מטורפת חלקית
New member
מעגל העוני.....
ברצוני לספר לכם על שני ילדים שנולדו באותו יום, באותה שנה ובאותה מדינה, ילד א' וילד ב', לילד א' יש אבא עורך דין ואמא מהנדסת חשמל, לילד ב' יש אמא עוזרת לגננת ואבא שעובד בטקסטיל. לילד א' חדר מלא בצעצועים ומשחקים, לילד ב' יש חדר עם עוד 4 אחים. 6 שנים עברו, ושני הילדים נכנסו לכיתה א', ילד א' מגיע כשהוא כבר יודע קרוא וכתוב, חשבון וקצת אנגלית. וילד ב'? לו אין ילקוט והוא סוחב את המחברות בשקית, ילד א' מגיש את כל עבודות הבית מודפסות, ילד ב' מכין את העבודות בדרך כלל לאור נרות. לילד א' אומרים שבוודאי הוא יהיה פרופסור, כי הוא יודע מתמתיקה מזה טוב, גם לילד ב' אומרים שיש חוכמה-חוכמת רחוב והם מגיעים לתיכון, ילד א' הולך ל-5 יחידות במתמתיקה ול-5 יחידות בפיסיקה, וילד ב' רק ל 3-4. 21 שנה חולפות מהיום שבו נולדו שני הילדים והנה הם משתחררים מהצבא, ילד א' מקבל מאבא מתנת שחרור, טיול מסביב לעולם, ואילו ילד ב' משלים בבוקר בגרויות, ובשעות הערב ממלצר באולם. מגיעים לאוניברסיטה,באותו יום ובאותה השנה, ילד ב' חש שהוא ניצח למרות הכל,והגשים חלום אביו, השכלה גבוהה. ילד א' שילם את שכר הלימוד מראש, ילד ב' עובד בלילות כדי ללמוד בימים, וככל שהאוברדראפט גדל, כך צונחים הציונים... אחרי שנתיים,ילד ב' נשבר, הוא עזב ומעולם לא חזר... אחרי שלושים שנה ושני הילדים בני שלושים,באותו יום,באותה שנה,באותה מדינה, נולדים לשניהם שני ילדים, לילד א' נולד ילד א'... ולילד ב' נולד ילד ב'...
ברצוני לספר לכם על שני ילדים שנולדו באותו יום, באותה שנה ובאותה מדינה, ילד א' וילד ב', לילד א' יש אבא עורך דין ואמא מהנדסת חשמל, לילד ב' יש אמא עוזרת לגננת ואבא שעובד בטקסטיל. לילד א' חדר מלא בצעצועים ומשחקים, לילד ב' יש חדר עם עוד 4 אחים. 6 שנים עברו, ושני הילדים נכנסו לכיתה א', ילד א' מגיע כשהוא כבר יודע קרוא וכתוב, חשבון וקצת אנגלית. וילד ב'? לו אין ילקוט והוא סוחב את המחברות בשקית, ילד א' מגיש את כל עבודות הבית מודפסות, ילד ב' מכין את העבודות בדרך כלל לאור נרות. לילד א' אומרים שבוודאי הוא יהיה פרופסור, כי הוא יודע מתמתיקה מזה טוב, גם לילד ב' אומרים שיש חוכמה-חוכמת רחוב והם מגיעים לתיכון, ילד א' הולך ל-5 יחידות במתמתיקה ול-5 יחידות בפיסיקה, וילד ב' רק ל 3-4. 21 שנה חולפות מהיום שבו נולדו שני הילדים והנה הם משתחררים מהצבא, ילד א' מקבל מאבא מתנת שחרור, טיול מסביב לעולם, ואילו ילד ב' משלים בבוקר בגרויות, ובשעות הערב ממלצר באולם. מגיעים לאוניברסיטה,באותו יום ובאותה השנה, ילד ב' חש שהוא ניצח למרות הכל,והגשים חלום אביו, השכלה גבוהה. ילד א' שילם את שכר הלימוד מראש, ילד ב' עובד בלילות כדי ללמוד בימים, וככל שהאוברדראפט גדל, כך צונחים הציונים... אחרי שנתיים,ילד ב' נשבר, הוא עזב ומעולם לא חזר... אחרי שלושים שנה ושני הילדים בני שלושים,באותו יום,באותה שנה,באותה מדינה, נולדים לשניהם שני ילדים, לילד א' נולד ילד א'... ולילד ב' נולד ילד ב'...