משהו טוב קורה.

CRONE

New member
אכיפה

כדי לחייב אדם פרטי (לא עוסק מורשה) לגבות מע"מ (ולשלמו) צריך שהקף העיסקאות השנתי שלו עובר את הסף שבין עוסק פטור לעוסק מורשה. (אם אני זוכר נכון מחזור של כ 300,000 ש"ח בשנה) אני בספק רב אם עסקאות חליפין בין שכנים אפילו מתקרבות לזה. ובאשר לעסקים - אתה מכיר עוסק מורשה שלא לוקח יועץ מס? (לפחות לצורך הגשת הדו"ח השנתי).
 

rachelb1

New member
ה ל ו , א י ן ש ק ל י ם ! !

כאילו, דה?! העסקאות הרי נעשות תוך שימוש ב"מטבע" הוירטואלי שקוראים לו (במקרה המסויים שלנו) חרוז אני רואה שבעלי המוח הכלכלני ביניכם, המוטרדים כל-כך שמא מס ההכנסה יקופח חלילה, לא מסוגלים כנראה לתפוס את זה...
 

Boogieman

New member
איך סחר חליפין יכול להיות חייב במס?

כי על זה מדובר, ה"חרוזים" הם סך הכל דרך להפוך את החליפין מדו צדדי לרב צדדי. היות שלא מדובר בכסף רשמי אלא בשיטה של חילופי שירותים אז לא נראה לי שיש בסיס חוקי לחייב את זה במס. בוא נגיד שאני עושה איתך "עיסקה", אני עוזר לך להעביר את הבית ואתה נותן לי כמה שיעורים פרטיים בכלכלה, האם זאת עסקה חייבת במס? אתה רוצה להגיד שעצם זה שמישהו אחר מלמד אותי כלכלה תמורת זה שעזרתי לך להעביר את הבית הופך את זה ל"עסקה"?
 
לפי הידוע לי, יש חובת דיווח ומס

כאשר אדריכל למשל מתכנן שכונת מגורים, ותמורת התכנון הוא יקבל מהקבלן דירה בשכונה זו, הוא יהיה חייב בדיווח ובמס בהתאם לערכה בשוק. זה הנושא העקרוני. אך אני מניח שבעסקאות אקראי כמו הדוגמא שהובאה, שעורי כלכלה תמורת העברת חפצי דירה, פקיד השומה יתעלם ולא ידרוש את חלקו. כפי שציינתי, שיטה זו "מחרוזת" תפעל בהצלחה סבירה כל עוד היקפיה קטנים. ברגע שהנושא יהפוך לבעל ערך כלכלי מהותי, יופעלו כל מיני מנגנוני אבטחה וגביה, אשר יבטלו את ייחודה.
 
איזה כיסוי תחת...

"להערכתי, וכדאי לבדוק זאת עם יועץ מס מוסמך/רו"ח או עו"ד העוסק בנושא" לא תגיד משהו חד וישר... תמיד איזה הסתייגות...
 

דור לוי

New member
אין לי מה לאמר חוץ מ "אתה אמרת"

סיפור לכאורה בלי קשר לעניין: כבר קרה שחתמתי על עצומה בנוגע לתנאי עבודה במפעל חברה כימיקלים בדרום שארגנו ב'חברה צודקת'. כל חותמי העצומה קיבלו מכתב איום בתביעה להוצאת לשון הרע מעו"ד פילוסוף (הבעל של...) יו"ר הדירקטוריון. למרות שלא היה ולו שמץ בסיס עובדתי לטענותיו - להפך מכתב האיום גרם לחותמים נוספים לחתום - אני מבטיח לך שזה לא נעים לקבל מכתב כזה, וצריך הרבה אנרגיות נפשיות להתמודד עם זה, ולהתארגן לעזור להכין טיוטת מכתב תגובה וכד'.
 
למעלה