מסר

מסר ../images/Emo47.gif

מסר ואנכי אהבתיכם כאהוב אב את בניו כאהוב אם את ילדיה נכדיה ניניה צאצאיה. חדלו בני להתכחש אלי, שובו אלי כל צאצאי ונהלכה יחדיו, יד ביד ,לב אל לב ,אור אל אור, ונאיר שוב את הגן ואת שביליו באור אהבתנו, בהתלכדותנו בהתמסרותנו בתעצומות ידיעת חוכמתנו. זה היום קיווינו לו, נגילה ונשמח בו נפשנו בו עולזה , כי הנה שוחרר עול זה מעם נפש חפצה ,אל מקורה לשוב ייחלה ושם לה חופש ואורה . גילי ורוני, שמחה ודיצה לך בת ציון, כי הנה קול תרועה והנה קול שופר מעם שחר ימים בוקע. שחר חדש לעמי הוא, שיר חדש לעמים, אור בוקע לימים, רוגשים וסוערים גליו עד אין סוף ואין חקר נגלה בגילה, כי שבו בנים אל גבולם ומתום אמת חדש באמתחתם, בשגם שגה להם, במחשך ניצת להם לב אהבתם. תבורכו בני בדרככם עד אלי, אמן כי אמת דברתי, הבטחתי ואקיים. אני אשר אהיה כל שהנני הווה.
 
משמעויות ../images/Emo38.gif

בד"כ אינני נוהג לבאר את המסרים העוברים דרכי , ומניח לכל אחת ואחד לקחת מהם כרצונם וכאוות נפשם. המסר שהובא לכאן אמש עבר דרכי במהירות ולמעשה היה כתוב על צג המחשב בפרק זמן של כדקה עד דקה וחצי. אלא שבקריאה נוספת אני מגלה לרוב הפתעתי משמעויות נוספות ו/או כפלי משמעויות - כך למשל הקשר בין: עולזה ("נפשנו בו עולזה") לבין : עול זה (" כי הנה שוחרר עול זה"). המשכו של המשפט : " מעם נפש חפצה " אפשר לקרוא ע' בחיריק אך גם בקמץ ( ואפשר גם במשמעות של עם=אומה נפשי בו/בה חפצה). דוגמא נוספת בהמשך : "אל מקורה לשוב ייחלה " אפשר לקרוא בחלוקה לשניים: אל מקורה (מקורה באל) ----- לשוב ייחלה ( לשוב יי ' חלה – השיבה כבר חלה ). וכך עוד כהנה וכהנה ואינני מתכוון להלאותכם, שחקו בזה ביצירתיות כרצונכם. אני כשלעצמי נפעם ומלא בהוקרת תודה על חכמת המילה המתגלה לי לאיטה . למעשה אני מתחיל להבין את המושג: "ברית המילה " במשמעות שונה ורחבה הרבה יותר מבעבר. תודה על ההקשבה . וכך הוא.
 
למעלה