נושאי רבעונים להנהגה

yellyc

New member
נושאי רבעונים להנהגה

כדי למקד את עבודת ההנהגה, חשבתי לחלק את שנת הפעילות ל4 ולכל ריבעון כזה לתת נושא שההנהגה תתמקד בו יותר. נושאים כאלה יכולים להיות מ2 סוגים: 1. בעיות בחברה - דברים כמו קבוצות מסויימות בחברה וכו' שאנו חושבים שכדאי שנתמקד בהם, ויותר חשוב מזה 2. בעיות בתנועה - דברים כמו חוסר גיבוש בשכב"ג, מחסור ועשייה, פילוג בין הסניפים וכו'... אני מעלה את הדיון הזה כדי שאנשים שמתכננים להגיע לישיבה כבר יתחילו לחשוב על נושאים שמעניינים אותם, וכדי שאנשים שלא מגיעים ויש נושאים מסויימים שחשובים להם יגיבו פה, ואני אעלה אותם בדיון. אריאל
 

ohadsh15

New member
בעיית ההשתמטות

בשנים האחרונות ישנה תופעה הולכת וגוברת של בני ובנות נוער שמחליטים, לרוב מתוך מניעים אנוכיים לחלוטין, שהם אינם מעונינים לשרת בצה"ל ולכן ממציאים סיבות שונות ומשונות שיפסלו אותם משרות חובה ויאפשרו להם להשתחרר ממחויבותם החוקית למדינה (משתמטים). אני מאמין שאנחנו, בתור תנועה הדוגלת קודם כל בציות לחוקי המדינה ובנוסף במעורבות חברתית, צריכים לחרוט על דגלנו את ערך השירות הצבאי כערך מקודש שכל ניסיון להתחמק ממנו (ואני לא מדבר על שירות לאומי) הוא פסול לא רק חוקית אלא גם חברתית.
 

yotambal

New member
אוהד

תנועה הדוגלת קודם כל בציות לחוקי המדינה? אנחנו לא עבריינים אבל מתי פעם אחרונה ישבנו ודיברנו על חוקי המדינה? מעורבות חברתית? צבא זה לא מעורבות חברתית.. אתה לא מתנדב לצבא.אולי אתה עושה שמה חייל ואולי אתה תורם למדינה אבל בשורה התחתונה אתה חייב לעשות את זה. אתה יכול להתנדב לסיירות מובחרות.. אבל זה לא אותה התנדבות. אני לא מדבר פה על החשיבות של צה"ל ולא על החשיבות של הגיוס. אבל אני לא מוצא סיבה שזה יהיה נושא מרכזי בשיח של נוער תל"ם
 

ohadsh15

New member
יותם

כשטענתי שאנחנו תנועה שדוגלת בציות לחוקי המדינה התכוונתי בדיוק למה שאתה ציינת כמובן מאליו- איננו תנועה עבריינית ואיננו סובלנים כתנועה לעבריינות בקרבנו, והשתמטות הינה עבירה חמורה. בנוגע למעורבות חברתית לא התכוונתי שהתגייסות לצה"ל הוא אקט של מעורבות (זוהי חובה אזרחית מעוגנת בחוק שעליה מבוסס כל הטיעון שלי) אלא נקיטת עמדה ואפילו מעשים בנוגע לתופעת ההשתמטות.
 

ohadsh15

New member
אז ככה-

1. כאשר פעיל בנוער תל"ם מגיע לגיל גיוס הוא כבר מזמן איננו חניך אלא מד"צ ואפילו רכז. 2. התגובה צריכה להיות כמו לכל מעשה עברייני- למנוע מאותו אדם לפעול בקרב התנועה עד שיוכיח כי הבין שמעשיו היו שגויים ונוגדים את ערכי התנועה או לחליפין, יוכיח את התנועה על טעותה, תוך הבאת טיעונים תקפים שמצדיקים את מעשיו.
 
אתה חושב שנוער תל"ם צריכה לקבל לעבודה

רכזים למחנה או לתנועה אנשים שהשתמטו משירות חובה בצה"ל? אתה צריך להבין שיש הרבה סיבות לאי שירות בצבא וצריך להפריד ביניהן: 1. רפואית- פטור רפואי מכל סיבה שהיא 2. השתמטות על רקע פצפיסטי.
 

ohadsh15

New member
תשובה

בנוגע להבדלה שלך בין שני סוגי ההשתמטות, אינני מחשיב אי שירות על בסיס רפואי השתמטות אלא מוצדק והייתי מעריך בן-אדם במצב זה, אם מצבו הבריאותי מאפשר לו זאת, שיעשה שירות לאומי. אי שירות על רקע פציפיסטי הוא השתמטות לא חוקית לכל דבר שצריך להוקיע מן השורש. יש מספיק תפקידים בצה"ל שאין להם דבר וחצי דבר עם לחימה או תמיכת לחימה. ישנו עוד סוג מרכזי מאוד של השתמטות שהוא אי שירות על רקע דתי, תופעה שלדעתי פסולה לחלוטין כי היא מובילה ליצירת רובד באוכלוסיה שמנותק ממנה לגמרי, לא תורם לה ומהוה נטל כלכלי וחברתי על כל הסובבים אותו (שאר אזרחי ישראל). ובנוגע לשאלה שלך, אני מאמין שאם אדם השתמט משירות חובה באופן לא חוקי ומאמין שמה שהוא עשה הוא צודק, על התנועה למנוע ממנו את האפשרות להפיץ את אמונתו זאתי בקרב חניכיה ופעיליה בכל דרך שהיא, ועל אחת כמה וכמה לא לקבלו לעבודה, אפילו לא התנדבותית. נ.ב. אפשר לדעת עם מי יש לי הכבוד להתדיין בנושא חשוב זה?
 
למעלה