משהו שממש יעניין אתכם ושווה קריאה:

La Milagrosa

New member
משהו שממש יעניין אתכם ושווה קריאה:

אני לאורך כל הקריאה חשבתי שדרך החינוך הגרמנית עדיפה פי מאה על הפינוק הישראלי של הורים שמתייחסים לילדים שלהם כמו לנסיכים, צועקים על הגננת ומוציאים נוער מפונדרק, לא עצמאי שלא מסוגל לדאוג לעצמו:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5150604,00.html
 
נראה לי קצת קיצוני, אבל אולי אספרסו יכול להאיר את עינינו

אני בהחלט רואה הבדל בגישה החינוכית בין ישראל לבריטניה. ולדעתי אחד ההבדלים הגדולים שאני יכולה להצביע אליהם זה שלילדים פה יש כבוד למבוגרים. זה כמובן משפיע על המון דברים בהתנהלות שלהם.
מיותר לציין שבהכללה, התנהגות הילדים בארץ היא ממש לא לרוחי וטוב לי עם החינוך הבריטי
 

forglemmigej

New member
פה זה לא אירופה


גם בדנמרק אותו דבר, הילדים שקטים גם הכלבים ויצאים לטיול בכל מזג אויר לבושים חם, יש גם את גני היער, מעולם לא ראיתי ילד משתולל בסופר כשהוא שמע משהו שלילי מאמאלה, הילדים הולכים תמיד בטור כשהם בחוץ ולא חוסמים את כל השביל ,

 

אספרסו2

New member
שיטת החינוך הגרמנית עדיפה עלי

תראו לי סיבה אחת חיובית לגידול ילד ללא גבולות,סמכות ומשמעת.הגרמנים גם לא מושלמים וטוב שכך .אין ערעור כאן על מעמד המורה,דבר רגיל כאן שיש מי שמחליט וההחלטה מיושמת בהירארכיה ברורה,ביקורת לא מתקבלת בהבנה אבל לא ראיתי שזה מנע מהגרמנים להיות יצירתיים מספיק על מנת להוביל את הכלכלה ותעשיית הרכב העולמית.
הילד נפל?"פול שבע פעמים וקום שמונה פעמים." פתגם יפני דווקא שמגדל ילדים לא מפונקים,הם צריכים מאיתנו הכוונה אבל לא שנעשה בשבילם מה שהם מסוגלים לעשות לבד כך נתאים אותם לחיים בעולם ,במקום הגישה הישראלית שמנסה לשנות את העולם על מנת שלילד יהיה נוח וכשיגדל יראה שהמלך ערמומי ועירום ויאכל הרבה קש.
מה שחסר באמת לגרמנים זה רגש החמלה ואמפתיה אבל אולי בגלל שאין חוש הומור הם לא חשים בחוסר.
&nbsp
 

La Milagrosa

New member
אחרי שזרקתי לפח את ההשוואות המטונפות לנאצים

(שזה פסיכוזה נלעגת של ישראלים, שחייבים לתקוע את זה בכל דיון שהמילה "גרמנים" מופיעה בו, וזה לא שווה התייחסות).
מוכרחה לציין שדרך החינוך הגרמנית נראית לי הרבה יותר טובה מדרך החינוך הישראלית, עם הורים שצועקים על המורה ומתערבים לגננת, ומגדלים צעירים מפונדרקים וחסרי כישורי חיים שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת, וגם הולכים לפסיכולוגים כל החיים שלהם. אני עובדת עם הרבה גרמנים בגילאי השלושים ככה. חלקם אנשים טובים, חלקם חארות שלא ברא השטן - אבל כולם מתנהגים בנימוס ולא מתפנקים. ופינוק זה דבר שאני לא סובלת.
מיותר לציין שאני חושבת שהטענות על "חוסר יצירתיות" של הגרמנים זה קישקוש. אם הגרמנים היו "חסרי יצירתיות" המדינה שלהם לא היתה מעצמה בכל כך הרבה תחומים, זה קודם כל. דבר שני, לישראלים יש נטיה להכשיר כל התנהגות בלתי נסבלת שלהם בזה שהם "יצירתיים". אז יצירתיות זה נפלא, אבל קודם כל צריך לדעת להתנהג. ואני כוללת את עצמי בישראלים, שלא יזיק לנו ללמוד מהגרמנים איך להתנהג.
 

forglemmigej

New member
לדעתי עם שנשאר במקום אחד הרבה שנים

אין לו בעיה לעשות סדר ומשמעת וחוקים שיכובדו מצד האזרחים , גם המטען הגנטי די דומה אז זה לא שפתאום יגיע איזה מטען חדש לבריכת הגנים, זה אופייני מאד גם למדינות סקנדינביה, בלי להכנס לקונוטציות מיותרות מה שתמיד הפליא אותי זה איך הרכבות והאוטובוסים תמיד יוצאים בזמן בכל האיזור של מרכז-צפון אירופה , הרי אנשים צריכים להגיע בזמן לעבודה או הביתה משם מתחיל הסדר. מצד שני עכשו שמוחמד מתחל להיות השם הנפוץ באיזורים האלו לילדים בנים אני לא בטוחה שהסדר ישאר אבל ימים יגידו.
עוד דבר, מדינות מפותחות שיש באדמתן ברזל הוטות לייצר כלי רכב גם בשבדיה יש תעשיית רכב מפותחת בגלל זה.
 
למעלה