בנויה משני מרכיבים עיקריים: תפעול המצנח ואסטרטגיה. בתפעול המצנח כלולים שליטה (בכל צירי התנועה, כמו גם פתרון תקלות), ומיומנות הטירמול- היכולת להתמרכז ולטפס בטרמיקה באופן היעיל ביותר. האסטרטגיה מורכבת ממגוון גורמים ומשתנים, על פיהם נתכנן, נבצע, ונשנה את אופי ומסלול הטיסה בהתאם לפרמטרים השונים- מז"א, טופוגרפיה, מצנחים נוספים באוויר, מטרת הטיסה (תחרות, יעד מוגדר, מרחק מקסימלי וכו´). טיסת XC יכולה להתקיים ללא אסטרטגיה, אם התנאים טובים מספיק, אך ללא תפעול נכון הסיכוי לטיסה ארוכה קטן. בעוד שאסטרטגיה, גם אם דורשת תרגול מעשי, היא יכולת מנטלית בעיקרה, הרי שהתפעול הנכון הוא פועל יוצא של תרגול חוזר. ככל שנפגוש יותר טרמיקות, ככל שנשהה זמן רב יותר בטרמיקה, כך נוכל לשפר את יכולת המרכוז ואת יעילות הטיפוס בטרמיקה. לכן התבור, מן הסתם, מהווה מקום הרבה יותר מוצלח לשיפור מיומנויות הטירמול מאשר זיכרון (בשל הפרש הגובה, המאפשר ביצוע של יותר טעויות ותיקונים), ומבוא-חמה הוא אתר טוב מהתבור. עדיין, בשביל ליהנות גם מתנאים טובים ללימוד מיומנויות טירמול וגם מהאפשרות לטיסות XC ארוכות ומגוונות, יש צורך במקום המספק בסיס ענן גבוה, גובה תחילי רב מעפ"ש, תנאים טרמאליים טובים, ומרחבים ללא גבולות. ספרד, למשל? אתר Piedrahita שבספרד ידוע בעולם כולו כגן עדן לטיסות XC, ומארח מידי שנה מספר תחרויות בין-לאומיות, ומדריכים מכל העולם בוחרים להעביר את קורסי ה-XC שלהם שם. עכשיו ניתנת גם לכם האפשרות להצטרף ולטעום מגן עדן זה. בתאריכים 18-25/06/02 יעביר בית הספר שמיים מצנחי רחיפה קורס XC ב- Piedrahita . עלות הקורס 1050$ (כולל כרטיס טיסה, מלון, רכבי איסוף) את הקורס ילוו שני מדריכים במקביל מהאוויר ומהקרקע. ניתן להצטרף לנסיעה גם ללא השתתפות בקורס. מספר המקומות מוגבל ל 10 משתתפים ועקב הזמן הקצר שנותר עד לנסיעה אנו נאלצים לסגור את ההרשמה בימים הקרובים. אנא מהרו להירשם. כמו כן אנו יוצאים גם השנה לטורקיה לקורס מצבי חרום וטיסות חופשיות. תאריכי הנסיעות הם: 14-18/07 , 25-28/08, תאריך הנסיעה המדויק לספטמבר יפורסם בקרוב. FLY HIGH FLY FAR JUST DO IT ON THE SAFE SIDE איתי לנואל