משחקי מוצ"ש

rapgamer4ever

New member
שאלת אם הוא קורא תאריכים

אולי כי פספסת שהוא כתב בהודעה שלו "לפני שבועיים".
אני בצד שלך בדיון הזה, למרות שהסגנון אישי ומנקודת המבט שלי uncalled for.
 

fatnoam

Active member
זה לא קשור למילה אחרונה

זה קשור לזה שהטיעונים שלך לא משכנעים, וזה קשור לזה שאתה אומר שאני לא רואה מספיק משחקים של אינדיאנה בשביל לומר משהו, אבל אתה לא רואה מספיק משחקים של שאר הליגה בשביל לדעת איפה שחקן עומד ביחס לאחרים.
&nbsp
ובלי קשר לבריאות אחי, לא חייבים להסכים על כל דבר. שאני אומר ג׳ורג׳ טופ 5 ואתה אומר טופ 10 במילא זה כמעט אותו דבר.
&nbsp
 

fatnoam

Active member
אהבתי שאתה כותב לי כמה משחקים ראיתי וכו׳

אני לא מנסה לזלזל באינטיליגנציה שלך, ממש לא. אני לא מתיימר לראות כל כך הרבה של הפייסרס כמוך, אבל אני רואה הרבה יותר את הקבוצות האחרות והרמה שהם מציגים, והמועמדים האחרים ברשימה.
&nbsp
אז אתה מאוכזב שהכוכב של הקבוצה שלך לא מציג את היכולת של לפני חודש, אבל אתה לא מבין ש-mvp זה משהו מגמתי שנמתח על סטרץ׳ של עונה שלמה, ובסה״כ ג׳ורג׳ בעונת all-nba וחזר מהפציעה שלו הרבה יותר טוב מהמצופה. ומעבר לכך, כמה שתחמיא לשחקנים שמסביב, אין מה לעשות, חוץ מג׳ורג׳ אין באינדיאנה שחקן אחד (!!) שיכול לעלות חמישיה בקונטנדרית אמיתית, ואינדיאנה צועדת לפלייאוף וגם במשחקים שהם מפסידים הם בסה״כ נראים טוב. לפחות מהמדגם שראיתי.
&nbsp
ואגב צחי לא מבין מה אתה נופל עליי ככה סתם. זה בגלל שלפני שנתיים טענתי שהמרפק של ווייד ללאנס לא היה מכוון? דווקא בפורום MMA לא היית מתנצח איתי על שטויות.
&nbsp
יום טוב בכל אופן.
 

rapgamer4ever

New member
עזוב כושר, זה משהו שמשתנה כל 5 משחקים

אני חושב שקרי ודוראנט הם שני היחידים שבשנים האחרונות יכלו לקרוא תיגר על לברון.
קרי השחקן הטוב בעולם וזה מחלחל לאט לאט.
דוראנט לעומת זאת לטעמי לא ביכולת השיא שלו. הוא שחקן מעולה אבל לא מעולה כמו שהיה בעונת הmvp. אני לא חושב שיש לו קייס על לברון כרגע. גם לא לכל סופרסטאר אחר שעושה עונה מצוינת כמו קוואי, ג'ורג' או ווסטברוק.
לברון הוא עדיין lock ל-55 ניצחונות והובלת קונטנדרית מבלי שאתה עוטף אותו ביותר מדי כישרון.
 

Cade Foster

New member
אני חושב שקוואי כבר לגמרי שם בפלנטה של לברון דוראנט וקרי

ג'ורג' לא.
 

fatnoam

Active member
בקשר לקוואי

אני חושב שהוא הווינגמן ההגנתי הטוב בליגה וה-two-way-player הטוב בליגה, אבל התקפית אני מרגיש שמאוד קשה לבסס התקפה סביב הסקילסט שלו, בניגוד לדוראנט (מגה סקורר), קארי (מגה סקורר ומייצר מצבים) ולברון וג׳ורג׳ (מייצרי מצבים וסקוררים טובים). אני חושב שלאונרד משתלב מצויין בשיטה ההתקפית של הספרס, ושהוא כן שחקן מעל הממוצע בהתקפה (ולכן גם רואים ממנו הרבה מאוד אייסוליישנס השנה, דבר שלא מאפיין את הספרס), אבל הוא לא טוב כמו האחרים, ומחוץ לסיסטם של הספרס אני חושב שהיה קשה מאוד לקבוצה להגיע רחוק כאשר הוא האופציה הראשונה בהתקפה. גם בספרס אני לא חושב שהוא האופציה הראשונה, אבל הוא הפינישר הכי טוב שלהם (זה איכשהו מסתדר לי בראש המשפט הזה בקונוטציה של הספרס), אבל אולי זה רק אני חושב כך.
 

billc

New member
נכון שקוואי לא באיזור החיוג של השחקנים האלה מבחינת התקפה

אבל צריך לזכור שגם אם היה לו פוטנציאל, אני לא מאמין שפופ היה נותן לו את החופש שיש ללברון וקארי, לעשות מה שהם רוצים על המגרש.
ולכן לא בטוח שאם אי פעם נדע אם קוואי הגיע לרמה שלהם וזה בגלל פופ
 

BeniTaz

New member
לא חושב שפופ יישאר עוד שנים רבות בספרס

התחושה שהוא יעזוב עם דאנקן ומאנו.
&nbsp
לא חושב שפופ היה עוצר את קוואי לעשות משהו שיקדם את הספרס. אם זה אומר לתת לו להוביל אז פופ היה הולך עם זה.
לא חושב שקוואי איי פעם יהיה דומיננטי כמו לברון, אולי דומיננטי כמו קארי. זה סוג אחר של דומיננטיות קבוצתית. אבל הוא כנראה לא יהיה שחקן התקפה ברמה שלהם.
במשחקים של הספרס שיצא לי לראות קוואי מקבל לא מעט קרדיט וחופש ונראה לי שחוץ מעצמו אף אחד לא יעצור אותו כל עוד זה הולך.
 

rapgamer4ever

New member
להפך... פופ הוא הסיבה שקוואי נכנס לדיון הזה

היכולת שלו ושל כל צוות האימון בספארס לקדם שחקנים היא מדהימה.
חוץ מזה שהשנה לקוואי יש הרבה מאוד חופש.
 

Cade Foster

New member
קשה לי להבין איך מדברים על ג'ורג' בתור יוצר איכותי

לא האמנתי שאני אגיע לזה אבל אני חושב שג'ורג' אוברייטד מטורף העונה.
&nbsp
ג'ורג' עם יחס אסיסטים-איבודים 1:1. הוא מאבד כדור על כל אסיסט שהוא מוסר. ההשוואה בינו לבין קוואי העונה היא נוקאאוט מוחלט לטובת האחרון וזה לא משנה איזה סטט' תבחר, מסורתי או מתקדם. ג'ורג' קולע 4 נקודות יותר למשחק (ב3.5 זריקות יותר למשחק) וכאן פחות או יותר נגמר הקייס שלו. וכל זה רק דיבורים על הצד ההתקפי, קוואי העונה גם שומר הרבה יותר טוב מג'ורג'. קשה לי להבין איך יש אנשים שבאמת מעדיפים לבסס את ההתקפה שלהם על ג'ורג' ולא על קוואי.
&nbsp
ובניגוד ללברון לג'ורג' אין את הקייס של יותר ניסיון/milestones/ווטאבר. הוא פשוט משחק כדורסל לא יעיל. וזו הבעיה עם הירו בול - כל עוד זה מצליח אנשים מריירים וברגע שזה חורק זה פוגע בקבוצה. אני חושב שאם ג'ורג' היה מתחיל את העונה כמו שהוא משחק עכשיו ובדצמבר נראה כמו שהוא נראה בחודש הראשון - ההייפ סביבו היה הרבה פחות גדול. כנראה עניין של רושם ראשוני.
 

fatnoam

Active member
כי זה תלוי סקילסט

אם תנתק רגע את הקבוצה בה קוואי משחק, ואת הקבוצה בה ג׳ורג׳ משחק, ותגיד לעצמך - ״אלה השחקנים ומה שהם מסוגלים לעשות, סביב מי אני יכול לבסס התקפה?״, אז אתה תראה.
&nbsp
על ג׳ורג׳ אפשר לבסס התקפה באופן מסורתי - הוא מגוון, הוא שחקן פיק אנד רול טוב, יש לו יתרון גובה על רוב הגארדים ויתרון מהירות ואתלטיות על רוב הפורוורדים. הוא קלעי מצויין ויכול לעשות גם קליעות קשות.
&nbsp
אני חושב שקוואי שחקן פוסט יותר טוב, אבל קשה לבסס התקפה על פוסט אפ של ווינגמן (ולפני שאנשים יגידו בראיינט או ג׳ורדן תזכרו שקוואי לא זה ולא זה או מתקרב לכך). קוואי לא שחקן פיק אנד רול גדול ולא מוסר מחונן. הוא משתלב מצויין בהתקפה עם אינסוף תנועה וחיתוכים ללא כדור כמו שהספרס משחקים, אבל צריך אוסף שחקנים מאוד אינטילגנטי עם יסודות מאוד טובים כדי לבצע את זה, מה שלא קורה באף קבוצה מלבד הספרס.
&nbsp
אני מאמין שאם היית מחליף בין השניים היית רואה צניחה ביעילות של קוואי ועלייה ביעילות של ג׳ורג׳.
&nbsp
אני חושב שהרבה מחוסר היעילות של ג׳ורג׳ נובע משתי סיבות - ההתקפה של הפייסרס נתקעת לעיתים, והרבה פעמים שחקנים בפייסרס מקבלים את הכדור במקומות שאין להם מה לעשות איתו, או שאינם יודעים מה לעשות איתו - דברים שבספרס כמעט אינם קורים.
&nbsp
אני לא עושה dissing לקוואי, ואני חושב שהשנה הוא טוב ממש, אבל אני חושב שהתקפית הוא פחות מוכשר מג׳ורג׳, גם אם יותר יעיל. זה לא חדש. ראיין אנדרסון לדוגמא שחקן מאוד טוב התקפית אבל לא ניתן לבסס עליו התקפה, כי הוא לא יכול לייצר יתרון על השומר שלו באופן קונסיסטנטי. גם אם המספרים ההתקפיים של קוואי יותר טובים משל ג׳ורג׳, זה לא אומר שהתקפה שמבוססת עליו תהיה טובה מהתקפה שמבוססת על ג׳ורג׳.
&nbsp
 


שים את קוואי באינדיאנה והם ירדו ברמה.
צריך גם לזכור שכל שחקן שמגיע לסן אנטוניו נהיה תותח בזכות השיטה.
&nbsp
 

Cade Foster

New member
אבל אי אפשר לנתק את הקבוצה מהשחקן

במשחק אחד על אחד בשכונה אתה אולי צודק.
&nbsp
אני חושב שאתה מסתכל על כל ההשוואה הזאת בצורה לא נכונה. היעילות של קוואי לא מעניינת והיעילות של ג'ורג' לא מעניינת. מעניינת היעילות של הקבוצות שלהם כשהם על המגרש. אני חושב שהסקילסט שלהם דומה מאוד. שניהם מגה אתלטים ששומרים ובנויים מעולה ובהתקפה מסוגלים לקלוע אבל לא לנהל משחק ולא ליצור ברמה גבוהה. ההבדל המהותי בין השניים הוא בקבלת ההחלטות, או במילים אחרות איך הם בוחרים להשתמש בסקילסט הזה. קוואי משתמש בו כדי לנצח לקבוצה שלו משחקים וג'ורג' משתמש בו כדי להוכיח שהוא השחקן הכי טוב בעולם. כמובן שלזהות המאמן של השניים יש השפעה גדולה על העניין.
&nbsp
אני לא חושב שזה פייר לשפוט שחקן לרעה בגלל שהקבוצה והמערכת שהוא נמצא בה כל כך טובה. למה מתייחסים לטים דאנקן כאל גדול הPF בכל הזמנים? גם הוא בסופו של דבר היה חלק מאותה מערכת. זה לא רק המאמן אלא גם השחקנים שמאפשרים לו לנהל מערכת בצורה כל כך טובה. בסן אנטוניו קוואי לא יצטרך לקלוע 40 נקודות כדי לנצח משחק. האם תיאורטית הוא מסוגל? אין לי ספק בכלל.
 

rapgamer4ever

New member
bballbreakdown השווה בין השניים לפני כמה ימים

https://www.youtube.com/watch?v=tnnbHyf7h80
&nbsp
לטעמי בהתקפה הם ברמה מאוד דומה. קוואי אמנם יעיל יותר אבל הוא מייצר פחות וגם צריך להוכיח את עצמו מבחינת עקביות. ג'ורג' מצוין בהגנה אבל קוואי כל-כך מדהים שהפער ההגנתי ביניהם לא זניח.
לסיכום הייתי מעדיף את קוואי.
 

rapgamer4ever

New member
סבלנות חביבי!

אתה תמיד נוטה להקדים את זמנו של קוואי. הוא לא מקשיב לך אלא מתקדם לאט ובעקביות.
עכשיו ברצינות-
קוואי העונה משחק ברמה של לברון. כשאני אומר "העונה" אני מתכוון ל-30 משחקים, זו אפילו לא עונה מלאה. בדומה להארדן ואנת'וני דיוויס ששייחקו בשנה שעברה ברמה של לברון (הארדן אפילו טוב ממנו). אבל אף אחד לא שקל לומר שהם טובים יותר מלברון, פשוט כי היו להם עוד milestones בדרך. קרי הוא היחיד שעבר את ה-milestones האלה.
קוואי שחקן אדיר אבל הוא עוד צריך להוכיח את עצמו לפני שנוכל לומר ברצינות שאולי הוא יותר טוב מלברון. הוא עוד צריך לעשות עונה בקליבר של MVP. הוא עוד צריך לעשות סדרות פלייאוף דומיננטיות של 20+ נקודות כל משחק. הוא עוד צריך להשתלט על משחקים ולהתפוצץ ל-40 כשכלום לא הולך לקבוצה. הוא עוד צריך למשוך יותר דאבל טימים (ואז יגדל גם מספר האסיסטים שלו).
&nbsp
קוואי בדרך הנכונה לעשות את כל הדברים האלה אבל אנחנו לא יכולים לסמן לו וי על כל הרשמה לפני שהוא עשה אותה. MVP candidates יש כל שנה- כמו לדוגמה גריפין (בעונה ש-KD זכה) או הארדן ודיוויס בשנה שעברה. אבל קיים עדיין פער בין השיחה בקונטקסט של MVP לבין השיחה על השחקן הטוב בעולם. תסכים איתי שלקוואי עוד אין את הרזומה.
 

Cade Foster

New member
דיברתי על המצב כיום

האם אני חושב שקוואי ברמה של לברון בשיאו? לא. אני אומר שהם כיום באותה הפלנטה כי צריך לומר את האמת: לברון ברגרסיה. הוא עדיין בטופ של הליגה אבל הוא לא ברמה משל עצמו כמו שהיה לפני שנתיים. בעונה שעברה עוד אפשר היה לומר שהוא עדיין מס' 1 (אפילו דירגתי אותו ראשון במשחק שלך בקיץ האחרון) אבל עכשיו כבר אי אפשר להתעלם מזה. אם כבר עונה שנייה ברצף יש יותר משחקן אחד שמשחק ברמה יותר גבוהה ממנו אז... כנראה שהוא כבר לא יחזור להיות דומיננטי באותה הצורה שהיה בעבר. אגב אם משווים את היכולת שלהם העונה אז לומר שהם באותה הפלנטה זה עוול גדול מאוד לקוואי. הוא לוקח 5 זריקות פחות למשחק מלברון אבל קולע אותן ביעילות הרבה יותר טובה. המגמה הזו נמשכת עוד מהעונה שעברה כך שכיום הסיבה היחידה לומר שהם עדיין באותה הפלנטה היא מה שאמרת - עוד מוקדם, לברון הוכיח דברים שקוואי לא וכו'. אגב בקיץ אמרתי שקוואי *קרוב* לפלנטה של דוראנט ולברון אבל עוד לא שם ואתה אמרת לי "take it back". האם דעתך השתנתה בעקבות ה30 משחקים האלה?

אגב לגבי milestones. אני בספק אם קוואי יצטרך להתעלות למשחקים של 40 נקודות כדי לזכות באליפויות כמו שלברון היה צריך. הוא פשוט משחק בסיסטם הרבה יותר טוב מזה שלברון שיחק בו (והרבה מזה הוא באשמתו של לברון אגב. לברון לעולם לא ישחק כדורסל "פופוביצ'י") שמאפשר לו לקחת 15 זריקות למשחק ולהיות במאזן של מעל 80%. אני חושב שהיעילות של קוואי העונה מוכיחה מעבר לכל ספק שהסיבה למספרים הנמוכים שלו בהשוואה ללברון היא אך ורק בגלל ווליום. כל מאמן אחר היה מעוניין שקוואי יזרוק יותר מ15 פעמים במשחק.

אין מה להכניס את הארדן לדיון הזה כי חוץ מיכולות סקורינג אין בו יותר מידי. הוא ריבאונדר טוב יחסית לעמדה, הוא מנהל משחק טוב יחסית לעמדה, הוא מנהיג גרוע והוא שומר נוראי והוא לא משתפר בקטע הזה.

אגב אף שחקן לא יהיה MVP candidate בלי לקחת את הקבוצה שלו לפחות ליתרון ביתיות בפלייאוף. כך שדייויס גם אם ייתן עונה עוד יותר מפלצתית מהקודמת ויעשה מקום 6 במערב לא באמת יישקל. לכן אנ יחושב שבעולם בלי קרי קוואי הוא המועמד המוביל לMVP העונה.
 

rapgamer4ever

New member
כוסעמק, נמחקה לי תגובה ממש רצינית רגע לפני ששלחתי

אולי יותר מאוחר יהיה לי כוח לכתוב הכל מחדש.
 

rapgamer4ever

New member
הדבר הכי חשוב שכתבתי הוא

שאנחנו לא מסכימים בהרבה מקרים אבל תמיד תענוג לדון איתך.

הדעיכה של לברון:
מסכים איתך שהוא דועך, אבל בקצת.
פעם ללברון הייתה פלנטה משלו. דוראנט הצטרף לפלנטה הזאת אבל אפילו בעונת ה-MVP היה רק מספר שתיים. בשנה שעברה קרי הצטרף גם הוא לפלנטה והשנה לדעת רבים אפילו השתלט עליה ועל התואר השחקן הטוב בעולם.
אבל! זו לא סיבה להוריד את לברון מהפלנטה. הוא עדיין מוכיח, כמו לכל אורך הקריירה שלו בעצם, הוא מסוגל לקחת כישרון יחסית מוגבל ולהפוך אותו לקבוצה טופ 3 בליגה. כמובן שעם הכישרון המתאים הוא גם מסוגל להוביל קבוצה לאליפות.

קוואי לא שייך לפלנטה הזאת של קרי-לברון. יכול להיות שאתה טוען שלברון כבר לא שייך אליה ואז אנחנו לא מסכימים בנקודה הזאת.

כושר לעומת "מי הכי טוב":
בכושר הנוכחי קוואי לא נופל מאף שחקן בליגה פרט לקרי. זה לא אומר בעיני שווה ללברון כי בכל נקודת זמן אפשר למצוא שחקנים בכושר הכי טוב בעולם- בין אם זה הארדן, דיוויס או ווסטברוק. החוכמה היא לעשות את זה בעקביות (קוואי עוד צריך להוכיח את הנקודה הזאת) ולעבור milestones שונים (אגיע לזה).

הדיון שלנו בשנה שעברה:
אתה לא מדייק בדברים שאמרת בזמנו, אחרי הסדרה מול הקליפרס השתכנעת בעצמך שקצת הקדמת את המאוחר.

milestones:
זה לא פרט שולי שצריך לעשות עליו וי אלא עניין מהותי בעיני. אני לא יכול להשוות את קוואי ללברון לפני שאראה אותו:
- נותן 20+ בעקביות מול lockdown defender שיפגוש אותו פעם אחר פעם בסדרה.
- מתפוצץ מול המצ'אפ המתאים. זה לא נכון שפופוביץ' מונע ממנו לקלוע 40, פופ דוקא רצה שקוואי יקח על עצמו עוד יותר בסדרה מול הקליפרס אבל הוא לא היה טוב (=עקבי) מספיק. באופן כללי מספרים שפופוביץ' מנסה לעודד את קוואי להיות כמה שיותר אסרטיבי.
- ינצח משחקים דרך היכולת האישית שלו, בזמן שהיריבה מוציאה את הספארס מה-comfort zone שלה. זה דבר אחד לקלוע 20 למשחק ביעילות גבוהה כשהרבה מהזריקות בשיא השטף של המשחק. זה דבר אחר לקחת את הקבוצה על הגב כשמשהו בשטף לא עובד כמו שצריך.

במה אנחנו מסכימים?
- קוואי משתפר כל הזמן. היום הוא יותר טוב מאשר היה בסוף שנה שעברה, בסוף שנה שעברה הוא היה יותר טוב מאשר לפני שנה.
- נגזרת של השיפור: הוא הולך וסוגר את הפער על לברון.
- הוא שחקן אדיר שהולך להשלים מתישהו את כל ה-milestones שציינתי. אני רק צריך לראות שהוא מספיק טוב ובשל בשלב הזה.

למה אמרתי שאתה קופץ קדימה מדי? כי אתה לא מייחס חשיבות ל-milestones האלה, בין אם בגלל שאתה כל-כך משוכנע ביכולת של קוואי או שפשוט ההפרדה שלך בין "מי בכושר הכי טוב" לבין "מי הכי טוב" פחות ברורה מאשר אצלי.
אני מאוד מאוד מעריך את קוואי והדעה שלנו עליו לא כל-כך רחוקה.

משפט על דוראנט:
אני לא מכניס אותו כרגע לפלנטה של קרי-לברון. אין לי ספק שהוא היה שם בעונת ה-MVP אבל מאז הפציעה אני חושב שחלה ירידה מסוימת באתלטיות שלו. כרגע אני לא מדרג את דוראנט אלא צריך להמשיך להתרשם ממנו ולהבין האם הוא אותו שחקן של לפני הפציעה או שהוא סופרסטאר ושחקן אדיר אבל קצת פחות.

ctrlA-ctrl-C
 
למעלה