למען הדיוק והשלמת ההסבר
בהסבר הראשון שלי כתבתי וגם הדגשתי את ההבדל בין מדחס (שדוחס אוויר למנוע) לטורבינה (שהגזים השרופים מתפשטים על להביה ומסובבים אותה) ולמניפה ( שמזרימה אוויר מסביב למנוע, לא בלחץ גבוה כמו המדחס). לטורבינה יש מספר דרגות (ואפשר לראות זאת בציורים בקישור ששמתי). במנוע סילון רגיל הטורבינה והמדחס יושבים על אותו ציר והטורבינה מניעה את המדחס. במנועי מניפה אחת או שתיי הדרגות (דיסקיות הלהבים) של הטורבינה מקושרות למניפה באמצעות ציר נוסף העובר בתוך הציר הרגיל, מהחלק ה"אחורי" של המנוע, עד למניפה. במנועי טורבו-פרופ מסוימים עובד גם בשיטה הזו שנקראת "טורבינה חופשית". לא מוכר לי כל מנוע שבו יש שלבי טורבינה המסתובבים חופשי. (סתם צריכה אנרגיה ללא תוחלת). יש להבים קבועים שאינם מסתובבים (נקראים סטטורים) המשמשים להכוונת הזרימה בין דרגות הטורבינה (וגם במדחס יש כאלה), אולי זה מקור הטעות. אז נא לא לערבב בין המושגים - מדחס, טורבינה, מניפה וכמובן פרופלור. כל אחד ותפקידיו הוא. (דרך אגב, כמובן שגם מבנה הלהבים, החומר שלהם, הפרופיל וכו´ שונים בין החבר´ה האלה) אשמח להבהיר עוד, אם עדיין נותרו שאלות.