שמור, בבקשה, על הפה שלך !
קורא לי דיקטטור, קורא לי מנותק מהמציאות וכו'. ולענין עצמו. זה לא פונקציה ישירה של כמות הרכבות, עד גבול מסויים, ביום, או של זמן הנסיעה, שוב עד גבול מסויים. במלחה, וזו סטטיסטיקה ארוכת טווח של 11 חודשים, לא כולל חולי מועד (שבעיקר בפסח הקודם היה בלגאן אטומי עם מעל 20,000 איש ביום) יש כ-1400 נוסעים (בשני הכוונים גם יחד) ביום. לפי 280 יום בשנה (ניקוי שבתות ורוב ימי השישי וכן חוה"ם) זה יוצא כ-400,000 נוסעים. בכל זאת יש קצת ימי ששי ומוצא"שים וכן חוה"ם פסח וסוכות, לכן בעצם היו/יהיו אולי 500,000 איש בשנה במלחה. נבדוק עכשיו את תחנת יבנה. היא חלק מהקו ת"א-אשדוד/אשקלון. בשנת 2004 היו בכל הקו הזה 3,550,000 נוסעים. ליתר דיוק טיפה פחות אבל עגלתי כלפי מעלה כדי בכל זאת אם יצא פחות ביבנה מאשר בי-ם אזי ברור שצדקתי אני. כלומר עגלתי "לרעתי" או "לטובתך". אני מקווה שאתה מסכים עמי שבקו הזה רחובות, אשדוד וכן באר-יעקב וכפר-חבד, כל ארבע התחנות הללו תופסות לפחות 85% מנפח הנוסעים? שמע, אני נסעתי שנה ורבע לפחות פעמיים בשבוע מת"א לאשדוד במסגרת עבודה באשדוד וכן לפחות 5 נסיעות חובבים ליבנה ככה שאכן ברחובות ובאשדוד יורדים הרוב המסיבי של הנוסעים. אתה יודע מה, 80 אחוז לא יורדים ביבנה ו-20% כן. כמה זה 20% מ-3,550,000? 710,000 איש. ואם רק 15% הרי זה 540,000 נוסעים. מה קיבלנו? סדר גודל של או אותה כמות או רק בקצת יותר ביבנה מול ירושלים. שוב, מדוע? כי בכל זאת עיר של 700,000 עם 15 רכבות בכל כוון כשלבית-שמש לוקח אותו זמן כמו אוטובוס (במיוחד מי שעובד באזור מלחה או תלפיות) וכן יש כמות של כמה עשרות יוממים קבועים (עובדים בגן הטכנולוגי וגם כמה שעובדים במתחם הבורסה בר"ג וגרים בדרום י-ם) ועוד מלא תיירים (רובם ישראלים, השאר רובם יהודים וכמה מאות גויים שבחרו לעלות לרגל ברכבת היפה לעיר המדהימה). הוסף לזאת את העובדה שביבנה יש פחות מ-70,000 איש, כלומר עשירית מי-ם, וקבלת הסבר ללמה ומדוע למרות הקו שהוא אכן גרוע ליוממים לי-ם יש בערך את אותה כמות בשני הקוים (קו י-ם - ת"א וקו יבנה - ת"א).