846
Active member
מהיכן הנתונים על צימצום
נסיעות ריקות? לדעתי שי לך רק "תחושת בטן" בנושא. תבדוק כמה אוטובוסים של קונקס נוסעים ריקים בין ת"א לאשדוד בבוקר בגלל חוסר ביקוש וכמה עומדים בחניונים בת"א ובאשדוד ללא מעש, ולידיעתך: אוטובוס עומד הוא אוטובוס מפסיד. לדעתי ונסיוני דווקא באגד משתדלים לחסוך בנסיעות ריקות ע"י הוצאת "נוספים" במידת הצורך או השארת האוטובוס בסניף אחר והחזרת הנהג כנוסע (שגם היא הוצאה). הפעלת מיניבוס בקווים מסויימים היא אכן יעילה אך יוצרת חוסר גמישות בהפעלה בראיה כוללת, יתכן מצב ובו זקוקים לקיבולת של אוטובוס גדול אך בחניון נימצא רק מיניבוס... זוהי אחת הסיבות להפסקת השימוש במיניבוסים ע"י אגד (כידוע אגד הפעיל מינבוסים בתחילת שנות ה 90).
מהיכן הנתונים על צימצוםלא רק מכיסו של הנהג
אמנם כיסו של הנהג הוא אחד המקומות שבהם ההתיעלות ניכרת היטב, אך הוא אינו היחיד. נחסכות נסיעות ריקות לצרכים תפעוליים (לא מסיעים קו לחור א', מחזירים את האוטובוס לחניון ואחרי שלוש שעות שולחים אותו לעשות חזור מחור א'). משתמשים ברכבים קטנים יותר בקווים הלא עמוסים (הבדל בין אוטובוס רגיל לבין מיניבוס/ספרינטר יכול להגיע לכ-50%). ועוד
נסיעות ריקות? לדעתי שי לך רק "תחושת בטן" בנושא. תבדוק כמה אוטובוסים של קונקס נוסעים ריקים בין ת"א לאשדוד בבוקר בגלל חוסר ביקוש וכמה עומדים בחניונים בת"א ובאשדוד ללא מעש, ולידיעתך: אוטובוס עומד הוא אוטובוס מפסיד. לדעתי ונסיוני דווקא באגד משתדלים לחסוך בנסיעות ריקות ע"י הוצאת "נוספים" במידת הצורך או השארת האוטובוס בסניף אחר והחזרת הנהג כנוסע (שגם היא הוצאה). הפעלת מיניבוס בקווים מסויימים היא אכן יעילה אך יוצרת חוסר גמישות בהפעלה בראיה כוללת, יתכן מצב ובו זקוקים לקיבולת של אוטובוס גדול אך בחניון נימצא רק מיניבוס... זוהי אחת הסיבות להפסקת השימוש במיניבוסים ע"י אגד (כידוע אגד הפעיל מינבוסים בתחילת שנות ה 90).