ניסיון נוסף

איה@

New member
../images/Emo23.gif על אהבה ../images/Emo23.gif

כאשר רומזת לך האהבה, לך אחריה אף שדרכיה קשות ומכבידות. ואם כנפיה מרחפות מעליך, התכנס תחתן. אף שהחרב הנחבאת בין נוצותיה עלולה לפגע. כאשר היא דוברת, האמן לדבריה אף שקולה יהפוך בחלומותיך כרוח צפון בענפי הגן. האהבה תכתיר גם תוקיע, תרומם אף תשפיל. היא שתטפס למלוא גבהך ותחבק אמיריך העורגים לשמש, היא גם תשפיל רדת אל שורשיך ותזעזע אותם, בהצמדם לקרקע. כאלומת דגן תקשור אותך אליה. תפשיטך ערום, תנער ותסיר קליפותיך, תטחן אותך עד דק, עד היותך כחומר הנלוש ואז תצרוף אותך בכור ההתוך והיית לחם קודש לפולחן האל. כל אלה תעשה האהבה לך, וידעת פשר לבבך, ובידיעה זו היית לניצוץ מחיי הלב. אך, אם מפחד, תחתור רק להנאה ולשלוה שבאהבה, מוטב תשוב ותכסה מערומך, ותעבור מן המפתן החוצה, אל עולם בו תצחק, אך לא את צחוקך, בו תבכה אך לא את בכיך, האהבה אינה שיכת, אף לא משיכת, היא לעצמה קימת. כאשר אוהב אתה, אל תאמר: "אלוהים בלבי", אמר: "אני בלב האלוהים". לא אתה תכון את דרכי האהבה, אלא היא, אם תמצאך ראוי, תכון דרכיך. אין לאהבה שאיפה, אלא להתגשם. אך אם אוהב אתה ושוקק לבך, יכול תוכל להמוג כפלג הזורם, ורן שירו אל תוך הלילה. לדעת כאביה של עדנת אין קץ. להפצע בידיעתך את האהבה. להיות שותת ברצון ובשמחה. להתעורר בלב הולם, להודות על עוד יום של אהבה. לנום לעת הצהרים, ולרהר בהתעלות הנפש שבאהבה, לשוב עם ערב בהודיה. ואז לישון, תפילה אל הנאהבת בלבך, ושירת עדן על שפתיך. חליל ג´וברין.
איה.
 

גאולה_ש

New member
ההבדל בין פורנוגרפיה לאהבה

קטע מתוך ספרה של אסתר קל "איזה מין אנחנו" המסביר את ההבדל בין פרונוגרפיה לאהבה. לט"ו באב. אתר KIPA
 

טל קר

New member
ולהבדיל, הקשר בין פורנוגרפיה ואי

שוויון. פורנוגרפיה - נאום מכון תודעה בפני הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת - 21.11.2000 כל הזכויות שמורות (c) מכון תודעה לחקר הזנות והסחר בנשים בעולם פורנוגרפיה היא יחסי הציבור של אלימות נגד נשים. בדו"ח הרשמי של הרפורטר המיוחד - Special Rapporteur לאו"ם בשנת 1994 צוין כי פורנוגרפיה מהווה אלימות נגד נשים, מאשרת את קיום הכוח הגברי והכניעה הנשית, והנה סוג של אפליה מינית. היא מלבישה בארוטיות את השליטה של הגברים והכניעה של הנשים. הכרה בפורנוגרפיה כאלימות נגד נשים הנה צעד חשוב במאבק לשוויון נשים ולחיסול כל צורות האלימות נגד נשים. חשוב להדגיש את הקשר בין פורנוגרפיה לזנות: אפשר לייצר פורנוגרפיה רק על ידי הזנית נשים וילדים, כלומר רק קניית ומכירת נשים וילדים שמבצעים מין של זנות בפני המצלמה. פורנוגרפיה הנה זרוע יחסי הציבור של תעשיית המין. היא מלמדת גברים ונערים לראות ולהתייחס לנשים ולילדים כאל זונות, כאל סחורה מינית עם תו מחיר. היא מלמדת שמין של זנות הוא סקסי ושזנות היא מין. "הודות" למהפכה הטכנולוגית קל יותר להזמין הביתה סרט פורנו מאשר פיצה. הרווחים כה מפתים שכמה מהחברות הידועות ביותר בארה"ב נכנסו לעסקי הפצת סרטי פורנו ופורנו מקוון. כיום מוכרת ג´נרל מוטורס , החברה הגדולה ביותר בעולם, מספר גדול יותר של סרטי פורנו קשים בשנה מאשר בעליה של אימפריית Hustler , 8.7 מיליון אמריקאיים המנויים על DirectTV , חברת הבת של ג´נרל מוטורס, משלמים סך של 200 מיליון דולרים בשנה כדי לצפות בסרטי פורנו ברשת הלווין.AT&T , חברת התקשורת הגדולה ביותר בארה"ב , מפעילה ערוץ סקס בשם Hot Network , ובבעלותה גם חברה המוכרת קלטות וידאו בכמיליון חדרים בבתי מלון שונים. Echostar Communications , ספקית שידורי הלווין השניה בגודלה בארה"ב שאחד מבעלי המניות שלה אינו אלא רופרט מרדוק, מרוויחה ממכירת סרטי פורנו קשים יותר ממה שמרוויחה חברת פלייבוי. הנתונים שאובים מדו"חות הכנסה ציבוריים ופרטיים של החברות. למרות שחברות מכובדות עושות רווחים נאים - וחוקיים - מעסקי המין שלהן, נחשב הנושא לטאבו מחוץ לחדר הישיבות של מועצת המנהלים. איש ממנהלי AT&T , טיים וורנר, ג´נרל מוטורס, ליברטי מדיה, אקוסטאר, מאריוט, מלונות הילטון, ניוז קורפ - חברות ציבוריות שלכולן השקעות כבדות בסרטי פורנו - לא הסכים לדבר בפרהסיה על עסקי המין של חברתו. מאמר שהופיע בגלובס 26-27.10.2000 תרגום מאמר מהפייננשיאל טיימס) אקטיס - חברה סקוטית הצליחה למפות את האינטרנט וגם לחשוף את הצד האפל שלה. את שירותיה מבקשים רשויות אכיפת החוק שמעונינים לגלות את מקורם של קבצים מפוקפקים. כ- 40 קטגוריות של פעילויות בלתי רצויות , כולל פורנוגרפיה, הונאה, אנרכיזם, יצירת וירוסים, עידוד לאלימות, טרוריזם אלקטרוני ופעילות האקרים מתועדים בפירוט. המתכנתים גילו כי למעלה מ - 20 אלף כתובות לאתרי פורנוגרפיה נוצרות מדי יום. האתר הממוצע מכיל 43 תמונות ו - 98% מהאתרים ריקים כמעט לחלוטין מתוכן מקורי. אולם , אתרים מסוימים מכילים 100,000 תמונות. עוד למדה החברה , שציבור צורכי הפורנוגרפיה לא יכול לעמוד בקצב. פורנוגרפיה פדופילית, שמקור חלק ניכר ממנה במזרח אירופה, היא תעשיה צומחת. בספטמבר 2000 , אורנז´ פיטרה בתום חקירה ארוכה כמה עשרות עובדי חברה אחרי שאלה שמרו והחליפו קבצים פורנוגרפיים. במקרים בהם מתעורר חשש לפשעים חמורים - למשל , במקרים של החלפת צילומי פדופיליה או סרטי סנאף - ניתן לתכנת את השרת לשמור עותק מהקובץ כדי שזה ישמש כעדות בתביעות עתידיות. תוך שעות ניתן לאתר את מקור הקובץ. אחד המנהלים בחברה ציין "חלק מהחומר שאנחנו רואים נורא. אתה צריך ייעוץ פסיכולוגי אחרי שנחשפת איליו". זו לא רק אלימות נגד נשים אלא נגד כולם כיוון שזה הורס את ההתפתחות המינית הבריאה של הצעירים. ב- 1974 כתבה אנדרה דבורקין את ספרה "שנאת נשים" WOMEN HATE , שם היא מתארת את הפורנוגרפיה כאכזרית, אלימה, בסיס לדרך שבה התרבות שלנו רואה נשים ומטפלת בהן. מאז במשך שנים היא ראיינה אלפי נשים, שחלקן פנו אליה ביזמתן. אלה הגיעו מכל מדינות ארה"ב , מכל שכבות האוכלוסייה, ומכל קבוצות הגיל. העדויות הן מה שקורה לנשים כאשר משתמשים בפורנוגרפיה עליהן. רב מה שאנו יודעים על חווית הענישה, העינויים והסדיזם מגיע מעדויות של אנשים שעוברים חוויה זו. - מוכרים הסיפורים שסיפרו פרדריק דוגלאס ( עבד שברח) , פרימו לוי , אלי וויזל, אלכסנדר סולזניצין. סיפורי הזוועה שסיפרו היפנו אצבע מאשימה אל אלה שעמדו מנגד ולא עשו דבר - רבים מאתנו, רוב הזמן. דבורקין הציעה שבעקבות העדויות אותן נשים , שחוו סדיזם של פורנוגרפיה ונשים שמאלצים אותן לעשות את מה שקורה בסרטי פורנוגרפיה - יכונו שורדות "SURVIVOR" . כל שורדת יודעת מנסיונה שפורנוגרפיה היא שיעבוד - האישה לכודה בתמונה שמציגה אותה. העדויות הרבות הנן דטהבייס שמאפשר ניתוח ויצירת ידע קונקרטי באילו דרכים משמשת הפורנוגרפיה: איך היא נעשית, איך היא גורמת לניצול ושיעבוד בחיים האמיתיים של נשים- נשים המועסקים בזנות, נשים נשואות, בנות של, חברות של - סיפורי אונס, גילוי עריות, זנות, הכאה ועינויים. כל אחד מסיפורים האלה בשירות הפורנוגרפיה. חלק מהעדויות יצאו לאור על דוכן עדים במשפט במינאפוליס בדצמבר 12983, הן תארו בפרוטרוט איך עברו ניצול מיני דרך פורנוגרפיה. המאבק נגד פורנוגרפיה על פי התפיסה של אנדריאה דבורקין וקתרין מקינון מתבסס על כך שהפורנוגרפיה אסורה לא מפני שאיננה מוסרית אלא מפני שהיא בלתי שוויונית בהציגה נשים הנחותות מגברים ונותנת לגיטימציה ליחס בלתי שוויוני כלפי נשים ולאלימות נגדן. מדובר בתפיסה של כוחניות ודומיננטיות גברית כלפי נשים, כשנקודת המוצא היא ראיית העולם כ"עולם של גברים" ( בעולם של אי שוויון). הפורנוגרפיה הופכת את עליונות הגבר - לארוטית ואת חוסר השוויון למיני - סקסי( נטע זיו גולדמן - מעמד האישה בחברה) במקום להוקיע את התוקף ולהזדהות עם הקורבן נותנת הפורנוגרפיה לגיטימציה ועדות למה שמוצג בה. תקיפת נשים ועינוי ין הם "בסדר", שכן הנשים ראויות לאלימות נגדן, ובעצם נהנות ממנה. לכך מצטרפת הטענה כי הנטיות , הערכים והמסרים שמעבירה הפורנוגרפיה מובילים למעשי אלימות נגד נשים ומכאן נובעת הצדקה נוספת להגבילה. החוק שלפיו פורנוגרפיה היא מעשה המפלה נשים ועל - כן היא בת תביעה עבר פעמיים במיניאפוליס ב- 1983 וב- 1984 ע"י שתי מועצות עיר שונות. בני המקרים הוטל עליו וטו ע"י אותו ראש עיר, גבר אקטיביסט ב - Amnesty International שמתנגדת לעינויים. השלטונות משתמשים בחוק לחופש הביטוי כדי להשתיק את הקורבן. התומכים בתיאוריה שצריך להתחשב בחופש המיני ובחופש הביטוי למעשה מייצגים את העמדה ה"ליברלית" שמשלבת הדגשת הזכריות, ליברטיניזם מוצהר וניאו-ליברליזם כלכלי. אם תתקבל ההחלטה שגוף האדם הינו מוצר צריכה , שניתן למכור אותו , ושהאדם עצמו יכול למכור את עצמו ולתת מרצונו אישור לאדם אחר למכור אותו זה פותח פתח לסכנה לזכויות האדם של כולנו. התפקיד של אנשים הנאלצים להשתתף בסרטי פורנו הוא להיות נשלטים ועצם קיומם כבני אדם נשלל מהם. אנו במכון תודעה טוענים שפורנוגרפיה היא יחסי הציבור ( P.R.) לתרבות השולט נשלט. אם מסכימים שהזכות לשלמות הגוף ושלמות האדם היא זכות יסוד של האדם הפורנוגרפיה חייבת להיעלם.
 

Boojie

New member
הבטחתי לעצמי לא להגיב, אבל אני

פשוט לא יכולה. טל, אני לא יכולה לעמוד בהרצאות הדמגוגיות האלו. העומס של מילים טעונות רגשית במה שהבאת לפנינו הוא פשוט עצום, ולעומת זאת, התוכן המוחשי שואף לאפס. כן, הוצגו כאן הרבה עובדות, אבל בשום מקום לא הובהר הקשר הלוגי בין העובדות הללו לבין הטענות והעמדות שמציג הכותב. הכותב/נואם מסתמך על עמדה רגשית מסוימת, שברור שהיא מאד חזקה אצלו, ומשם ואילך יוצא מנקודת הנחה שכל מה שהוא אומר בדבריו מוכיח את אותה נקודה, ולפיכך מרשה לעצמו להימנע מכל תהליך של הוכחה קבילה ובעלת משמעות. אמירות בנוסח "פורנוגרפיה היא יחסי הציבור של האלימות נגד נשים", "פורנוגרפיה היא הזניית נשים וילדים" וכדומה *אינן* הוכחות. הן *אינן* אקסיומות. והן *אינן* טענות. הן *דעות*. אי אפשר להתבסס עליהן כדי לבנות עליהן טיעון. בסופו של דבר, יכולתי להפיק מהמאמר הזה מעט מאד תוכן ממשי, ועם חלק מהמעט הזה יכולתי להסכים: 1. פורנוגרפיה היא לא שוויונית: ברוך הבא לעולם האמיתי. מספר הסרטים (מכל סוג: קולנוע, טלוויזיה, פרסומות, ארוטיקה, פורנוגרפיה - מה שתרצה) שמציגים את יחסי המינים באור שוויוני שואף לאפס. לאור העובדה שמרבית הפורנוגרפיה מיועדת לצריכת גברים, ברור שהיא תבוסס על הפנטזיות שלהם ולא של נשים, ובכך היא אוטומטית תהפוך ללא שוויונית. גם "לאשה" הוא לא שוויוני, כי הוא מבוסס על מה שיוצריו מאמינים שהוא הטעם של נשים, ולפיכך הוא ממש לא פונה לגברים. אני הייתי מעדיפה שיילחמו קודם בעיתוני נשים בנוסח "לאשה", שמציגים נשים כפוסטמות שכל מה שמעניין אותן זה בגדים, דיאטות וקוסמטיקה, מאשר בפורנוגרפיה. זה פשוט יותר דחוף בעיני. 2. יש ניצול של נשים וילדים בכפייה לצרכי פורנוגרפיה: ניצול נשים וילדים בכפייה הוא *רע*. אין לו שום קשר לפורנוגרפיה, והוא קורה גם בתחומים אחרים. למשל, נשים מנוצלות מזה הרבה מאד דורות כעוזרות בית, מטפלות לילדים ושפחות מין, של אלה שקרויים "בעליהן". ילדים מנוצלים בבתי חרושת ברפובליקות בננות ברחבי העולם כדי לייצר מוצרים שאנחנו משתמשים בהם, כמו נעלי "נייק", למשל. לא אוהב ניצול נשים וילדים? תילחם מלחמת חורמה בניצול נשים וילדים. אבל לא הוכח בשום מקום שיש יחס של אחד לאחד בין ניצול נשים וילדים לבין פורנוגרפיה - השניים פשוט *לא* חייבים ללכת ביחד. למעשה, אני מאמינה שככל שהתחום יקבל יותר לגיטימציה, כך הניצול ילך ויפחת. קשה לנצל נשים וילדים בכפייה בתחום שמפוקח היטב על ידי מערכת חוקים שמכירה בקיומו ומבקרת אותו באופן קבוע ומסודר. זו הסיבה שמפעלים שמעסיקים ילדים לא קיימים בארצות הברית, כי אם במדינות שבהן הפיקוח לקוי. ייצור נעליים הוא לא דבר לא מוסרי. ניצול ילדים לייצור נעליים הוא כן. כנ"ל לגבי פורנוגרפיה. בקיצור, לא ראיתי כאן שום דבר שאפשר לנעוץ בו את השיניים. הרבה טיעונים עם הרבה עומס רגשי ומעט מאד תוכן של ממש, הרבה מאד קפיצות לוגיות שמדלגות על כמה עשרות שלבים בטיעון, מתוך התבססות על עמדות שלא הוכחו, הרבה מאד ציטוטים שגם הם מתבססים על עמדות ולא על ראיות, ומעט ראיות פיזיות, שלא קשורות בקשר לוגי לטיעון שנטען כאן. מעבר לעובדה שאני פשוט לא יכולה לקבל מאמר כזה, אני חושבת שיש מקום להגיד לאנשים שנושאים נאומים כאלה בפני ועדות הכנסת: רבותי, אתם שמים לעצמכם רגל. אוסף של טיעונים רגשיים, אמירות כוללניות, עובדות חסרות הקשר, שכולם קשורים יחדיו בקשר לוגי רופף מאד - *אינם* הדרך לבנות לעצמכם תמיכה רצינית. אני מתנגדת, נחרצות, לדברים הבאים: סחר בנשים. אונס. כפייה (על נשים, ילדים וגברים כאחד). פדופיליה. סנאף (ורצח והתעללות באופן כללי). זלזול בנשים. לאף אחד מאלה אין קשר מובנה לפורנוגרפיה. יש להם קשר לעולם של חוסר שוויון, חוסר חקיקה וחוסר אכיפה. לא לפורנוגרפיה. במלחמה בכל הדברים האלה, תמיכתי נתונה לכם במאה אחוז. במלחמה בפורנוגרפיה כשלעצמה, אני נגדכם בדיוק באותה מידה.
 

טל קר

New member
את זוכרת את הויכוח על איך מגדירים

פורנוגרפיה? זוכרת על ההגדרה שהבאתי שלא הסכמת איתה? אז ככה הם מגדירים פורנוגרפיה - למעשה אוסף הדברים שאת מתנגדת להם- אונס, כפייה, וכו´. אם את מדברת על מין מפורש, אני מסכימה איתך שזה לא בהכרח הולך ביחד עם כל הנ"ל, אבל כשהם מדברים על פורנוגרפיה על פי ההגדרה המקובלת עליהם (ועל עוד פמיניסטיות נחשבות כמו מקנון ודוורקין ומחוקקים שונים), זה בילט אין כי זו חלק מההגדרה.
 

Boojie

New member
סליחה, אבל אם המטרה היא לשכנע את

הכנסת להעביר חקיקה נגד פורנוגרפיה, הרי החקיקה הזו לא תהיה נגד ההגדרה ה"פמיניסטית" של פורנוגרפיה (ליודעי ח"ן בלבד), אלא נגד מה שמוגדר על פי החוק פורנוגרפיה. ומה זה? זה מה שמשודר בערוץ "ספייס" ו"פלייבוי" אצלי בסלון (כן, אני מנויה על הערוצים האלה, ואני בין האנשים שמאד כועסים על ההחלטה לאסור את זה). זה מה שרוצים לאסור בחוק, וזה מה שאנשים מבינים כשמרצים בפניהם הרצאה כזו. להגיד שההגדרה של הפורנוגרפיה היא משהו אחר, כשנושאים הרצאה כזו בפני הכנסת, זו היתממות. אלא אם כן, כמובן, המרצה אמר מראש: "ההגדרה שאני מתבסס עליה לפורנוגרפיה היא ´סרטים הכוללים אלימות נגד נשים וילדים ומתבססים על ניצול וכפייה´." ואם אכן הוא אמר זאת מראש, הרי שכל ההרצאה שלו היא אוסף של טאוטולוגיות חסרות משמעות. אם ההגדרה שלך לפורנוגרפיה היא כפי שנאמר לעיל, הרי שלהגיד "פורנוגרפיה מתבססת על ניצול וכפייה" זה לא להגיד כלום, כי זה מראש חלק מההגדרה שלך למילה.
 

טל קר

New member
החקיקה מגדירה פורנוגרפיה בדרך

שלהם כך שממש לא מדובר ביודעי ח"ן בלבד. זוכרת שהבאתי בזמנו את החוק הלוקסמבורגי ואת החוק הגרמני? אף אחד מהם לא מדבר על "ראיית איברי מין גלויים" אבל שניהם מדברים על כפיה וכו´. המטרה לא היתה לשכנע את הכנסת (ששם מין הסתם אין הרבה יודעי ח"ן) אלא ועדה מסוימת שאמורה להיות טיפהל´ה יותר מעורבת בענין. לאור כך, "פורנוגרפיה מתבססת על ניצול וכפיה" זה לא טאוטולוגיה אלא חלק מההגדרה לאלו שפחות יודעי ח"ן.
 

Boojie

New member
החקיקה כרגע מגדירה

שאסור לחברת כבלים לאפשר לי לשלם לה מנוי קבוע עבור ערוץ של סרטים פורנוגרפיים. מה הם סרטים פורנוגרפיים? אני ראיתי אותם, יש לי את הערוץ הזה בממיר הדיגיטלי שלי ברגע זה. אין בהם אלימות, אין בהם אונס, אין בהם כפייה. יש בהם סקס. זהו. את בטוחה לגבי מה שאת אומרת לגבי איך החקיקה מגדירה פורנוגרפיה? כי נראה לי שלפחות במה שנוגע לחוק הזה, המחוקק לא ממש מסכים אתך.
 

four seasons

New member
אכן

רק הום סינמה ישאר, הערוצים הפורנוגרפיים יעלמו זו הפשרה, גם לי יש ממיר דיגיטלי, אמת אין אלימות וכפיה, אבל עדיין יש שוביניזים והגברים שם באמת משעממים, לעומת זאת הנשים יצירתיות והם לא מאולצות לעשות משהו נגד רצונן, לצפות מידי פעם לא מזיק, אבל אני תמיד העדיף להאזין לרקויאם, להכנס לפורום או לקרוא ספר. ערוץ פונוגרפי מול מכון ליווי, פתרון אפשרי לסחר בנשים
 

Boojie

New member
אני לא ממש הייתי מתגאה בציטוט הזה.

הספר המסוים הזה של אסתר קל - ויש לי אותו, מאז ימי ילדותי הרחוקים, וקראתי אותו יותר מפעם אחת - הוא מיושן מאד, מבוסס רבות על עמדות הכותבת, ומפגין פה ושם גם עמדות לא-שוויוניות מקוממות ובלתי מוסתרות. וכל הקטע שהוצג לעיל הוא קטע שהוא נטו עמדות הכותבת. "האהבה מחפשת לה פינת מסתור"? הנה הגירסה שלי: האהבה היא בני זוג שהולכים שלובי ידיים ברחוב, ואנשים רואים את זה ומחייכים. האהבה היא בני זוג שיושבים על סלע מול הים, ביחד, ולא אכפת להם כמה אנשים אחרים רואים את זה. האהבה היא עדינות ורוגע, וגם צחוק ותשוקה וסערת יצרים. הפורנוגרפיה היא הכרה וקבלה של יצר המין של האדם, והנכונות להשתקע בו ללא רגשי אשם. הפורנוגרפיה היא חגיגת היצרים, חופשית ומשוחררת, בלי מגבלות. הפורנוגרפיה היא סיפוק של צרכים ומאוויים, גם של אנשים בודדים ומוגבלים, וגם של אנשים מלאים ומסופקים רגשית. נו? אז אפשר להציג כל דבר מתוך עמדה רגשית כזו ומתוך עמדה רגשית כזו. אז מה? ולהגיד שהאהבה היא ההפך של הפורנוגרפיה זה טמטום מוחלט. בין אהבה לבין פורנוגרפיה פשוט אין קשר - הן לחלוטין בלתי תלויות זו בזו. אהבה היא רגש מסוים, כוללני וחזק. פורנוגרפיה היא עירור וסיפוק של יצר המין. איך לעזאזל השתיים קשורות אחת לשניה? ולמה בדיוק הן אמורות לסתור זו את זו? ממתי אדם אמור לבחור בין אהבה לבין פורנוגרפיה, אבל לא שתיהן? שמא איפה שיש אהבה, אין פורנוגרפיה, ואיפה שיש פורנוגרפיה, אין אהבה? אם לצטט את ז´וז´ו: "באמ´אמא שלי, מה זה החרטה הזה?" עמדות כאלו חשודות עלי, תמיד. הן חשודות עלי שהכותב אותן מזלזל, מסיבה כלשהי לא ברורה, בצרכי הגוף וביצר המין, ומרגיש דחף לאו-בר-כיבוש להוכיח לעצמו את אנושיותו על ידי שימת הדגש על עולם הרגש והרוח על פני עולם היצר והגוף. "מין זה בסדר, אבל רק אם מצדיקים אותו קודם באהבה אמיתית". ראבאק, אנשים! גוף ומין ויצר הם דברים לגיטימיים ואנושיים בדיוק כמו רגש ורוח! מין נטו הוא לא דבר רע, הוא לא דבר חייתי, הוא לא דבר בהמי, אלא הוא פשוט חלק מהחוויה האנושית הכוללת! כמובן שמין, ופורנוגרפיה, ויצרים, וכל הג´ז הזה, לא יכולים להתקיים כחלק היחיד מתוך החוויה האנושית. אבל גם אהבה לא! אף אדם לא יכול לחיות כשכל החוויה האנושית שלו היא אהבה. החוויה האנושית היא מכלול, וכל המרכיבים שלו לגיטימיים. ומי שעסוק כל כך בדה-לגיטימציה של רכיב אחד מתוכה, מתוך החשש שהוא סותר את כל השאר, נראה לי שמשהו עמוק מאד נדפק אצלו בילדות.
 

ספיר ק

New member
מה איתך?

לזלזל בספר החשוב הזה? לקרוא לו מיושן? לא שוויוני? עוד כמה צטטות, להנאתכן: "הזונה אינה מוכנה להתמודד עם קשיי החיים שכל האנשים מתנסים בהם, היא מותרת על כל מאבק... היא מסתכלת בכל בקנאה מרה על כי לה אין חיים הגונים ושלוים, כי לה אין בית וילדים המקבלים נשיקה ותפוח מאת אמא בבוקר... בנקמתן הן לועגות לאנשים "הישרים וההגונים". לעיתים קרובות הופכת הזונה ללסבית..." (על הומוסקסואליות) "יש סבורים כי המניע הוא פחד מפני המין השני, מפני השוני שבו, פחד גדול כל כך עד שהוא מעדיף להשאר בתוך המוכר והידוע לו - בני מינו. אין שום פגם גופני בהומוסקסואל, הסטיה היא נפשית, וכיום ניתנת עזרה לכל הפונים לרופא המין והנפש, למען יחזרו להיות אנשים מאושרים, בריאים בנפשם ובגופם". (על המחזור החודשי) "אין צורך לבכות... זו לא מחלה, זו פשוט התרגשות, התרגשות גדולה שאת אישה! ועכשיו חייכי, ושאף אחד לא ידע! זהו סודך הפרטי הנפלא. רשמי בפנקסך הקטן את התאריך לזכרון. היי אמיצה. אנחנו הנשים אמיצות מאד, הן אנחנו נהיה פעם אמהות..." "יום אחד מעוררים ההורמונים ביצית... זו מתנערת, מזדקרת, מתנפחת וכשהיא מבשילה, היא נפרדת מחברותיה ויוצאת למסע. מסע ללא שוב. מסע נועז ומיוחד... כל תא ברחם תופח מנחת, כלי הדם מתעבים ומכים בקצב מוגבר. הכל מתעניינים מי היא הביצית, מה טיבה, ואיך היא מרגישה... ואילו היא, הגברת, ממתינה, בשקט, בענווה. היא מחכה לחתן. לזרע הגבר שיגיע ויתאחד עימה... אבל הביציות... כדרך הנערות, גאות הן מאוד! הן אינן מוכנות לחכות בלי סוף ימים ולילות, ל´אדון החתן´. או שהוא יגיע במהרה - או שהן נעלבות ומסתלקות, וחסל, אין פגישה! שידע...! ...48 שעות היא מוכנה לחכות אך לא עוד. וכשאין מופיע זרע הגבר להתאחד עימה, נקפדים מרוב צער חייה, והיא איננה עוד. ...קחו דוגמה מן הביציות, לעקשנות ולדבקות במטרה. רק שבוע ימים לאחר הכשלון, כבר מתעוררת ביצית חדשה ואומרת: ´אחותי לא הצליחה, אני אנסה את גורלי´..." "האוננות היא תופעה חולפת של גיל ההתבגרות". "הבנים... הם מטבע ברייתם אחרים. הם חדים יותר, מתלהטים על נקלה, מתפרצים מהר, יצרם המיני מתלקח חיש קל. כך יצר אותם הטבע, הם בנויים ככה. אברי המין הגבריים הם חיצוניים ומשום כך גם מתעוררים על נקלה. כך בנה אותם הטבע. הנערה היא אחרת. לאט-לאט מבשילה. שנים עוד תעבורנה עד שתבשיל ותפתח. ניצן סגור היא, ממש כשם שאברי המין שלה מוצנעים, ומופנמים, עמוק בתוכה, כך טבעה האמיתי של הנערה. כזאת בראה הטבע, אולי משום שבעתיד תהא אם ועליה להיות זהירה ולשקול את מעשיה בתבונה למען שנים?"
 
בוג´י - מה זה טאוטולוגיות? ובנוסף:

כשאת אומרת ש"להגיד... זה טמטום" גם את נוקטת בשפה רגשית ובמקרה זה גם פוגעת. ובנשא: בויכוח על פורנוגרפיה נשכחים דברים בסיסיים כמו השינוי שחל בדרך בה מובאים תאורים פורנוגרפיים שמקביל לשינוי שחל בחיים ובדרך הביטוי החברתית של החברה האנושית. פורנוגרפיה אמורה לתאר ולחשוף איבריםופעיויות מוצנעים בדרך כלל והמוגדרים כטאבו, בכתב או בציור/צילום על מנת לגרום הנאה, גרוי, סיפוק וכו´. היא היתה אסורה שנים רבות במדינות שונות והשינוי הגיע בהדרגה. מה שפעם נחשב פורנוגרפי היום נחשף ברחוב או על שפת הים או על ספסל בשדירה. לא הפורנוגרפיה אמורה לעמוד על ספסל הנאשמים אלא השימוש שעושים בה. לחשוף פין רפוי או זקור בחשיפה פורנוגרפית איננו נוגע באלימות או כפיה וגם לא השתגלות וגם לא מראה של פות. אני מסכימה איתך שאין בין פורנוגרפיה כשלעצמה לבין אלימות ולא כלום, אבל, השינוי שחל בחברה משתקף גם בפורנוגרפיה וכשזו פונה לעסוק רובה ככולה בהצגת אלימות מינית כלפי נשים, ילדים ובעלי חיים וגם כלפי נערים וגברים, היא הופכת למקור לרוע. לדעתי חייבים להבדיל בין סוג אחד לשני. כמו שהזנות איננה הבעייה אלא הסרסרות, כך הפורנוגרפיה איננה הבעייה אלא האלימות. אם לאסור, אז על אלימות בכל הקשר, במקרה זה ע"י פורנוגרפיה.
 

Boojie

New member
טאוטולוגיה -

משפט שהוא בהכרח נכון. הסוג השגרתי של טאוטולוגיות הן מהצורה "X הוא X" (ורד הוא ורד הוא ורד - זו טאוטולוגיה, למשל). כאשר את מגדירה "פורנוגרפיה = תיאור של אלימות נגד נשים וילדים בכפייה" ואז אומרת "פורנוגרפיה דורשת כפייה" אמרת טאוטולוגיה, כי רעיון הכפייה הוא חלק מהגדרת המושג שלך. זה משפט שנכון בהכרח, אבל הנכונות שלו לא נובעת מכך שהטיעונים שלך טובים, אלא מכך שאמרת את אותו הדבר פעמיים. זה כמו להגיד "דבר שדורש כפייה - דורש כפייה". לגבי "טמטום" - אני לא נואמת בפני וועדה של הכנסת, כך שאני יכולה לדבר בצורה יותר חופשית (ואגב, נקיטה בשפה רגשית היא לא בהכרח דמגוגיה. היא דמגוגיה רק אם היא לא כוללת טיעונים תקפים, אלא מסתמכת רק על אמירה רגשית כדי להטות את דעת השומע. האמירה "אהבה היא דבר נפלא", למשל, אינה אמירה דמגוגית). זכותי המלאה לחשוב שטענה מהסוג שהועלתה בקטע של אסתר קל היא טמטום. אם אני אגיד לך משפט בנוסח "כל הכלבים הם בני תמותה, אריסטו הוא בן תמותה, לפיכך אריסטו הוא כלב" - זה לא מטומטם? זה מטומטם, כי הסקתי פה מסקנות בצורה לקויה לחלוטין, מה שאינטליגנציה מינימלית אמורה למנוע. כנ"ל לגבי הפורנוגרפיה כהיפוכה של האהבה. אהבה היא רגש. פורנוגרפיה היא עירור וסיפוק היצר המיני. להגיד שהפורנוגרפיה היא היפוכה של האהבה זה בערך כמו להגיד שתפוחים זה ההפך משמאלניות. זה לקחת שני דברים, משתי קטגוריות מושגיות שונות לגמרי, ולהשוות אותם. ולא סתם להשוות אותם - לטעון שהם הפוכים זה לזה ושוללים זה את זה. זה, תסלחי לי, טיעון מטומטם. והוא נשאר מטומטם גם כשאני מנסה להיות מנומסת. ואגב, אני נגד איסור גורף על אלימות - אני, למעשה, נגד כל איסור שעשוי לפגוע בחופש הביטוי. למשל - אם סרט מסוים מציג גבר מכה את אשתו כדי להראות כמה שהחיים שלה נוראים - תאסרי להציג אותו? כמובן שלא. אז איך תקבעי איזו אלימות לגיטימית להצגה ואיזו לא? המדד שלי הוא במידת הנזק הנגרמת. עד היום, איש לא הוכיח לי שפורנוגרפיה נטו (בני אדם מקיימים יחסי מין) מזיקה (כמובן, לאדם בוגר מספיק כדי להבין את מה שהוא רואה), בטח לא יותר מאשר קולנוע רגיל. ועד היום, איש גם לא הוכיח לי שפורנוגרפיה קשורה בקשר בל יינתק באלימות, כפייה או פגיעה בזכויות נשים. לפיכך, לא מקובלים עלי הטיעונים שהוצגו. יתרה מכך - אני לא מקבלת את ההגדרה "הפמיניסטית" (ואני עדיין תוהה איזה אחוז בדיוק מאוכלוסיית העולם מכיר בהגדרה הזו) של פורנוגרפיה. אם עבור כל העולם פורנוגרפיה היא "תיאור מפורש של פעילות מינית", הרי שלא מקובל עלי שקבוצה קטנה תכריז שפורנוגרפיה היא בעצם כדור סגול עם נקודות ירוקות. זה חסר כל הגיון, במיוחד כשמנסים ליצור תקשורת בין אותה קבוצה קטנה לבין שאר העולם. מי שרוצה לטבוע מושג חדש, ייכבד וימציא לו גם מילה חדשה. במיוחד זה מפריע לי כשמביאים טיעונים מהסוג הזה בפני הכנסת. כי הכנסת, מה לעשות, מלאה באנשים רגילים, לא באנשים שחיים על האג´נדה הפמיניסטית של השד יודע מי. אנשים שעבורם ההגדרה של פורנוגרפיה היא ההגדרה המילונית - תיאור מפורש של פעילות מינית. וכשבאים ואומרים להם "פורנוגרפיה זה רע", הם לא מבינים מזה "סרטים עם אלימות וכפייה כלפי נשים וילדים זה רע" (איכשהו נראה לי שכולם יסכימו עם הטענה הזו), אלא הם מבינים מזה "סרטים שבהם רואים פעילות מינית מפורשת זה רע". והחוקים יחוקקו על פי ההגדרה הזו, לא על פי ההגדרה הפרטית של האג´נדה הפמיניסטית. ומה שקורה בסופו של דבר, זה שמגבילים את מה שמותר לי לראות בסלון הפרטי שלי, בלי להזיק לאף אדם.
 

אנה בלק

New member
על אהבה והפעם מזוית של אריאנה מלמד

אני פשוט מעריצה את הכתיבה שלה:כמו סוכריית מנטה חריפה
 
בוג´י - תודה על תשובתך המאד מפורטת

והארוכה. אני מעריכה זאת כי ידוע לי כמה זמן לוקח לי לכתוב הודעות. בכל אופן, אני אישית לא מחברת בין פורנוגרפיה לבין כפיית מין. הדבר קיים אבל איננו חלק מהגרתה של פורנוגרפיה כמושג. אני מסכימה איתך שאיסור על פורנוגרפיה יהיה חייב להיות גורף וככזה הוא פסול. עם זאת אינני שלמה בענין האלימות. אני מתנדנדת בין הממצאים המורים על התעוררות אלימות בקרב צופים בסרטים אלימים לבין המחשבה שאיפהשהו בחיים האלימות הרדומה שבאנשים אלה, היתה מתעוררת במילא. לא יודעת עדיין ואין לי דעה מגובשת ומוצקה בענין כמו שלך.
 

wasaby

New member
עוד בעיה

אנשים רבים נהנים ממין כוחני בהסכמה. יש אנשים שרוצים להיות מושפלים בעת קיום יחסים אינטימיים, לאבד שליטה באופן זמני, או לסבול כאב. יש אחרים שהצרכים שלהם הפוכים. אני מניחה שרובכם תסכימו כי כל עוד הדבר נעשה בהסכמה מלאה בין שני בוגרים אין בכך פסול. ומה לגבי סרטים מעוררים מינית לאותו קהל? זה כבר בעייתי הרבה יותר. ראשית כי לא ניתן לדעת בשום דרך האם השחקנים בסרט נתנו את הסכמתם החופשית להשתתף במעשים כאלה. אבל גם כאשר מדובר במדיום שאינו דורש השתתפות של אנשים בשר ודם כמו סיפורים אירוטיים עלול להיות נזק לקטינים או לאנשים נוחים להתרשם הנחשפים לפנטזיות כאלה.
 
למעלה