נזילת שמן

שלום.
יש לי וולוו s60 שנת 2013 105 אלף ק"מ, שמורה ומטופלת מאד. שמתי לב לטיפות שמן בעת חניה ונכנסתי למוסך.
לאחר שטיפה, המוסכניק אמר שהנזילה מהטורבו וזה סיפור של כ-8 אלפים ש"ח.
אבקש לציין שלא נדלקה נורית התרעה, האוטו לא מעשן, אין רעשים, והוא סוחב כמו שד. איך אני יכול לוודא שהאבחנה
נכונה ואין פה ניסיון לעקיצה?
אשמח ואודה מאד לקבל לעצה והדרכה כיצד לפעול.
 

חן 1111

Active member
קודם כל, לך למוסך אחר שיבדוק.
שנית, קצת לא סביר שזה הטורבו. הטורבו הוא חלק סגור, אם יש בעיה במחזירי השמן שלו, השמן נשאב עם האוויר למנוע ונשרף שם. אז שווה שעוד מישהו יבדוק את זה.
 

boriska1

Well-known member
האם נכנסת למוסך החברה? חשוב לציין.
מנסיוני האישי, עם אוטו דומה מערכת ההתראות במכונית זו אמינות מאוד, לפני שתדלק לך מנורה, תקבל התראת טקסט.
תרגע, בכל מקרה זה לא 8.000 שקל. זה הרבה פחות.
לעתים רחוקות מאוד, נדלקת נורה אדומה עם טקסט: תעמיד את האוטו בביטחה ואל תמשיך לנסוע. זה קרה לי פעם אחת, כאשר התפוצצה
צינורית מים.
בטוח שחכמים ממני יתנו לך עיצות מעשיות יותר
 
תודה boriska1 על הזריזות. האוטו לא מטופל במוסך היבואן. התעוררו אצלי לי ספיקות לגבי אמינות המוסכניק. (הוא לא מאפשר לי להיכנס מתחת לאוטו שעל הליפט לראות את מקור הנזילה. ואגב, היה לי לאחרונה איבוד מים והמוסכניק מאד התאמץ שאשאיר את האוטו במוסך לבדיקה שלא בנוכחותי. אבל התעקשתי להיות נוכח בעת בירור מרור הנזילה והתברר שזה היה בגלל קרע בצינורית)
 

boriska1

Well-known member
לפני כשנה, עברתי דירה. נזקקתי להרבה בעלי מקצוע, גם מוסכניק. כמובן המלצות חברים... לפעמים עובד....גיליתי, יש אתר ושמו - מידרג,
זה המקום היחיד שיש בו חוות דעת אמיתיות על כל בעלי מקצוע... כל השאר חאפרים. גם את המוסכניק שלי מצאתי שם ואני מבסוט.
קרא קצת עליהם ברשת. אחרי כל עבודה עם בעל מקצוע מרשימתם, אתה מקבל טלפון מהם ומבקשים חוות דעת מפורטת.
חוות הדעת שם אמינות מאוד. יש האומרים, שבעלי המקצוע שם יקרים ב10-15 אחוז, אבל שווה.
ושוב חוזר, תמתין לחכמים ממני, יוכלו לתת לך עיצות מקצועיות, גם על דחיפות הטיפול.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
תודה boriska1 על הזריזות. האוטו לא מטופל במוסך היבואן. התעוררו אצלי לי ספיקות לגבי אמינות המוסכניק. (הוא לא מאפשר לי להיכנס מתחת לאוטו שעל הליפט לראות את מקור הנזילה. ואגב, היה לי לאחרונה איבוד מים והמוסכניק מאד התאמץ שאשאיר את האוטו במוסך לבדיקה שלא בנוכחותי. אבל התעקשתי להיות נוכח בעת בירור מרור הנזילה והתברר שזה היה בגלל קרע בצינורית)
תחליף מוסך.
 

moshecaspi

Active member
א. תאורטית המוסכניק צודק כי אסור לאדם להיכנס לאזור העבודה בגלל החשש מפגיעה, אבל לא הייתי מטפל אצל מוסכניק כזה שלא נותן לי לראות היכן הבעיה. לכן במקומך הייתי מקבל הצעות אחרות, דורש לראות היכן הבעיה, ומצלם אולי את מקום הנזילה לצורך התייעצות. עוד אבל...

ב. מחוק הגנת הצרכן:

2. (א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:

(1) הטיב, המהות, הכמות והסוג של נכס או שירות;

לכן, לדעתי, מגיע ללקוח לראות היכן הבעיה. אבל תיזהר שלא תיפגע במוסך, ואל תמהר לתבוע מוסכניק אם נפגעת, כי בסה"כ הוא היה נחמד אליך.

ג. 20 ש"ח סוגרים במכה. על 8000 ש"ח דורשים שירות שלא כל כך קיים לצערנו במדינה, ובודקים במקומות אחרים.
 
איך זה נגמר? אז זהו שזה עוד לא נגמר. החליפו לי סט אטמים למנוע, בתקווה שהבעיה תיפתר. לצערי, נזילת השמן ממשיכה וככל הנראה מקורה מאזור הטורבו או מאביזריו, כך לפי השערת המוסך.

איך אתם מציעים לי להתנהל במצב הזה כאשר לפניי האפשרויות האלה:

1) טורבו מקורי חדש מוולוו עולה 8400 ש"ח (לא כולל פירוק והרכבה)
2) חליפי חדש 3500
3) לעשות שיפוץ שעלותו וטיבו לא ידועה לי?

אודה לכל הדרכה ועיצה.
 

חן 1111

Active member
איך זה נגמר? אז זהו שזה עוד לא נגמר. החליפו לי סט אטמים למנוע, בתקווה שהבעיה תיפתר. לצערי, נזילת השמן ממשיכה וככל הנראה מקורה מאזור הטורבו או מאביזריו, כך לפי השערת המוסך.

איך אתם מציעים לי להתנהל במצב הזה כאשר לפניי האפשרויות האלה:

1) טורבו מקורי חדש מוולוו עולה 8400 ש"ח (לא כולל פירוק והרכבה)
2) חליפי חדש 3500
3) לעשות שיפוץ שעלותו וטיבו לא ידועה לי?

אודה לכל הדרכה ועיצה.
האם בדקת את זה בעוד מוסך, או שאתה עדיין סומך רק על הראשון?
אין בעיה עם שיפוץ במקום מקצועי. ותשאל כמה עולה אז תדע.
ואין בעיה גם עם חליפי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
איך זה נגמר? אז זהו שזה עוד לא נגמר. החליפו לי סט אטמים למנוע, בתקווה שהבעיה תיפתר. לצערי, נזילת השמן ממשיכה וככל הנראה מקורה מאזור הטורבו או מאביזריו, כך לפי השערת המוסך.

איך אתם מציעים לי להתנהל במצב הזה כאשר לפניי האפשרויות האלה:

1) טורבו מקורי חדש מוולוו עולה 8400 ש"ח (לא כולל פירוק והרכבה)
2) חליפי חדש 3500
3) לעשות שיפוץ שעלותו וטיבו לא ידועה לי?

אודה לכל הדרכה ועיצה.
ואי אפשר להשיג בחנות שמוכרת חלפים מפירוק?
 

boriska1

Well-known member
מה שברור , לא חדש , זה אוטו 2013.
כפי שאני מבין, יש היום מוסכים שמתמחים רק בטורבו. הבעיה, קשה מאוד לקבל עליהם המלצות, שכן זה טיפול נדיר.
הייתי מחפש באתר מידרג , אם יש שם כאלה עם כמה עשרות המלצות. חוות דעת שם אמיתיות, מנסיון.
ועוד משהו: כיוון שההוצאה גדולה, תמצא מקום שיודעים לעשות דיאגנוסטיקה טובה. במקרה הגרוע במוסך החברה, זה עולה שם כ400 ש"ח,
אבל עולים על הבעיה. יכול להיות שהם יציעו לך הצעהואז לא תשלם על הדיאגנוסטיקה. מנסיוני, עושים שם עבודה טובה.
 
במוסך היבואן רצו 1000 ש"ח על בדיקה והצעת מחיר (ואם אני מתקן אצלם אז הסכום מקוזז) אחרי שאמרו את זה ברור שברחתי משם.
התברר לי גם שבדיקה דיאגנוסטית לא יכולה לאתר נזילות שמן ולא לקבוע מה קורה בתוך הטורבו. באשר לאתר מדרג, אין שם המלצה
על אף מכון לשיפוצי טורבו. באשר למחיר שיפוץ אז אומרים שצריך לפרק ואז יודעים מה קורה.

נו, יש למישהו עיצה קונסטרוקטיבית? אשמח ואודה על כך.
 
בוקר טוב.
אשמח לעצתכם בהתלבטות שלי:

קיבלתי במייל הצעת מחיר לטורבו חדש 0 ק"מ במחיר 1800 ש"ח + מע"מ מחברת "קבוצת שלמה נאור" אני משער שהחברה תאמר שהיא לא יכולה לתת אחריות כי הדבר תלוי בטיב ההרכבה ומאידך המוסך יאמר שהוא לא יכול לתת אחריות למוצר שהוא לא יודע מאיפה הוא.

מה עושים?

זו חברת "קבוצת שלמה נאור" :


 

מ ש ה 53

Well-known member
בוקר טוב.
אשמח לעצתכם בהתלבטות שלי:

קיבלתי במייל הצעת מחיר לטורבו חדש 0 ק"מ במחיר 1800 ש"ח + מע"מ מחברת "קבוצת שלמה נאור" אני משער שהחברה תאמר שהיא לא יכולה לתת אחריות כי הדבר תלוי בטיב ההרכבה ומאידך המוסך יאמר שהוא לא יכול לתת אחריות למוצר שהוא לא יודע מאיפה הוא.

מה עושים?

זו חברת "קבוצת שלמה נאור" :


שים לב לביקורות על העסק...
בעיקרון, אולי אפשר לתת להם להתקין, ככה שהם לא יוכלו להתכחש לאחריות. אבל אם הם נותנים אחריות רק ל-3 חודשים זה אולי אומר דרשני.
 

boriska1

Well-known member
קודם כל תמצא לך מכונאי טוב.

אני יודע לגבי מנועים משומשים, ליבואנים ממוסדים יש היסטוריה מלאה של האוטו ממנו פורק המנוע.
אם הם גם יתקינו לך, זה אחלה.
3 חודשים זה זמן סביר לחלק הנמכר כמשומש.
 
ובכן, חברת "קבוצת שלמה נאור" הודיעה לי שהיא נותנת אחריות של 3 חודשים ואני רשאי להרכיב את הטורבו איפה שאני רוצה.
עכשיו, לפני שאני מזמין את הטורבו, נותר לי רק לוודא כי אכן מקור הנזילה בטורבו וזה לא בגלל סיבות אחרות כמו, מחזיר שמן,
אטם אגן שמן, פילטר שמן, ועוד או אפילו מכסה שמן.

רציתי לשאול, כדי לדעת בוודאות שהנזילה היא מהטורבו חייבים לפרק אותו?
 

מ ש ה 53

Well-known member
ובכן, חברת "קבוצת שלמה נאור" הודיעה לי שהיא נותנת אחריות של 3 חודשים ואני רשאי להרכיב את הטורבו איפה שאני רוצה.
עכשיו, לפני שאני מזמין את הטורבו, נותר לי רק לוודא כי אכן מקור הנזילה בטורבו וזה לא בגלל סיבות אחרות כמו, מחזיר שמן,
אטם אגן שמן, פילטר שמן, ועוד או אפילו מכסה שמן.

רציתי לשאול, כדי לדעת בוודאות שהנזילה היא מהטורבו חייבים לפרק אותו?
אני מניח שמי שקבע שהנזילה היא משם זיהה שנזילה אכן משם. אחרת מה התועלת במכונאים?
 
יש לי בקשה. אודה מאד למי שיודע או יואיל בטובו לברר לי כמה שעות עבודה יש בפירוק והרכבה של טורבו בוולוו s60 ???

בעוד שהמחיר הממוצע לכך באתר מדרג הוא כ-660 ש"ח, במוסך טוענים כי כשמדובר בוולוו זה סיפור אחר ומאד מאד יקר,
ושצריך גם "לפרק את הגשר".
 

boriska1

Well-known member
שניאור, תמצא לך מכונאי מיומן שאתה סומך עליו. ואכן בוולבו הכל מסובך יותר ויקר יותר. שאלה בכמה. על השאלה שלך כמה שעות עבודה זה, תוכל לברר במוסך המרכזי.
 
למעלה