תשובה וגם הערה לאור
לימודי נטורופתיה שווים את זה אם יש רצון ללמוד את התחום, אם קיימת בערה אמיתית לדבר. כמעט כמו עם כל מקצוע אחר. ליצור לעצמך הכנסה בתחום זה עניין מורכב שדורש מאמץ, אבל יש עוד הרבה מאוד תחומים שדורשים את המאמץ הזה, ולכן זה לא שונה מכל תחום אחר. החשוב הוא לשבת ולחשוב אם זה הדבר שרוצים לעסוק בו בחיים. והערה קטנה לאור- רבות הן התשובות שכוללות את הרעיון שאם רוצים לעשות כסף אז כדאי ללכת לראיית חשבון או כל תחום אחר. בעיניי זו תשובה שאינה הוגנת. ראשית כיוון ובמקרה זה, השואלת שואלת מבחינתה שאלה לגיטימית, אבל היא לא יודעת שאותנו פה בפורום שואלים את זה כל שני וחמישי וכבר קצת נשבר לחזור על אותו עניין שחוק. אולי שווה, ברמה הזו, לעשות איזה שהוא טאגליין שמפנה לשאלות דומות שנשאלו בעבר בפורום, וכך יהיה יותר קל לתת תשובות לעניין הזה. שנית, אני חושבת שיש בזה משהו לא נכון. יש לנו 2 חברים שהם רופאי שיניים- לא יותר פשוט להם בחיים בכלל.
להפתעתי כי רבה הם נתקלים כמעט אחד לאחד בהתלבטויות שליוו אותי כשהייתה לי קליניקה- איפה לפרסם, איך לפרסם, מה הכי נכון, אתר אינטרנט, מטופלים, איך מגיעים אליהם ועוד ועוד. וזו רק ההתחלה. אם הם לא יישברו בדרך, אף אחד ממש לא מבטיח שהם יצליחו להתפרנס מזה. עסק עצמאי הוא עסק עצמאי, וזה ממש לא משנה מהו התחום שבחרנו לעבוד בו. לבנות עסק עצמאי זה קשה, זה לוקח זמן, זה דורש מחויבות לאורך זמן, זה דורש לדעת לעשות את הדברים נכון ועוד המון דברים. נכון שאנחנו נתקלים בדברים אחרים מרפואת שיניים או אנשי אינטרנט (שגם שם השוק רווי בצורה מטורפת), אבל הבסיס דומה. קשה להתפרנס בארץ, אבל אפשרי.