מצטרפת בשמחה

YULI9

New member
הסיפור שלנו:

אנחנו משפחה, שני הורים, שלשה ילדים, 17,14,8 וחתולה. מרויחים כ13-14 אלפים לחודש. לפני כמה חדשים הקמתי עסק משלי בנוסף לעבודתי כשכירה, עדיין אין הכנסות. לפני כ3 שנים עשינו סדנת ניהול כלכלת בית בית ב'יבולים'. כשעשיתי את המאזן לקח לי הרבה זמן להתאושש, התברר לי שאנחנו מוציאים 10000 שח' יותר מההכנסות שלנו. בנינו תקציב, איחדנו הלואות, צמצמנו היכן שיכולנו והיום המצב טוב הרבה יותר, לדוגמא, הוצאות המכולת שלנו ירדו מ4500 שח ל2500 שח' בחודש בלי לרדת ברמת חיים, אך עדיין ההוצאות גבוהות בכ1500 שח מההכנסות. הבעיה העיקרית כ3000 שח מוצאים על ההלואות שיסתימו רק בעוד כ 3 שנים. בעיה נוספת אנחנו לא מצליחים לחסוך ולא להפריש למקרים לא צפויים, עכשיו אני צריכה למצוא 400 שח' לחודש להוראה מתקנת לילדה ואין לי, זה יבוא על חשבון המינוס. מקוה למצוא בפורום זה רעיונות נוספים.
 

goldy

New member
סדנא למתקדמים

אם יש תוצאות אני ממליץ לכם לברר על קורס נוסף. אל תיבהלי מעמלת "פרעון מוקדם": שלמי אותה.
 

batid

New member
אם מסתכלים לטווח הארוך ישנן...

-הילד/ה הגדולה יכולים לעזור בהכנסה(גידול הכנסה). -העסק יתרומם(גידול בהכנסה). -פריסת ההלוואה לתשלומים קטנים יותר(גם אם ליותר שנים) משתי סיבות עיקריות: כמות הילדים הגרים בבית תקטן.(נכון שלא התמיכה בהם) ההכנסה שתגדל.(העסק ו/או שיפור משכורת). דבר שיגרום להפרש חיובי בין ההוצאות להכנסות. שוב הנני מדבר על טווח ארוך. אני מקווה שלמדתם איך לבדוק הלכה למעשה יעילות של הבית לטווח ארוך, עשו והצליחו.
 

ariri

New member
המשך הסדנא

דרך כבירה עשיתם עפ"י הדיווח שלך אך יש בי תחושה כי המישמעת התקציבית התרופפה, מקווה שאני טועה. היציאה מחיים ב"מינוס" היא ארוכה ואורכת זמן אבל כל זמן שאת בכיוון הנכון יש תקווה. האם הקמת העסק שלך יניב הכנסות בקרוב? כמה את מעריכה? האם יש לך הוצאות על העסק, השקעות? כדאי לך לקבוע תקציב חדש יותר ספרטני עם תחזית לפחות ל 3 שנים קדימה. הסדנא כפעולה ראשונית היא טובה מאוד אולם יש משפחות הזקוקות מעבר להנחיות כלליות לכניסה אישית ע"י מאמן לפרוט האידבידואלי , כי לא כל המשפחות זהות.
 

YULI9

New member
אתה צודק המשמעת התרופפה.

זה לא פשוט לשמור על תקציב נוקשה לאורך זמן, באמת הגיע הזמן לבנות תקציב מחדש. יש לי מעט הוצאות על העסק אבל לא בסכומים גבוהים (בעיקר נסיעות וטלפונים), אני מקווה שתהיה הכנסה של לפחות 2000-3000 שח' כבר בחודשים הקרובים. אני מאוד רוצה לפתוח תיק השקעות אבל זה נראה לי לא נבון כל עוד אנחנו במינוס.
 

ariri

New member
תקציב נוקשה.

אז כנראה בנית תקציב שאינו מתאים לך. צריך לבנות תקציב מתאים, לא נוקשה אך צריך לעמוד בו ולא לחרוג. כך שאת קונה את מה שתכננת לקנות ולא קונה פיתויים. עד שתגדילי הכנסה אני ממליץ על תקציב מאוזן
 
למעלה