מתי יש חפלה עירקית?

מתי יש חפלה עירקית?

מישהוא יודע אולי מתי יש חפלה ערקית באיזור המרכז? ועוד בקשה קטנה אם מישהוא יודע אתר שממנו אפשר לברר פשר שמות משפחה ויוכל להעלות אותו לכאן אני ישמח. תודה מראש לכל העוזרים!
 
לשולט של קלימנטינה

ברוך בואך לפורום. אזה שם משפחה אתה רוצה לברר את המשמעות שלו, אולי אני אצליח למצוא את המשמעות ....... שיהיה לך כייף.
 
שם משפחה עלימה

עלימה זה שם של אישה, המשמעות שלו זה אחת שיודעת הכל. הולכים אצל עלימה כדי לקבל תרופה מהתרופות ההם, עלימ זה גם חכם דת, הולכים אצל העלימה כדי לקבל עצה בענייני נישואין, מין, מחלות...... אפילו להטיל קללה על מישהו, זה אחת שמאוד חכמה ויודעת הכל, נשים פונות אליהה כדי לקבל פיתרון לבעיותיהן. אך ייתכן ששם של אישה הוא שם המשפחה ???????. עלימה זה שם נפוץ אצל העיראקים, גם אצל היהודים וגם המוסלמים, אבל זה שם של אישה, ובדרך כלל שם המשפחה ע"פי שם הגבר. אך קרה ששם המשפחה נהיה לפי שם האישה. ייתכן שהאמא הייתה אישה מאוד חכמה ומאוד בעלת השפעה ומאוד קדושה, שהמשפחה נקרתה על שם עיסוקה של האם. היינו יכולים לומר שזה סתם שם ולא עיסוק, אבל אם זה היה סתם שם אז לא היו קוראים למשפחה על שם האם, לכן זה חייב להיות העיסוק שלה, היא הייתה עד כדי כך חכמה ומיוחדת ובעלת השפעה בקהילה שלכל המשפחה קראו על שם עיסוקה. באחריות שלך לקחת את העניין כפרוייקט ולברר מי זאת האישה הזו, מתי היא חיה, זה עניין של 100 שנים אחורה לדעתי. אזה סיפורים יש עליה. אם אתה לא תעשה כך, זה יעלם, יעלם טוטאלית, כאילו לא היה, וזה חבל, כי ההיסטוריה של יהדות עיראק הולכת ונעלמת, כאילו לא הייתה, כאילו סתם נולדנו, כאילו ההיסטוריה שלנו מתחילה ב 1951 , וכל מה שהיה לפני זה איננו. חבל. שם משפחה עלימה זה אומר שיש סיפור גדול מאחורי זה. אל תוותר, תקח ספר טלפונים תוציא את כל "עלימה" תתקשר לאחד לאחד, תשלח מכתבים לחוץ לארץ אם צריך. אני מתלהב, כי אתה מבין, יש לנו היסטוריה כל כך רצינית ומיוחדת, שלא נשאר ממנה כלום. וחבל. בהצלחה.
 
תגובה לסייח הרוקד

תודה רבה על התשובה! אני יפעל לבירור המקור של השם. ובקשר לעצתך לקחת ספק טלפונים ולעבור על השמות היא ממש חסרת תועלת. משפחת עלימה היא משפחה עצומה בגודלה (ברוך ה') אבל אני יכול להתחיל לחקור יותר לעומק. ע"י זה שאני ישאל את הדודים!
 
אולי תפנה לעץ המשפחה קודם כל?

יכול שמנהל הפורום פה יכול לעזור לך ולהביא את הקישור לעץ המשפחתי שלך שיוביל אותך לאיזה שהוא קצה חוט. אני למשל מצאתי על פי עץ השורשים, שמנהל הפורום הביא לכאן את הקישור אליו, קצה חוט משנת 1630 שהיה בכלל בסוריה. מצאתי גם קשרים אוסטרים ורוסיים בדרך זה מזה מרגש.
 

פורפור

New member
היי ..../images/Emo13.gif

החבר החדש של בתי ממוצא עירקי..השם בנימין..נו??? אחלה ילד משו משו
 
עלימה

אף פעם לא שמעתי על שם משפחה כזה ולכן גם אין לי משוג בקשר לעץ המשפחה. בכל מקרה תסתקל על הקישור הזה לעצי משפחה עיראקים, אולי יש משהו שם שיכול לעזור.
 
סייח אילו היית יודע איזה מוסר כליות

עושים לי דבריך. מה לא נשאר ממנה כלום? כמו שאתה אומר תפקידנו וחובתנו לספר אותה ולהנחיל אותה לצאצאינו. אני כל כך בושה ונכלמת שכיום, לאחר מותו של אבי וממרומי 53 שנות חיי אני פתאום לא מתבישת במוצאי ומוצאת עצמי, בזכות פורום זה, דבקה בו - במוצאי העיראקי. נאחזת, זועקת.
 
היי שולט../images/Emo140.gif

כירוקה אל ירוק (אני פה יומיים וחצי בפורום) שמחה שנמצא עוד מי שחושב שזה אחללה פורום
את פרוש השם עלימה אינני יודעת אבל להגיע לחפלה עיראקית עם חברי פורום זה, זה יכול להיות מזה כף.
 
למעלה