משתפת אותכם בהתלבטות

מצב
הנושא נעול.
משתפת אותכם בהתלבטות

משתפת אותכם בהתלבטות
הבן מסיים גן חובה, ובשנה החולפת הוא השתתף בחוג העשרה בבית ספר אופק בירושלים, הגיע לשם בעקבות המלצה של הגננת שהתבקשה לאתר ילד בולט בגן מבחינת היכולות האינטלקטואליות. השנה חלפה לה, היינו שם פעם בשבוע לשעתיים, הועברו שם מיגוון נושאים. כרגע אנחנו בהתלבטות לגבי שנה הבאה, כי במשך השנה לא ראיתי את הילד חוזר עם איזושהיא התלהבות מיוחדת או משליך את שלמד באופק על דברים אחרים הקורים ביום יום, לשאלתי את מנהלת בי"ס, התברר לי כי אין להם שום מנגנון העוקב אחרי הילד או מישהו שיכול לתת לי משוב על הן שלי. כרגע ההתלבטות היא האם להשקיע את הכספים האלה בחוגים אחרים (מוזיאון, מוזיאון המדע) או להמשיך שנה הבאה (עולה כ 300 ש"ח לחודש) אני ממש חוששת שאולי אני מפספסת משהו ואני אגרום לו עוול אם אפסיק לו את הפעילות, האם מישהו מכיר, יודע, אולי יש לכם תובנות על מה לשים לב, אשמח לכל עצה. תודה
 

אמא של1

New member
אין מנגנון בקרה לא באופק

משתפת אותכם בהתלבטות
הבן מסיים גן חובה, ובשנה החולפת הוא השתתף בחוג העשרה בבית ספר אופק בירושלים, הגיע לשם בעקבות המלצה של הגננת שהתבקשה לאתר ילד בולט בגן מבחינת היכולות האינטלקטואליות. השנה חלפה לה, היינו שם פעם בשבוע לשעתיים, הועברו שם מיגוון נושאים. כרגע אנחנו בהתלבטות לגבי שנה הבאה, כי במשך השנה לא ראיתי את הילד חוזר עם איזושהיא התלהבות מיוחדת או משליך את שלמד באופק על דברים אחרים הקורים ביום יום, לשאלתי את מנהלת בי"ס, התברר לי כי אין להם שום מנגנון העוקב אחרי הילד או מישהו שיכול לתת לי משוב על הן שלי. כרגע ההתלבטות היא האם להשקיע את הכספים האלה בחוגים אחרים (מוזיאון, מוזיאון המדע) או להמשיך שנה הבאה (עולה כ 300 ש"ח לחודש) אני ממש חוששת שאולי אני מפספסת משהו ואני אגרום לו עוול אם אפסיק לו את הפעילות, האם מישהו מכיר, יודע, אולי יש לכם תובנות על מה לשים לב, אשמח לכל עצה. תודה
אין מנגנון בקרה לא באופק
ולא בחוגים אחרים. ממליצה לקרוא את הקובץ עם העצות של אלי בכניסה לפורום. יש הרבה אלטרנטיבות לפיתוח אינטלקטואלי של ילד. ככל שתשקיעי בו יותר בבית יהיו תוצאות טובות יותר. כדי לתת המלצות צריך לתאר יותר את הילד: האם יודע לקרוא, מה לגבי חשבון, מנגן באיזה כלי, בחוגי ספורט וכו'. אם את מוכנה להשקיע 300 ש"ח בחודש + הסעות ייתכן שניתן להתאים לו מורה פרטי בתחום מסויים.
 
משלים את התשובה של אמא של 1

משתפת אותכם בהתלבטות
הבן מסיים גן חובה, ובשנה החולפת הוא השתתף בחוג העשרה בבית ספר אופק בירושלים, הגיע לשם בעקבות המלצה של הגננת שהתבקשה לאתר ילד בולט בגן מבחינת היכולות האינטלקטואליות. השנה חלפה לה, היינו שם פעם בשבוע לשעתיים, הועברו שם מיגוון נושאים. כרגע אנחנו בהתלבטות לגבי שנה הבאה, כי במשך השנה לא ראיתי את הילד חוזר עם איזושהיא התלהבות מיוחדת או משליך את שלמד באופק על דברים אחרים הקורים ביום יום, לשאלתי את מנהלת בי"ס, התברר לי כי אין להם שום מנגנון העוקב אחרי הילד או מישהו שיכול לתת לי משוב על הן שלי. כרגע ההתלבטות היא האם להשקיע את הכספים האלה בחוגים אחרים (מוזיאון, מוזיאון המדע) או להמשיך שנה הבאה (עולה כ 300 ש"ח לחודש) אני ממש חוששת שאולי אני מפספסת משהו ואני אגרום לו עוול אם אפסיק לו את הפעילות, האם מישהו מכיר, יודע, אולי יש לכם תובנות על מה לשים לב, אשמח לכל עצה. תודה
משלים את התשובה של אמא של 1
מסכים עם מה שהיא אומרת ורק מזכיר לך שמנגנוני המשוב של בית הספר (אומנם יותר מפותחים משל אופק אבל) גם לא משהו. אצבע על הדופק ויצירתיות נדרשת מכל הורה.
 
לדעתי מה שחשוב זה הבית

משתפת אותכם בהתלבטות
הבן מסיים גן חובה, ובשנה החולפת הוא השתתף בחוג העשרה בבית ספר אופק בירושלים, הגיע לשם בעקבות המלצה של הגננת שהתבקשה לאתר ילד בולט בגן מבחינת היכולות האינטלקטואליות. השנה חלפה לה, היינו שם פעם בשבוע לשעתיים, הועברו שם מיגוון נושאים. כרגע אנחנו בהתלבטות לגבי שנה הבאה, כי במשך השנה לא ראיתי את הילד חוזר עם איזושהיא התלהבות מיוחדת או משליך את שלמד באופק על דברים אחרים הקורים ביום יום, לשאלתי את מנהלת בי"ס, התברר לי כי אין להם שום מנגנון העוקב אחרי הילד או מישהו שיכול לתת לי משוב על הן שלי. כרגע ההתלבטות היא האם להשקיע את הכספים האלה בחוגים אחרים (מוזיאון, מוזיאון המדע) או להמשיך שנה הבאה (עולה כ 300 ש"ח לחודש) אני ממש חוששת שאולי אני מפספסת משהו ואני אגרום לו עוול אם אפסיק לו את הפעילות, האם מישהו מכיר, יודע, אולי יש לכם תובנות על מה לשים לב, אשמח לכל עצה. תודה
לדעתי מה שחשוב זה הבית
גם בני הופנה לחוגים מגיל גן חובה , אני מבחינתי התנגדתי , בזמנו זה נראה לי מוגזם , אבל בהיותו בסוף שנת הלימודים בגן חובה, הרגשתי שכבר נדרשת "התערבות מקצועית" , לכן התחלנו בחוגי ההעשרה המיוחדים בכיתה א' . כיום בני לומד בכיתה ג' , עדיין ממשיך בחוגים, נכון, אני מבינה שאת פוחדת שהוא יפספס משהוא, כי אני באמת חושבת שהשלב הזה של תחילת בית הספר היסודי חשוב. מה שקרה אצל בני שכבר בתחילת כיתה א' הוא ואני הבנו שמבית הספר לא תצמח הישועה , התיחסנו לזה כאל שמרטפיה של חמש שעות ביום , זה לא הזיק אבל גם לא הועיל בכלל , היה פער חזק בין תלמידי הכיתה לבין הילד שלי , פער שרק גבר עם הזמן וגרם לבן שלי להרגיש לא שייך, אנחנו מבחינתנו ניסנו לפתח אותו בשעות אחר הצוהורים בשיעורי נגינה , ובחוגי העשרה , בכיתה ב' השהייה בבית הספר הפכה לסיוט , התלמידים התחילו לא לאהוב אותו , השוני רק גבר וגרם לירידה בלימודים הוא אמר שהוא לא חייב לקבל כל הזמן 100 כי זה כבר משעמם אותו , אז התחיל לעשות בכוונה טעויות , מבחינתנו חוג ההעשרה למחוננים היה המקום היחידי בו יכל להפגש עם ילדים כמותו. בכיתה ג' עבר בני לכיתת מחוננים , אני חייבת לאמר שהכל השתנה לטובה יש לו חברים, עכשיו הוא כמו כולם במקרה שלנו , חוגי ההעשרה בכיתות א' ב' היו מאוד מועילים . לדעתי אם את חושבת שהוא כ"כ מתקדם , ובשנה הבאה ישעמם לו בבית הספר כמו המקרה שלי, אז כדאי להשאיר את חוגי ההעשרה בכל מקרה בהצלחה , למרות כל הקשיים, ילד מוכשר זו מתנה נפלאה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה