משתפת אתכם בסיפור על סוכן נסיעות ובתהייה האם אני צודקת

המתמידים

Active member
מסכים איתך חלקית, אני אמנם נוסע עסקי אבל גם בנסיעותי הפרטיות

אני לעתים צריך כרטיסים שהם לא בייסיק, ולא יכול לכרטס כאלה. קח לדוגמה כרטיס הלוך חזור עם טיסת פנים עם ברית אחרת, למשל בגרמניה (לדוגמה הלוך פרנקפורט, טיסת פנים מפרנקפורט למינכן וחזרה ממינכן לארץ, ולא עם סטאר). במערכות האינטרנטיות של מרבית החברות לא ניתן לכרטס כרטיס כזה בהזמנה אחת מבלי לקבוע קטע כיוון אחד בתוך גרמניה. קטע כיוון אחד, בדרך כלל, מכורטס במחלקות כרטוס יקרות. כדי לכרטס במחלקות כרטוס זולות יותר שמתחברות עם החברה הספציפית צריך סוכן, ולבד אי אפשר אלא אם משלמים יותר על טיסת הפנים.
 

yossialef

New member
בכל מקרה מישהו אמור להקליד את השמות ואז......

באם את טעית בהקלדה ישירות מול חברת התעופה את משלמת !! על התיקון/שינוי. באם סוכנות הנסיעות טועה (רק באם שלחת צילום דרכון רלבנטי) היא משלמת.

כמובן שיש מצב ביניים, שלסוכנות נסיעות אסור להגיע למצב שכזה (ולמרות הכל זה קורה). הנוסע מאיית לסוכנות את שמו (שם המשפחה) בטלפון. נו נו כאן מתחיל סיפור שאין לדעת כיצד יגמר.
באם נשלח השם בהודעת SMS או ווטסאפ וכיוצב"ז ואו בהודעה מוקלטת
ומישהו טועה . תמיד קיימת האפשרות לדעת מי טעה ובהתאם מי ישלם
.

סוכן/נת נסיעות טוב/ה מחייב/ת את הלקות לשלוח את צילום הדרכון ובאותה הזדמנות גם בודקים את תוקף הדרכון והויזות הרלבנטיות באם יש צורך.

הנושא שלנו בשירשור זה הוא טעות בהקלדה שמות בזמן כירטוס על ידי סוכנות נסיעות. (מאיר - לא בזמן צ'ק-אין בדוגמה שכתבת, שם יש לך כבר את כל הפרטים ע"ג הכרטיס שמישהו הזין קודם).

הנושא סוכן בעד או נגד, נטחן עד דק כבר בפורום (כמו סיפור רשיון הנהיגה הבינלאומי). שכל אחד יחליט לעצמו איך, כיצד ואצל מי יזמין את כרטיס הטיסה.

אגב... באם עובדים אצל אותה סוכנות נסיעות, הרי הפרטים כבר קיימים במערכות המיחשוב של המשרד וכך יוצא שטעות מסוג זה (בשמות), שואפת לאפס, באם בפעם הראשונה זה נעשה במדוייק. אלא באם מישהו החליף שמות באיזשהו שלב וסוכנות הנסיעות לא עודכנה (כמו נישואין במזל טוב
).
 
ה-פ.נ.ר ומספר הכרטיס לא אוטומטיים ?

אגב, באגאין ניתן לשלוח את פרטי כרטיס העליה למטוס גם לטלפון, אלא עד כמה שאני יודע בארץ זה לא שמיש, בכרתים כן.

דבר נוסף, קרה בכרתים שהיתה איזו בעיה (כנראה תקלה במחשב) בכרטיס העליה למטוס שהוצא במחשב, ואז פשוט הנפיקו כרטיס בעמדת העליה למטוס.
 

yossialef

New member
לא זה לא אוטומטי היות ומדובר בשני מאגרי מידע שונים

בגדול קיימת "הפרדת רשויות".
על השולחן של סוכן הנסיעות נמצאות מינימום 2 תוכנות העוסקות בהנפקת כרטיסי טיסה ללקוח.
1) התוכנה עם פרטי הטיסות מול חברות התעופה (כמו אמדאוס סייבר ועוד...).
2) התוכנות לניהול ההזמנות של משרד הנסיעות עם פרטי הלקוחות (כמו גלבוע
ועוד..).

מערכות ניהול הטיסות מול חברות התעופה אינן שומרות את פרטי הלקוחות, אבל
הן אילו שמנפיקות/מדפיסות את כרטיס הטיסה הכולל גם את פרטי הלקוח.
פרטי הלקוח "מועברים" לתוכנות/מאגרי המידע של הטיסות בעזרת תוכנת ניהול ההזמנות של המשרד. (נעשה על ידי סוכן הנסיעות בלחיצת כפתור מתוך תוכנת טיסות חברות התעופה).
כך "מחברים" בכרטיס הטיסה המודפס, בין מספר הכרטיס של חברת התעופה הקיים במאגרי חברות התעופה, לבין שם הנוסע הקיים במאגר המשרדי, שגם הוא מודפס כאמור בכרטיס הטיסה.

ציינתי בהודעה קודמת, כי לקוח העובד עם משרד נסיעות באופן קבוע, הפרטים עליו נשמרים במאגר המידע המשרדי (המנהל את ההזמנות המשרדיות), ומועברים באופן ממחושב ישירות בין המערכות, בלי מגע יד סוכן נסיעות. לכן הסיכוי לטעות אפסי כאשר פרטי הלקוח מעודכנים ונכונים מול פרטי הדרכון בתוכנת המשרד.

באם מדובר בלקוח חדש, אזי הסוכן מקיש את שמו בשני המערכות בו זמנית, כלומר פעמיים. אל דאגה, המערכות מסוכרנות כך שבאם קיימת שגיאה באחת מהן מקבלים התראה בהתאם. באם הבעיה במערכת המשרדית, אין בעיה מתקנים וזהו. אבל.... באם השם הוקלד שגוי במערכות מאגרי הטיסות אי אפשר לתקן !! יש לבטל את הזמנת הטיסה במערכות המקושרות לחברות התעופה ולהקימה מחדש. כאן יש סיכוי שמישהו אחר יתפוס את המקום בטיסה. לכן, סוכן הנסיעות קצת חושש שעושה זאת. (בדר"כ מרים טלפון לחברת התעופה לפני הביטול). כאמור, מדובר רק כאשר נרשם לקוח חדש . באם הלקוח כבר "ישן/וותיק" במשרד, השם מועבר אוטומטי בלי שום תיקתוק כאמור.

סתם לאינפורמציה: במאגרי חברות התעופה (אמדאוס, סייבר ועוד..) קיימות כמעט כל חברות התעופה בעולם. אבל...לא מעט חברות לואוקוסט אינן מופיעות.
למשל חברה מאוד גדולה ומוכרת כמו ריינאייר. הזמנות טיסה מחברת ריינאייר נעשות דרך תוכנה אחרת !!

יכול להמשיך ולפרט יותר לעומק בנושא זה, אבל לדעתי מיותר הדבר ברגע שהעיקרון ברור. מי אמר שחיי סוכן הנסיעות קלים
.

ט.ל.ח
 

לאונידס

Active member
יש חברות שהצ'ק אין נעשה באמצעות צילום הדרכון דרך הסלולרי

באמצעות האפליקציה של החברה מצלמים את הדרכון והאפליקציה קוראת את פרטי הנוסע בעצמה, אין הקלדה ולכן גם אין טעויות הקלדה.
לפחות בחלק מהחברות שטסתי איתן לארה"ב אי אפשר לעשות צ'ק אין מהבית בהקלדה ידנית, או צילום של הדרכון או צ'ק אין בטרמינל אצל פקיד.
אם השם לא הוקלד נכון בעת ההזמנה בעצם בלתי אפשרי לעשות צ'ק אין מהבית.
&nbsp
אני כבר לא 100% זוכר, אבל נדמה לי שגם בטיסה של איגאן בין יוון לישראל האופציה קיימת אבל איננה חובה.
 

yossialef

New member
לידעתי קודם רוכשים כרטיס ואחר לאחר מכן עושים צ'קאין

שמח לשמוע על החידושים שציינת. אבל ..... מה שאתה כותב לא ברור לי.

קיום תהליך הנקרא "צ'קאין", מתבצע למיטב ידעתי רק לאחר שנרשמת ושילמתה לטיסה ספציפית . לאחר הפעולה הזו, אחרי שקיבלת "אסמכתא" לרישום שלך לטיסה (ההזמנה), בדר"כ בצורת מספר סידורי, רק עם זה אתה עושה צ'קאין לטיסה. זה מה שאני יודע.

יכול להיות שמה שאתה מתאר עם האפליקציה הקוראת את הדרכון מדובר
על רכישת הכרטיס ?? ולא צ'קאין שפרושו המעשי אישרור הזמנת הטיסה במערכות חברות התעופה כאמור. קח בחשבון שבכרטיס הטיסה בדר"כ לא מודפס מספר דרכון.

בקיצור, על מנת שתוכל לטוס מתקיימים 2 תהליכים סידרתיים. קודם רכישת הכרטיס ולאחר מכן אישרור הכרטיס/טיסה (צ'קאין).

ט.ל.ח
 

לאונידס

Active member
אתה צודק ברצף הזמנים ולכן אם יש שגיאה בהזמנת הכרטיס

לא ניתן לבצע צ'ק אין באמצעות "סריקת" הדרכון באפליקציית הטלפון החכם, תתקבל שגיאה.
אם הנוהג יהפוך לנפוץ (אני מכיר בעיקר לארה"ב) במידה והשם בהזמנת הכרטיס יהיה שגוי תהיה בעיה לסוכנות נסיעות להגיד "הוספנו הערה". רישום שם מדוייק יהיה חובה.

אני לא מכיר רכישת כרטיס באמצעות סריקת הדרכון, מכיר רכישה רק בדרך הישנה.
 

iris mom of two

New member
בעצם

ברוב עמדות הצ'ק אין בשדות תעופה בארה"ב אם לא צריך לשלוח מזוודה בכלל לא רואים פקיד. הכל אוטומטי. אפילו אם שולחים מזוודה, את הצ'ק אין עשיתי בבית, כמו שאמרת בעזרת צלום דרכון, בעמדה האוטומטית הדפסתי את התלוש למזוודה, ואז ראיתי את הפקיד רק לתת לו את המזוודה. זהו.
&nbsp
זה גם היה הנייר היחיד שהתעסקתי איתו.
 
למעלה