מעצורי העיר באר שבע
בתור תושב העיר באר שבע שעוקב מאוד מקרוב אחר תנופת הפיתוח של העיר אני רוצה להביא בפניכם את מספר המעצורים הגדולים ביותר לפיתוח העיר באר שבע. נתחיל ממרכז העיר, המעצור הראשון לדעתי הוא מחסני תנובה,מדובר בנקודה מגעילה במרכז העיר, מי שיגיע היום לעיר באר שבע וירד בתחנת באר שבע מרכז יראה עיר שנראית כאילו הוקמה אתמול, הכל חדש... אם יסתכל שמאלה, יראה את התחנה המרכזית (שהיא המעצור השני) בעיקר בגלל חזותה המגעילה ומצד שני יראה את מחסני תנובה, מדובר במרכז החלוקה של חטיבות מסויימות בתנובה, בתור תושב שגר בעבר הרחוק בקרבת מקום אני יכול להעיד שאותם מחסנים מאז ומתמיד היו גורמי מטרדים כמו עכברים וריחות בגלל ירקות שהושלכו לאשפה בכמויות גדולות, טיפול תברואתי לקויי, שריפות פסולת תכופות ועוד.... כמו כן עתודת הקרקע עליה עומדים מחסני תנובה הן בין היקרות והמבוקשות ביותר בעיר, לדעתי יש לפעול למען פינוי מטרד ראשון זה ממרכז העיר ולהעתיקו לאזור התעשיה בעמק שרה כפי שעשו לפני כשנה וחצי מע"צ כשהעבירו את חניוני הצמ"ה שלהם משני מגרשים שיושבים על צומת אלי כהן לאזור התעשיה בעמק שרה ומכרו את שני המגרשים ביותר מ3 מיליון דולר. מעצור שני, התחנה המרכזית, אני חושב שמיותר להריחב את הדיבור בנושא כי רובנו מכירים את הבעיות של התחנה הזאת, חזות מגעילה ביותר, "שער" עלוב מאוד למרכז העיר באר שבע. מעצור שלישי, מסוף התחבורה הציבורית, לדעתי יש לפנות את חניון התחבורה הציבורית שנמצא מאחורי תחנת רכבת מרכז, גם שם מדובר בשטח יקר ובמפגע בעייתי וכן לפנות את המוסכים של התחבורה הציבורית ממול בית נועם, גם שם מדובר בעתודת קרקע מבוקשת ויקרה מאוד, חשוב לציין שלעיריה צריך להיות אינטרס ברור לפנות את אותם מגרשים בגלל הכסף שהם יכולים להרוויח ע"י מכירתם, לדעתי יש להוציא את החניונים הללו משם ולהכשיר עוד כבישי יציאה ממרכז הסיטי בכדי לשחרר את לחצי התנועה עוד יותר ולהשאיר אך ורק את תחנות האוטובוסים. מעצור שלישי, שעורר המון מלחמות והרבה מאבקים אל לצערי יישאר כך עוד שנים רבות, בית העלמין המוסלמי שנמצא מול קניון הנגב, מדובר בבית קברות שאני בטוח שגם לפני 200 שנה לא ידעו מי קבור שם, 90% מהמצבות כבר לא קיימות, אין שום סימון על הקברים, השטח הענק הזה הפך למזבלה ענקית וגם כאן נזכיר את הערך הכספי של הקרקע, לדעתי יש להגיע חהסדר כלשהו ולפנות את המעצור הזה משם. מעצור רביעי, חוות הדלק ובסיס דלק ביציאה לכיוון חצרים. כיון מבוצעת בניית שכונת נווה זאב עילית.... (כל החלק שמעבר לככר המטוס לכיוון חצרים) השכונה הולכת ומתקרבת לחווה וכמוה גם שכונת אות לון. מבחינה בטיחותית העיר תיעצר בדיוק שם בגלל הסיכון שנובע ממיקומה הפיזי של חוות הדלק הזו. בימים אלו מבוצע פיתוח קצה ראש לשכונת נווה זאב פלח 7 - טכנית שכונת נווה זאב הגיעה עד כה לסה"כ שליש מגודלה המתוכנן עפ"י תוכנית בניין ערים, חלק זה מרחיב את העיר בעוד כ3000 דונמים ויחבר את נאות לון מצד אחד עם נווה נוי מהצד השני כאשר נחל באר שבע יחצה בין נווה זאב לנווה נוי גם כאן מעבר לפיתוח הזה לא תהיה אפשרות להתרחב עוד, לפחות לא בכיוון הזה. מעצור חמישי שבימים אלו מטופל ואני שמח שכך, מסוף החומרים המסוכנים של רכבת ישראל שנמצא על גבול שכונה ג ושכונת רמות שעיכב עד כה את התחלת הבניה של שכונת רמות שלב ג, כיום, לאחר לא מעט מאבקים והשגת תקציב מועתק מסוף החומרים המסוכנים של רכבת ישראל לרמת חובב ע"י הקמת מסילת רכבת שתעבור על לא פחות מ 12 גשרים עיליים עד לרמת חובב ובכך תוציא את הסיכון הממשי והתמידי הזה מהעיר באר שבע מעצור שישי שמוקם בימים אלו ע"י עיריית באר שבע החכמה מאוד! דבר אביגדור אביטל או למי שמכיר בשמו האחר הכביש שעוקף את באר שבע בתוך שכונת רמות, מדובר בקטע הכביש שעובר מתחת לגשר רגר (גשר הרכבת הסמוך לצומת היציאה לתל אביב) עיריית באר שבע מקימה בשתי צמתים במקום ככרות למען "הסדרת התנועה" אבל לדעתי עיריית באר שבע מבצעת את הככרות הללו בצורה שדומה למתן אקמול לחולה סרטן סופני, זוהי יותר חוכמת חלם מאשר מעצור אבל בשטח הם עוצרים את התנועה. עפ"י תב"ע אני חושב שבמקום אמור לקום מחלף גדול שיאפשר זרימה חופשית ובטוחה של התנועה שעוקפת את העיר באר שבע והתנועה משכונת רמות, מדובר בכביש וצמתים מסוכנים מאוד משום שהתנועה שם מאוד מהירה ורבת נפח, מדובר במאות במכוניות שעוברות בדקה בכל כיוון, הקמת ככר ראשונה כבר החלה וכבר נגרמים עומסי תנועה כבדים ומצבים רבים של כמעט תאונות גם בתוך הככר. הככרות מוקמות בגלל חוסר במזומנים בעיריית באר שבע, כאמור הקמת ככר עולה פחות ממיליון שקל לעומת מחלף שעלותו כמה עשרות מיליוני שקלים, יחי ההבדל הקטן מעצור שביעי, חנות "רדיו ויליאם" בעיר העתיקה, אותו בעל חנות שעוצר את הקמת כביש עוקף העיר העתיקה שיביא לשחרור לחצי תנועה בעיר העתיקה ויאפשר את השלמת הקטע שבין נווה זאב לעיר העתיקה בכביש הטבעת מתעכב בגללו, אותו אדם מחפש לסחוט כסף מהעיריה ונאבק בהם למען בצע כסף, מדובר בבעל החנות היחידה שלא הסכים לפנות את החנות למרות כל הצעות הפשרה של העיריה שהוצעו לו לעומת שאר 15 החנויות שכבר פונו וחלק מהן כבר נהרס ע"י העיריה. אומרים ששבע זה מספר מסל וזה מתאים לשם של העיר, באר שבע מעצורים עיקריים לעיר בעתיקה.... אתם מוזמנים להגיב לגבי כל אחד מהמעצורים הללו ולהוסיף עוד מעצורים שאתם מכירים בעירנו יום טוב
בתור תושב העיר באר שבע שעוקב מאוד מקרוב אחר תנופת הפיתוח של העיר אני רוצה להביא בפניכם את מספר המעצורים הגדולים ביותר לפיתוח העיר באר שבע. נתחיל ממרכז העיר, המעצור הראשון לדעתי הוא מחסני תנובה,מדובר בנקודה מגעילה במרכז העיר, מי שיגיע היום לעיר באר שבע וירד בתחנת באר שבע מרכז יראה עיר שנראית כאילו הוקמה אתמול, הכל חדש... אם יסתכל שמאלה, יראה את התחנה המרכזית (שהיא המעצור השני) בעיקר בגלל חזותה המגעילה ומצד שני יראה את מחסני תנובה, מדובר במרכז החלוקה של חטיבות מסויימות בתנובה, בתור תושב שגר בעבר הרחוק בקרבת מקום אני יכול להעיד שאותם מחסנים מאז ומתמיד היו גורמי מטרדים כמו עכברים וריחות בגלל ירקות שהושלכו לאשפה בכמויות גדולות, טיפול תברואתי לקויי, שריפות פסולת תכופות ועוד.... כמו כן עתודת הקרקע עליה עומדים מחסני תנובה הן בין היקרות והמבוקשות ביותר בעיר, לדעתי יש לפעול למען פינוי מטרד ראשון זה ממרכז העיר ולהעתיקו לאזור התעשיה בעמק שרה כפי שעשו לפני כשנה וחצי מע"צ כשהעבירו את חניוני הצמ"ה שלהם משני מגרשים שיושבים על צומת אלי כהן לאזור התעשיה בעמק שרה ומכרו את שני המגרשים ביותר מ3 מיליון דולר. מעצור שני, התחנה המרכזית, אני חושב שמיותר להריחב את הדיבור בנושא כי רובנו מכירים את הבעיות של התחנה הזאת, חזות מגעילה ביותר, "שער" עלוב מאוד למרכז העיר באר שבע. מעצור שלישי, מסוף התחבורה הציבורית, לדעתי יש לפנות את חניון התחבורה הציבורית שנמצא מאחורי תחנת רכבת מרכז, גם שם מדובר בשטח יקר ובמפגע בעייתי וכן לפנות את המוסכים של התחבורה הציבורית ממול בית נועם, גם שם מדובר בעתודת קרקע מבוקשת ויקרה מאוד, חשוב לציין שלעיריה צריך להיות אינטרס ברור לפנות את אותם מגרשים בגלל הכסף שהם יכולים להרוויח ע"י מכירתם, לדעתי יש להוציא את החניונים הללו משם ולהכשיר עוד כבישי יציאה ממרכז הסיטי בכדי לשחרר את לחצי התנועה עוד יותר ולהשאיר אך ורק את תחנות האוטובוסים. מעצור שלישי, שעורר המון מלחמות והרבה מאבקים אל לצערי יישאר כך עוד שנים רבות, בית העלמין המוסלמי שנמצא מול קניון הנגב, מדובר בבית קברות שאני בטוח שגם לפני 200 שנה לא ידעו מי קבור שם, 90% מהמצבות כבר לא קיימות, אין שום סימון על הקברים, השטח הענק הזה הפך למזבלה ענקית וגם כאן נזכיר את הערך הכספי של הקרקע, לדעתי יש להגיע חהסדר כלשהו ולפנות את המעצור הזה משם. מעצור רביעי, חוות הדלק ובסיס דלק ביציאה לכיוון חצרים. כיון מבוצעת בניית שכונת נווה זאב עילית.... (כל החלק שמעבר לככר המטוס לכיוון חצרים) השכונה הולכת ומתקרבת לחווה וכמוה גם שכונת אות לון. מבחינה בטיחותית העיר תיעצר בדיוק שם בגלל הסיכון שנובע ממיקומה הפיזי של חוות הדלק הזו. בימים אלו מבוצע פיתוח קצה ראש לשכונת נווה זאב פלח 7 - טכנית שכונת נווה זאב הגיעה עד כה לסה"כ שליש מגודלה המתוכנן עפ"י תוכנית בניין ערים, חלק זה מרחיב את העיר בעוד כ3000 דונמים ויחבר את נאות לון מצד אחד עם נווה נוי מהצד השני כאשר נחל באר שבע יחצה בין נווה זאב לנווה נוי גם כאן מעבר לפיתוח הזה לא תהיה אפשרות להתרחב עוד, לפחות לא בכיוון הזה. מעצור חמישי שבימים אלו מטופל ואני שמח שכך, מסוף החומרים המסוכנים של רכבת ישראל שנמצא על גבול שכונה ג ושכונת רמות שעיכב עד כה את התחלת הבניה של שכונת רמות שלב ג, כיום, לאחר לא מעט מאבקים והשגת תקציב מועתק מסוף החומרים המסוכנים של רכבת ישראל לרמת חובב ע"י הקמת מסילת רכבת שתעבור על לא פחות מ 12 גשרים עיליים עד לרמת חובב ובכך תוציא את הסיכון הממשי והתמידי הזה מהעיר באר שבע מעצור שישי שמוקם בימים אלו ע"י עיריית באר שבע החכמה מאוד! דבר אביגדור אביטל או למי שמכיר בשמו האחר הכביש שעוקף את באר שבע בתוך שכונת רמות, מדובר בקטע הכביש שעובר מתחת לגשר רגר (גשר הרכבת הסמוך לצומת היציאה לתל אביב) עיריית באר שבע מקימה בשתי צמתים במקום ככרות למען "הסדרת התנועה" אבל לדעתי עיריית באר שבע מבצעת את הככרות הללו בצורה שדומה למתן אקמול לחולה סרטן סופני, זוהי יותר חוכמת חלם מאשר מעצור אבל בשטח הם עוצרים את התנועה. עפ"י תב"ע אני חושב שבמקום אמור לקום מחלף גדול שיאפשר זרימה חופשית ובטוחה של התנועה שעוקפת את העיר באר שבע והתנועה משכונת רמות, מדובר בכביש וצמתים מסוכנים מאוד משום שהתנועה שם מאוד מהירה ורבת נפח, מדובר במאות במכוניות שעוברות בדקה בכל כיוון, הקמת ככר ראשונה כבר החלה וכבר נגרמים עומסי תנועה כבדים ומצבים רבים של כמעט תאונות גם בתוך הככר. הככרות מוקמות בגלל חוסר במזומנים בעיריית באר שבע, כאמור הקמת ככר עולה פחות ממיליון שקל לעומת מחלף שעלותו כמה עשרות מיליוני שקלים, יחי ההבדל הקטן מעצור שביעי, חנות "רדיו ויליאם" בעיר העתיקה, אותו בעל חנות שעוצר את הקמת כביש עוקף העיר העתיקה שיביא לשחרור לחצי תנועה בעיר העתיקה ויאפשר את השלמת הקטע שבין נווה זאב לעיר העתיקה בכביש הטבעת מתעכב בגללו, אותו אדם מחפש לסחוט כסף מהעיריה ונאבק בהם למען בצע כסף, מדובר בבעל החנות היחידה שלא הסכים לפנות את החנות למרות כל הצעות הפשרה של העיריה שהוצעו לו לעומת שאר 15 החנויות שכבר פונו וחלק מהן כבר נהרס ע"י העיריה. אומרים ששבע זה מספר מסל וזה מתאים לשם של העיר, באר שבע מעצורים עיקריים לעיר בעתיקה.... אתם מוזמנים להגיב לגבי כל אחד מהמעצורים הללו ולהוסיף עוד מעצורים שאתם מכירים בעירנו יום טוב