ANZ1
מדינת ישראל חגגה 70 שנים ,זה גיל מבוגר( לאדם ולחיה )
אבל גיל צעיר מאוד למדינה !
בניית מערכות כבישים משופרות
שבהן מספר נתיבים ,, והמרת צמתים מרומזרים למחלפים
זה סיפור הנדסי יקר ובמיוחד מסובך ,,
מדוע מסובך ? כידוע יישום בניית מחלף דורש הפקעתם של
שטחים נירחבים ,, וההפקעה ? תמיד נידרשת לצווי- הפקעה
ולבגצי"ם נגדיים שבאים בעקבותם ,
והניסיון מלמד שהדיונים המשפטיים עורכים שנים ,,
את אותם חבלי לידה הארצות הוותיקות סיימו מזמן ,,
------------------------------------------------------------------------
תחבורה ציבורית
ישנן ערים ששמו דגש תיכנוני וצפו פני הבאות ,,
לדוגמה בחיפה התחבורה הציבורית פועלת ללא דופי ,
בנתיבים עמוסים ישנם מסלולים שמיועדים
רק לתחבורה הציבורית , ושוטרים ומצלמות אוכפים באופן מיטבי ,,
הרכבת משנעת מחיפה לת"א בכל בוקר אלפים ,,
עיריית חיפה הקצתה לאורך החופים
מגרשי חנייה מצוינים וחינמיים *
( *המגרשים הללו מיועדים גם לנופשים שבאים להנות מהים !)
( ** כל שטחי החנייה מצולמים ומאובטחים בכל שעות היממה )
אילו המדינה הייתה מקצה מגרשי חנייה ללא תשלום
בכניסות לערים הגדולות י-ם \תל אביב\ ראשון לציון ,,
העומס בכל הכבישים היה יורד פלאים ,
ייתכן שסיבסודה של התחבורה הציבורית
יקל על העומס בכבישים ,,
בהנדסה אזרחית( בטכניון )
"בוחנים תנועה דרך מודלים של צינורות פלסטיק שקופים "ונוזל
שבתוכו מכיל חלקיקי קלקר קטנים ,, שזורמים עם הנוזל ,,
החלקיקים מדמים את המכוניות שבכביש ,
בצינור בקנ"מ מתאים יש עיקולים והצרויות ( הקטנת קוטר הצינור )
בעזרת מיכשור מיוחד ניתן לבחון
את המרחק היחסי שבין חלקיקי הקלקר , בכל תנאי כביש ,,
ניתן גם לשער במידה טובה איך תשפיע תוספת הקלקרים
על אופי התנועה ,, והמודל מספק גם את הגיאומטריה המיטבית לבניית המחלפים , או להרחבתם של כבישים
( במקומות שבהם כבישים מתמזגים לכביש אחד ) ,,